اطلاعات بیمه ای

پیگیری واریز بیمه بیکاری با کد ملی سریع و فوری

اگر شاغل هستید، بهتر است که حتما درباره پیگیری بیمه بیکاری اطلاعاتی داشته باشید. زیرا در برخی از موقعیت‌ها شاید نیاز باشد که کارتان را ترک کنید؛ بنابراین به بیمه خود نیاز دارید و باید خیلی سریع برای واریز بیمه بیکاری اقدام کنید تا در صورت تایید اطلاعات، بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.
ما نیز در این مقاله قصد داریم به بررسی پیگیری بیمه بیکاری 1403 بپردازیم و به شما بگوییم چگونه نتیجه نظر کارشناسان را مشاهده کنید. تا انتها همراه ازکی باشید.

ورود به سایت برای پیگیری بیمه بیکاری ۱۴۰۳

هم اکنون سامانه بیکاری بیمه قدیم، به سامانه جامع روابط کار انتقال پیدا کرده است. بنابراین کاربرانی که قبلا در سامانه قدیم بیمه بیکاری وزارت کار ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند جهت پیگیری درخواست واریز بیمه بیکاری 1403، به سایت prkar.mcls.gov.ir مراجعه کرده و با استفاده از این سامانه مراحل پرداخت را پیگیری کنند.
البته برای دسترسی به سایت پیگیری بیمه بیکاری باید در این سامانه ثبت‌نام کنید. ولی اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده‌اید، کافیست از طریق نام کاربری و رمز عبور خود وارد سیستم شوید.

در ادامه به طور جزئی‌تر مراحل ورود به سایت برای پیگیری بیمه بیکاری ۱۴۰۳ را توضیح می‌دهیم:

۱. در مرحله اول عبارت سامانه جامع روابط کار را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت شوید؛
۲. سپس نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید تا حساب کاربری شما نمایش داده شود.

 

نکته: البته می‌توانید اول وارد سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوید. پس از ورود به سایت، گزینه خدمات الکترونیک را انتخاب کنید. در این بخش چندین گزینه نشان داده می‌شوند و شما باید بر روی گزینه سامانه جامع روابط کار کلیک کنید. سپس مراحلی که توضیح داده شد را انجام دهید.

راهنمای پیگیری درخواست بیمه بیکاری ۱۴۰۳

ما تا به اینجای متن تنها نحوه ورود به سایت را توضیح دادیم. حال در این بخش به راهنمای پیگیری درخواست بیمه بیکاری ۱۴۰۳ می‌پردازیم؛ در واقع، شما بعد از ثبت نام و ورود به سایت، درخواست خود را ثبت می‌کنید و درخواست به سیستم مربوطه به کارشناس وزارت کار ارسال می‌شود و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرند.
پس از اینکه شما تمامی مراحل مربوط به بررسی درخواست را انجام دادید، پیامکی برای‌تان ارسال می‌شود. در این پیامک اطلاع می‌دهند که ثبت درخواست شما به درستی صورت گرفته است یا در صورت وجود نقص در مدارک، در پیامک نیز این موضوع را به شما اطلاع می‌دهند. اگر درخواست به درستی ثبت نشده باشد یا در مدارک نقصی دیده شود، باید دوباره به سایت مراجعه کرده و اطلاعات خود را ویرایش کنید.
اگر در سامانه واریز بیمه بیکاری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اید و هنوز نتیجه آن برای شما ارسال نشده است، باید دوباره وارد سایت شوید و درخواست ثبت شده را بررسی کنید. چنانچه کارشناس تشخیص داده باشد که اطلاعات شما کامل نیست، شما می‌توانید در این بخش پیغام او را بخوانید و جهت ویرایش مدارک اقدام کنید. برای پیگیری بررسی واریز بیمه بیکاری، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا سایت جامع کار را جستجو کنید و بعد از وارد کردن نام کاربری و رمزتان، وارد صفحه کاربری خود شوید.
2. در مرحله بعد، بر روی گزینه گزارش‌های کارگری کلیک کنید.
3. سپس باید بر روی گزینه بیمه بیکاری و مشاهده‌ها کلیک کنید تا قسمت مربوط به درخواست بیمه بیکاری شما، نمایش داده شود. در این بخش نظرات کارشناس وزارت کار را بررسی خواهید کرد.
4. آخرین مرحله این است که درخواست بیمه بیکاری ۱۴۰۳ خود را مشاهده کنید. با کلیک بر روی گزینه نظرات، پیام‌های مختلف ارسال شده توسط کارشناسان وزارت کار را مشاهده خواهید کرد.

نحوه پیگیری واریز بیمه بیکاری

بعد از اینکه درخواست شما تایید شد و مشکلی وجود نداشت، باید منتظر واریزی مبلغ بیمه خود باشید. برای پیگیری واریز بیمه بیکاری، چندین راه وجود دارند که عبارت‌اند از:

1. پیگیری واریز بیمه بیکاری از طریق سامانه جامع روابط کار

اولین و ساده ترین راه برای پیگیری واریز بیمه بیکاری، مراجعه به سایت مربوطه آن است. به این ترتیب که ابتدا همانطور که در اول متن توضیح دادیم، وارد سایت جامع کار شوید. سپس از منوی سمت راست، قسمت بیمه بیکاری را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید وضعیت واریز بیمه بیکاری خود را بررسی کنید. اطلاعاتی مانند تاریخ واریز، مبلغ و وضعیت پرداخت در این بخش دیده می‌شوند.

2. پیگیری واریز بیمه بیکاری از طریق سامانه 1420

شما می‌توانید با سامانه 1420 تماس بگیرید و از وضعیت واریز بیمه بیکاری خود مطلع شوید. در واقع پس از تماس، اطلاعات مورد نیاز از شما خواسته می‌شود و با وارد کردن آنها، وضعیت واریزی به شما اطلاع داده می‌‎شود.

3. پیگیری واریز بیمه بیکاری از طریق اداره کار

با اینکه شما می‌توانید به سادگی با استفاده از اینترنت یا تماس با سامانه وضعیت واریزی بیمه بیکاری خود را بررسی کنید، ولی ممکن است برخی افراد مراجعه حضوری را ترجیح دهند یا به سامانه‌های عنوان شده دسترسی نداشته باشند. در این صورت، کافیست به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود مراجعه کنید تا کارمندان اداره وضعیت واریزی بیمه را به شما اطلاع دهند.

نحوه پیگیری واریز بیمه بیکاری با کد ملی

افراد زیادی ممکن است به دنبال این باشند که وضعیت بیمه خود را با استفاده از کد ملی پیگیری کنند. در واقع، نحوه پیگیری واریز بیمه بیکاری با کد ملی، تفاوتی با روش اول ندارد. شما زمانی که در سایت جامع روابط کار ثبت‌نام می‌کنید، یک نام کاربری و رمز عبور به شما داده می‌شود. نام کاربری همان کد ملی شما است؛ بنابراین هر زمان که وارد سایت جامع کار می‌‌شوید، کد ملی یا همان نام کاربری را به همراه رمز وارد می‌کنید و مراحل را انجام می‌دهید.

حالا نوبت پیگیری واریز بیمه بیکاری است!
ما در این مطلب به طور کامل نحوه پیگیری بیمه بیکاری و واریز آن را بررسی کردیم. امیدوارم این مطلب مفید بوده باشد و پس از طی کردن مراحل بتوانید وضعیت بیمه خود را بررسی کنید. در ضمن، شما می‌توانید برای اطلاع از انواع بیمه‌های موجود و پیدا کردن بهترین شرکت‌های بیمه، وارد سایت ازکی شوید و اطلاعات لازم را پیدا کنید.

سوالات متداول

1. مبلغ بیمه بیکاری چقدر است؟
مبلغ بیمه بیکاری، معادل ۵۵ درصد از حقوق فرد در زمان اشتغال او است. در ضمن، به ازای هر شخص تحت سرپرستی فرد، ۱۰ درصد به این مبلغ اضافه می‌شود.

2. بیمه بیکاری به چه افرادی تعلق نمی‌گیرد؟
اتباع خارجی، مستمری بگیران بازنشسته، افراد با از کار افتادگی دائم و افرادی که کارفرما حق بیمه آنها را پرداخت نکرده است، نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

3. سقف پرداخت بیمه بیکاری تا چند مدت است؟
سقف پرداخت بیمه بیکاری، به مسائلی مثل وضعیت تاهل فرد و سابقه بیمه او مربوط می‌شود. ولی به طور کلی، سقف پرداخت برای افراد مجرد 36 ماه و برای افراد متاهل، 50 ماه است.

4. آیا به بیمه بیکاری عیدی تعلق می‌گیرد؟‌
خیر؛ در حال حاضر امکان دریافت عیدی بیمه بیکاری وجود ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا