ازکی سلر

هر آنچه باید در رابطه با تکنیک‌های فروش بیمه بدنه بدانید

بیمه بدنه یک نوع بیمه خودرویی است که خسارت‌ها و آسیب‌هایی را پوشش می‌دهد که به خودرو و بدنه آن وارد می‌شود.  این بیمه برخلاف بیمه شخص ثالث اجباری نیست. اما با خرید بیمه بدنه خودرو شرکت بیمه متعهد می‌شود که در قبال دریافت مبلغی در صورت وقوع حوادث مشمول پوشش بیمه، هزینه‌های تعمیر و بازسازی خودرو را پوشش ‌دهد. بیمه بدنه خودرو باتوجه‌به زیاد شدن قیمت خودروها و افزایش تصادفات و سرقت‌ها، بسیار ضروری است. این نوع بیمه به افراد امکان می‌دهد تا سرمایه خود را در خودرو حفظ کنند و در صورت وقوع هرگونه خسارت به بدنه خودرو، خیالشان از تأمین هزینه‌های تعمیر و بازسازی آن در مدت زمان کوتاهی راحت شود. علاوه بر این با ارائه خسارت و تعمیر خودرو به موقع، زمان و هزینه را صرفه جویی کنید.

البته فروش بیمه بدنه آن‌طور که فکر می کنید هم کار ساده‌ای نیست و تکنیک‌های خاص خودش را دارد. در این مقاله شما را با برخی از این تکنیک‌ها و همچنین مشتریان بالقوه بیمه بدنه خودرو آشنا می‌کنیم. در ادامه هم توضیح می‌دهیم که چرا فروش بیمه بدنه به عنوان ازکی سلر یک انتخاب هوشمندانه است. 

چگونه بیمه بدنه خودرو را بفروشیم؟

برای اینکه در زمینه فروش بیمه بدنه موفق باشید، باید نکات خاصی را بدانید و آنها را به کار گیرید. در ادامه به بیان برخی از تکنیک‌های فروش بیمه بدنه پرداخته شده است:

شناسایی مشتریان بالقوه

شناسایی افرادی که خرید بیمه عمر انتخاب خوبی برای آن‌ها است و همچنین توجه‌ به شرایطی که دارند، اولین گام برای فروش بیمه بدنه است. افرادی گزینه‌های مناسبی برای این کار هستند که به تازگی خودرو خریده‌اند، صاحبان خودرویی که بیمه‌نامه شخص ثالث‌شان را از شما خریده‌اند و یا افرادی که به دلیل نداشتن پارکینگ یا زندگی در مناطقی با نرخ سرقت خودرو یا تصادفات زیاد خودروشان در خطر است.

درک نیازهای مشتری

 وقت بگذارید تا نیازها و نگرانی‌های خاص مشتریان خود را درک کنید. برخی از آن‌ها ممکن است به دنبال پوشش جامع باشند، در حالی که برخی دیگر علاقه بیشتری به پرداخت حق بیمه کمتر دارند. رویکرد خود را برای رفع نیازهای فردی آن‌ها مشخص کنید تا بتوانید بهترین پیشنهاد را به آن‌ها بدهید.

برجسته‌سازی مزایا و پوشش

هنگام فروش بیمه بدنه بر مزایا و پوشش‌های متفاوت بیمه‌های بدنه شرکت‌های مختلف تأکید کنید. این شامل پوشش خسارت بدنه خودرو، سرقت، تصادفات و … می‌شود. توضیح دهید چگونه بیمه بدنه می‌تواند سرمایه آن‌ها را محافظت کند. به آن‌ها این اطمینان را بدهید که خرید بیمه بدنه باتوجه‌به مزایا و پوشش‌هایی که دارد، برای آن‌ها خرید به‌‌صرفه‌ای است.

ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده

بر اساس جزئیات خاص مشتری مانند مدل خودرو، سوابق رانندگی و موقعیت جغرافیایی، پیشنهادات بیمه شخصی‌سازی شده به آنها ارائه دهید. اطلاعات واضحی در مورد میزان پوشش و حق بیمه ارائه دهید تا بتوانند تصمیم آگاهانه‌ای بگیرند.

استفاده از معرفی و توصیه‌ها

مشتریان راضی خود را تشویق کنید تا خدمات بیمه بدنه‌ای را که از شما گرفته‌اند به دوستان، خانواده و همکاران خود معرفی کنند. توصیه‌های شفاهی و تبلیغ‌های کلامی می‌توانند ابزار قدرتمندی برای گسترش مشتریان شما باشند.

بیمه بدنه را به چه افرادی پیشنهاد دهیم؟

وقتی به فروش بیمه بدنه خودرو می‌پردازیم، چند گروه هدف وجود دارند که ممکن است به خصوص به این نوع بیمه علاقه‌مند باشند. در ادامه، برخی از مشتریان بالقوه را به شما معرفی می‌کنیم:

صاحبان خودروهای جدید

افرادی که به تازگی خودروی جدیدی خریده باشند، معمولاً می‌خواهند از سرمایه خود محافظت کنند. آنها ممکن است تمایل بیشتری به خرید بیمه بدنه خودرو داشته باشند تا از خسارات یا تصادفاتی که می‌تواند ظاهر یا ارزش خودرو را تحت تأثیر قرار دهد، محافظت کنند.

صاحبان خودروهای لوکس

صاحبان خودروهای لوکس با ارزش زیاد، به حفظ وضعیت بی‌عیب و نقص خودروهای خود بیشتر اهمیت می‌دهند. علاوه بر این، باتوجه‌به قوانین مربوط به خودرو‌های نامتعارف و لوکس بخشی از هزینه‌های آسیب‌دیدگی این خودرو‌ها در هنگام تصادف باید از بیمه بدنه خود ماشین پرداخت شود. پس صاحبان این خودروها ممکن است آمادگی لازم را برای خرید بیمه بدنه با پوشش‌های جامع را داشته باشند تا هرگونه خسارت یا تعمیراتی را که باعث کاهش ارزش خودرو آن‌ها می‌شود، پوشش داده شود.

صاحبان ناوگان‌های مسافربری یا خودروهای شرکتی

خودروهای تاکسیرانی‌ها، شرکت‌های پست و تحویل مرسوله یا آژانس‌های اجاره خودرو به دلیل میزان تردد‌ نسبتا زیادی که دارند، بیشتر در معرض تصادف قرار می‌گیرند. به همین دلیل گزینه‌های خوبی برای ارتباط گرفتن و فروش بیمه بدنه خودرو هستند.

افرادی با سابقه تصادف خودرو

آن‌هایی که در گذشته تجربه تصادف خودرو را داشته‌اند، ممکن است تمایل بیشتری به خرید بیمه بدنه خودرو داشته باشند تا از بار مالی تعمیر یا تعویض خودروی خود در صورت وقوع دوباره تصادفات در آینده، کم کنند.

افرادی که رفت‌و‌آمد زیادی دارند

این روزها افراد زیادی هستند که محل کار و زندگی‌شان از هم بسیار دور است و روزانه مجبور به طی کردن مسافت‌های طولانی هستند. خودروهای این افراد به سرعت فرسوده می‌شود و این فرسودگی احتمال تصادف و آسیب آن‌ها را بیشتر می‌کند. این افراد ممکن است هدف‌های مناسبی برای فروش بیمه بدنه باشند.  

افرادی که بیمه شخص ثالث‌شان را از شما می‌خرند

همانطور که می‌دانید خرید بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه موتوری اجباری است. شما می‌توانید به افرادی که بیمه شخص ثالث خودرو خود را از شما می‌خرند، پیشنهاد فروش بیمه بدنه هم بدهید. چراکه این افراد به شما اعتماد دارند و با خدمات و پشتیبانی‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌دهد، به اندازه کافی آشنا هستند. علاوه بر این شما هم در رابطه با نیازها و ویژگی‌های خودرو آن‌ها اطلاع دارید؛ پس می‌توانید بهترین بیمه‌ را به آنها پیشنهاد دهید. 

چرا فروش بیمه بدنه به عنوان ازکی سلر بهترین گزینه است؟

نرخ بیمه بدنه مانند بیمه شخص ثالث ثابت نیست؛ به این معنی که شرکت‌های بیمه متفاوت می‌توانند بیمه‌های بدنه مربوط به یک خودرو با قیمت مشخص را نه تنها با پوشش‌های متفاوت بلکه با قیمتی متفاوت هم ارائه دهند. اگر یک فروشنده بیمه محدود به فروش بیمه به یک شرکت باشد، امکان ارائه پیشنهادهای مختلف با شرایط قیمتی و پوششی متفاوت به مشتری خود وجود ندارد که این امر ممکن است باعث از دست دادن مشتری شود. 

اما ازکی سلرها می‌توانند در وبسایت ازکی بیمه‌ بدنه‌های مختلف از شرکت‌های متفاوت را در سایت مقایسه کنند و بهترین را به مشتری خود بدون محدودیت شرکت بیمه ارائه دهند. علاوه بر این به راحتی امکان ثبت الحاقیه بیمه بدنه پس از فروش بیمه در پنل کاربری خود در وبسایت ازکی را هم دارند؛ این یعنی یک گام جلوتر بودن از رقبا!

البته باید به خاطر داشته باشید که این راهنماهایی‌ها عمومی هستند و مهم است تا تحقیقات بازاریابی انجام دهید و بازار مشتریان بالقوه خود را با‌توجه‌به امکانات و دسترسی‌هایی که دارید، تحلیل کنید تا مشتریان هدف مناسب برای پیشنهادات بیمه بدنه خودروی خود را پیدا کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا