بیمه تکمیلی درمان

شرایط و پوشش های بیمه تکمیلی برای عمل بینی چیست؟

عمل‌های زیبایی از پرتقاضا‌ترین عمل‌های جراحی در ایران هستند. یکی از پرتکرارترین سوالات در زمینه عمل جراحی زیبایی، این است که آیا بیمه تکمیلی عمل زیبایی را هم تحت پوشش قرار می‌دهد و هزینه‌های آن را جبران می‌کند یا خیر؟ بسیاری از افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی دارند نمی‌دانند که در شرایط خاص امکان استفاده از بیمه تکمیلی برای عمل‌هایی که به نوعی عمل زیبایی خوانده می‌شوند، مانند عمل بینی، عمل اسلیو و غیره وجود دارد. در این مقاله به طور کامل این شرایط را بررسی می‌کنیم.

 آیا بیمه تکمیلی شامل عمل زیبایی می‌شود؟

به صورت کلی باید این نکته را بدانید که بیمه‌های تکمیلی برای جبران هزینه‌های درمان و مواردی به وجود آمده‌است که بیمه‌های پایه تحت پوشش قرار نمی‌دهد. این بیمه‌‌ها معمولا هزینه‌های عمل‌های جراحی زیبایی را که جنبه درمانی ندارند، بر عهده نمی‌گیرند. اما هزینه عمل‌های ضروری که برای رفع برخی مشکلات مانند عمل بینی که برای از بین مشکلات تنفسی و انحراف بینی باشد یا عمل‌های اسلیو معده را پرداخت می‌کنند. 

شرایط پرداخت هزینه عمل بینی با بیمه تکمیلی

عمل بینی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در ایران است. عمل بینی به دو دسته رینوپلاستی و سیتوپلاستی تقسیم می‌شود. عمل رینوپلاستی عمل زیبایی و تغییر فرم بینی با هدف زیبایی است. در مقابل عمل سیتوپلاستی یک عمل درمانی و برای درمان انحراف بینی است. بیمه عمل بینی فقط هزینه عمل سیتوپلاستی را پرداخت می‌کند.

به‌طور کلی بیمه تکمیلی هزینه عمل جراحی بینی در شرایط زیر را پرداخت می‌کند:

  • بزرگ شدن مخروط داخلی بینی اگر باعث مشکل شدن تنفس شده باشد؛
  • شکسته شدن استخوان بینی و عمل جراحی؛
  • تنگ شدن دهلیز بینی.

البته بیمه تامین اجتماعی و بیمه‌های سازمان‌های مختلف مانند سازمان نیروهای مسلح هم اگر جراحی برای درمان شکستگی بینی باشد تا ۶۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

آیا عمل انحراف بینی شامل بیمه می‌شود

همانطور که پیش از این گفته شد، بیمه فقط تحت شرایطی خاص هزینه انجام عمل جراحی بینی را بر عهده می‌گیرد. مشکلات مادرزادی یا عمل‌هایی که فقط با هدف زیبایی انجام می‌شود، معمولا تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست. اما معمولا اگر انحراف بینی به دلیل ضربه خوردن یا شکستن استخوان بینی و منحرف شدن آن به یک سمت باشد، بیمه هزینه درمان آن را بر عهده می‌گیرد.  

بیمه تکمیلی عمل زیبایی

هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی

شرکت‌های بیمه بسیاری هستند که هزینه عمل سیتوپلاستی یا همان جراحی درمانی برطرف‌کننده انحراف بینی را پرداخت می‌کنند. در ادامه شرایط برخی از شرکت‌های بیمه ارائه دهنده این خدمت را بررسی می‌کنیم:

هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی البرز

شرکت بیمه البرز هزینه عمل‌های جراحی را که به منظور زیبایی انجام شود، پرداخت نمی‌کند؛ مگر اینکه این عمل به دلیل وقوع حادثه‌ای در مدت زمان اعتبار بیمه نامه نیاز شود. از طرف دیگر اگر انحراف بینی به دلیل مشکل مادرزادی باشد، فقط در صورت تایید پزشک معتمد، شرکت بیمه به دلیل اینکه عمل ضروری است و جنبه درمانی دارد قسمتی از هزینه‌ها را بر عهده می‌گیرد.

هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی آسیا

بیمه تکمیلی بیمه آسیا هم مانند دیگر بیمه‌های تکمیلی هزینه عمل‌های زیبایی بینی را جبران نمی‌کند. اما اگر بیمه‌گذار در طی یک حادثه که در طول مدت بیمه رخ داده باشد، به انجام عمل انحراف بینی یا هر نوع عمل بینی دیگر نیاز داشته باشد، با توجه‌ به نوع قرارداد و مبلغ فرانشیز می‌تواند مقداری از هزینه عمل خود را از شرکت بیمه بگیرد. البته در صورتی که تشخیص داده شود که عمل انحراف بینی برای فرد بیمه گزار جنبه درمانی دارد و برای سلامت او ضروری است، در صورت دستور پزشک مي‌تواند بخشی از هزینه عمل را با توجه ب مبلغ فرانشیز و پوشش‌ها بیمه نامه دریافت کند. 

هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیل دانا

بیمه ایران هم در زمینه تحت پوشش قرار دادن هزینه‌های عمل انحراف بینی قوانینی شبیه به دیگر شرکت‌های بیمه دارد. اگر عمل جراحی بینی فقط به دلیل زیبایی نباشد و به دستور پزشک و برای برطرف کردن انحراف بینی و دیگر مشکلات مانند مشکلات تنقسی باشد، بخش زیادی از هزینه‌های عمل را جبران می‌کند.

هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی ایران

بیمه ایران هم در زمینه تحت پوشش قرار دادن هزینه‌ها عمل انحراف بینی، قوانینی شبیه به دیگر شرکت‌های بیمه دارد. اگر عمل جراحی بینی صرفا به دلیل زیبایی نباشد و به دستور پزشک برای بر طرف کردن انحراف بینی و دیگر مشکلات مانند مشکلات تنقسی باشد بخش زیادی از هزینه‌های عمل را جبران می‌کند.

عمل بینی با بیمه تامین اجتماعی

سازمان بیمه تامین اجتماعی بیشترین جمعیت بیمه‌گذار را دارد. افرادی که فقط تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به عنوان بیمه پایه هستند، باید بدانند که این سازمان هزینه عمل بینی را تنها در صورت شکستگی عمیق پرداخت می‌کند.

عمل ترمیمی با بیمه تکمیلی

عمل ترمیمی به عملی گفته می‌شود که برای ترمیم اعضای بدن بعد از سوانح مختلف یا جراحی ناموفق انجام می‌شود. این عمل چون جنبه زیبایی دارد، معمولا تحت پوشش بیمه نیست ولی در بعضی از موارد سلامت فرد بدون عمل ترمیمی در خطر می‌افتد. در چنین شرایطی به صلاحدید و تجویز پزشک، بیمه هزینه عمل ترمیمی را پرداخت می‌کند. البته باید چنین پوششی با توافق شرکت بیمه به قرارداد بیمه تکمیلی اضافه شود.

بیمه هزینه آزمایشات قبل از عمل زیبایی را پرداخت می‌ کند؟

پرداخت هزینه آزمایشات قبل از عمل جراحی مانند سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایش خون و … بستگی به قرارداد بیمه تکمیلی افراد دارد. اگر قرارداد شما پوشش هزینه پاراکلینیکی را داشته باشد، می‌توانید برای جبران هزینه آزمایشات قبل از جراحی از این پوشش استفاده کنید.

همچنین هزینه عمل زیبایی در صورتی که به تجویز پزشک و ضروری باشد، توسط پوشش جراحی و بستری پرداخت می‌شود و بستگی به سقف این پوشش دارد. البته باید توجه کنید که در بسیاری از بیمه‌های تکمیلی انفرادی پوشش جراحی دوره انتظار ۳ ماهه دارد، به این معنی که از زمان خرید بیمه تا ۳ ماه بعد امکان استفاده از پوشش جراحی وجود ندارد و بعد از ۳ ماه این پوشش فعال می‌شود.

مدارک لازم جهت استفاده بیمه تکمیلی برای عمل زیبایی

شرکت‌های مختلف ممکن است مدارک مختلفی را برای پرداخت هزینه بیمه عمل زیبایی بخواهند. با وجود این بعضی از مدارک بین تمام شرکت‌ها مشترک است. مدارک لازم برای دریافت بیمه عمل زیبایی عبارتند از:

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی بیمار به همراه اصل و کپی صفحه اول بیمه‌نامه؛
  • صورت‌حساب هزینه‌های پرداختی بیمارستان یا مراکز درمانی با مهر بیمارستان یا مرکز درمانی؛
  • جزئیات عمل جراحی باید در فاکتور هزینه‌ها با تاریخ دقیق مشخص باشد؛
  • گواهی و تجویز پزشک که در آن ضرورت عمل جراحی مشخص شده باشد؛
  • اطلاعات مرکز درمانی یا بیمارستان با مهر معتبر؛
  • فاکتور و نسخه داروهای تجویزی پزشک (در صورت داشتن پوشش دارو)؛
  • فاکتور و نسخه تمام آزمایشات قبل و بعد از عمل جراحی.

این مدارک ممکن است بسته به نوع جراحی و شرکت بیمه متفاوت باشد. بهتر است قبل از اقدام برای جراحی با شرکت بیمه تکمیلی خود تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

سایر نکات و قوانین بیمه تکمیلی برای عمل زیبایی که لازم است بدانید

هزینه‌های عمل‌های جراحی زیبایی با کسر فرانشیز پرداخت می‌شود. مقدار این فرانشیز برای بیمه تکمیلی شرکت‌های بیمه مختلف و بسته به نوع عمل زیبایی متفاوت است. مثل فرانشیز عمل های جراحی بینی و …. معمولا سی درصد است؛ یعنی سی درصد از هزینه نهایی عمل با خود بیمه‌شده است.

خرید بیمه تکمیلی با پوشش بیمه عمل بینی و زیبایی در ازکی

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی، چه به صورت گروهی و چه انفرادی، فرایندی پیچیده است که نیازمند دانش و تجربه در زمینه بیمه تکمیلی است. شما می‌توانید در زمان خرید بیمه عمل بینی و بیمه عمل جراحی با کارشناسان ما در ازکی تماس بگیرید تا شما را در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای عمل جراحی زیبایی راهنمایی کنند.

همچنین شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، از طریق سایت ازکی به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان بیمه تکمیلی مناسب با پوشش‌های مناسب را خریداری کنید تا در زمان مشکلات و بیماری، بتوانید از این بیمه برای جبران هزینه درمانی استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا