بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی سینگل؛ پیشنهادی به‌صرفه


هدف از سفر می‌تواند تعداد دفعات خروج از کشور و مدت اقامت را مشخص کند. در بسیاری از سفرهای خارجی مسافر باید ویزای مناسب را دریافت کند. این ویزا می‌تواند سینگل یا مولتی باشد. وقتی برای سفر خارجی خود ویزای سینگل دریافت می‌کنید، لازم است برای جبران خسارت و استفاده از پوشش‌های متنوع بیمه‌ای، بیمه مسافرتی سینگل را هم از شرکت‌های بیمه‌گر خریداری کنید. باتوجه‌به اهمیت خرید بیمه مسافرتی در این مقاله از بلاگ ازکی به بررسی شرایط، پوشش‌ها، موارد عدم پوشش، مدارک لازم برای دریافت خسارت و وظایف بیمه‌گذار در بیمه سفر خارجی سینگل می‌پردازیم.

ویزای سینگل چیست؟

ویزای سینگل (Single Visa) یا ویزای یک‌بار ورود، یکی از انواع ویزاهایی است که برخی از کشورها برای ورود مسافر صادر می‌کنند. همان‌طور که از نام این ویزا مشخص است، تنها یک‌بار قابل استفاده خواهد بود، حتی در شرایطی که هنوز از اعتبار آن باقی‌مانده باشد. بنابراین با ویزای سینگل تنها یک‌بار امکان ورود به کشور صادرکننده ویزا را خواهید داشت. ویزای سینگل معمولا به‌صورت آنلاین برای متقاضیان واجد شرایط صادر خواهد شد.

در مقابل ویزای سینگل، ویزای مولتی یا ویزای چندبار ورود وجود دارد که با دریافت آن اجازه چندین‌بار سفر به کشور مقصد را در بازه اعتبار ویزا خواهید داشت.

بیمه مسافرتی سینگل چیست؟

در همه سفرهای خارجی باید پاسپورت معتبر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز برای تعویض و تمدید پاسپورت را در بلاگ ازکی بخوانید.

بیمه مسافرتی سینگل چیست؟

بیمه مسافرتی سینگل نوعی بیمه مسافرتی است که برای سفرهای خارجی با ویزای سینگل ارائه می‌شود. زمانی‌که ویزای سینگل را دریافت کردید، می‌توانید با مراجعه به یکی از شرکت‌های بیمه‌گر برای خرید بیمه سفر خارجی سینگل هم اقدام کنید تا از پوشش‌های آن در طول سفر و در مقصد بهره‌مند شوید.

یکی دیگر از انواع بیمه‌های مسافرتی، بیمه مسافرتی مولتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بیمه مسافرتی مولتی بیمه‌ای به‌صرفه برای جهان‌گردان را در بلاگ ازکی بخوانید.

اهمیت خرید بیمه مسافرتی سینگل

با هر هدفی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، یا هر نوع ویزا شامل سینگل یا مولتی را دریافت کرده‌ باشید، در هر صورت باید برای خرید بیمه مسافرتی اقدام کنید. سفر می‌تواند پُر از حوادث پیش‌بینی‌ نشده باشد که نیازمند استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای مناسب خواهد بود.

تغییر در برنامه سفر به‌دلیل تاخیر در حرکت پروازها، شرایط نامساعد آب‌وهوایی که می‌تواند عامل اصلی بیماری باشد و هزینه‌های زیاد درمان در کشورهای مختلف یا حتی گم‌شدن مدارک و پول در کشور مقصد از جمله اتفاقاتی است که رخ می‌دهد. اگر پوشش بیمه‌ای مناسبی داشته باشید که شامل بیمه مسافرتی سینگل باشد، در واقع در مقابل تمامی این حوادث و اتفاقات بیمه خواهید بود.

بیمه سفر خارجی سینگل

مزایای خرید بیمه مسافرتی سینگل

شرکت در یک سمینار، بستن یک قرارداد تجاری یا سفر تفریحی می‌تواند یکی از دلایل اصلی شما برای گرفتن استعلام بیمه مسافرتی سینگل باشد. در این بخش مزایای خرید بیمه مسافرتی سینگل را بررسی خواهیم کرد، بنابراین قبل از سفر آنها را به‌دقت مطالعه کنید.

مهم‌ترین مزیت بیمه مسافرتی یک‌بار خروج، خدمات درمانی است. در هر سفری و حتی به‌دلیل تغییرات آب‌وهوایی شما یا فرزندتان ممکن است بیمار یا مسموم شوید. در چنین شرایطی باید برای استفاده از خدمات درمانی در کشورهای خارجی که ممکن است هزینه آن بیشتر از ایران باشد، بیمه‌ای مناسب داشته باشید تا هزینه‌ها را پوشش دهد.

یکی از بیشترین مشکلاتی که مسافران سفرهای خارجی با آن روبه‌رو هستند، گم‌شدن مدارک و پول است. بدون مدارک نمی‌توانید به‌صورت قانونی در کشور مقصد اقامت کنید و بدون پول نمی‌توانید هزینه‌ها را پرداخت کنید. در چنین شرایطی پوشش خسارت گم‌شدن مدارک و پول در بیمه مسافرتی مانند فرشته نجات برای شما خواهد بود. چیزی که بدون بیمه میسر نیست.

پوشش‌های بیمه مسافرتی سینگل چیست؟

بیمه سفر خارجی سینگل مانند بسیاری از بیمه‌های مسافرتی دیگر پوشش‌هایی دارد که می‌تواند در شرایط مختلف سفر نگرانی‌های شما را برطرف کند. هیچ‌فردی نمی‌تواند از بروز حادثه‌ای ناگهانی و پیش‌بینی نشده در حین سفر یا در مقصد جلوگیری کند، بنابراین چه بهتر که با خرید یک بیمه مسافرتی با پوشش‌های کامل از خود و خانواده در برابر حوادث مراقبت کنیم.

بیمه سفر خارجی سینگل و پوشش های آن

  • اگر چمدان و وسایل شما در فرودگاه یا کشور مقصد گم‌ شود یا به‌ سرقت برود. در واقع پاسپورت شما که تنها کارت شناسایی در کشور خارجی است، گم شده یا به‌سرقت رفته است. بدون پاسپورت اقامت شما در کشورهای دیگر قانونی نخواهد بود. بیمه مسافرتی در این شرایط به‌کمک شما خواهد آمد و هزینه‌های گم‌شدن مدارک و پول را پوشش می‌دهد.
  • اگر به‌دلیل تغییرات آب‌وهوایی دچار بیماری، گرمازدگی یا مسمومیت شدید، می‌توانید به پزشک مراجعه کرده و از پوشش‌های بیمه مسافرتی سینگل استفاده کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارید و داروهای خود را فراموش کرده‌اید و ممکن است با عوارض شدیدی مواجه شوید، باید خیلی فوری به پزشک مراجعه کنید یا اینکه داروهای شما از کشور مبدا ارسال شود. بیمه‌ مسافرتی هزینه‌های ارسال دارو را تقبل خواهد کرد.
  • اگر پرواز به‌ هر‌ دلیلی تاخیر داشته و یا کلا کنسل شده‌ است، بیمه مسافرتی هزینه‌های تاخیر و کنسلی پرواز را پرداخت خواهد کرد.
  • اگر به‌دلیل فوت یکی از نزدیکان خود مجبور به بازگشت به کشور مبدا زودتر از موعد مقرر هستید، بیمه مسافرتی هزینه بازگشت را پوشش خواهد داد.
  • مسافران می‌توانند با استفاده از پوشش‌های بیمه مسافرتی برای برگرداندن فرزند یا اعضای خانواده خود اقدام کنند.
  • اگر به‌دلیل بیماری در بیمارستان یا مرکز درمانی بستری شوید، بیمه مسافرتی هزینه‌های درمان را پوشش خواهد داد.

اگر قصد سفر به کشورهای حوزه شنگن را دارید لازم است با پوشش‌ها و هزینه‌های آن آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله معرفی پوشش‌ها و نحوه محاسبه هزینه بیمه مسافرتی شینگن را در بلاگ ازکی بخوانید.

مزایای خرید بیمه مسافرتی سینگل

چه هزینه‌هایی تحت پوشش بیمه مسافرتی سینگل نیستند؟

مانند هر نوع بیمه دیگری بیمه سفر خارجی سینگل هم ممکن است مواردی را تحت پوشش قرار ندهد. در اصل می‌توان گفت که استثنائات این بیمه مسافرتی جزء مواردی است که شرکت‌های بیمه‌گر آنها را مواردی با ریسک زیاد دسته‌بندی می‌کنند. در چنین شرایطی شرکت بیمه‌گر با‌توجه‌به ریسک زیاد هزینه‌ها، آنها را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. استثنائات بیمه مسافرتی سینگل به شرح زیر است:

  • اگر مسافر با داشتن بیمه مسافرتی سینگل بیشتر از ۹۲ روز متوالی در خارج از ایران باشد، پوشش‌های این نوع بیمه به او تعلق نمی‌گیرد.
  • اگر بیمه‌گذار بیماری سابقه‌دار داشته یا مجدد به یک بیماری مبتلا شود که قبلا از آن آگاهی داشته، تنها در دوره نقاهت جزئی از دوران بیماری، تحت پوشش قرار می‌گیرد.
  • شرکت در مسابقات اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و یا هر نوع فعالیت ورزشی موتوری که با خطرات احتمالی همراه باشد، تحت پوشش این بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرد.
  • مواردی مانند جنگ، آشوب، بلوا، اغتشاش، جنگ داخلی و ناآرامی اجتماعی که منجر به آسیب به بیمه‌گذار شود، تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرد.
  • اگر بیمه‌گذار در معرض تشعشعات هسته‌ای یا آلودگی ناشی از رادیواکتیو یا هر دو قرار بگیرد، تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرد.
  • سقط جنین یا زایمان در مدت ۳ ماه مانده به موعد زایمان، جزء پوشش‌های این نوع بیمه نخواهد بود.
  • اگر بیمه‌گذار در نزاع یا دعوا شرکت کرده و آسیب ببیند، هزینه درمان جراحت‌های وارده تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرند.
  • هزینه‌هایی که در بیمه‌نامه ذکر نشده یا بیمه‌گذار بدون توافق با بیمه‌گر داشته جبران نمی‌شود.
  • اگر بیمه‌گذار در اعمال مجرمانه شرکت کرده یا مباشرت داشته و مجروح شود، تحت پوشش‌های این بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرد.
  • مصرف داروهای روان‌گردان و مشروبات الکلی که می‌تواند آثار جزئی یا کلی به‌همراه داشته باشد، تحت پوشش این بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرد.
  • شرکت در فعالیت‌هایی که ریسک خطر آنها زیاد است یا به‌صورت‌ معمول خطرناک تلقی ‌شود، تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی‌گیرد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به مواردی چون پرواز، غارنوردی، ورزش‌های زمستانی، غواصی، شرکت در مسابقات رسمی یا نمایش‌ها اشاره کرد.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی سینگل

مدارک لازم برای خرید بیمه مسافرتی سینگل

برای خرید بیمه سفر خارجی باید مدارکی را ارائه کنید که جزء شرایط خرید بیمه مسافرتی سینگل است. این مدارک به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم بیمه‌نامه؛
  • شناسنامه و کارت ملی؛
  • پاسپورت معتبر یا تصویر آن؛
  • رسید پرداخت حق‌بیمه.

برای سفرهای خارجی باید ارز کشور مقصد را خریداری کنید و عوارض خروج از کشور را هم پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله عوارض خروج از کشور 1402 و نحوه پرداخت آن را در بلاگ ازکی بخوانید.

نحوه دریافت خسارت از بیمه مسافرتی سینگل

برای دریافت خسارت از بیمه مسافرتی سینگل باید مدارکی را ارائه کنید که نشان دهد حادثه در حین سفر و در کشور مقصد برای شما رخ داده است. تنها با ارائه مدارک به شرکت‌ بیمه‌گر است که می‌توانید از پوشش‌های بیمه‌ای خود استفاده کرده و خسارت دریافت کنید. مدارکی که باید به شرکت بیمه‌گر برای دریافت خسارت ارائه دهید در ادامه آمده است.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی سینگل

  • اصل بیمه‌نامه؛
  • کپی صفحه اول پاسپورت و صفحات دارای مهر ورود و خروج؛
  • ارائه گزارش پزشک معالج، بیمارستان و پزشکی قانونی در صورت فوت بیمه‌گذار؛
  • رسید قبض‌های پرداختی و قبض پول؛
  • ارائه گزارش پزشکی، رسید پرداخت‌ها و صورت‌حساب مراکز درمانی و بیمارستان؛
  • صورت‌حساب دارای مهر و امضا.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله دریافت خسارت بیمه مسافرتی را در بلاگ ازکی بخوانید.

استعلام بیمه مسافرتی سینگل

بیمه‌شده در بیمه مسافرتی سینگل چه وظایفی دارد؟

اگر بیمه‌گذار نیاز به استفاده از خدمات و پوشش‌های بیمه مسافرتی داشته باشد، باید در اولین فرصت تغییرات به‌وجود‌آمده را به یکی از نزدیک‌ترین مراکز پاسخگویی شرکت بیمه‌گر در ایران اطلاع دهد. به‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که بیمه‌گذار برای استفاده از پوشش‌ها وظایفی برعهده دارد که به شرح زیر است.

  • بیمه‌گذار باید نام کامل خود، شماره بیمه‌نامه و تاریخ اعتبار بیمه‌نامه مسافرتی خود را اعلام کند.
  • بیمه‌گذار باید نشانی محل اقامت خود در ایران و شماره تماس ارائه کند.
  • بیمه‌گذار باید موارد بستری را حداکثر ظرف مدت ۵ روز اعلام کند.
  • بیمه‌گذار باید شرح مختصری از حادثه رخ داده و نوع کمک درخواستی را ارائه کند.
  • بیمه‌گذار باید تمامی مدارک، مستندات و شواهد لازم برای پرداخت خسارت را آماده کرده و در اختیار شرکت بیمه‌گر قرار دهد.
  • بیمه‌گذار نباید کاری انجام دهد که اقدامات شرکت بیمه‌گر برعلیه مسئول حادثه را مشکل یا غیرقابل اجرا کند.

استعلام و خرید بیمه مسافرتی سینگل از ازکی

هر شخصی که قصد سفر خارجی داشته باشد، باید برای دریافت خدمات و بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه‌ای در طول سفر، بیمه مسافرتی تهیه کند. بیمه مسافرتی سینگل برای ویزای سینگل دریافت می‌شود و همان‌طور که از نامش پیداست، فقط یک‌بار قابل استفاده خواهد بود. در این مقاله در مورد ضرورت خرید بیمه مسافرتی، پوشش‌ها، مزایا، موارد عدم پوشش و وظایف بیمه‌گذار و مدارک لازم برای دریافت خسارت اطلاعات کاملی ارائه شد. باتوجه‌به اهمیت و ضرورت خرید بیمه مسافرتی، به‌خصوص در سفرهای خارجی، پیشنهاد می‌شود قبل از سفر برای خرید بیمه مسافرتی از ازکی اقدام کنید.

سوالات متداول

  • ویزای سینگل چیست؟
    ویزای سینگل یا یک‌بار ورود و خروج برای افرادی صادر می‌شود که قصد سفر تجاری یا تفریحی به کشوری خارجی دارند که این نوع ویزا را صادر می‌کند.
  • بیمه مسافرتی سینگل چیست؟
    بیمه سفر خارجی سینگل برای ویزای سینگل ارائه می‌شود. همان‌طور که از نام این بیمه مسافرتی مشخص است، فقط یک‌بار قابل استفاده خواهد بود.
  • مدارک لازم برای خرید بیمه مسافرتی کدامند؟
    تکمیل فرم بیمه‌نامه، شناسنامه و کارت ملی، پاسپورت معتبر یا تصویر آن و رسید پرداخت حق‌بیمه از جمله مدارک لازم برای خرید بیمه مسافرتی است.
  • پوشش‌های بیمه سفر خارجی سینگل چیست؟
    بیمه سفر خارجی سینگل پوشش‌های متنوعی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به پوشش هزینه‌های پزشکی، پوشش تاخیر یا کنسلی هواپیما، پوشش گم‌شدن مدارک و پول و پوشش ارسال دارو اشاره کرد.
  • موارد عدم پوشش یا استثنائات بیمه سفر خارجی سینگل کدامند؟
    ابتلا به بیماری سابقه‌دار، جراحت در اثر جرم، هزینه‌های بدون توافق با بیمه‌گر، قرار گرفتن در معرض آلودگی رادیواکتیو و تشعشعات هسته‌ای، سقط جنین و زایمان در مدت ۳ ماه مانده به موعد، استفاده از مشروبات الکلی و داروهای روان‌گردان و مشکلات پزشکی به‌دنبال آن جزء استثنائات بیمه سفر خارجی سینگل است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا