خبر روز

آخرین خبرها درباره شرایط بیمه ازکارافتادگی در ۱۴۰۳

اگر دنبال دریافت بیمه ازکارافتادگی هستید، این متن برای شماست.

بر اساس قوانین اگر کارگر به دلایل ناشی از کار به‌صورت کلی یا جزیی توانایی خود را از دست بدهد از حمایت‌های خاص تامین اجتماعی برخوردار می‌شود.

مراحل دریافت این بیمه، به این ترتیب است که ابتدا فرد بیمه‌شده باید تحت درمان‌های پزشکی قرار بگیرد و مراحل درمانی را طی کند. اگر بهبودی پیدا نکرد، پزشک، فرد را به کمیسیون پزشکی ارجاع می‌دهد. پس از آن، فرد باید فرم درخواست معرفی به کمیسیون پزشکی را تکمیل کرده و مدارک خود را هم ارائه دهد.

سپس باید به یکی از شعب تأمین اجتماعی مراجعه کند. پس از مراجعه فرد شعبه مربوطه، اقدام به احراز هویت و بررسی وضعیت بیمه‌شده، مانند نوع بیمه، سابقه پرداخت بیمه، سوابق شرکت در کمیسیون‌های پزشکی، پرسش از پزشک مربوطه و مراکز درمانی و… کرده و او را به کمیسیون مربوطه پزشکی می‌فرستد. بیمه‌شده وظیفه دارد در روز و ساعت تعیین‌شده در محل کمیسیون حاضر شود.

پس از این اقدامات، کمیسیون پزشکی، بیمه‌شده را معاینه و طبق قانون، درصد ازکارافتادگی او را مشخص می‌کند،‌همان روز هم بیمه‌شده در جریان نتیجه معاینات قرار می‌گیرد.

درنهایت اگر ازکارافتادگی فرد توسط کمیسیون پزشکی مربوطه تأیید شد، او باید مدارک لازم را که شامل “نظر کمیسیون‌های پزشکی بدوی یا تجدیدنظر، تصویر شناسنامه بیمه‌شده و افراد تحت تکفل او، و کارت ملی و تصویر سند ازدواج می‌شود، برای برقراری مستمری به شعبه تامین اجتماعی خود ارائه کند.

اما اگر ازکارافتادگی فرد تأیید نشد، می‌تواند اعتراض کند اما باید توجه داشته باشید که اعتراض نسبت به این رأی در صورتی امکان‌پذیر است که رأی صادرشده درباره ادامه درمان بیمه‌شده نباشد. به‌هرحال بیمه‌شده مراتب اعتراض خود را باید به‌صورت مکتوب و در مدت یک ماه به شعبه تأمین اجتماعی که به آن مراجعه کرده اعلام کند. این اعتراض به‌همراه مدارک لازم، توسط شعبه تامین اجتماعی، به کمیسیون تجدید نظر ارسال می‌شود. نکته مهم این است که آراء این کمیسیون قطعی بوده و دیگر قابل‌اعتراض نیست.

اگر می‌خواهید از حقوق یا مستمری ازکارافتادگی خود استفاده کنید، بهتر است ابتدا در مقاله ازکی، شرایط و جزئیات مستمری ازکارافتادگی تأمین اجتماعی را مطالعه کنید تا به‌طور کامل از جزئیات آن آگاه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا