بیمه تکمیلی درمانبیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه عمر یا بیمه تکمیلی: کدامیک بهتر است

با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی، یکی از دغدغه‌هایی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، داشتن یک بیمه درمانی مناسب است تا در شرایط بیماری از آنها حمایت مالی کند. همچنین از آنجایی که بخش زیادی از مردم اطلاعات کافی در مورد رشته‌های بیمه ندارند، خیلی از افراد تصور می‌کنند که تفاوتی بین بیمه عمر و بیمه تکمیلی وجود ندارد. بعضی از افراد هم گمان می‌کنند که با خرید بیمه عمر تحت پوشش بیمه تکمیلی هم قرار می‌گیرند و یا بالعکس. به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب به صورت بسیار ساده تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی را توضیح دهیم و به شما بگوییم که برای هزینه‌های درمانی بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟

بیمه تکمیلی و بیمه عمر چه تفاوتی با هم دارند؟

بیمه عمر و بیمه تکمیلی دو بیمه کاملا جدا هستند که هر کدام برای اهداف متفاوتی ارائه می‌شود. بهتر است بدانید که بیمه عمر یک نوع پس انداز و سرمایه‌گذاری برای آینده است. البته به جز دریافت سود و سرمایه‌گذاری، شرکت بیمه در برابر حوادث غیر قابل‌پیش‌بینی مثل فوت طبیعی، فوت در اثر حادثه، نقص عضو، از کار افتادگی، بیماری‌های خاص و … شما را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. اما بیمه تکمیلی فقط برای جبران هزینه‌های درمانی شما کاربرد دارد و به هیچ وجه شبیه به بیمه عمر نیست. یعنی حتی اگر شما در طول مدت بیمه‌نامه هیچ استفاده‌ای از بیمه تکمیلی خود نکرده باشید، حق بیمه شما از بین می‌رود و باید برای تمدید آن دوباره حق بیمه پرداخت کنید. در واقع داشتن بیمه تکمیلی هیچ سابقه‌ای را برای شما ایجاد نخواهد کرد.

پوشش‌های درمانی در بیمه عمر

بسیاری از افراد با وجود اینکه به خرید بیمه عمر و بیمه تکمیلی تمایل دارند، اما به دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌توانند هر دو بیمه را خریداری کنید. به همین دلیل می‌خواهیم بررسی کنیم و ببینیم که آیا می‌توان از بیمه‌های عمر برای پوشش‌های درمانی هم استفاده کرد؟

در بیمه عمر ۲ پوشش وجود دارد که مرتبط با هزینه‌های درمانی است:

  • پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه؛
  • پوشش امراض خاص.

پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه در بیمه عمر

بیمه عمر با بیمه تکمیلی از لحاظ پوشش‌های درمانی تفاوت‌ها زیادی دارد. اما پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه یکی از پوشش‌هایی است که برای بیشتر کردن پوشش‌های بیمه عمر در نظر گرفته شده است. این پوشش یکی از پوشش‌های اضافی است و شما می‌توانید در زمان خرید بیمه عمر آن را به بیمه‌نامه خود اضافه کنید. در این پوشش هزینه‌های درمانی که به علت وقوع حادثه (بدون عمد و دخالت بیمه‌گذار) ایجاد شده باشد، تا سقف مشخص آن پرداخت خواهد شد. در این پوشش، حادثه شامل موارد زیر است:

  • غرق شدن؛
  • مسمومیت با گاز، اسید و موارد خورنده؛
  • ابتلا به بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی؛
  • آسیب دیدن در زمان دفاع مشروع یا نجات اشخاص و اموال.

"پوشش

حوادثی که در اثر سیل، زلزله و آتشفشان اتفاق می‌افتد، در بیشتر شرکت‌های بیمه برای افرادی که بیمه تکمیلی یا عمر دارند، معمولا پوشش داده نمی‌شود. اما به‌تازگی بعضی از شرکت‌ها مثل بیمه سامان، بیمه پاسارگاد و بیمه کارآفرین، در طرح‌های جدید خود این حوادث را هم به عنوان یک پوشش اضافه در نظر گرفته‌اند و بیمه‌گذار می‌تواند آن را انتخاب کند. پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه، دوره انتظار ندارد و به محض شروع بیمه‌نامه این پوشش هم فعال می‌شود.

پوشش امراض خاص در بیمه عمر

در این پوشش هزینه درمان بیماری‌های خاص پرداخت می‌شود. منظور از بیماری‌های خاص در بیشتر شرکت‌های بیمه، ۵ بیماری سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی باز قلب، پیوند اعضای اصلی بدن و انواع سرطان است. البته نوع و تعداد بیماری‌های تحت پوشش و همچنین میزان سقف تعهدات پوشش‌ها در شرکت‌های مختلف متفاوت است.

تفاوت شرکت‌های بیمه در تعداد بیماری‌های تحت پوشش، مدت دوره انتظار، محدوده سنی و سقف تعهدات در جدول زیر مقایسه شده است. شرکت‌های بیمه مقایسه شده در این جدول، پرفروش‌ترین و معتبر‌ترین شرکت‌های بیمه در زمینه بیمه عمر است.

بیمه عمر
پوشش‌های بیمه عمر

البته توجه داشته باشید مبالغی که به عنوان سقف پوشش هزینه‌های پزشکی حادثه و سقف امراض خاص ذکر شده است، میزان حداکثری این پوشش است و مبلغ دقیق آن کاملا به حق بیمه و سرمایه فوت در بیمه‌نامه شما بستگی دارد. اگر شما بیمه عمر دارید، می‌توانید در جدول بیمه‌نامه عمر خود، میزان این پوشش را مشاهده کنید.

بیمه عمر سامان

طرح امراض خاص جدیدترین طرح بیمه عمر سامان است. بالا بودن سقف پوشش و تعداد بیماری‌ها را می‌توان مزیت بیمه عمر سامان دانست؛ مثلا به جز بیماری‌های مشترک در سایر شرکت‌های بیمه، پیوند مغز استخوان، سوختگی شدید، تومور خوش‌خیم مغزی و … هم در بیمه عمر سامان پوشش داده می‌شود.

البته طرح امراض خاص ۳ طرح مختلف دارد: طرح امراض خاص پایه، طرح امراض خاص آسایش و طرح امراض خاص ممتاز. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد بیمه عمر سامان و مشاهده تمام بیماری‌های تحت پوشش، می‌توانید به وب‌سایت ازکی مراجعه کنید.

بیمه عمر پاسارگاد

بیمه پاسارگاد پرفروش‌ترین شرکت در زمینه بیمه عمر است. در بیمه عمر پاسارگاد، پوشش امراض خاص محدود به همان ۵ بیماری اصلی است که در بالا ذکر شد. همچنین در این بیمه پوشش هزینه پزشکی و جراحی و بستری از زمان خرید بیمه‌نامه شروع نمی‌شود و زمانی که مجموع ذخیره ریاضی بیمه‌نامه به بیش از ۲ میلیون تومان برسد، این پوشش به صورت خودکار فعال خواهد شد.

بیمه عمر ایران

بیمه عمر ایران در قالب چند طرح مثل طرح مان، طرح جامع زندگی و طرح سپاس ارائه می‌شود. طرح سپاس جدیدترین طرح بیمه عمر ایران است که در این طرح سقف بیماری‌های خاص و هزینه پزشکی حادثه نسبت به طرح‌های قبل افزایش پیدا کرده است. همچنین در این طرح پوشش درمان سرطان از ۴ بیماری خاص دیگر تفکیک شده است. در این طرح هزینه جراحی و بستری در بیمارستان، فقط در صورتی پرداخت خواهد شد که دلیل آن وقوع حوادث تحت پوشش باشد.

"پوشش

بیمه عمر کارآفرین

بیمه کارآفرین یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در زمینه بیمه عمر است که به‌تازگی طرح جدید خود را با عنوان طرح عمر اندوخته‌دار امید ارائه کرده است. در این طرح برخلاف طرح‌های قبلی، هزینه پزشکی، جراحی و بستری ناشی از حادثه پوشش داده می‌شود. همچنین در طرح جدید بیمه عمر کارآفرین، سقف پوشش امراض خاص و تعداد بیماری‌های تحت پوشش افزایش پیدا کرده است. بیماری‌هایی مثل پارکینسون، آلزایمر، نارسایی حاد کلیوی/ دیالیز، ام‌اس، کما، مننژیت، هپاتیت ب، هپاتیت سی، اچ‌آی‌وی و … در این طرح تحت پوشش بیمه کارآفرین قرار گرفته است.

کارت بیمه تکمیلی در بیمه عمر

ممکن است بعضی از نمایندگی‌های بیمه برای ترغیب شما به خرید بیمه عمر، مزیتی به عنوان کارت بیمه تکمیلی را عنوان کرده باشند. اما بهتر است بدانید که این کارت‌ها را شرکت بیمه مورد نظر شما صادر نمی‌کند و شرکت‌های بیمه هیچ مسئولیتی در قبال این کارت ندارند. کارت بیمه تکمیلی معمولا بر اساس توافق نمایندگی بیمه با یک شرکت خصوصی در حوزه خدمات درمانی ارائه می‌شود. از این کارت‌ها می‌توان فقط در تعداد محدودی از مراکز درمانی استفاده کرد، آن هم تا سقفی بسیار محدود و برای برخی از بیماری‌ها.

بیماری‌های تحت پوشش در بیمه تکمیلی

همانطور که مشاهده کردید، بیماری‌های تحت پوشش در بیمه عمر محدود‌ است. اما در بیمه‌های تکمیلی به جز امراض خاص، هزینه‌های رایج درمانی مثل خدمات آزمایشگاهی، جراحی‌های سرپایی، زایمان، دارو، دندانپزشکی و … هم پوشش داده می‌شود. در قراردادهای بیمه تکمیلی، مواردی که شرکت بیمه‌گر تحت پوشش‌ قرار می‌دهد و سقف تعهدات آن معمولا بر اساس توافق شرکت بیمه با بیمه‌گذار مشخص می‌شود. البته شرکت‌های بیمه معمولا برای ترغیب افراد برای خرید بیمه تکمیلی طرح‌هایی را ارائه می‌دهند و بیمه‌گذار می‌تواند باتوجه‌به شرایط جسمی و فیزیکی خود پوشش‌ها و تعهدات شرکت بیمه را کم یا زیاد کند.

"پوشش

برای هزینه‌های درمانی بیمه عمر بهتر است یا تکمیلی ؟

همان طور که گفته شد، بیمه تکمیلی با بیمه عمر در زمینه پوشش‌ها و تعهداتی که دارد کاملا متفاوت است. در واقع می‌توان گفت که هیچ یک از آنها نمی‌توانند جایگزین هم شوند. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان و برای رفاه و آسایش خیال خود و خانوادتان، تحت پوشش هر دو نوع بیمه قرار بگیرید.

اما اگر به هر دلیلی مجبور به انتخاب یکی از دو بیمه عمر یا تکمیلی شدید، بهتر است که به شرایط و اهدافتان برای خرید فکر کنید و باتوجه‌به آنها تصمیم بگیرید. اگر به دنبال بیمه‌ای هستید که هزینه‌های درمانی را بیشتر پوشش‌ دهد تا در زمان بیماری نگرانی از بابت هزینه‌ها نداشته باشید، بیمه تکمیلی انتخاب بهتری است. اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری و تامین آینده خانواده و فرزندان در آینده و شرایط بحرانی هستید، بیمه‌های عمری که پوشش امراض خاص کامل‌تری دارد انتخاب بهتری است.

خرید اینترنتی بیمه عمر و بیمه تکمیلی

برای خرید بیمه راه‌های زیادی وجود دارد که خرید آنلاین یکی از آنها است. خرید آنلاین بیمه از سایت ازکی، امکان مقایسه تمامی شرکت‌های بیمه و دریافت مشاوره تخصصی، رایگان و بی طرفانه را به شما می‌دهد. شما به راحتی می توانید بیمه تکمیلی یا بیمه عمری که می‌خواهید را با وارد کردن مشخصات خود استعلام کنید و شرایط بیمه‌نامه‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های مختلف را بررسی کنید تا بهترین بیمه عمر یا بهترین بیمه تکمیلی را انتخاب و در کمترین زمان ممکن خریداری کنید.

نمایش بیشتر

57 دیدگاه

  1. چرا شرکتهای بیمه گر یک بیمه خانوادگی وجامع رابر برای رفع نیازهای یک خانواده پنج نفره پرای مدت معین ارائه نمی دهند؟

    1. سلام دوست عزیز.
      حق با شماست و امیدواریم شرکت های بیمه طرح های ویژه ای رو در نظر بگیرن که هم بیمه تکمیلی و هم بیمه عمر رو در بر بگیره

  2. سلام
    اخیرا بیمه ها ، بازپرداخت تجمیعی را برداشته اند. چرا؟ معلوم نیست. قبلا می شد از هزینه دندان پزشکی به صورت تجمیعی استفاده کرد . مثلا قبلا برای خانواده 3 نفره (1 میلیون برای هر نفر) 3 میلیون هرسال برای دنداپزشکی می شد استفاده کرد . ولی امسال رفتم بیمه گفتن دیگه تجمیعی بازپرداخت نمکنن.

    1. سلام و وقت بخیر.
      تا جایی که ما اطلاع داریم، قبلا هم امکان تجمیع پوشش ها وجود نداشته و این کار از نظر قانونی مشکل داره

  3. سلام
    ببخشید افرادی که بیماری مادرزادی دارند مثل بیماری قلبی میتونن بیمه تکمیلی یا عمر بگیرن؟
    و هزینه های درمان رو این بیمه ها تقبل میکنن؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز متاسفانه برای کسایی که چنین بیماری های مادرزادی دارن، بیمه عمر صادر نمیشه.
      بیمه تکمیلی انفرادی هم با توجه به سوابق بیماری صادر نمیشه. تنها راهی که وجود داره اینه که شما اگه شرایطش رو دارید و عضو گروه یا شرکتی هستید، از اون طریق برای بیمه تکمیلی گروهی اقدام کنید. چون توی بیمه های گروهی با تعداد بالا، در مورد سوابق بیماری سخت گیری کمتری میشه

  4. سلام. من 3سال حق پاسارگاد پرداخت کردم. و بیمه تکمیلی هم فعال شده. آیا هزینه های مربوط به کرونا و یا جراحی فتط شکمی رو میده؟ لطفا جواب بدید

    1. با سلام.
      طبق اعلام بیمه پاسارگاد، هزینه بستری به علت کرونا از پوشش درمانی بیمه عمر قابل پرداخته.
      هزینه های جراحی هم که از همون پوشش های درمانی بیمه عمرتون قابل پرداخته.
      البته مبلغی که پرداخت میشه کاملا به شرایط و پوشش های بیمه نامتون بستگی داره

  5. سلام وقت بخیر
    میخاستم بدونم بیمه ای هست که هزینه ی خرید لنز داخل چشمی برای کاشت لنز دائم را بدهد؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      به صورت کلی هزینه های عمل و خرید لنز از پوشش جراحی و بستری قابل پرداخته.
      البته اگه منظورتون بیمه تکمیلی انفرادیه، شرایط پرداخت هزینه توی درمان هایی که شروع بیماری قبل از خرید بیمه بوده، سخت گیرانه تره و بستگی به شرایطتتون داره

  6. سلام،وقت بخیر من از طریق یه گروه 300 نفره بیمه تکمیلِی شدم،هیچ ازمایشی هم نگرفتن،کف دستم ارثی عرق میکرد،ایا موقع عمل میتونم از بیمه تکمیلی استفاده کنم

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد بیمه تکمیلی گروهی شرایط بسیار متفاوتی وجود داره و پوشش‌ها و شرایط استفاده از بیمه بستگی به شرایط انتخاب شده و شرکت ارائه دهنده بیمه‌نامه داره. توصیه ما اینه که در صورت امکان شرایط استفاده از خدمات بیمه‌نامه رو از بخش منابع انسانی شرکت و یا از طریق خود شرکت بیمه جویا بشید.

  7. سلام و عرض ادب
    من تقریباً چهار سال پیش با مراجعه به پزشک متوجه شدم به یک نوع بیماری خودایمنی کبدی مبتلا شدم و سال پیش هم متوجه شدم بیماری التهاب روده(کرون) هم دارم که این هم خودایمنی هست.
    در حال حاضر دارو مصرف می‌کنم و هیچ مشکلی ندارم و نتایج آزمایش‌های خون، خوب هستند. فوق تخصص کبد به من گفته اگرچه فعلاً کنترل شده ولی چون بیماری کبدی من مزمن هست راه درمان نهایی پیوند کبد هست و چند سال دیگه نیاز به پیوند پیدا می‌کنم.
    لطفاً من رو راهنمایی کنید اولاً آیا میتونم بیمه عمر بخرم؟ دوماً آیا برای خرید بیمه عمر، سوابق بیمه‌های درمانی من(بیمه سلامت ایرانیان و یا بیمه درمانی تامین اجتماعی) رو بررسی می‌کنن؟
    و این که اگر امکان خریدن بیمه عمر برای من میسر هست، کدام رو پیشنهاد میدید؟
    من ۳۲ سال دارم و فعلاً مجرد هستم.
    پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگزارم.

    1. سلام دوست عزیز
      معمولا برای خرید بیمه عمر با پوشش‌های درمانی شرکت بیمه سوابق سلامتی شما رو بررسی میکنه و در مورد شما که سوابق دارویی و درمانیتون موجود هست ممکنه کمی سختگیرانه تصمیم گیری بشه. بهتره برای اطمینان بیشتر در این زمینه مشاوره تلفنی با کارشناسان بیمه عمر دریافت کنین. میتونین در سایت ازکی با مشاوران ما تماس بگیرید و یا درخواست خرید بیمه عمر ثبت کنید تا همکاران ما باهاتون تماس بگیرن و در این زمینه به صورت تخصصی شمارو راهنمایی کنن

  8. سلام. همسر من مبتلا به سرطان تیرویید هست و البته سال قبل جراحی کرد و کل تیرویید رو بردا شت .از اون زمان تحت هیچ بیمه ای نیستیم. اخیرا خواستم برای بیمه خویس فرمایی چهارده درصد اقدام کنم . سوال . ایا خانه کارگر میتونه من و همسرم رو با توجه به بیمه خویس فرمایی من بیمه تکمیلی کنه و اینکه اگر بله ایا سابقه همسرم در سرطان مانعی برای بیمه سدن نخواهد داست؟ بد جور گیر کردم جواب قطعی و واصح و قانونی میخوام

    1. سلام دوست عزیز
      جواب تمامی سوالات شما کاملا بستگی به شرایط و شرکت بیمه تکمیلی داره ولی به طور معمول برای خرید بمیه تکمیلی سوابق سلامت بررسی میشن. با این وجود ممکنه بتونین با ذکر شرایط خاص بیمه تکمیلی رو تهیه کنید. بهتره در این مورد به طور دقیق از شرکت بیمه و خانه کارگر سوال کنید تا با توجه به شرایط شما جواب دقیق بهتون داده بشه

    1. سلام دوست عزیز
      پوشش درمانی بیمه عمر پاسارگاد فقط هزینه جراحی و بستری سرپایی رو پوشش میده و برای زایمان پوشش ارائه نمیده. برای زایمان میتونید از بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید. البته باید به این توجه کنین که پوشش زایمان بیمه تکمیلی دوره انتظار 9 ماهه داره و قبل از اقدام به بارداری باید خریداری بشه تا زمان زایمان بتونین از پوشش استفاده کنین.

  9. سلام من بیمه عمر پاسارگاد رو ۵سال ریختم توی ۶سال هستم جراحی انجام دادم چیزی بهم ندادن .بعد از ۶سال گفتم میخوام بازخرید کنم نماینده پاسارگاد به من گفت ۲۶هزارو۶۰۰بیمه پاسارگاد بهت میده .درصورتی که ارزش بازخریدی من حدود ۳میلیون میشه .کسی هم جوابگو نبود .خواهش میکنم به هیچ عنوان طرف پاسارگاد نرید به ضرره

    1. سلام دوست عزیز
      ممنونیم که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. ممکنه در موردی که شما میفرمایید اشکال از سمت نماینده باشه و ارقام رو اشتباه گفته باشن. پیشنهاد میکنم با خود شرکت تماس بگیرید و پیگیر بشید

  10. سلام من تازه بیمه پاسارگاد کردم بیمه عمره . برای چکاپ قلب میخام برم بیمارستان خصوصی . آیا میتونم از بیمه پولشو بگیرم؟ یا حتما باید طرف قرارداد باشه؟!

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به پوشش‌های انتخابی شما داره. در صورتی که پوشش درمان رو داشته باشین میتونین از خدماتش استفاده کنین

  11. درود فراوان
    اگر یه راننده مقر حادثه باشه و کسی فوت بشه چه سرنشین خودش یا عابر پیاده یا موتوری وغیره… آیا راننده مقصر باید بازداشت شود.
    باتشکر.

    1. سلام دوست عزیز
      تا جایی که بنده اطلاع دارم خیر مگر شرایطی باشه که بیمه نداشته باشید یا گواهینامه معتبر نباشه.

  12. سلام
    مگره میشه بیمه ی تکمیلی رو ب صورت انفرادی خریداری کرد؟
    مگه حتما نباید یا کارمند باشی یا کارفرما برای کارمندان خریداری کنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله میشه به صورت انفرادی یا خانوادگی هم تهیه کنین این بیمه رو. میتونین تو بخش بیمه تکمیلی سایت ازکی استعلام بگیرین و شرکت‌های بیمه که به صورت انفرادی این بیمه رو ارائه میدن رو ببینین.

  13. با سلام
    من چند ماهی هست که تحت پوشش بیمه تکمیلی انفرادی تعاون هستم، هفته قبل با مراجعه به متخصص به علت احتمال کرونا و اسکنی که انجام دادم، متوجه شدم سینوزیت همراه با انحراف و پلیپ دارم که نیاز به جراحی داره. میخواستم بدونم مواردی که ذکر کردم جز بیماری هایی هست که قبل از خرید بیمه نامه محسوب میشه یا اینکه بیمه تعاون هزینه عمل رو پرداخت میکنه؟
    با تشکر

  14. سلام خسته نباشید
    من می‌خوام عمل واریکوسل انجام بدم بیمارستان خصوصی میخواستم ببینم چه بیمه ای میتونم بگیرم که بلا فاصله بعد از عمل هزینه هاشو پرداخت کنه ،چون شنیدن بیمه های عمر باید مدتی از عضویت و پرداختش گذشته باشه و به یه حدی رسیده باشه،خودم کارمند هستم متاسفانه بیمه تکمیلی اداره میگن بخشنامه بیمه تکمیلی بهمن ماه میاد و اونموقع میتونم عضو بشم،شما چه پیشنهادی دارید ،ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. همراه عزیز سلام
      چون بیماری شما قبل از خرید بیمه وجود داشته متاسفانه نمی‌توانید برای درمان این بیماری از بیمه استفاده کنید. البته اگر تعداد افراد بیمه شده از سمت شرکتتان بیشتر از ۱۰۰۰ نفر باشد ممکنه بتوانید بعد از بیمه شدن با بیمه تکمیلی شرکتتون خودتان را درمان کنید.

  15. سلام من پنج سال بیمه ایران واریز میکنم، بیمه تکمیلی برای من فعال میشه؟
    اینجا میپرسم هیچی بلد نیستن ،اصلا بلد نیستن جاب درست حسابی بدن

  16. سلام و درود
    ميخواستم بدونم اگه من بيمه تكميلي انفرادي بشم ، همسرم هم تحت بيمه تكميلي قرار ميگيره براي زايمان؟؟

    1. بابک عزیز سلام
      همسرتان خودشان باید بیمه تکمیلی انفرادی داشته باشند.

  17. سلام خسته نباشید …بیمه عمر اسیا دارم توی چهارمین سال هستم میخواستم بدونم بیمه اسیا هم پوشش درمانی داره یا خیر؟ اگه داره در چه زمینهایی هستش

    1. مصطفی عزیز سلام
      بیمه عمر آسیا طرح‌های مختلفی دارد، شما چه طرحی رو دارید؟

    1. رشید عزیز سلام
      سقف پوشش بیماری‌های خاص بیمه عمر پارسیان ۳۰ میلیون تومان هست، اما این که شما جزو پوشش‌ها باشید یا نه رو باید از بیمه‌اتون بپرسید و حتما قبل از عمل مدارک کامل رو آماده کنید.

  18. سلام و عرض ادب من دنبال شرکت بیمه ای هستم که بالاترین سود رو پرداخت کنه بیشتر هدفم سرمایه گذاری هست قرارداد 30 ساله مییخوام ببندم و میخوام بالاترین سود بگیرم میخواستم اگر امکانش هست یه شرکت بیمه به من معرفی کنید سطح توانگری یک بیمه مرکزی داشته باشه بیشترین سود به بیمه عمر پرداخت بکنه و پوشش بیمه تکمیلی هم داشته باشه. به من بیمه ما و بیمه سینا و بیمه سامان معرفی شده لطفا بنده راهنمایی کنید سپاس از راهنماییتون

    1. معین عزیز سلام
      ما تو مطلب زیر بیمه‌های عمر رو مقایسه کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه‌اش کنید. در ضمن برای سال ۹۹ هنوز سود تمام شرکت‌ها اعلام نشده‌است اما تا این‌جا بیمه سامان بیشترین سوددهی را داشته است. البته مقدار سود شرکت‌ها در طول سال‌ها مشخص و یکسان نیست.
      https://www.azki.com/blog/best-life-insurance/

  19. سلام وقت بخیر. من در شرکتی ، یکسال بیمه تکمیلی ما بودم و الان میخوام از شرکت برم بیرون و شخصا ادامه ی اون رو پرداخت کنم که شامل بیمه زایمان و جراحی بشه ، آیا ممکنه یا باید از اول بیمه بریزم ؟
    و اینکه خانومم تحت تکفل بنده بودند

    1. علی عزیز سلام
      معمولا شرکت‌ها با بیمه قرارداد یکساله می‌بندند، می توانید با منابع انسانی سازمان‌تون صحبت کنید تا در صورت امکان تا پابان مدت قرار داد تحت بیمه شرکت باشید. در ضمن می‌توانید بیمه تکمیلی انفرادی تهیه کنید و چون از قبل تحت پوشش بیمه بودید فقط اگر از همون شرکت بیمه،‌بیمه‌اتون رو بگیرید دوره انتظار هم نخواهید داشت. برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی از آدرس زیر استفاده کنید:
      https://www.azki.com/personal-insurance/health-insurance

  20. سلام وقت بخیرر
    به مدت یک سال بیمه تکمیلی ملت داشتم و الان میخوام بیمه تکمیلی ایران بگیرم
    دو ماه دیگه هم زایمانمه
    آیا پولی بهم پرداخت میشه؟

    1. هانیه عزیز سلام
      بیمه تکمیلی از سمت سازمان داشتید؟ اگر سازمان شرکت بیمه رو عوض کرده، مشکلی پیش نمیاد و می‌توانید هزینه رو دریافت کنید. برای اطلاعات دقیق‌تر از منابع انسانی شرکت این مورد را پیگری کنید.

    1. سیمین عزیز سلام
      شما باید این خسارت رو به عنوان دیه از راننده مقصر حادثه بگیرید.

  21. سلام این نوع پوشش ها برای بیمه پاسارگاد اشتباه زده شده است لطفاً بروز رسانی کنید که شرکتی را تخریب نکنید

  22. سلام. من قصد بارداری دارم، برای بارداری و زایمان بیمه تکمیلی بهتر است یا بیمه عمر؟ بعضی از شرکتها بیمه عمر راتوصیه میکنند و بعضی بیمه تکمیلی. لطفا راهنمایی کنید
    چه تفاوتی باهم دارند؟

    1. باران عزیز سلام
      اگر فقط برای بارداری می‌خواهید استفاده کنید، ما بیمه تکمیلی رو به شما پیشنهاد می‌کنیم. فقط به سقف پوشش زایمان دقت کنید.

  23. سلام وقت بخیر.دخترم بیمه عمر هستش.تقریبا دو هفته پیش واسش اتفاقی افتاد ک کارش ب بیمارستان و عمل کشید.بعد تماس با بیمه عمر بهم گفتن بیمه عمرش سرمایه ای هستش مال حوادث و درمان نیس.چنین چیزی درسته؟؟ممنون میشم جواب بدین

  24. سلام
    ببخشید بنده بیمه تکمیلی ایران را پرداخت میکنم آیا با این بیمه بعد از ۱۰ سال بازنشستگی به من پرداخت می‌شود

    1. سعید عزیز سلام
      در کل بیمه تکمیلی هزینه‌های درمانی رو پرداخت می‌کنه و برای بازنشستگی پوششی نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا