بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

شرایط وام بیمه عمر | از بیمه عمر خود بدون ضامن و وثیقه وام بگیرید

یکی از حقوق بیمه‌گذاران بیمه عمر در استفاده از اندوخته بیمه‌نامه، دریافت وام از اندوخته است. این مزیت بیمه عمر باتوجه‌به بلندمدت بودن بیمه‌نامه، این امکان را به بیمه‌گذار می دهد تا در طول مدت بیمه‌ و قبل از سر رسید آن، از اندوخته بیمه‌نامه خود وام بگیرد. به این صورت بیمه‌گذار می‌تواند در صورت نیاز مالی به جای بازخرید کردن بیمه‌نامه، از دریافت وام از اندوخته خود استفاده نماید. در این مقاله، به بررسی شرایط دریافت وام بیمه عمر از هر شرکت بیمه، به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

وام بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از انواع بیمه اشخاص است و دارای دو جنبه سرمایه‌گذاری و پوشش بیمه‌ای است. بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مقدار مشخصی حق‌بیمه علاوه بر پوشش‌هایی که در زمان حیات به او ارائه می‌شود، از پوشش‌های مخصوص بعد از فوت بیمه‌گذار و متعلق به ذی‌نفعان وی هم بهره‌مند شود. همچنین علاوه بر ارائه پوشش‌های متنوع، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت با سود تضمینی و مشارکت (که مقدار هریک از این سودها توسط شرکت‌های بیمه تعیین می‌شود.) محسوب می‌شود. بیمه‌گذار می‌تواند پس از گذشت مدتی از بیمه‌نامه خود، آن را بازخرید نماید و یا در پایان مدت بیمه‌نامه اندوخته خود را به صورت مستمری یا یک‌جا دریافت نماید. این بیمه مزایای بسیاری دارد که خرید آن را برای بیمه‌گذاران جذاب‌تر می‌کند. یکی از این مزایا دریافت وام از اندوخته بیمه‌گذار است.

دریافت وام بیمه عمر

دریافت وام بدون هیچ‌گونه تشریفات اداری و نیاز به ضامن، یکی از مزایای بیمه عمر است. در واقع در این روش بیمه‌گذار می‌تواند در زمان مورد نیاز از مجموع حق بیمه پرداختی و سود تعلق گرفته به آن، استفاده مناسبی کند و نیاز مالی خود را با دریافت وام بیمه عمر برطرف کند.
این نکته قابل ذکر است که بیمه‌گذار بدون نیاز به بازخریدی بیمه‌نامه می‌تواند وام را دریافت نماید و از اندوخته بیمه عمر خود استفاده کند. همچنین دریافت وام هیچ‌یک از پوشش‌های بیمه‌نامه را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. برخی از این شرایط در شرکت‌های بیمه ثابت و برخی دیگر متفاوت است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

چرا وام بیمه عمر بگیریم؟

برای هر کسی ممکن است پیش بیاید که برای تامین مخارجی مثل ازدواج یا تحصیل نیاز به گرفتن وام داشته باشد. همیشه در ذهن ما اولین گزینه برای گرفتن وام بانک‌ها هستند. اما می‌دانیم که گرفتن وام از بانک دردسرهای زیادی دارد و به اصطلاح باید کفش آهنی پا کنیم. تازه نیاز به ضامن هم داریم؛ یعنی باید به دوست و آشنا روبزنیم که ضمانت ما را برای دریافت وام بکند.

از همه اینها گذشته معمولا سود وام‌های بانکی بسیار زیاد است! یعنی تازه بعد از کلی انتظار که مبلغ وام به حساب فرد واریز شد، باید آن را با اضافه مبلغی چشمگیر به بانک برگردانیم. پس چاره چیست؟ یکی از راه‌های کاربردی برای گرفتن وام استفاده از بیمه‌های عمر است. با خرید بیمه عمر می‌توانید هروقت که نیاز داشته باشید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن وام بگیرید. آن هم بدون اینکه نیازی به ضامن داشته باشید. فقط کافی‌ است حداکثر ۲ سال از قرارداد بیمه عمر شما گذشته باشد تا چیزی نزیک به ۹۰ درصد ارزش بازخریدی اندوخته بیمه‌نامه به شما وام داده شود. در اصل، پولی که از بیمه‌نامه عمر و زندگی وام می‌گیرید، پول خودتان است. شرکت بیمه از همان اندوخته یا ارزش نقدی بیمه‌نامه به‌عنوان وثیقه استفاده می‌کند.

شرایط دریافت وام بیمه عمر

دریافت وام دارای یک سری شرایط کلی طبق موارد زیر است:

  • بدون نیاز به ضامن و هیچگونه تشریفات اداری است؛
  • سود متعلق به وام بیمه عمر حداکثر ۴ درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به بیمه‌نامه عمر است؛
  • بیمه‌گذار می‌تواند بعد از تسویه کامل وام قبلی، به دفعات از اندوخته بیمه عمر خود وام دریافت کند؛
  • بیمه‌گذار برای دریافت وام، نباید هیچ قسط عقب افتاده‌ای داشته‌باشد.

توجه به این نکته بسیار ضروری است که هرچه مقدار حق‌بیمه پرداختی و اندوخته شخص بیمه‌گذار بیشتر باشد، وام تعلق گرفته به او بیشتر خواهدبود. در ادامه به شرایطی که در شرکت‌های بیمه متفاوت هستند، خواهیم پرداخت.

وام بیمه عمر
وام بیمه عمر

وام بیمه عمر پاسارگاد

بیمه پاسارگاد ۷۶۵,۷۵۷ تعداد بیمه‌نامه عمر درسال ۹۶ صادر کرده‌است که این تعداد ۶٫۳۵ درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش داشته‌ است. با مقایسه مقدار فروش بیمه عمر در بیمه پاسارگاد با دیگر شرکت‌های بیمه‌ متوجه این موضوع می‌شویم که بیمه پاسارگاد در این رشته از بیمه مخاطبان بیشتری نسبت به سایر شرکت‌های بیمه دارد.

بیمه عمر این شرکت در دو رشته بیمه عمر به شرط فوت و بیمه عمر و تامین آتیه ارائه می‌شود که در هر یک امکان دریافت وام وجود دارد.

مدارک لازم برای وام بیمه عمر پاسارگاد

برای گرفتن وام بیمه عمر پاسارگاد، باید مدارک زیر را آماده کنید و بعد اقدام به دریافت آن کنید.

  • فرم وام
  • کپی دفترچه حساب بانکی
  • کپی آخرین پرداخت دفترچه بیمه نامه

شرایط وام بیمه عمر پاسارگاد

شرایط دریافت وام توضیحات
مقدار وام پرداختی حداکثر ۹۰ درصد ارزش بازخریدی اندوخته
میزان گذشت از مدت بیمه نامه حداقل پس از ۶ ماه از تاریخ شروع بیمه‌نامه عمر
حداقل مقدار اندوخته بدون محدودیت
میزان سود حداکثر ۴ درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته
نحوه‌ بازپرداخت وام حداکثر طی ۶۰ قسط و یا ۵ سال

یک نکته مهم این است که برای دریافت وام بیمه عمر پاسارگاد مبلغ اندوخته و ارزش بازخریدی بیمه‌نامه نباید کمتر از ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال باشد. گفتیم که زمان بازپرداخت قسط‌های وام بیمه عمر پاسارگاد حداکثر ۶۰ ماه است. البته تاریخ آخرین قسط وام نباید از تاریخ انقضای بیمه‌نامه بیشتر باشد؛ یعنی اگر مدت بیمه‌نامه ۱۰ سال و کمتر است مدت بازپرداخت وام حداکثر ۴ سال خواهد بود. برای بیمه‌نامه‌های بیشتر از ۱۰ سال هم مدت بازپرداخت وام حداکثر ۵ سال است. روش پرداخت اقساط وام هم می‌تواند ماهانه، ۳ ماهه، ۶ ماهه، سالانه و یکجا باشد.

نحوه پرداخت اقساط وام بیمه عمر پاسارگاد

برای پرداخت اقساط وام بیمه عمر پاسارگاد دقیقا مشابه با پرداخت اقساط حق بیمه عمل کنید. روش اول این است که از طریق اینترنت بانک پاسارگاد به آدرس  www.bpi.ir پرداخت‌تان را انجام دهید. روش دوم این است که با استفاده از خودپرداز و دستگاه‌های pos بانک پاسارگاد و توسعه تعاون در نمایندگی‌های بیمه یا موقعیت‌های مختلف دیگر اقدام به پرداخت اقساط وام بیمه عمرتان کنید.

وام بیمه عمر سامان

انواع بیمه‌های عمر سامان شامل بیمه عمر زمانی، عمر مانده بدهکار، عمر و حوادث گروهی، عمر و سرمایه‌گذاری و بیمه‌نامه جامع عمر و زندگی سامان می‌باشد. هرکدام از این بیمه‌نامه‌های عمر خدمات خاصی را به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهند، اما شرایط دریافت وام در همه‌ی آنها یکسان است.

این شرکت، ۷۷,۱۵۷ بیمه‌نامه عمر در سال ۹۶ صادر کرده‌ است که نسبت به سال قبل رشد ۰٫۴۸ درصدی داشته است و در بین شرکت‌های دیگر رتبه پنجم را در تعداد صدور بیمه‌نامه عمر دارد. یکی از مزایای بیمه سامان، شفاف و واضح بودن تمام شرایط و امکانات بیمه‌نامه‌های صادر شده این شرکت است.

شرایط وام بیمه عمر سامان

شرایط دریافت وام توضیحات
مقدار وام پرداختی حداکثر ۹۰ درصد ارزش بازخریدی اندوخته
مبلغ وام حداقل ۲۰۰ هزار تومان
میزان گذشت از مدت بیمه‌نامه حداقل یکسال
میزان سود معادل سود قطعی صندوق ریسک متوسط + ۲ تا ۳ درصد کارمزد
نحوه‌ی بازپرداخت وام مبالغ بیشتر از ۱ میلیون تومان، ۲۴ ماهه و طی ۴ قسط شش ماهه
مبالغ کمتر از ۱ میلیون تومان، ۱۲ ماهه و طی ۲ قسط شش ماهه

این نکته قابل ذکر است که در بیمه عمر سامان تمام حق‌بیمه‌های بیمه‌گذار به جز اولین حق‌بیمه باید حداکثر تا یک ماه پس از سررسید اقساط وام به صورت کامل پرداخت‌ شود. همچنین نرخ بهره وام دریافتی از اندوخته بیمه عمر سامان ۲۰٫۵ درصد است.

وام بیمه عمر ایران

بیمه عمر ایران در دو زمینه گروهی و انفرادی ارائه می‌شود. بیمه عمر انفرادی شامل طرح‌های بیمه عمر زمانی، بیمه تمام عمر، بیمه تأمین آتیه فرزندان و بیمه تامین هزینه جهیزیه است. همچنین بیمه عمر کارکنان دولت، زیر مجموعه بیمه عمر گروهی ایران است. علاوه بر طرح‌های ذکر شده، بیمه ایران طرح‌هایی ویژه ازجمله بیمه جامع زندگی و بیمه مان ارائه داده‌است. بیمه ایران با صدور ۲۹۰,۶۲۶ بیمه‌نامه بیمه عمر در سال ۹۶، ۲۵درصد کاهش در تعداد بیمه‌نامه‌های عمر صادر شده نسبت به سال ۹۵ داشته است و رتبه دوم را از نظر تعداد بیمه‌نامه‌ی عمر، در بین دیگر شرکت‌های بیمه کسب کرده است.

مدارک لازم برای گرفتن وام بیمه عمر ایران چیست؟

برای گرفتن وام بیمه عمر ایران می‌توانید به نمایندگی‌های طرف قرارداد بیمه عمر یا شعب مرکزی بیمه ایران در سرتاسر ایران مراجعه کنید. فرم مورد نیاز را پر کرده و سند بیمه‌نامه عمرتان را به‌همراه پس‌انداز شرکت سهامی بیمه ایران به شعبه ارائه دهید. فراموش نکنید که مدارک شناسایی، شماره شبا و مدارک درخواستی وام را نیز به همراه داشته باشید.

وام بیمه عمر ایران

شرایط دریافت وام توضیحات
مقدار وام پرداختی حداکثر ۹۰ درصد ارزش بازخریدی اندوخته
میزان گذشت از مدت بیمه‌نامه در پایان سال دوم
حداقل مقدار اندوخته بدون محدودیت
میزان سود حداکثر ۴ درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته
نحوه ی بازپرداخت وام حداکثر طی ۳۶ قسط و یا ۳ سال

برای دریافت وام بیمه عمر ایران باید حداقل ۲۴ قسط حق بیمه پرداخت شده داشته باشید. همچنین نباید وام در جریان و تسویه نشده داشته باشید.

پرداخت اقساط وام بیمه عمر ایران چگونه است؟

شما می‌توانید باتوجه به شرایط پرداختی که دارید، بین ۱ تا ۵ سال مبلغ وام را بازپرداخت کنید. برای پرداخت اقساط نیز راه‌های مختلفی پیش روی شما است.

یکی از راه‌های پرداخت اقساط وام بیمه عمر این است که وارد سامانه پرداخت اینترنتی اقساط بیمه ایران شوید. شماره پرداخت قسط خود (عدد ۷ رقمی) را وارد کنید تا سیستم به‌صورت خودکار اطلاعات شما را استعلام بگیرد. سپس می‌توانید با انتخاب درگاه پرداخت مورد نظرتان قسط وام‌تان را بپردازید.

دومین روش پرداخت اقسایط وام بیمه عمر ایران است است که  از طریق سامانه “بیمه ایران من” گزینه پرداخت حق بیمه را انتخاب کرده و شناسه پرداخت را وارد کنید. سپس مثل روش قبلی، اقدام به پرداخت از درگاه بانکی مورد نظرتان کنید.

سومین روش این است که به پایانه‌های فروش و نمایندگی‌ بیمه ایران در سرتاسر کشور مراجعه کرده و اقساط وام خود را پرداخت کنید.

شما همچنین می‌توانید به شعب مختلف بانک کشاورزی مراجعه کرده و قسط وام بیمه عمر ایران خود را پرداخت کنید.

وام بیمه عمر کارآفرین

بیمه کارآفرین اولین شرکت خصوصی ارائه‌دهنده بیمه عمر در ایران است و بعد از آن به پدر بیمه عمر ایران معروف شده‌ است. بیمه عمر این شرکت شامل طرح‌های انفرادی، مشترک، خودپرداخت و مستمری می‌شود که هرکدام خدمات خاصی را ارائه می‌دهند. این شرکت بیمه ۵۶,۲۵۰ بیمه‌نامه عمر در سال ۹۶ صادر کرده و این تعداد، ۹۲٫۲۲ درصد کاهش نسبت به سال 95 داشته است.

شرایط وام بیمه عمر کارآفرین

شرایط دریافت وام توضیحات
مقدار وام پرداختی حداکثر ۹۰ درصد ارزش بازخریدی اندوخته
میزان گذشت از مدت بیمه‌نامه پس از سال دوم بیمه‌ای
حداقل مقدار اندوخته بدون محدودیت
میزان سود باتوجه‌به میزان وام معین می‌شود.
نحوه‌ی بازپرداخت وام طبق شرایط ذکر شده در قرارداد وام (۱۲ ماهه و ۲۴ ماهه)

گفتیم که سود وام بیمه عمر کارآفرین باتوجه‌به مدت بازپرداخت وام متفاوت است؛ مثلا اگر قرار باشد بازپرداخت ۱۲ ماهه داشته باشید، سود وام شما ۱۳ درصد است و اگر بخواهید وام خود را ۲۴ ماهه تسویه کنید، باید ۲۶ درصد سود بدهید. البته حواستان باشد که به اندوخته بیمه شما سود تضمینی تعلق می‌گیرد. درواقع عملا سود وام شما فقط اختلاف مبلغ سود تضمینی و وام دریافتی است.

وام بیمه عمر آسیا

بیمه آسیا از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود در زمینه بیمه عمر را آغاز نموده است. این شرکت ۸۱,۱۸۵ بیمه‌نامه عمر در سال 96 صادر کرده که نسبت به سال ۹۵ رشد ۲۲٫۷۷ درصدی داشته است. انواع بیمه عمر این شرکت شامل بیمه‌نامه مختلط عمر و پس انداز (طرح قدیم)، بیمه‌نامه جامع عمر و پس‌انداز و بیمه نامه جامع مهر آسیا است.

شرایط وام بیمه عمر آسیا

شرایط دریافت وام توضیحات
مقدار وام پرداختی حداکثر ۹۰ درصد ارزش بازخریدی اندوخته
میزان گذشت از مدت بیمه‌نامه پس از ۲ سال
حداقل مقدار اندوخته بدون محدودیت
میزان سود حداکثر ۴ درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته
نحوه‌ی بازپرداخت وام طبق شرایط بیمه‌نامه

به این نکات باید توجه داشت که در سال‌های ابتدایی به دلیل کمتر بودن اندوخته بیمه‌گذار، میزان وام بی‌شک کمتر خواهد بود و این مقدار با گذشت زمان از بیمه‌نامه بیشتر خواهد شد. همچنین هرچه مقدار حق‌بیمه‌های پرداختی بیشتر باشد، مقدار اندوخته شخص بیمه‌گذار بیشتر خواهدشد؛ در نتیجه میزان وام دریافتی بیشتر می‌شود.

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

خرید بیمه عمر از ازکی

به راستی که انتخاب بهترین بیمه عمر برای افراد مختلف سخت است، اما ازکی می‌تواند این کار را برای شما آسان کند. ازکی به عنوان یک مرکز مشاوره و انتخاب بیمه، با ارائه مشاوره رایگان، دقیق و بی‌طرفانه شما را در انتخاب بهترین بیمه عمر راهنمایی می‌کند. شما می‌توانید به صورت آنلاین بیمه عمر مورد نظر خود را خریداری کنید. علاوه بر بیمه عمر می‌توانید سایر بیمه‌ها از جمله شخص ثالث، بدنه، مسافرتی و… را به صورت آنلاین از ازکی خریداری کنید.

سوالات متداول

۱. وام بیمه عمر چقدر است؟

مبلغ وام حداکثر معادل ۹۰% اندوخته بیمه‌نامه است. برای مثال اگر اندوخته شما بعد از پرداخت دو سال کامل حق بیمه معادل ۱۰ میلیون باشد، حداکثر تا ۹ میلیون تومان می‌توانید وام بگیرید.

۲. وام بیمه عمر چند درصد است؟

اخذ وام بیمه عمر، بدون نیاز به ضامن است. میزان سود تعلق گرفته به وام بیمه عمر، از سود تعلق گرفته به سرمایه بیمه ‌نامه عمر، 4 درصد بیشتر است.

۳. چند بار می‌توان از بیمه عمر وام گرفت؟

شما می‌توانید در طول قرارداد بیمه عمر، چندین بار وام بگیرید.

نمایش بیشتر

33 دیدگاه

  1. با سلام. سوال من این هست که من ۲۳سال سن دارم و پدرم منو بیمه عمر ۳۰ ساله کرده. ۳۰سال دیگر من ۵۳سال خواهم داشت. اگه بخوام ۱۵ ساله بیمه رو بازخرید کنم ضرر میکنم؟ مشاور به ما گفت که من ۳۰ساله میزنم اما اگه ۱۵ ساله بازخرید کنی هم اشکالی نداره. ضمنا مشاور به ما گفت موقعی که زمان بیمه سر میرسد (یعنی بعد از ۳۰سال) یه مقدار پولی هم میاد روی مبلغ بازخریدی به عنوان سودمشارکت (یه همچین چیزی) ، اگه من ۱۵ ساله یا ۲۰ساله بیمه رو بازخرید کنم بازم اون سود برام محاسبه میشه؟ یا فقط ارزش بازخریدی رو پس میگیرم؟

    1. سلام وقت شما بخیر.
      اگر بیمه‌نامه عمر خودتون رو در کمتر از 5 سال بازخرید کنید، سودی برای شما نداره، 15 سال مشکلی ندارد ولی بهتره که دیرتر بازخرید کنید مثلا بعد از 20 سال. درمورد سوال دومتون هم، هرساله سود قطعی (سود مشارکت+سود تضمینی) به اندوخته شما تعلق میگیره و سود مشارکت از همون سال اول برای شما محاسبه میشه.

    2. سلام دوست عزيز در زمان سر رسيد بيمتون در سال جديد بيمه نامه رو به ١٥ سال ك خودتون مد نظرتون تبديل كنيد اگر زودتر از مدت قرار داد برداشت كنيد سود مشاركت بهتون تعلق نميگيره

    3. سلام دوست عزيز در زمان سر رسيد بيمتون در سال جديد بيمه نامه رو به ١٥ سال ك خودتون مد نظرتون تبديل كنيد اگر زودتر از مدت قرار داد برداشت كنيد سود مشاركت بهتون تعلق نميگيره

      1. سلام بنده 7-8سالی که بیمه هستم

        میخواستم بدونم آیا میشه چند سالی از بیمه رو بازخرید کنم؟

        مثلا 5سال بیشتر یا کمتر

        بنده 31سالمه

  2. سلام بیمه عمر آسیا دارم برای دریافت وام مراجعه کردم.گفتند یک ساله 4 درصد و 2 ساله 8 درصد سود داره وقتی برای گرفتن حواله رفتم دیدم سود را 22 درصد حساب کردند برای بازپرداخت 2 ساله .متاسفانه از توضیحاتشون قانع نشدم لطفا راهنمایی کنید

  3. برای عضویت بیمه عمر هیچ آزمایشی گرفته نمیشه پس چطور در آینده از کارافتادگی یا بیماری را تشخیص میدهند ممکنه فردی بیماری داشته باشه اما پنهان کند این شبهه برانگیزه مثلا برای بیمه بدنه از ماشین عکس میگیرن که مشخص باشه هنگام بیمه شدن سالمه

    1. سلام وقت شما بخیر.
      یک اصل مهم در زمان خرید بیمه نامه و پر کردن پرسشنامه اون، اصل حسن نیته. یعنی اگر شما مثلا در مورد وضعیت سلامتیتون اطلاعات غلطی رو وارد کنید و در زمان حادثه یا بیماری بر اساس سوابق پزشکیتون مشخص بشه که منشا اون مشکل قبل از خرید بیمه وجود داشته، بیمه نه تنها هیچ هزینه ای رو به شما پرداخت نمیکنه، بلکه بیمه نامتون فسخ میشه و حتی حق بیمه هایی که پرداخت کردید بهتون برنمیگرده. پس اگه قصد خرید بیمه عمر یا هر بیمه ای رو دارید، به این موضوع توجه کنید و اطلاعاتتون رو دقیق و درست به شرکت بیمه اعلام کنید.

      1. یعنی توپ رو میندازن تو زمین بیمه شده ، آزمایش و تست بکنن بعد بهانه گیری نشه . مشکل اینجاست که حسن نیت بیمه ها مشخص نیست

        1. در مورد حسن نیت شرکت های بیمه هم قوانین مختلفی وجود داره اما در بیمه های مختلف از بیمه گذار یا بیمه شده انتظار میره که حسن نیت باشه و قبل از خرید بیمه تمام اطلاعات لازم رو به شکل صادقانه به شرکت بیمه بگه

    1. سلام دوست عزیز.
      مبلغ وام به میزان اندوخته بیمه عمر شما بستگی داره و شما باید جدول بیمه عمرتون رو مشاهده کنید

      1. سلام . پدر من ۷۷ سال دارد. ‌ برای دریافت وام ۵۰ میلیونی و اقساط ۳۶ ماهه و کسر حقوق او که بازنشسته است ، آیا می تواند برای این وامی که می خواهد برای من کسر حقوق ارائه دهد می توانم بیمه ی وام دریافت کنم؟

  4. سلام این میزان سود وام گفته حداکثر ۴ درصد بیشتر از سودتضمینی متعلق اندوخته یعنی چند درصد؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      4 درصد بیشتر از سود تضمینی یعنی مثلا توی دو سال اول بیمه عمر که سود تضمینی 16 درصده، سود وام میشه 20 درصد. در واقع توی مدت بازپرداخت وام، سود تضمینی به شما پرداخت نمیشه و شما باید مبلغ وامتون رو با 4 درصد بهره به شرکت بیمه پرداخت کنید.

  5. Sسلام و خسته نباشید
    از کجا میتونم متوجه بشم بیمه عمر من مدت دار هست یا خیر؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      بستگی داره بیمه عمرتون بیمه عمر و سرمایه گذاری باشه یا بیمه عمر و حوادث. بهتره برای دریافت اطلاعات دقیق به شرکت بیمه تون مراجعه کنید.

  6. سلام من شنیدم از هر بیمه نامه در طول مدت واریز اقساط به تعداد محدودی میشود وام گرفت مثلا بیمه عمر بیمه معلم ۸ بار بیشتر نمیشه وام بگیری آیا این موضوع صرفاً به بیمه معلم اختصاص دارد یا بقیه بیمه ها را شامل می شود

    1. سلام و وقت بخیر.
      در همه شرکت های بیمه بعد از تسویه وام قبلی میشه دوباره وام گرفت. حداکثر تعداد دفعاتش هم در شرکت های مختلف متفاوته و بعضی از شرکت ها محدودیت ندارن

  7. سلام خسته نباشید برای گرفتن وام از بیمه پاسارگاد حتما خود بیمه گذار باید باشه
    کسی که بیمه شده نمیتونه وام دریافت کنه؟

  8. سلام و وقت بخیر
    خواستم بپرسم اگر بیمه گذار در مدت پرداخت وام فوت کنن، مابقی وام چه می شود؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      در این حالت اقساط باقی مونده از اندوخته بیمه نامه فرد کسر میشه و بعد مابقی اندوخته به اضافه سرمایه فوت به ذی نفعان پرداخت میشه

  9. با سلام یعنی کل ۲۰ درصد سود در طول بازپرداخت وام به حساب شرکت بیمه میره,پس در اصل ما یه وام با سود ۲۰ درصد دریافت میکنیم.سود بانکها که بهتره ۴ درصده

    1. بله دوست عزیز همینطوره. البته الان سودی که بانک به ازای دریافت وام از افراد میگیره هم خیلی بیشتر از این عددیه که شما میفرمایید

  10. سلام
    شما نوشتید بیمه آسیا میزان سود حداکثر 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته الان من تماس گرفتم با بیمه میگن 12 تا 18 درصد !!!! این یعنی چی؟ مثلا ی وام 2 ملیونی بگیری باید 2500 پس بدی و این واقعا خیلی زیاده

    1. سلام دوست عزیز
      سود تضمینی که به بیمه عمر تعلق میگیره (همونطور که در مقاله نوشته شده) بسته به سال بیمه میتونه 16، 13 یا 10 درصد باشه. مبلغ سود حداکثر 4 درصد بیشتر است یعنی سود وام میتونه بین 11 تا 20 درصد باشه. میزان سود هم بستگی به موارد مختلفی داره. در واقع مقدار سودی که شما میفرمایید حدود 2 درصد هست

  11. سلام مبلغ سودی که بیمه اسیا اخذ میکنه حدود ۳۰ درصد هستش و ۸۰ درصد ارزش بازخرید رو نهایت وام میده من ۸ ساله بیمه پردازی میکنم ارزش بازخرید من الان ۲۵،۶۰۰،۰۰۰تومن هست ولی مبلغ وام قابل پرداخت رو زده ۲۰،۵۰۰،۰۰۰ که جمع اصل و فرع زمان بازپرداخت وام رو زده ۲۶،۴۰۰،۰۰۰ تومن! جالبه نوشته ۴درصد کارمزد علاوه بر سود تضمینی
    با یه حساب دودوتا۴تا میشه حدود ۳۰ درصد.
    مستندات موجود است

  12. سلام ودرود
    من یکساله بیمه آتیه سامان هستم با حق بیمه ۲۰میلیونی
    میخوام به صندوق یا همون اندوخته ۳۰۰میلیون اضافه کنم بعداز یکسال از مزایا وام استفاده کنم میشه توضیح بدید آیا این امکان داره و به چ نحوی هست

  13. سلام
    برای بازپرداخت زودتر از موعد وام از بیمه عمر (مان) ایران میشه اقدام کرد؟ بازپرداخت سود وام روز شمار میشه؟ چطور میشه درخواست فک وام کرد؟ سودش چطور محاسبه میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا