ازکی سلر

راهنمای پرداخت خسارت بیمه خودروی مشتری در تعطیلات نوروز

یکی از نگرانی‌های مسافران نوروزی، وقوع حادثه در سفر و پرداخت خسارت ماشین در نوروز است. حتی گاهی در شهر خودشان تصادف می‌کنند و به خاطر نیمه‌ تعطیل بودن ادارات و مراکز خدمات‌رسانی، برای گرفتن خسارت ماشین‌شان دچار دردسر می‌شوند. در این مواقع، مشتری به شما به عنوان نماینده فروش بیمه مراجعه می‌کند و با راهنمایی او به بهترین شکل ممکن می‌توانید رضایت مشتری خود را افزایش دهید. در ادامه اطلاعات لازم برای پرداخت خسارت در تعطیلات را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید در شرایط لازم مشتری را راهنمایی کنید.

روند پرداخت خسارت مشتری در تعطیلات نوروز

در حال حاضر از دو روش، پرداخت خسارت مشتریان فروشندگان ازکی انجام می‌شود.

  • از طریق سایت ازکی، برای بعضی شرکت‌هایی که پرداخت خسارت آنلاین دارند؛
  • از طریق خود شرکت بیمه، برای شرکت‌هایی که پرداخت خسارت آنلاین ندارند.

شرایط استفاده از پرداخت خسارت آنلاین ازکی

برای استفاده از پرداخت خسارت آنلاین ازکی باید مشتری شرایط زیر را داشته باشد:

  • بیمه خود را از ازکی خریده باشد؛
  • شرکت بیمه او جزء طرح پرداخت خسارت آنلاین باشد (این شرکت‌ها در بخش مقایسه قیمت‌ها مشخص شده‌اند)؛
  • مبلغ خسارت کمتر از ۳۰ میلیون تومان و خودرو متعارف باشد.

مراحل دریافت آنلاین خسارت بیمه ماشین از ازکی

برای پرداخت خسارت آنلاین مشتری، باید وارد بخش «پرداخت آنلاین خسارت» سایت ازکی شوید و مراحل زیر را طی کنید:

  1. در اولین مرحله، نوع بیمه‌نامه را از بین بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه انتخاب کنید.
  2. بعد از انتخاب نوع بیمه و شرکت بیمه مشتری، آدرس بازدید خودروی مشتری را وارد کنید.
  3. در گام بعدی اطلاعات زیان‌دیده را وارد کنید (اگر مشتری مقصر باشد).
  4. در این مرحله شما باید اطلاعات تکمیلی حادثه را وارد کنید.
  5. بعد از این مرحله کارشناسان بخش خسارت در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند و بعد از انجام هماهنگی‌های لازم، برای ارزیابی خسارت و بازدید از ماشین مشتری مراجعه می‌کنند.
  6. کارشناسان ازکی سایر مراحل پیگیری خسارت را انجام می‌دهند و در نهایت خسارت مشتری شما به صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت آنلاین خسارت

برای پرداخت آنلاین خسارت مشتری، باید مدارک زیر را از او دریافت کنید:

  • عکس پشت و روی گواهینامه مقصر و زیان‌دیده؛
  • عکس پشت و روی کارت ماشین فرد مقابل؛
  • عکس کروکی و گزارش افسر راهنمایی رانندگی (اختیاری و در صورت موجود بودن).

دریافت خسارت از خود شرکت بیمه

در صورتی که بیمه مشتری خود را از شرکت‌هایی تهیه کنید که پرداخت خسارت آنلاین ندارند، برای پیگیری خسارت نمی‌توانید از سایت ازکی استفاده کنید و باید از طریق خود شرکت بیمه پیگیر پرداخت خسارت ماشین در نوروز باشید. در روز اول عید، اغلب شرکت‌های بیمه و ارزیابان خسارت تعطیل هستند، اما از روز دوم با کمی محدودیت کار خود را شروع می‌کنند. روند دریافت خسارت در این ایام تفاوت خاصی با روزهای دیگر ندارد، البته معمولا به خاطر تعطیلات روند گرفتن خسارت برای مشتری کمی طولانی‌تر از حد معمول می‌شود. دقت داشته باشید که از روز پنجم عید تعطیلات رسمی به اتمام می‌رسد و شرکت‌های بیمه هم به روال عادی کاری خود بازمی‌گردند.

همان‌ طور که گفتیم فعالیت شعب بیمه در روزهای نخست عید کمی محدودتر است و تعدادی از آنها تعطیل هستند و یا ممکن است ساعت‌های کاری‌شان متفاوت با سایر روزها باشد. برای دادن اطلاعات دقیق به مشتری خود، به سایت شرکت بیمه مشتری سر بزنید و اطلاعات لازم را از آنجا کسب کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم که با شماره شعبه کشیک مورد نظر هم تماس بگیرید تا مطمئن شوید که مشتری هنگام مراجعه به شعبه دچار مشکل نمی‌شود.

نکاتی که مشتری برای دریافت خسارت خودرو در سفر باید بداند!

ممکن است مشتری شما در سفر و شهری دور از محل زندگی خود تصادف کند و برای پیگیری پرداخت خسارت ماشین در نوروز حسابی به دردسر بیفتد. در این شرایط برای خسارت‌های مختلف دو حالت پیش‌ می‌آید:

خسارت‌های جانی: در چنین شرایطی ممکن است ماشین مشتری توقیف شود و پرونده تصادف در همان شهر محل حادثه تشکیل می‌شود. روند رسیدگی به این پرونده زمانبر است. فرض کنید فردی ساکن تهران، در شهر مشهد تصادف می‌کند. برای رسیدگی به پرونده تصادف خود مجبور می‌شود بارها بین دو شهر سفر کند تا بتواند خسارت خود را کامل بگیرد؛ اما راه دیگر آن است که به صورت نیابتی پرونده را به شهر محل سکونت خود منتقل کند و از همان‌جا پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

خسارت‌های مالی: برای خسارت‌های مالی با مبلغ کمتر از ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و شرایط عادی، داشتن کروکی لازم نیست، اما برای مسافری که در شهر دیگری تصادف کرده‌ است و می‌خواهد پرونده را به شهر محل سکونتش منتقل کند، ضروری است که از افسر راهنمایی و رانندگی کروکی دریافت کند.

افزایش نرخ تمدید با مشتری‌های وفادار

مفهوم بیمه با اعتماد گره خورده است و افرادی که از شما بیمه خریده‌اند، همواره انتظار دارند تا در شرایط وقوع خسارت و بروز حادثه در کنارشان باشید. اگر مشتری در روزهای تعطیل و در سفر دچار مشکل شود، احتمالا در اولین اقداماتش با شما تماس می‌گیرد. پاسخگویی شما در این ایام و راهنمایی او به بهترین نحو، میزان رضایت مشتری را افزایش می‌دهد و او را به یکی از مشتریان وفادارتان تبدیل می‌کند. با بیشتر شدن تعداد مشتری‌های وفادار، نرخ تمدیدتان بالا می‌رود و احتمالا چنین مشتری‌های وفاداری، به صورت خود جوش مشتری‌های جدید را به شما معرفی خواهند کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا