بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه مستمری آنی چیست و چه شرایطی دارد؟

هر سال که می‌گذرد، نیازهای بیمه‌گذاران تغییر می‌کند؛ به‌همین‌دلیل شرکت‌های بیمه‌گر برای رفاه حال بیمه‌گذاران و برطرف‌کردن نیازهایشان، محصولات مختلفی را عرضه می‌کنند. یکی از این محصولات مهم، بیمه بازنشستگی آنی است که شرکت‌های بیمه‌گر مختلفی آن را عرضه می‌کند. این نوع بیمه‌نامه یکی از انواع مختلف بیمه بازنشستگی است که مزایای منحصر به خود را دارد. بسیاری از مردم در مورد بیمه مستمری آنی تامین اجتماعی سوال دارند، اما آیا این نوع بیمه وجود دارد؟ باتوجه‌به اینکه افراد زیادی در مورد بیمه بازنشستگی آنی سوال داشتند، در این مقاله از بلاگ ازکی به بررسی شرایط، مبلغ و نحوه محاسبه آن می‌پردازیم.

فهرست مطالب

بیمه بازنشستگی چیست؟

همه افرادی که در شرکتی مشغول به‌ کار هستند، بعد از بازنشستگی حقوقی را از سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کنند که به آن حقوق بازنشستگی گفته می‌شود. بیمه بازنشستگی یکی از انواع طرح‌های بیمه عمر است که برخی از شرکت‌های بیمه‌گر آن را ارائه می‌کنند. مستمری بازنشستگی یا حقوق بازنشستگی مبلغی است که می‌تواند ماهانه و تا پایان عمر پرداخت شود و میزان آن به سابقه کاری و میزان حق‌ بیمه‌ای بستگی دارد که بیمه‌گذار پرداخت می‌کند.

بیمه مستمری آنی

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله هر آنچه باید در مورد نحوه و میزان مستمری بازنشستگی بدانید را در بلاگ ازکی بخوانید.

بیمه مستمری آنی چیست؟

بیمه بازنشستگی آنی که به آن بیمه بازنشستگی فوری هم گفته می‌شود، نوعی بیمه مستمری برای افراد با شرایطی خاص است. همان‌ طور که می‌دانید، حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه در طول سال‌های اشتغال، توسط افراد تامین می‌شود. اما سال‌های پرداخت این نوع بیمه زیاد و حداکثر تا ۳۰ سال است که می‌تواند برای برخی از افراد بسیار طولانی باشد.

در چنین شرایطی، کسانی که تمایلی به پرداخت حق بیمه در طول سال‌های طولانی ندارند، می‌توانند از بیمه‌های مستمری استفاده کنند. طرح بیمه نامه مستمری آنی با دریافت مجوز از بیمه مرکزی ایران طراحی شده است. شرایط بیمه مستمری آنی برای افراد زیر، انتخابی عالی خواهد بود.

  • افرادی که تمایلی به پرداخت حق بیمه در طول سال‌های طولانی اشتغال ندارند.
  • افرادی که در سنین کودکی و نوجوانی فرصت خرید بیمه مستمری و بازنشستگی سالانه را از دست داده‌اند.

کسانی که در یکی از دسته‌های بالا قرار می‌گیرند، با پرداخت کلِ حق بیمه به‌صورت یکجا، می‌توانند از سال بعد مستمری یا همان حقوق بازنشستگی دریافت کنند. به‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که بیمه بازنشستگی آنی نوعی بیمۀ «عمر به شرط حیات» است. شرکت‌های بیمه‌گر مختلفی این نوع بیمه را ارائه می‌کند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

چه شرکت هایی بیمه مستمری آنی دارند؟

شرکت‌های بیمه‌گر مختلفی برای ارائه بیمه بازنشستگی آنی اقدام کرده‌اند که می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه علاوه‌بر معرفی این شرکت‌های بیمه‌گر، مزایای خرید بیمه بازنشستگی آنی از آن‌ها را هم آورده‌ایم.

بیمه مستمری آنی خاورمیانه

شرکت بیمه خاورمیانه به‌صورت کاملا تخصصی در حوزه یا رشته بیمه زندگی فعالیت دارد. بنابراین این شرکت از جمله اولین مراکزی است که بیمه بازنشستگی آنی را به بیمه‌گذاران خود ارائه کرد. به‌عبارتی، بیمه بازنشستگی آنی یکی از جدیدترین طرح‌های بیمه عمر خاورمیانه است که در سال ۱۳۹۹ ارائه شد. این نوع بیمه برای تمامی افراد بیشتر از ۳۰ سال در دسترس است.

چه شرکت هایی بیمه مستمری آنی دارند؟

شرایط بیمه مستمری آنی خاورمیانه

در جدول بیمه مستمری آنی خاورمیانه آمده که افراد با پرداخت حداقل ۱۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۲ میلیارد تومان به‌صورت یکجا، می‌توانند بعد از یک‌سال مستمری دریافت کنند. این مستمری می‌تواند مادام‌المعمر باشد و تا سن ۱۰۶ سالگی پرداخت شود. حداقل سن بیمه‌گذار در این نوع بیمه‌نامه، ۳۰ سال است و معاف از مالیات خواهد بود.

مزایای بیمه مستمری آنی خاورمیانه

  • امکان تعیین ذی‌نفع،
  • حداقل سن ۳۰ سال،
  • حداقل مبلغ پرداختی ۱۰۰ میلیون تومان،
  • معاف از مالیات.

بیمه بازنشستگی آنی معلم

شرکت بیمه معلم ۲ نوع بیمه مستمری فوری را به بیمه‌گذارها ارائه می‌کند که شامل بیمه بازنشستگی آنی مادام‌العمر و بیمه بازنشستگی آنی موقت قطعی هستند.

بیمه بازنشستگی آنی موقت قطعی بیمه معلم

در این طرح، بیمه‌گذار با پرداخت حق بیمه از زمان مشخص شده در بیمه‌نامه تا پایان مدت اعتبار آن، مشمول دریافت مستمری خواهد بود، حتی اگر بیمه‌شده در قید حیات نباشد.

بیمه بازنشستگی آنی مادام‌العمر بیمه معلم

در این طرح، بیمه‌گذار پس از پرداخت حق بیمه از زمان مشخص شده در بیمه‌نامه تا زمانی که در قید حیات باشد، مشمول دریافت مستمری خواهد بود.

مزایای بیمه مستمری آنی معلم

  • ارائه پوشش فوت بر اثر حادثه تا ۳ برابر سرمایه فوت؛
  • عدم وجود محدودیت سنی و شغلی برای خرید بیمه‌نامه؛
  • ارائه پوشش فوت به هر علت از ۱۰۰ میلیون ریال تا ۲ میلیارد ریال؛
  • پرداخت مبالغ بازخرید در صورت انصراف بیمه‌گذار از دریافت مستمری؛
  • پرداخت مستمری به ذی‌نفع پس از فوت بیمه‌گذار؛
  • مدت ۳۰ سالۀ تضمین در بیمه‌های مادام‌العمر بیمه بازنشستگی آنی معلم.

بیمه مستمری آنی دی

شرکت بیمه دی طرحی به‌نام طرح مستمری مانا را ارائه کرده که در واقع همان بیمه بازنشستگی آنی است. در این بیمه‌نامه فرد با پرداخت یک‌جای حق بیمه مادامی که در قید حیات باشد، مشمول دریافت مستمری خواهد شد. در محاسبه بیمه بازنشستگی آنی بیمه دی، سن فرد بیمه شده و حق بیمه پرداختی موثر است.

انواع بیمه بازنشستگی آنی مانا

بیمه بازنشستگی آنی بیمه دی هم مانند بیمه معلم به ۲ دسته تقسیم می‌شود:

بیمه مستمری مانا مادام‌العمر

در این نوع بیمه‌ نامه مستمری آنی، شرکت بیمه دی متعهد می‌شود تا زمانی که بیمه‌گذار در قید حیات است، مستمری را پرداخت کند. توجه داشته باشید که با فوت بیمه‌شده، تعهدات بیمه‌گر پایان می‌یابد.

بیمه مستمری مانا مدت معین

در این نوع بیمه‌نامه شرکت بیمه دی متعهد می‌شود تا پایان مدت تعیین‌شده از طرف بیمه‌گزار در متن بیمه‌نامه، برای پرداخت مستمری اقدام کند. در صورت فوت بیمه‌گذار، تعهدات شرکت بیمه دی پایان می‌یابد.

مزایای بیمه مستمری آنی دی

  • بدون محدودیت سنی؛
  • میزان تعدیل سالانه صفر درصد، ۵ درصد و ۱۰ درصد؛
  • اتمام تعهدات پس از فوت بیمه‌شده؛
  • ارزش بازخرید بیمه‌نامه معادل ۹۵٪ تا ۹۹٪ از اندوخته؛
  • روش‌های متنوع پرداخت شامل ماهانه، ۲ ماهه، ۳ ماهه، ۶ ماهه و سالانه؛
  • سرمایه‌گذاری روزشمار برای سال‌های ششم به بعد (معادل ۱۰۰٪ اندوخته).

بیمه مستمری آنی بیمه ایران

بیمه بازنشستگی آنی بیمه ایران که به آن بیمه عمر و بازنشستگی کوتاه‌مدت هم گفته می‌شود، شرایطی کاملا مشابه با بیمه‌های دیگری دارد که تاکنون معرفی شد. با پرداخت حق‌بیمه به‌صورت یک‌جا، بیمه‌گذار مشمول دریافت مستمری خواهد شد.

برای ثبت‌نام بیمه بازنشستگی آنی بیمه ایران می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

مزایای بیمه بازنشستگی کوتاه مدت بیمه ایران

  • دریافت مستمری مادام‌العمر؛
  • امکان بازخرید اندوخته در پایان قرارداد؛
  • امکان دریافت وام؛
  • دریافت سود تضمین‌شده از سال اول قرارداد؛
  • امکان تغییر در مبالغ پرداختی سالانه؛
  • امکان برداشت از اندوخته در مدت قرارداد.

بیمه بازنشستگی آنی

بیمه مستمری آنی پاسارگاد

بیمه پاسارگاد هم مانند بیمه خاورمیانه، دی و بیمه ایران اقدام به ارائه بیمه بازنشستگی آنی کرده است. این نوع بیمه شرایطی کاملا مشابه دیگر شرکت‌های بیمه دارد و تفاوت عمده آن را می‌توان در مزایای بیمه بازنشستگی آنی پاسارگاد دید.

مزایای بیمه مستمری آنی پاسارگاد

  • پوشش بیماری‌های خاص؛
  • دریافت وام؛
  • سپرده سرمایه‌گذاری؛
  • تعیین ذی‌نفع؛
  • بازخرید بیمه؛
  • بیمه درمانی تکمیلی؛
  • انعطاف در پرداخت حق بیمه؛
  • دریافت مستمری و سود.

همان‌طور که تا اینجا مطالعه کردید، بیمه مستمری آنی تامین اجتماعی در این سازمان تعریف نشده است. بنابراین می‌توانید این نوع بیمه را فقط از شرکت‌های بیمه‌گر که در بالا معرفی کردیم، خریداری کنید.

مزایای بیمه مستمری آنی چیست؟

بیمه بازنشستگی آنی برای افرادی با شرایط و نیازهای خاص طراحی شده و مزایای بسیاری به‌همراه خواهد داشت. در ادامه برخی از این مزایا بررسی خواهند شد.

پرداخت حق‌بیمه به‌صورت یکجا

خیلی از افراد افسوس می‌خورند که چرا در دوره جوانی برای پرداخت حق‌بیمه اقدام نکرده‌اند و حالا نمی‌توانند حقوق بازنشستگی دریافت کنند. اما پرداخت یکجای مبلغ بیمه بازنشستگی آنی شرایطی را فراهم کرده تا این افراد هم بتوانند بدون نگرانی در مورد پرداخت حق‌بیمه طولانی‌مدت، حقوق بازنشستگی دریافت کنند.

پرداخت حق بیمه کوتاه مدت و دریافت سریع مستمری

بیمه بازنشستگی آنی مانند بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی نیست که باید برای سال‌های طولانی حق بیمه پرداخت شود. همان‌ طور که از نام بیمه مستمری آنی مشخص است، افراد با پرداخت حق بیمه کوتاه‌مدت می‌توانند حقوق بازنشستگی دریافت کنند. از طرفی تنها پس از ۱ سال، افراد می‌توانند مستمری خود را دریافت کنند.

بیمه‌ای مناسب برای تمامی کسبه و اصناف

در هر صنفی که مشغول به‌کار باشید، محدودیتی برای دریافت بیمه بازنشستگی آنی وجود نخواهد داشت. برخی از افراد که در صنفی خاص مشغول به‌کار هستند، هرگز به ‌فکر دریافت حقوق بازنشستگی نبوده‌اند یا صنف آن‌ها به گونه‌ای است که اقدامی برای بیمه انجام نداده است؛ به‌عنوان مثال کسانی که مغازه دارند، معمولا برای بیمه خویش‌فرما اقدام می‌کنند. اما اگر فردی این نوع بیمه را نداشته باشد، چطور؟ اینجاست که بیمه مستمری آنی به نجات کسبه می‌آید.

درآمدی برای زنان خانه‌دار

یکی از دغدغه‌های زنان خانه‌دار، نداشتن پشتوانه‌ای مانند حقوق بازنشستگی در دوران میان‌سالی و پیری است. خرید بیمه بازنشستگی آنی محدودیتی ندارد و همه افرادی که احساس نیاز کنند، می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند. بنابراین این نوع بیمه می‌تواند به‌نوعی منبع درآمدی برای زنان‌ خانه‌دار باشد که از هیچ مرکزی حقوق بازنشستگی دریافت نمی‌کنند.

معافیت مالیاتی

یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه بازنشستگی آنی، معافیت از مالیات است. این موضوع خود به‌تنهایی می‌تواند عامل مهمی در ترغیب افراد برای خرید بیمه بازنشستگی آنی باشد.

بیمه مستمری آنی

تضمین دریافت مستمری

زمانی‌که مبلغ بیمه مستمری بازنشستگی را به‌صورت یکجا پرداخت کنید، از یک‌سال بعد مشمول دریافت حقوق بازنشستگی خواهید شد. این موضوع خود تضمینی برای دریافت مستمری خواهد بود.

مکمل حقوق بازنشستگی

دریافت بیمه بازنشستگی آنی محدودیتی ندارد. بنابراین تمامی کسانی که در طول سال‌های اشتغال حق بیمه پرداخت کرده و اکنون مشمول دریافت حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی هستند هم می‌توانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند. بیمه بازنشستگی آنی به‌نوعی مکمل حقوق بازنشستگی است و می‌تواند کمک‌حال افراد در دوران پیری باشد.

دریافت سود مشارکت

بیمه بازنشستگی آنی در دسته بیمه عمر به شرط حیات قرار گرفته و به‌همین‌دلیل مشمول دریافت سود مشارکت خواهد شد. این سود سالانه ۵٪ است و به تمامی افراد تحت پوشش پرداخت می‌شود. بنابراین غیر از حقوق بازنشستگی ماهانه مبلغی را هم به‌عنوان سود دریافت خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله مزایا و معایب بیمه عمر چیست و چه شرایطی دارد؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

فوت بیمه شده در بیمه مستمری آنی چه شرایطی ایجاد می‌کند؟

طبق جدول بیمه مستمری آنی، دقیقا یک‌سال پس از پرداخت یکجای حق بیمه توسط بیمه‌گزار، محاسبه بیمه مستمری آنی انجام شده و فرد حقوق بازنشستگی خود را دریافت می‌کند. اما اگر بیمه‌گذار فوت کند، تکلیف چیست؟

در صورت فوت بیمه‌شده در دوره انتظار، کل حق بیمه پرداختی برگشت داده می‌شود. از طرفی اگر بیمه‌گذار در زمان دریافت بیمه نامه مستمری آنی، فردی را به‌عنوان ذی‌نفع خود انتخاب کرده باشد، حقوق بازنشستگی به وی پرداخت خواهد شد. ذی‌نفع می‌تواند حقوق مستمری ماهانه را در دوره تضمین طبق بیمه‌نامه دریافت کند.

بیمه مستمری فوری

لزوم خرید آنلاین بیمه مستمری آنی (بیمه بازنشستگی آنی)

افراد بنا به شرایط، ممکن است برای دریافت بیمه تامین اجتماعی اقدام نکنند، این موضوع به مفهوم عدم دریافت حقوق بازنشستگی خواهد بود. اما همیشه راهکاری وجود دارد. در این مورد، بیمه مستمری آنی راهکاری عالی برای افرادی است که تمایلی به پرداخت طولانی‌مدت حق بیمه ندارند یا خیلی دیر اقدام کرده‌اند. با دریافت این نوع بیمه‌نامه نگرانی شما برای داشتن حقوق بازنشستگی و استفاده از مزایای بی‌شمار آن برطرف خواهد شد. برای خرید این بیمه‌نامه از بین یکی از شرکت‌های معرفی شده در این مقاله می‌توانید از صفحه بیمه عمر ازکی اقدام کنید.

سوالات متداول

  • بیمه بازنشستگی آنی چیست؟
    در بیمه مستمری فوری یا بیمه بازنشستگی آنی، حق‌بیمه به‌صورت یکجا پرداخت می‌شود و فرد پس از یک‌سال مشمول دریافت مستمری خواهد شد.
  • حداقل و حداکثر حق‌بیمه در بیمه بازنشستگی آنی چقدر است؟
    حداقل حق بیمه ۱۰۰ میلیون تومان و حداکثر آن هم ۲ میلیارد تومان خواهد بود.
  • شرایط دریافت مستمری بازنشستگی آنی چیست؟
    حداقل سن ۳۰ سال و پرداخت حق بیمه به‌صورت یکجا خواهد بود.
  • کدام شرکت‌های بیمه‌گر، بیمه بازنشستگی آنی ارائه می‌کنند؟
    شرکت بیمه عمر خاورمیانه، شرکت بیمه پاسارگاد، شرکت بیمه معلم، شرکت بیمه دی و شرکت بیمه ایران از جمله شرکت‌های بیمه‌گری است که بیمه مستمری آنی ارائه می‌کند.
  • حقوق مستمری در بیمه بازنشستگی آنی بعد از چه مدت پرداخت می‌شود؟
    یک‌سال پس از پرداخت یکجای حق بیمه توسط بیمه‌گزار، حقوق مستمری پرداخت خواهد شد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا