بیمه مسافرتی

معرفی پوشش ها و نحوه محاسبه هزینه بیمه مسافرتی شینگن

در خرید انواع بیمه، همیشه یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید، پوشش آن‌ها است و طبعا بهترین بیمه مسافرتی شینگن، بیمه‌ای به‌حساب می‌آید که موارد مختلف را تا سقف تعهد مناسب در اختیار شما قرار دهد. از طرف دیگر، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که شینگن چیست؟ شینگن، پیمانی است که از سال 1985 به مردم کشورهای عضو اجازه می‌دهد تا فقط با داشتن ویزای شینگن به تمام کشورهای این منطقه سفر کنند. در زمان تاسیس، این پیمان 5 عضو داشت که شامل آلمان، بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ و هلند می‌شدند؛ اما حالا منطقه شینگن گسترش پیدا کرده و کشورهای معدودی از جمله انگلیس و ایرلند هستند که در این ناحیه قرار ندارند. این را هم بگوییم که چهار کشور دیگر در حال پیوستن به این ناحیه‌ مهم هستند. اما گذشته از این‌ها، بیایید نگاهی دقیق‌تر به بیمه مسافرتی شینگن بیاندازیم:

ساده و سریع بیمه کن و تخفیف بگیر. کد تخفیف: off

بیمه مسافرتی شینگن چیست؟

بعید است که قصد سفر به اروپا را داشته باشید و گذارتان به یکی از کشورهای ناحیه شینگن نیفتد. با داشتن ویزای شینگن می‌توانید به تمام 26 کشور عضو سر بزنید؛ پس برای اینکه با خیال راحت به قاره سبز سفر کنید، بهتر است اول به فکر خرید بیمه مسافرتی حوزه شینگن باشید؛ چرا که موقع سفر، آن هم به مقصدی دور، یکی از چیزهایی که حتما باید تهیه کنید یک بیمه مناسب است. به‌خصوص این‌که هزینه‌های درمانی در کشورهای اروپایی بالاست و ممکن است بابت یک رسیدگی پزشکی ساده، مجبور به پرداخت هزینه‌ سنگینی شوید. بیمه مسافرتی شینگن، مواردی متعدد و مهمی را پوشش می‌دهد که الزاما موارد پزشکی را شامل نمی‌شوند و ما در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

آیا گرفتن بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن اجباری است؟

 ممکن است از خودتان بپرسید که این نوع بیمه چه تفاوتی با دیگر بیمه‌های مسافرتی دارد. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد این نوع بیمه، اجباری بودن آن است؛ به عبارت دیگر، تا زمانی که بیمه مسافرتی حوزه شینگن را به سفارت ارائه نکنید، مدارکتان از نظر کشور مقصد کامل نیست و در نتیجه ویزای شما صادر نخواهد شد. شاید از نظر شما این سختگیری، بی‌مورد باشد اما زمانی ارزش آن را درک می‌کنید که خدای نکرده مجبور به استفاده از موارد تحت پوشش این بیمه شوید؛ پس مطمون باشید که این حساسیت کاملا به‌ جا و ضروری است.

بیمه مسافرتی شینگن چه مواردی را پوشش می دهد؟

اصلا چرا بیمه مسافرتی شینگن از موارد ضروری در سفر است؟ این نوع بیمه جدای از اینکه از مدارک ضروری برای سفر به‌حساب می‌آید، کاربردهای زیادی هم دارد. پوشش‌های مختلف این نوع بیمه سفر، خیال افراد را از بروز انواع حوادث پیش‌بینی نشده، راحت می‌کند. با وجود این‌که پوشش از دست دادن پرواز (ناشی از تاخیر در زمان حرکت) و بار همراه مسافر از مواردی است که عمدتا مورد استفاده قرار می‌گیرد اما پوشش‌های رایج دیگری هم در این بیمه‌ مسافرتی وجود دارد که از جمله آن‌ها، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

هزینه‌های درمان و بستری، تامین داروهای ضروری، دندان‌پزشکی (تا سقف معین شده)، هزینه‌های مربوط به گم‌شدن مدارک مسافر، هزینه‌های بازگشت و مسائل حقوقی، خسارت ناشی از تغییر برنامه‌ پرواز و تاخیر، هزینه‌ همراه و درصورت فوت مسافر، هزینه‌های بازگرداندن او به کشور مبدا، هزینه‌های انتقال یکی از بستگان بیمه‌شده به کشور دوم و انتقال بستگان بیمه‌شده را در صورتی‌که زیر پانزده سال باشد، بر عهده می‌گیرد.

به جز این موارد اگر در کشور مقصد، مسافر یا همراهان او نیاز به خدمات درمانی داشته باشند، بیمه شینگن متعهد است تا به آن فرد خدماتی مثل انتقال او به مراکز درمانی بیمارستان را ارائه کند. ضمن آن، اگر پزشک تشخیص دهد که نیاز است تا بیمار به مرکز درمانی دیگری منتقل شود، بیمه هزینه‌های لازم برای این‌کار را پرداخت می‌کند و اقدامات لازم را انجام می‌دهد. همچنین اگر تحت پوشش این بیمه مسافرتی باشید، در موارد ضروری امکان ارسال وجه‌الضمان و پول نقد هم برای افراد وجود دارد.

بیمه مسافرتی در سفر اروپایی

نحوه محاسبه هزینه بیمه مسافرتی شینگن

در نحوه محاسبه هزینه این بیمه مسافرتی موارد مختلفی تاثیرگذارند. مواردی مثل این‌که:

  • شما به عنوان مسافر چه سن و سالی دارید،
  • کدام نوع بیمه مسافرتی را با چه سقف تعهداتی تهیه کرده‌اید،
  • میزان تعهدات پزشکی بیمه‌نامه شما چقدر است،
  • مدت اعتبار بیمه‌نامه را چقدر تعیین کرده‌اید

و غیره…

 هرکدام از این موارد می‌توانند روی هزینه بیمه مسافرتی شینگن شما تاثیر داشته باشند و مبلغ آن را بیشتر یا کمتر کنند. مثلا در شاخصه سنی، افراد را از این نظر به رده‌های زیر تقسیم می‌کنند:

  •  تا سن 12 سالگی، 
  • 13 تا  65 سال،
  • 66 تا 70 سال،
  • 71 تا 75 سال
  • 76 تا 80 سال

و 86 سال به بالا

این را هم بگوییم که برخی از شرکت‌های بیمه، افراد بالای 80 سال را بیمه نمی‌کنند. علاوه بر این، هرچه مدت زمان سفر شما طولانی‌تر باشد -چون احتمال بروز مشکل افزایش پیدا می‌کند- هزینه بیمه هم بیشتر می‌شود. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که برای این‌که بتوانید از خدمات درمانی بیمه مسافرتی شینگن استفاده کنید، لازم است تا به سقف تعهدات این نوع بیمه توجه داشته باشید. سقف این نوع بیمه مسافرتی عمدتا 50 هزار یورو است اما بیمه 30 هزار یورویی هم توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود.

یکی از نکات مهم دیگری که در تخمین هزینه و خرید بیمه مسافرتی شینگن باید به آن توجه داشته باشید، موضوع «مدت زمان سفر» است. یعنی اگر بیمه‌نامه شما به صورت 6 ماهه یا یک ساله صادر شده باشد، شما بیشتر از 92 روز نمی‌توانید در کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشید. در غیر این صورت، بیمه‌نامه شما دیگر اعتبار ندارد!

بهترین بیمه مسافرتی شینگن را از کجا تهیه کنیم؟

اولین و مهم‌ترین مسئله درمورد تهیه بیمه نامه مسافرتی شینگن، اعتبار آن در کشورهای مقصد است. شما این نوع بیمه را به همراه سایر مدارک به سفارت‌ کشور عضو شینگن ارائه می‌کنید اما آیا می‌دانید بیمۀ چه شرکت‌هایی مورد تایید کشور مقصد است؟ پیشنهاد ما، استفاده از بیمه های معتبر در این زمینه است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

بیمه مسافرتی شینگن ملت

شرکت بیمه ملت در ارائه خدمات بیمه مسافرتی حوزه شینگن با دو شرکت سوییس اسیست  (Swiss Assist) و رمد (REMED) همکاری دارد. بیمه مسافرتی شینگن ملت تحت قرارداد با این دو شرکت، در هر دو سقف بیمه‌ای 30 و 50 هزار یورو قابل سفارش هستند. در ضمن، بیمه مسافرتی ملت، در تمامی کشورهای عضو قابل استفاده است که باعث می‌شود تا از اعتبار بالایی برخوردار باشد. 

بیمه مسافرتی شینگن پاسارگاد

بیمه پاسارگاد، خدمات بیمه‌های مسافرتی خود را از طریق بیمه SOS ارائه می‌کند و یکی از گسترده‌ترین خدمات بیمه‌ای را از نظر پوشش جغرافیایی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این شرکت بیمه، تعهدات مختلفی با سقف‌های متفاوت دارد که برای خرید ارزان ترین بیمه مسافرتی می‌توانید کمترین تعهدات آن را انتخاب کنید. یادتان باشد که تعهدات کمتر از طرف شرکت بیمه، به معنای پوشش کمتر شما طی سفر هم هست!

 بیمه مسافرتی شینگن سامان

برخلاف دیگر شرکت‌ها، شرکت بیمه سامان در طرح طلایی بیمه مسافرتی شینگن خود، پوشش 70 هزار یورویی را هم در کنار طرح‌های 30 و 50 هزار یورویی در اختیار مسافران قرار داده است. یکی از مزایای این نوع بیمه، امکان دریافت آن با پوشش کروناست که از طرف سفارت هم پذیرفته می‌شود.

بیمه مسافرتی شینگن البرز

در کنار مواردی که ذکر کردیم، یکی از بهترین بیمه های مسافرتی شینگن به شرکت البرز تعلق دارد. این شرکت برای ارائه خدمات بهتر در کشورهای حوزه شینگن با شرکت دیگری به نام رایس شوتز و همین‌طور بیمه SOS قرارداد دارد. اگر بیمه مسافرتی خود را از شرکت البرز تهیه می‌کنید، این را هم بدانید که در صورت وقوع هر نوع مشکل باید تا حداکثر 7 روز بعد آن را به شرکت اعلام کنید؛ پس به این مورد دقت داشته باشید تا بتوانید هزینه را از بیمه بگیرید.

پرداخت خسارت بیمه مسافرتی

خسارت بیمه شده چگونه پرداخت می‌شود؟

اول از همه اجازه بدهید دوباره روی اهمیت خرید بیمه مسافرتی شینگن از شرکت‌های معتبر بیمه‌ای تاکید کنیم. شاهدش هم همین مورد پرداخت خسارت است که اگر از شرکت مناسبی خرید نکنید، می‌تواند دردسرساز شود. حالا، در صورتی که یک بیمه مناسب تهیه کرده باشید و در کشور مقصد دچار مشکل شوید، به‌سادگی می‌توانید با شرکت‌های کمک‌رسان که طرف قرارداد با شرکت بیمه شما هستند تماس بگیرید و درخواست خسارت کنید. البته باید مدارکی را هم برای ارائه به آن‌‌ها همراه داشته باشید؛ مدارکی مثل بیمه‌نامه و گذرنامه.

 مشاوره و خرید آنلاین بیمه مسافرتی شینگن از ازکی

از آن‌جا که چنین بیمه‌ای می‌تواند هزینه‌بر باشد، بهتر است قبل از خرید انواع آن را مشاهده کنید و حتی از مشاوران آگاه، اطلاعات بگیرید. ما کنار شما هستیم تا با اطمینان‌ خاطر بیمه‌نامه موردنظرتان را سریع و ساده به‌صورت اینترنتی تهیه کنید. در این مطلب شما را با بیمه مسافرتی حوزه شینگن آشنا کردیم و از موارد مختلفی گفتیم که نیاز است درمورد آن بدانید؛ از این که این بیمه چه مواردی را پوشش می‌دهد تا اینکه هزینه‌‌ها چطور محاسبه می‌شود. در ادامه هم به معرفی بهترین بیمه‌ های مسافرتی شینگن پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده انواع بیمه های مسافرتی از شرکت‌های مختلف و انتخاب بهترین بیمه مسافرتی، به وب‌سایت ازکی مراجعه کنید. شما معمولا در سفرهای خود کدام شرکت بیمه را انتخاب می‌کنید؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا