بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

با نکات مهم طرح شوکا بیمه البرز آشنا شوید!

بیمه البرز یکی از قدیمی و معتبرترین شرکت‌های بیمه ایران است که خدمات مربوط به بیمه عمر را تحت عنوان «بیمه زندگی» ارائه می‌کند. یکی از برنامه‌های جدید این شرکت طرح شوکا بیمه عمر است. این طرح به بیمه‌گذاران کمک می‌کند تا بتوانند با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه و بدون نیاز به ضامن وام بگیرند و از مزایای پوشش‌های مختلف بیمه‌نامه بهره‌مند شوند.

طرح شوکا بیمه عمر البرز چیست؟

طرح شوکا حاصل همکاری بیمه البرز و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. این بیمه‌نامه امکاناتی مثل سرمایه‌گذاری، بازنشستگی کوتاه‌مدت، مستمری ماهانه، دریافت وام (بدون نیاز به ضامن و سپرده اولیه) و بازپرداخت اقساطی را به بیمه‌گذاران ارائه می‌کند.

مزیت‌های طرح شوکا بیمه البرز چیست؟

مهم‌ترین مزایای طرح شوکا بیمه عمر عبارت است از:

  • امکان تبدیل به بیمه‌نامه‌های مستمری بیمه البرز؛
  • امکان تبدیل محصولات و طرح‌های مختلف به یکدیگر؛
  • پوشش‌های بیمه‌ای متنوع و موردنیاز مردم؛
  • انعطاف بالا برای بیمه تامین آتیه زندگی.

یکی از پوشش‌های طرح شوکا بیمه عمر «نجات زندگی در واقعه مرگ‌بار» است. باتوجه‌به این پوشش، اگر بیمه‌گذار در معرض حادثه خطرناکی قرار بگیرد و جان سالم به در ببرد، ۱۰٪ اندوخته بیمه‌نامه به عنوان پاداش به او پرداخت خواهد شد!

یکی دیگر از مزایای این طرح پوشش «علاج‌ناپذیری بیماری‌های کشنده» است؛ به‌طوری‌که اگر یک پزشک معتمد تشخیص دهد که بیمه‌گذار به بیماری علاج‌ناپذیری دچار شده و وقت زیادی برای زندگی ندارد، ۱۰٪ سرمایه به او پرداخت می‌شود. همچنین اگر بیمه‌گذار بعد از دریافت وام و قبل از ۵ سال فوت کند، شامل پوشش «معافیت از پرداخت اقساط» خواهد شد.

میزان وام طرح شوکا بیمه عمر البرز

بیمه‌گذاران طرح شوکا می‌توانند بسته به نیاز خود، وام‌های ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیونی بگیرند. برای این‌ کار به سپرده بانکی، ضامن و وثیقه نیاز ندارند. قسط‌های بازپرداخت بیمه‌نامه بسته به میزان وام دریافتی متقاضی متفاوت خواهد بود.

جزئیات مربوط به این وام را (باتوجه‌به آخرین به‌روزرسانی سال ۱۴۰۲) در جدول زیر مشاهده کنید:

سقف تسهیلات (تومان) اقساط ماهانه (تومان)

۵۰ میلیون

۹۳۳ هزار و ۴۰۰

۱۰۰ میلیون

یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۷۰۰

۱۵۰ میلیون

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار

۲۰۰ میلیون

۳ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۴۰۰

توجه کنید که وام‌های طرح شوکا بیمه البرز با کارمزد ۴٪ ارائه می‌شود. همچنین متقاضیان می‌توانند اقساط خود را به‌صورت ماهانه و در ۵ سال پرداخت کنند.

پوشش‌های بیمه شوکا البرز

پوشش‌های بیمه شوکا البرز برای بیمه‌گذاران به شرح زیر است:

  • پوشش فوت (به هر علت): سقف این پوشش تا ۲۰۰ میلیون تومان و با حق بیمه یا وام دریافتی بیمه‌گذار برابر است؛
  • پوشش فوت (به علت حادثه): چنانچه بیمه‌گذار در اثر حادثه فوت شود، ۲ برابر سرمایه فوت به ذی‌نفعان پرداخت می‌شود؛
  • پوشش نقص عضو (در صورت حادثه): مبلغی برابر با سرمایه فوت به بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد؛
  • پوشش معافیت از پرداخت اقساط: اگر بیمه‌گذار در زمان پرداخت وام فوت کند، پرداخت مبلغ باقی‌مانده به عهده بیمه البرز خواهد بود؛
  • پوشش بیماری‌های لاعلاج: چنانچه بیمه‌گذار به یک بیماری علاج‌ناپذیر دچار شده و باتوجه‌به نظر تخصصی پزشک فقط یک سال برای زندگی وقت داشته باشد، ۱۰٪ از اندوخته بیمه‌نامه به او پرداخت خواهد شد؛
  • پوشش نجات زندگی در حادثه مرگ‌بار: درصورتی که بیمه‌شده از یک حادثه وحشتناک نجات پیدا کند، ۱۰٪ سرمایه بیمه‌نامه به او پرداخت می‌شود.

مستمری شوکا البرز

یکی از محبوب‌ترین امکانات طرح شوکا بیمه عمر، امکان دریافت مستمری ماهانه به‌صورت مادام‌العمر است. مبلغ مستمری معادل میزان قسط وام بیمه‌گذار خواهد بود. همچنین اگر بیمه‌گذار پس از پایان اعتبار بیمه‌نامه (۵ سال) برای این پوشش درخواست دهد، این مبلغ ۲ برابر و بعد از ۱۰ سال (۲ دوره ۵ساله) ۴ برابر می‌شود.

مبلغ مستمری شوکا البرز چقدر است؟

مبلغ مستمری طرح شوکا بیمه عمر بسته به عوامل مختلفی مثل میزان وام دریافتی و اقساط ماهانه، سن بیمه‌گذار، دوره انتظار و … محاسبه می‌شود:

  • وام ۵۰ میلیونی تومانی: حدود ۹۰۰ هزار تومن
  • وام ۱۰۰ میلیون تومانی: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومن
  • وام ۱۵۰ میلیون تومانی: حدود ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومن
  • وام ۲۰۰ میلیون تومانی: حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومن

شرایط طرح شوکا البرز

سلامت کامل بیمه‌گذاران در زمان ثبت‌نام یکی از مهم‌ترین شرایط طرح شوکا بیمه عمر است. توجه کنید که همه افرادی که حداقل ۱۸ و حداکثر ۷۰ سال داشته باشند، می‌توانند این بیمه‌نامه را برای خود و اعضای خانواده‌شان تهیه کنند. همچنین، بیمه‌گذاران نباید اقساط معوق و چک برگشتی داشته باشند و لازم است که همه مدارک هویتی خود را هنگام ثبت‌نام ارائه کنند.

نکات خرید بیمه زندگی البرز

قبل از اینکه به فکر خرید بیمه عمر البرز باشید، لازم است چند نکته مهم را گوشه ذهن خود نگه دارید:

  • بیمه‌گذار می‌تواند در مدت‌زمان اعتبار بیمه‌نامه، حق بیمه را کاهش یا افزایش دهد؛
  • طرح شوکا بیمه عمر حداقل ۵ و حداکثر ۳۰ سال اعتبار دارد؛
  • ارزش بازخرید بیمه‌نامه در ۵ سال اول منفی است؛ بنابراین، بهتر است که بیمه‌گذاران برای بازخرید آن در پایان سال پنجم اقدام کنند؛
  • بیمه‌گذار از نظر موقعیت مکانی محدودیت ندارد و می‌تواند در ایران یا هر کشور دیگری اقامت داشته باشد (اما باید تابعیت ایرانی داشته باشد)؛
  • بیمه‌گذار می‌تواند در مدت اعتبار بیمه‌نامه تغییر کند؛
  • در هیچ شرایطی نمی‌توان افراد بیمه‌شده و مشمول طرح شوکا بیمه عمر را تغییر داد.

شوکا، طرح جدید بیمه البرز

در این مطلب، جزئیات مربوط به طرح شوکا بیمه عمر شرکت البرز را بررسی کردیم. این طرح تحول بزرگی در بیمه‌نامه‌های زندگی البرز ایجاد کرده است و مزایای زیادی برای بیمه‌گذاران دارد. شما با خرید این بیمه، می‌توانید بدون نیاز به ضامن از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون وام بگیرید و اقساط آن را به صورت ماهانه و در یک بازه زمانی ۵ ساله پرداخت کنید!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا