بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی مولتی بیمه‌ای به‌صرفه برای جهان‌گردان


برخی افراد به‌دلیل شغل خود که می‌تواند تجارت و سفرهای کاری باشد، در طول یک سال چندین‌بار به‌ کشورهای خارجی سفر می‌کنند. در چنین شرایطی برای بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه‌ای و دریافت خسارت در صورت بروز حوادث، بیمه‌ مسافرتی دریافت خواهند کرد. بیمه سفرهای خارجی مناسب این افراد، بیمه مسافرتی مولتی است که امکان چندبار استفاده از خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای در طول‌مدت یک‌ سال را خواهد داد. اگر برای سفرهای خارجی برنامه‌ریزی می‌کنید و نیاز به خرید بیمه مسافرتی با پوشش‌های کامل و مناسب را دارید، در این مقاله از بلاگ ازکی به بررسی شرایط خرید و پوشش‌ها و محدودیت‌های بیمه سفر خارجی مولتی می‌پردازیم.

ویزای مولتی ‌چیست؟

ویزای مولتی یا ویزای چندگانه (Multi Visa) نوع خاصی از ویزا است که دارنده آن اجازه چندین‌بار ورود به یک کشور در یک بازه زمانی مشخص را خواهد داشت. ویزای مولتی یکی از انواع ویزاهایی است که برای سفرهای خارجی توسط کشورهای مختلف صادر می‌شود. دریافت این ویزا به‌عبارتی اولین قدم برای ورود به برخی از کشورهای خارجی خواهد بود که می‌تواند شامل سفرهای تفریحی و توریسی هم باشد؛ به‌این‌معنا که افراد نه‌تنها به‌خاطر سفرهای تجاری بلکه برای تفریح باید این ویزا را دریافت کنند.

بیمه مسافرتی مولتی چیست؟

باید بدانید که متقاضیانی که ویزای تحصیلی دارند، اجازه استفاده از ویزای مولتی در دوره آموزشی طولانی‌مدت را نخواهند داشت. از طرفی اشتغال با ویزای مولتی و دریافت دستمزد در مدت اقامت ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

بیمه مسافرتی مولتی چیست؟

بیمه‌شده بیمه سفر خارجی مولتی تا اتمام اعتبار بیمه‌نامه خود می‌تواند چندین‌بار از خدمات و پوشش‌های بیمه سفر خارجی مولتی استفاده کند. این نوع بیمه به‌صورت اختصاصی برای کسانی صادر می‌شود که ویزای مولتی را دریافت کرده‌اند. اکنون که می‌دانید بیمه مسافرتی مولتی چیست، لازم است اطلاعات کامل‌تری در این زمینه کسب کنید.

بیمه مسافرتی چندگانه به‌صورت یک‌ساله صادر می‌شود و متقاضی دریافت این بیمه‌نامه می‌تواند از تاریخ اولین خروج خود از کشور به‌مدت یک‌سال از پوشش‌های این بیمه‌نامه استفاده کند. توجه کنید که هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد دفعات ورود و خروج از کشور در این نوع بیمه‌نامه وجود ندارد. این در حالی‌ است که با بیمه مسافرتی سینگل، متقاضی تنها یک‌بار اجازه استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای را خواهد داشت.

دوره اعتبار بیمه مسافرتی چندگانه در کشورهای مختلف دارای بازه متفاوتی است؛ به‌عنوان‌مثال دوره اعتبار این بیمه‌نامه در برخی از کشورها ۶ ماه و در برخی دیگر تا ۱ سال یا حتی ۲۴ ماه خواهد بود.

اهمیت خرید بیمه مسافرتی مولتی

هزینه‌های درمان و بستری در مراکز درمانی مانند بیمارستان در کشورهای خارجی با کشور ما بسیار متفاوت است. در برخی موارد ممکن است افراد پول نقد کافی همراه نداشته باشند. در چنین شرایطی هر مسافری نیازمند یک پشتوانه مانند بیمه سفر خارجی مولتی یا سینگل است تا بتواند از خدمات آن استفاده کند.

اگر ویزای مولتی دریافت کردید و قصد سفر به چند کشور یا سفر چندباره به یک کشور را دارید، هوشمندانه‌ترین راهکار برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث در حین سفر و در مقصد، بیمه‌نامه مسافرتی خواهد بود. بیمه مسافرتی چندگانه پوشش‌های مختلفی دارد که می‌تواند خسارت‌های وارده را جبران کند.

اگر نیاز به دریافت خسارت از بیمه سفر خارجی مولتی در سفرهای خارجی بود بهتر است، مقاله دریافت خسارت بیمه مسافرتی را در بلاگ ازکی بخوانید.

اهمیت خرید بیمه مسافرتی مولتی

مزایای خرید بیمه مسافرتی مولتی

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بیمه مسافرتی مولتی، سفر با آرامش خیال به کشورهای خارجی خواهد بود. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در طول سال چندین‌بار به کشورهای خارجی سفر می‌کنید، حتما متوجه خطراتی که در طول‌مسیر و در مقصد وجود دارد، شده‌اید.

پوشش‌های متنوع این نوع بیمه مسافرتی می‌تواند در هر شرایطی از خطر و حادثه از شما محافظت کند که خود یکی از بزرگ‌ترین مزایای سفر با این نوع بیمه‌نامه است. تغییر در برنامه سفر که می‌تواند به‌دلیل تغییر در پروازها باشد، هزینه‌های زیادی برای مسافران خواهد داشت. از طرفی ممکن است در کشور مقصد و به‌دلیل شرایط نامساعد آب‌وهوایی مریض شوید و نیاز به درمان و فوریت‌های پزشکی داشته باشید یا بنابه‌هر‌دلیلی کیف پول و مدارک شما گم شود. در چنین شرایطی هیچ راهکاری به‌جز بیمه مسافرتی نمی‌تواند تمامی این موارد را پوشش دهد و مانع نگرانی‌های شما در طول سفر شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید بیمه مسافرتی مولتی، می‌توانید مقاله راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی را در بلاگ ازکی بخوانید.

تفاوت بیمه مسافرتی مولتی و سینگل

بیمه مسافرتی چندگانه یا Multi و بیمه مسافرتی سینگل یا Single یک تفاوت اصلی با هم دارند. پوشش‌ها در بیمه مسافرتی سینگل تنها برای یک‌بار قابل‌استفاده خواهد بود، اما بیمه مسافرتی چندگانه را می‌توانید برای چندین سفر استفاده کنید.

در بیمه مسافرتی سینگل تنها یک‌ بار اجازه استفاده از پوشش‌ها و خدمات بیمه‌ای وجود دارد. بنابراین اگر چندین‌بار در سال سفر می‌کنید، هزینه‌ها برای شما به‌صرفه نخواهد بود، چون در هر سفر باید به صورت جداگانه بیمه مسافرتی بخرید. هزینه‌ها و امکان استفاده چندباره از پوشش‌های بیمه‌ای اصلی‌ترین تفاوت بیمه مسافرتی مولتی و سینگل است.

اگر برای دریافت ویزای مولتی یا سینگل اقدام کرده‌اید، لازم است عوارض خروج از کشور را هم پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله عوارض خروج از کشور  1402 و نحوه پرداخت آن را در بلاگ ازکی بخوانید.

شرایط خرید بیمه سفر خارجی مولتی

پوشش‌های بیمه سفر خارجی مولتی

بیمه مرکزی ایران تمامی موارد تحت پوشش بیمه سفر خارجی مولتی را هم تعیین کرده است. با‌توجه‌به اینکه ریسک بیمه‌گذار در سفرهای خارجی افزایش پیدا می‌کند، بنابراین پوشش‌های بیمه سفر خارجی مولتی باید کامل‌ باشد. این بیمه‌نامه بیمه‌گذارها را در برابر حوادث احتمالی در کشور مقصد و در حین سفر محافظت کرده و تحت پوشش قرار می‌دهد. پوشش‌های این بیمه‌نامه متناسب با نیازهای بیمه‌گذار تعیین می‌شود. بنابراین وقتی برای استعلام بیمه مسافرتی مولتی اقدام می‌کنید، باید بدانید تحت کدام پوشش‌ها قرار می‌گیرید.

پوشش‌های بیمه مسافرتی چندگانه

  • پوشش پرداخت هزینه‌های پزشکی و درمان؛
  • پوشش هزینه‌های فوری پزشکی؛
  • هزینه‌های مشاوره حقوقی؛
  • خسارت کنسلی هواپیما و هتل؛
  • خسارت برگشت بیمه‌گذار در صورت بروز حادثه؛
  • خسارت برگشت بیمه‌گذار به کشور خود به‌دلیل فوت آشنایان؛
  • برگرداندن اعضای درجه یک خانواده بیمه‌گذار؛
  • هزینه‌های بازگرداندن جسد بیمه‌گذار به کشورش در صورت فوت او؛
  • هزینه‌های بستری‌شدن بیمه‌گذار در بیمارستان؛
  • هزینه‌های بازگشت به‌دلیل بارداری؛
  • بازگرداندن کودکان با همراه؛
  • خسارت گم‌شدن مدارک بیمه‌گذار؛
  • هزینه‌های مربوط به تاخیر در حرکت؛
  • هزینه‌های رفت‌وبرگشت همراهان بیمه‌گذار؛
  • هزینه‌های ارسال داروی بیمه‌گذار.

اگر قصد مسافرت به کشورهای حوزه شینگن را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله معرفی پوشش‌ها و نحوه محاسبه هزینه بیمه مسافرتی شینگن را در بلاگ ازکی بخوانید.

استعلام بیمه مسافرتی مولتی

چه مواردی تحت پوشش بیمه سفر خارجی مولتی نیست؟

مانند هر بیمه‌نامه دیگری بیمه سفر خارجی مولتی نیز استثنائاتی دارد. به‌این‌مفهوم که برخی از موارد تحت‌پوشش این نوع بیمه‌نامه قرار نمی‌گیرند. شرکت‌های بیمه‌گر برای کاهش میزان ریسک بیمه‌نامه‌ها، برخی از موارد را در پوشش‌های بیمه مسافرتی قرار نمی‌دهد. این موارد یا به‌عبارتی استثنائات پوشش‌های بیمه سفر خارجی مولتی به شرح زیر است:

  • جنگ، تجاوز نظامی، بلوا و آشوب و اعتراضات و اعمال دشمن‌های خارجی؛
  • جراحت‌های عمومی واردشده به بیمه‌گذار به‌دلیل شرکت در اعمال جنایی و مجرمانه؛
  • هزینه‌های درمان جراحت‌های در حین دعوا؛
  • سقط جنین اختیاری؛
  • زایمان در مدت ۳ ماه آخر بارداری؛
  • هزینه‌های خسارت‌های شرکت در ورزش‌های حرفه‌ای یا تمرین برای شرکت در مسابقات؛
  • خسارت شرکت در شرط‌بندی حرفه‌ای، مسابقه دوچرخه‌سواری یا مسابقه اسب‌سواری یا هر نوع مسابقه و نمایش موتوری دیگری؛
  • خسارت قرارگرفتن در معرض آلودگی‌های ناشی از مواد رادیواکتیو، تشعشعات هسته‌ای یا هر دو آنها؛
  • خسارت ناشی از مصرف داروهای روان‌گردان و مشروبات الکلی با آثار کلی یا جزئی.

محدودیت‌های خرید بیمه مسافرتی مولتی

ویزای مولتی محدودیت‌های خاصی برای افراد دارد که باید قبل از اقدام به دریافت به آن دقت کنند. با اطلاع از این محدودیت‌ها است که می‌توانید بیمه مسافرتی با خدمات مناسب را دریافت کنید.

حداکثر زمان برای هر اقامت

قوانین هر کشوری متفاوت با دیگری است و باید به‌عنوان یک خارجی به‌ آنها احترام بگذارید. در برخی کشورها محدودیت زمان اقامت وجود دارد. این محدودیت زمانی برای هر دوره اقامت در کشور مقصد اعمال خواهد شد.

پیشینه قابل‌قبول

گرفتن ویزای مولتی به یک سری شرایط نیاز دارد و این ویزا تنها برای کسانی صادر می‌شود که سابقه خوبی در مقابل مسئولان مهاجرتی داشته باشند. یکی از این موارد داشتن سابقه خوب کیفری است. به‌صورتی‌که متقاضی نباید در سفرهای قبلی خود به کشور مقصد با هیچ‌گونه مشکلی روبه‌رو شده باشد. این موارد در زمان دریافت ویزای مولتی و بیمه سفر خارجی مولتی در نظر گرفته می‌شود تا در آینده مشکلی برای متقاضی پیش نیاید.

محدودیت‌های خرید بیمه سفر خارجی مولتی

فاصله بین بازدیدها

هر فرد باتوجه‌به کشور مبدا ممکن است برای ورود مجدد، یک دوره زمانی مشخص و معین منتظر بماند. در برخی از موارد این دوره انتظار می‌تواند لغو شود و جای نگرانی نیست.

شرایط خرید بیمه مسافرتی مولتی

خرید بیمه سفر خارجی مولتی شرایط خاصی ندارد، فقط کافی است با محدودیت‌های آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین پوشش‌ها را خریداری کنید. اما باید بدانید که یکی از مهم‌ترین شرایط خرید بیمه سفر خارجی مولتی، داشتن شرایط دریافت ویزای مولتی است. از طرفی یکی از مهم‌ترین شرایط برای گرفتن ویزای مولتی، نداشتن سابقه کیفری و عدم ارتکاب جرم در کشور مقصد در سفرهای قبلی است. اگر این سوابق خوب را داشته باشید، می‌توانید برای دریافت ویزای مولتی و بیمه اقدام کنید.

برای هر مسافرت خارجی باید ارز کشور مقصد را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله ارز مسافرتی 1402 چقدر است؟ شرایط و نحوه دریافت ارز دولتی را در بلاگ ازکی بخوانید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی مولتی

اگر به یک سفر خارجی رفتید و بیمه مسافرتی دارید و حادثه‌ای برای شما رخ داد، باید با ارائه مدارک لازم، برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی مولتی اقدام کنید. این مدارک به شرح زیر است:

  • کپی صفحه اول گذرنامه و صفحات مهرشده ورود و خروج؛
  • اصل بیمه‌نامه مسافرتی؛
  • گزارش پزشکی قانونی، پزشک معالج و بیمارستان در صورت فوت بیمه‌گذار؛
  • صورت‌حساب با مهر و امضا؛
  • رسید پرداخت قبض و پول؛
  • نامه شرکت هواپیمایی و فاکتور برای هزینه‌های پرداخت تاخیر در پرواز؛
  • گزارش پزشکی، رسید پرداخت هزینه‌های درمانی و صورت‌حساب مرکز درمانی یا بیمارستان.

اگر نیاز به تمدید سریع گذرنامه را دارید، می‌توانید مقاله چگونه گذرنامه را خیلی سریع تمدید کنیم؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

بیمه سفر خارجی مولتی

استعلام و خرید بیمه مسافرتی مولتی از ازکی

هر فردی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارد، باید برای دریافت ویزا اقدام کند. اگر ویزای مولتی دریافت کرده‌اید، لازم است برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث حین سفر و در مقصد، برای خرید بیمه سفر خارجی مولتی هم اقدام کنید. همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، این‌ نوع بیمه سفرهای خارجی پوشش‌های متنوعی دارد که می‌تواند نگرانی‌های شما از سفر به خارج از کشور را برطرف کند. اگر برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است هرچه‌سریع‌تر برای خرید بیمه مسافرتی مولتی از ازکی اقدام کنید.

سوالات متداول

  • ویزای مولتی چیست؟
    ویزای مولتی یکی از انواع ویزاهای سفرهای خارجی است که برخی از کشورها برای سفر تفریحی و مهاجرت آن را صادر می‌کنند. این ویزا در واقع اولین قدم برای ورود به برخی از این کشورها خواهد بود.
  • بیمه مسافرتی مولتی چیست؟
    بیمه سفر خارجی مولتی برای کسانی صادر می‌شود که مایل به دریافت ویزای مولتی و چندین بار سفر در سال هستند.
  • اعتبار بیمه سفر خارجی مولتی از چه زمانی شروع می‌شود؟
    بیمه سفر خارجی مولتی به‌مدت یک‌ سال اعتبار دارد و از زمان اولین سفر خارجی بیمه‌گذار شروع خواهد شد.
  • چه تفاوتی بین بیمه سفر خارجی مولتی و سینگل وجود دارد؟
    در بیمه سفر خارجی مولتی، بیمه‌گذار می‌تواند چندین‌بار از خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای استفاده کند، اما در بیمه مسافرتی سینگل، بیمه‌گذار تنها یک‌بار اجازه استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای را خواهد داشت.
  • بیمه سفر خارجی مولتی چه محدودیت‌هایی دارد؟

    یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌های خرید بیمه مسافرتی مولتی، فاصله بین بازدیدها است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا