اتاق خبر

چرا خرید بیمه از ازکی معتبر است؟

احتمالا برای شما هم این سوال به وجود آمده که آیا خرید بیمه از سایت‌های آنلاین بیمه یا همان «کارگزاری‌های برخط بیمه» مانند ازکی معتبر است و چگونه می‌توان به اعتبار بیمه نامه مطمئن بود؟ در ادامه، پارامترهای مختلفی که برای سنجش اصالت بیمه‌ نامه استفاده می‌شود را توضیح می‌دهیم.

ازکی دارای مجوز از بیمه مرکزی

یکی از نکات مهم برای خرید از سایت آنلاین‌های خرید بیمه، بررسی مجوز آن است که از سوی بیمه مرکزی صادر می‌شود. سایت ازکی دات کام یکی از اولین کارگزاری‌های برخط بیمه است که مجوز خود را از بیمه مرکزی ایران دریافت کرده است. «شرکت کارگزاری رسمی بیمه مستقیم برخط تجارت الکترونیک نوین نار» سایت azki را به ثبت رسانده که مجوز آن را مشاهده می‌کنید:

مجوز ازکی

امکان بررسی اعتبار بیمه صادر شده توسط ازکی از بیمه مرکزی

بیمه‌های شخص ثالث صادر شده توسط ازکی، همگی قابلیت استعلام از بیمه مرکزی را دارند و می‌توانید برای اطمینان بیشتر، اصالت آن را بررسی کنید. برای این کار، چند روش وجود دارد:

  1. اولین روش استفاده از سامانه سنهاب بیمه مرکزی است. شما در صفحه ذکر شده می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف، از اعتبار بیمه‌‌ای که از ازکی خریداری کرده‌اید، مطلع شوید.
  2. در روش دیگر می‌توانید استعلام بیمه خود را به صورت پیامکی انجام دهید. سرشماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ متعلق به بیمه مرکزی است و کافی است طبق الگویی که بیمه مرکزی اعلام کرده، شماره بیمه‌نامه یا کد یکتا بیمه خود را پیامک کنید و از اعتبار بیمه‌ای که از ازکی خریداری کرده‌اید، مطمئن شوید.
  3. یکی از دیگر از روش‌ها، مراجعه به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث سایت ازکی است. در این صفحه می‌توانید استعلام بیمه شخص ثالث خودرو و موتور خود را که از ازکی و یا مراکز دیگر خریداری کرده‌اید، انجام دهید. استعلام با کد یکتا بیمه‌نامه و یا استعلام با کد ملی و پلاک از روش‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید:

همچنین در صفحه فوق می‌توانید بیمه‌نامه خود را ذخیره کنید و یا یادآور سررسید بیمه خود را ثبت کنید که از زمان اتمام بیمه خود مطلع شوید و نگران جریمه‌های دیرکرد نباشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا