اتاق خبر

اینشورتک‌ها همچنان معجزه می‌آفرینند

( اینشورتک =InsurTech) از ادغام دو واژه‌ی (Insurance=بیمه) و (technology = تکنولوژی) ایجاد شده و به معنای استفاده از تکنولوژی برای ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای است.

اینشورتک‌ها تلاش می‌کنند به‌جای استفاده از روش‌های قدیمی در فروش و ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای، از روش های جدید استفاده کنند. به طور مثال عموم بیمه‌گران در هنگام فروش بیمه، برای اندازه‌گیری ریسک بیمه‌گذار درباره سن، شغل، جنسیت و محل زندگی او سوال می‌کنند. در حالی که اینشورتک‌ها با استفاده از اطلاعات زیادی که از بیمه‌گذاران دراختیار دارند ریسک بیمه را بر اساس الگوی رفتاری بیمه‌گذاران، به شکل فرد به فرد، اندازه‌گیری می‌کنند.

همان‌طور که در مطلب قبلی اشاره کردیم “آنالیز‌های ‌پیش‌بینانه” یا “الگوهای پیش‌بینی خسارت و حادثه” به اینشورتک‌ها کمک می‌کند، به‌جای پرداخت خسارت بعد از وقوع حادثه، قبل از وقوع حادثه، آن را پیش‌بینی کنند؛ و بنابر شرایط از آن پیش‌گیری یا آن را پرداخت کنند. در ادامه درباره‌ی شرکت‌هایی صحبت می‌کنیم که سیستم پیش‌بینی خسارت را در کسب‌وکار خود اعمال کرده‌اند.

اینشورتک “BlackRasberrySoda” پیشتاز  در  پیش‌بینی خسارت

اینشورتک‌ها همواره در تلاش اند مشتری‌‌های خود را غافلگیر کنند. به طور مثال شرکت “بلک رازبری سودا” پا را فراتر گذاشته و سیستمی ایجاد کرده که قبل از وقوع خسارت آن را پرداخت می‌کند.

یکی از جالب‌ترین خسارت‌هایی که شرکت توانست آن را پیش‌بینی کند، خسارت مربوط به دزدیده‌شدن دوچرخه‌ی یکی از بیمه‌گذاران بود. به این صورت که مدل‌های پیش‌بینی‌کننده‌ی خسارت طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، پیش‌بینی کردند دوچرخه‌ی این بیمه‌گذار در حالی که در خیابان پارک شده بود، دزدیده خواهد شد. در نتیجه‌ی این پیش بینی، سیستم‌های مالی شرکت به حالت “پیش‌بینی خسارت” تغییر وضعیت دادند و مبلغ 1،900 دلار به حساب بیمه‌گذار واریز کردند. به این ترتیب حتی قبل از وقوع حادثه، مبلغی برای جبران خسارت به حساب بیمه‌گذار واریز شده بود.

نکته جالب توجه این که خودرویی از طرف “بلک رازبری سودا” فرستاده شد تا بیمه‌گذار را به نزدیک‌ترین فروشگاه دوچرخه‌فروشی برساند تا او بتواند با مبلغی که از طرف شرکت به حسابش واریز شده، دوچرخه‌ی جدیدی بخرد.”بلک رازبری سودا” در شگفت‌زده کردن مشتری خود موفق عمل کرد چراکه این بیمه‌گذار با خوشحالی فیلمی با دوچرخه‌ی جدیدش در یوتیوب منتشر کرد که به نوعی یک تبلیغ برای شرکت در فضای مجازی محسوب می‌شد.

خدمات اینشورتک

بیمه‌ی نامرئی در اینشورتک “BlackRasberrySoda”

از جمله جالب‌ترین خدماتی که “بلک رازبری سودا” تا به الآن ارائه کرده، فرستادن تیم خدمات‌تعمیراتی به خانه‌ی یکی از بیمه‌گذاران بوده است. زمانی که سنسورهای خانه‌‌ی بیمه‌گذار، هشدار نشت آب دادند، شرکت از این موضوع مطلع شد و تیم خدمات‌تعمیراتی خود را به خانه‌ی این بیمه‌گذار فرستاد. تیم خدماتی به‌موقع آنجا رسید؛ منافذ نشتی را پر کرد؛ سقف و بام خانه را تعمیر کرد؛ و قبل از بازگشت بیمه‌گذار مکان را ترک کرد. نکته‌ی جالب این است که تا به‌امروز بیمه‌گذار نمی‌داند مشکل نشتی آب ‌در خانه‌اش وجود داشته؛ و حتی از ورود تیم خدماتی به خانه‌ا‌ش باخبر نشده است. رئیس” بلک رازبری سودا” این خدمات را بیمه‌ی نامرئی می‌نامد؛ چرا که بیمه‌گذاران در موارد مشابه مثال بالا، نمی‌دانند دچار خسارت شدند. چون قبل از آنان، شرکت بیمه از حادثه باخبر می‌شود و به سرعت آن را جبران می‌کند.

هر اینشورتکی با ابداعات خلاقانه خود تلاش در جذب مشتری دارد و “بلک رازبری سودا” ‌با سیستم پیش‌بینی خسارت این کار را به خوبی انجام داده‌ است.

اینشورتک Munny

اینشورتک Munny از جمله شرکت‌هایی است که در جهت پیش‌بینی حادثه فعالیت می‌کند. به طور مثال سال گذشته یکی از بیمه‌گذاران این شرکت که جزو طرفداران تیم فوتبال آمریکا است، مقداری الکل، دارو و مواد آتش‌زا را با هم ترکیب کرد تا برد تیم محبوبش را جشن بگیرد. شرکت Munny قبل از شروع دور جدید مسابقات در سال جدید، مشاوری به خانه‌ی این بیمه‌گذار فرستاد تا به او یادآوری کند سال گذشته حین برگزاری جشن،در اثر بی‌احتیاطی، چه خسارتی ایجاد کرد.

اینشورتک
اینشورتک

اینشورتک Fony

اینشورتک Fony شرکتی است که در زمینه‌ی فروش آنلاین بیمه برای گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند. این شرکت به‌‌تازگی سیستم پیش‌بینی خسارت را راه‌اندازی کرده است.

در شش ماه گذشته این شرکت اقدام به جایگزینی موبایل‌هایی کرده که بیمه‌گذاران در مترو‌ جا می‌گذارند. در واقع زمانی که بیمه‌گذاری موبایل خود را در مترو جا می‌گذارد، شرکت Fony به سرعت این شخص را شناسایی می‌کند و موبایل جدیدی را به خانه‌ی او می‌فرستد. در نتیجه بیمه‌گذار به‌جای دغدغه و استرس برای موبایل گم‌ شده، از دیدن موبایل جدید، متعجب و غافلگیر می‌شود.

طرفداران سیستم پیش‌بینی خسارت معتقد‌ند این مکانیزم تنها درباره پرداخت خسارت پیش از موعد نیست، بلکه درباره جلوگیری از اتفاقات غیرقابل جبران بعدی است.

همان طور که گفته شد صنعت بیمه تلاش میکند از تکنولوژی روز دنیا استفاده کند تا بتواند شکل مدرن خود را بیش از پیش حفظ کند. استفاده از تکنولوژی کمک می‌کند ریسک هر بیمه‌گذار به شکل فردی، با دقت بیشتری اندازه‌گیری شود. اولویت بیمه‌گر در مرحله‌ی اول جلوگیری از خسارت است و در مرحله‌ی دوم تلاش میکند خسارات را پیش‌بینی کند تا منبع مالی مورد نیاز خود را سریع‌تر تامین کرده و بر آن تسلط بیشتری داشته باشد.

منبع: www.insurancejournal.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا