ازکی سلر

بیمه مسئولیت؛ از معرفی تا نحوه فروش و ثبت سفارش

همه افراد باتوجه‌به نقششان در جامعه نسبت به سلامت، امنیت و درآمد سایر اشخاصی که به نحوی با آنها در ارتباط هستند، مسئول هستند و اگر طبق قانون، مسئول خسارت وارد شده به فردی باشند، باید آن را جبران کنند. به همین خاطر شرکت‌های بیمه طیف گسترده‌‌ای از بیمه‌های مسئولیت را متناسب با نقش اجتماعی افراد ارائه می‌کند؛ بیمه‌ای گسترده و متنوع که می‌تواند یکی از سودآورترین رشته‌های فعالیت در شبکه فروش بیمه باشد. شما هم به عنوان یکی از اعضای ازکی سلر می‌توانید درآمد قابل توجهی از فروش بیمه‌ مسئولیت کسب کنید.

آشنایی با انواع بیمه مسئولیت

هر فردی که مالی را از غیر تلف کند، باید ضرر آن را جبران کند. اصل بیمه مسئولیت بر این توضیح برقرار است که هر کس موجب زیان مالی یا خسارت جانی دیگر افراد شود، باید آن را جبران و خسارت را پرداخت کند. آنچه که در صنعت بیمه به کار می‌‌‌‌رود، بیشتر بیمه مسئولیت مدنی است. بیمه مسئولیت مدنی تعهداتی را بر عهده می‌گیرد که بیمه‌گذار بر عهده دارد و اگر حادثه یا اتفاقی رخ دهد، تعهدات بیمه‌گذار را پرداخت می‌‌‌کند. 

بیمه‌نامه مسئولیت انواع گوناگونی دارد که به شرح زیر است:

  • بیمه مسئولیت مدنی عمومی؛
  • بیمه مسئولیت کارفرما؛
  • بیمه‌ مسئولیت حرفه‌ای.

بیمه مسئولیت مدنی عمومی‌‌‌

با تهیه بیمه مسئولیت مدنی عمومی‌‌‌، اشخاص در قبال زیان‌‌‌های مالی و جانی غیر عمدی که در کارهای روزانه به افراد دیگر وارد می‌کنند، بیمه خواهند شد. تقریبا همه مکان‌ها مثل باشگاه‌های ورزشی، اقامتگاه‌ها، بانک‌ها و … می‌توانند آن را تهیه کنند.

بیمه مسئولیت کارفرما

این نوع بیمه خود به ۳ بخش تقسیم می‌شود.

  1. بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان ساختمانی (برای احداث و تخریب بنا)؛
  2. بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان خدماتی، صنعتی و بازرگانی (گسترده‌ترین شاخه)؛
  3. بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان عمرانی (پروژه‌های نفتی، جاده سازی و … که بیشتر توسط پیمان‌کاران تهیه می‌شود).

بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای

 بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای در حقیقت برای تعهد اشخاص در مقابل سایر افراد در رابطه با مشاغل است. این نوع بیمه انواع مختلفی مانند بیمه مسئولیت مهندسی و بیمه مسئولیت پزشکی دارد که هر کدام تعریف جداگانه‌ای دارد. بیمه مسئولیت پزشکان فقط پوشش‌های جانی دارد، اما در بیمه مسئولیت مهندسی افراد می‌توانند هم خسارت‌های مالی و هم خسارت‌های جانی را دریافت کنند که در اثر خطاهای غیر عمد به آنها وارد شده است.

عوامل موثر بر نرخ بیمه مسئولیت

برخلاف اینکه بیمه‌نامه‌های مسئولیت از نظر نرخ حق بیمه با هم متفاوت است، ولی عوامل موثر در محاسبه آنها یکسان است که عبارتند از:

  • نوع بیمه‌نامه و کاربرد آن؛
  • خسارت‌های تحت پوشش؛
  • تعداد افراد، کارکنان، کارگران و.. تحت پوشش بیمه‌نامه؛
  • میزان تشدید خطر در طول مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه؛
  • تغییر قیمت عوامل تحت پوشش بیمه؛
  • درخواست پوشش‌های تکمیلی و اضافی از جانب بیمه‌گذار؛
  • مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه؛
  • بهره‌مندی از تخفیفات بیمه‌نامه در صورت عدم استفاده از خدمات بیمه در مدت زمان اعتبار آن.

البته مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده نرخ بیمه مسئولیت، پوشش‌ها و میزان تعهداتی است که مشتری شما به آن نیاز دارد. 

فرایند ثبت سفارش در ازکی و صدور آن

برای ثبت سفارش بیمه‌های مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان می‌توانید همه فرآیند‌ها را به صورت آنلاین انجام دهید، اما برای دیگر رشته‌های بیمه مسئولیت باید به بخش سایر مراجعه و سفارش مشتری را در آن بخش ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش کارشناسان ازکی با شما تماس می‌گیرند تا اطلاعات کامل‌تر را از شما بپرسند و قیمت حق بیمه را به شما اعلام کنند.

بعد از انتخاب، وارد فرآیند صدور می‌شویم و باید فرم پیشنهادی ارسال شده به ایمیل‌تان را پر کنید. البته مشتری شما یا همان بیمه‌گذار باید فرم پیشنهادی را تایید کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن مراحل ثبت سفارش بر روی فیلم‌های زیر کلیک کنید:

کارمزد بیمه مسئولیت

در حال حاضر فروشندگان ازکی بسته به رتبه‌ای که دارند، برای فروش بیمه مسئولیت می‌توانند ۲۰ تا ۲۸ درصد مبلغ حق بیمه مسئولیت را به عنوان کارمزد دریافت کنند. این نوع بیمه یکی از بیشترین کارمزدها را در بین رشته‌های بیمه‌ای دارد. 

چالش‌های فروش بیمه مسئولیت

گاهی عدم آگاهی کافی از بیمه‌های مسئولیت موجب می‌شود که نتوانید مشتریان بزرگ گروهی و شرکتی را راضی کنید. در بسیاری از بیمه‌های مسئولیت ایراداتی به ضرر مشتری وجود دارد. شما با برطرف کردن و در جریان گذاشتن مشتری خود از این موارد می‌توانید اعتماد آنها را جلب کنید. اگر مشتریان شما در حومه شهر تهران باشند، می‌توانید روی همراهی ازکی برای انجام این کار حساب کنید.

نحوه تعیین بازار هدف فروش بیمه مسئولیت

می‌توان گفت پرفروش‌ترین بیمه مسئولیت، بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان ساختمانی و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان خدماتی، صنعتی و بازرگانی است. مجتمع‌های صنعتی دایر در اطراف شهرهای بزرگ از بهترین انتخاب‌ها برای فروش این بیمه است. در مذاکرات فروش بیمه مسئولیت، توجه داشته باشید که پرداخت خسارت این بیمه محدود به فوت نیست، بلکه دیه حوادث جزئی و هزینه‌های پزشکی را هم پرداخت می‌کند. 

در بیمه‌های مسئولیت عمرانی بهتر است به سراغ شرکت‌های مشاوره‌ای و مهندسی بروید که معمولا در پروژه‌های بزرگ عمرانی مشارکت دارند. مهندس‌های مشغول به کار و اعضای سازمان نظام مهندسی بازار خوبی برای جذب و فروش بیمه مسئولیت هستند. بیمه‌های مسئولیت پزشکی هم به صورت گروهی به کارکنان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و هم به شکل فردی فروخته می‌شود.

مزایای فروش بیمه مسئولیت از ازکی سلر

بیمه مسئولیت کارمزد زیادی دارد و از طرفی در مقایسه با سایر رشته‌های بیمه کمتر شناخته شده است و افراد کمتری برای فروش آن تلاش می‌کنند؛ به این معنی که افراد محدودی بر روی این رشته متمرکز هستند و درنتیجه شما شانس بیشتری برای فروش بیمه مسئولیت دارید. پس اگر می‌خواهید که از این بازار بکر و پر سود سهمی داشته باشید، می‌توانید به کمک ازکی سلر بیمه مسئولیت بفروشید و درآمد خودتان را افزایش دهید. 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا