بیمه تکمیلی درمان

بیشترین پوشش عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی | راهنمای جامع و کاربردی

تقریبا ۷۰ درصد ایرانی‌ها چاق هستند یا اضافه وزن دارند! یعنی حدود ۴۷ درصد ایرانی‌ها به اضافه وزن و ۲۳ درصد هم به چاقی مبتلا هستند. رییس پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد می‌گوید که تعداد افراد چاق در ایران از سال 1359 به این‌طرف، ۵.۵ برابر شده است. این یعنی خطر ریسک بالاتر برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی یا دیابت و …. متاسفانه حتی تکنولوژی‌های پزشکی هم چندان برای استفاده این افراد بهینه سازی نشده است. مثلا یک ام‌آر‌آی یا اسکن ساده برای افرادی با این میزان از اضافه وزن، یک دردسر تمام‌عیار است!

یکی از راه‌های درمانی و پزشکی برای حفظ سلامت این افراد، انجام عمل‌های لاغری مثل عمل اسلیو معده یا بایپس معده است. اما این عمل‌ها معمولا هزینه‌های زیادی دارند و بیمه‌ها هم به آن‌ها به‌عنوان عمل زیبایی نگاه می‌کنند. اگر شما هم بیمه تکمیلی دارید و می‌خواهید بدانید که هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی چقدر است، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده که به نام «اسلیو گاسترکتومی» نیز شناخته می‌شود، نوعی عمل جراحی زیبایی برای کاهش وزن است. در این روش، جراح حدود ۷۵٪ از معده را برمی‌دارد. این مسئله باعث می‌شود که معده به شکل یک لوله یا آستین (Sleeve) دربیاید و به همین دلیل، توانایی نگه‌داشتن غذای کمتری را داشته باشد. همچنین، برداشتن بخشی از معده سطح هورمن گرلین (هورمون گرسنگی) را در بدن کاهش می‌دهد. افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI آن‌ها از ۴۰ بالاتر باشد، می‌توانند از این روش برای کم‌کردن وزن خود استفاده کنند.

تفاوت اسلیو معده و با‌ی‌پس معده چیست؟

اسلیو معده و بای‌پس معده، دو مورد از رایج‌ترین انواع عمل‌های جراحی چاقی هستند که تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند. اسلیومعده روشی است که خطر کم‌تر و در عین حال، دوره نقاهت سریع‌تری دارد. در عمل بای‌پس معده، قسمت کوچکی از روده کوچک به بخش بالایی معده متصل می‌شود.
کسانی که این عمل جراحی را انجام داده باشند، کاهش وزن سریع خود را از ۶۰٪ تا ۸۰٪ و در ۶ ماه اول مشاهده می‌کنند. سرعت کاهش وزن افرادی که جراحی اسلیو کرده‌اند، کم‌تر است؛ ولی کاهش نهایی آن‌ها نیز به ۶۰٪ الی ۷۰٪ خواهد رسید. از آن‌جا که در جراحی اسلیو معده، بخشی از معده مراجعان برداشته می‌شود، این عمل برگشت‌ناپذیر است. امکان معکوس‌کردن عمل بای‌پس معده نیز بسیار نادر است و معمولا توسط بیمه‌گران پوشش داده نمی‌شود.

BMI چیست؟

شاخص توده بدنی یا BMI افراد، حاصل تقسیم وزن (برحسب کیلوگرم) بر مجذور قد (برحسب متر) آن‌ها است. این شاخص معیاری است که با استفاده از قد و وزن شما، سالم‌بودن وزنتان را بررسی می‌کند:

  • BMI زیر ۱۸.۵: شما کمبود وزن دارید؛
  • BMI بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹: وزن شما سالم است؛
  • BMI بین ۲۵ تا ۲۹.۹: شما اضافه‌وزن دارید؛
  • BMI از ۳۰ تا بیش‌تر: شما چاق هستید.

توجه کنید که محاسبه شاخص توده بدنی برای کودکان و جوانان ۲ تا ۱۸ ساله، با توجه به سن و جنسیت آن‌ها نیز انجام می‌شود.

BMI مورد قبول برای عمل اسلیو معده و با‌ی‌پس چیست؟

آیا برای هر نوع چاقی و هر میزان اضافه وزن می‌توان از راه‌های درمانی مانند اسلیو یا بایپس معده استفاده کرد؟ جواب این سوال خیر است. برای اینکه بیماری گزینه مناسب برای این نوع عمل‌ها باشد، باید حتما شرایط زیر را داشته باشد:

  • بیشتر از ۵ سال از چاقی افراطی فرد گذشته باشد؛
  • حتمالا بالای ۸ سال سن داشته باشد؛
  • شاخص توده بدنی یا BMI فرد، حداقل ۳۰ باشد.

هزینه-اسلیو-معده

شرایط بیمه تکمیلی برای عمل اسلیو به چه صورت است؟

دیدیم که اسیلو معده یکی از عمل‌های جراحی پرهزینه است که انجام آن با بیمه‌های پایه، چندان به‌صرفه نیست. برای کاهش هزینه‌های اسلیو معده می‌توان از پوشش‌های مربوطه در بیمه‌های تکمیلی استفاده کرد. البته هر بیمه تکمیلی در هر شرکت بیمه سقف پرداختی و شرایط مخصوص به خودش را برای جبران هزینه‌های عمل‌ اسلیو دارد.

تقریبا تمام بیمه‌های تکمیلی هزینه عمل‌های جراحی لاغری لاپاراسکوپی را برای BMI بالای ۴۰ پوشش می‌دهند. چون این افراد به لحاظ پزشکی حتما به عمل‌های جراحی لاپاراسکوپی لاغری، مثل عمل اسلیو یا انواع عمل بای پس معده نیاز دارند. پس بیمه تکمیلی باید همه هزینه‌های جراحی و بستری برای این عمل را به آن‌ها پرداخت کند. اگر هم BMI فرد کمتر از ۴۰ باشد، بیمه تکمیلی برخی شرکت‌ها معمولا 50 درصد هزینه مربوط به جراحی را پرداخت می‌کند.

هزینه های عمل اسلیو و بایپس معده شامل چه مواردی ست؟

مثل هر خدمات درمانی و پزشکی دیگری، اولین و مهم‌ترین سوال درباره هزینه‌های عمل جراحی اسلیو و بایپس معده است. به‌طور کلی جراحی یک فرایند درمانی پیچیده است که هماهنگی و همکاری عوامل و افراد مختلفی را نیاز دارد. برای همین هم هزینه‌های مربوط به عمل اسلیو و بایپس معده شامل موارد زیر می‌شوند:

  • هزینه آندوسکوپی فوقانی (بررسی مری و معده)؛
  • هزینه سونوگرافی کامل شکم و لگن؛
  • دستمزد متخصص بیهوشی؛
  • دستمزد جراحان، پزشکان و دستیاران حاضر در اتاق عمل؛
  • هزینه‌های یکپارچه کلینیک جراحی؛
  • تجهیزات موردنیاز در طول عمل جراحی؛
  • هزینه‌های داروهای قبل و بعد از عمل؛
  • هزینه مشاوره تغذیه قبل و بعد از عمل؛
  • ابزار و وسایل یکبار مصرف؛
  • هزینه بررسی‌های بعد از عمل شامل آزمایشات، سونوگرافی، و…..

هزینه اسلیو معده چقدر است؟

معمولا هزینه اسیلو معده با توجه به نوع مرکز درمانی انتخابی و همچنین شیوه و روش جراحی متفاوت است. البته میزان شاخص توده بدنی بیمار هم می‌تواند هزینه این عمل جراحی را بالا و پایین کند. در سال ۱۴۰۲، هزینه انجام اسلیو معده در بیمارستان‌های خصوصی، می‌تواند حدود ۵۰ میلیون تومان باشد.

هزینه عمل چاقی با بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی

معمولا عمل‌های لاغری برای بیمه‌ها یک عمل زیبایی حساب می‌شوند. البته اگر فرد شاخص توده بالای ۴۰ داشته باشد و پزشکان شرایط چاقی او را خطرناک تشخیص بدهند، می‌تواند از بیمه تامین‌اجتماعی هم برای اسلیو معده استفاده کند. منتها حتما باید این عمل جراحی در مراکز درمانی دولتی و بیمارستان‌هایی مثل بیمارستان میلاد انجام شود.

اگر هم فرد در یک بیمارستان خصوصی جراحی اسلیو معده را انجام بدهد، بیمه تامین اجتماعی فقط بخشی از هزینه‌های عمل جراحی اسلیو و قسمتی از هزینه‌های تجهیزات عمل در این بیمارستان‌ها را پراخت می‌کند. البته حتما باید فاکتورهای بیمارستان و تاییدیه بیمه پایه برای عمل جراحی را داشته باشد.

اگر بیمه تکمیلی داشته باشیم، قسمتی از هزینه‌های اسلیو و همینطور هزینه عمل بایپس معده با بیمه تکمیلی خواهد بود و قسمتی را هم بیمه پایه پرداخت می‌کند. میزان تحت پوشش قرار گرفتن هزینه اسلیو معده با بیمه تکمیلی بستگی هم به بررسی و معاینه فرد توسط بیمه، سقف تعهدات بیمه تکمیلی، تعرفه‌ این عمل در وزارت بهداشت و درصد فرانشیز آن دارد.

به‌طور کلی هزینه فرانشیز به بیمارستان باید توسط خود بیمه‌شده پرداخت شود. مبلغ این فرانشیز بیمه هم اصلا کم نیست و ممکن است چند میلیون تومان باشد.یعنی هرچه سقف بیمه تکمیلی بیشتر و فرانشیزش کمتر باشد، پرداخت بیشتری برای انجام عمل اسلیو یا بایپس معده دارد.

عمل اسلیو معده در کدام بیمارستان های دولتی انجام می‌شود؟

شناخته‌شده‌ترین بیمارستان‌های دولتی که برای بیمار عمل اسلیو معده انجام می‌دهند، عبارتند از:

  • بیمارستان رسول اکرم؛
  • بیمارستان میلاد؛
  • بیمارستان سینا؛
  • بیمارستان امام خمینی؛
  • بیمارستان شریعتی؛
  • بیمارستان مدرس؛
  • بیمارستان فیروزگر؛
  • بیمارستان لقمان حکیم؛
  • بیمارستان امام حسین(ع).

بهترین-مراکز-اسلیو

کدام بیمه تکمیلی هزینه عمل اسلیو را میدهد؟

اسلیو معده درواقع یک عمل جراحی لاغری است. این عمل جراحی را حتما پزشک دارای فلوشیپ فوق‌تخصص جراحی چاقی و لاپاراسکوپی باید انجام بدهد. در اسلیو معده، پزشک متخصص ۷۵ تا ۸۰ درصد از حجم معده بیمار را کاهش می‌دهد. یعنی بخش بزرگی از معده او را خارج می‌کند. معمولا عمل اسلیو از عمل بایپس معده عوارض و خطرات کمتری دارد، اما همچنان یک راه پرریسک برای درمان چاقی محسوب می‌شود.

با این وجود این عمل از سوی برخی شرکت‌ها بیمه به عنوان عملی برای زیبایی تلقی می‌شود و هزینه‌ها آن را به عهده نمی‌گیرند؛ اما بیمه‌های تکمیلی که شرکت‌های بیمه‌ای مثل بیمه آسیا، بیمه ایران، بیمه دانا و غیره در شرایطی خاص، کلی یا بخشی از هزینه این عمل را پوشش می‌دهند.

بهترین مرکز برای اسلیو معده

بهترین مرکز برای اسلیو معده یک مرکز درمانی با دکتر فلوشیپ فوق‌تخصص جراحی چاقی و لاپاراسکوپی است. دکتر شما حتما باید آموزش تخصصی برای انجام جراحی دستگاه گوارش داشته باشد. همچنین مرکزی که برای انجام اسلیو معده انتخاب می‌کنیم باید حتما تجهیزات تشخیصی (دستگاه سونوگرافی، آندوسکوپی و …) به‌روز و خوبی داشته باشد. علاوه بر این‌ها مهم است که این مرکز جراحی و پزشک برای انجام انواع روش‌های اسلیو و بایپس معده تجربه کافی داشته باشند.

بهترین شرکت های بیمه تکمیلی برای عمل اسلیو معده

پیدا کردن بهترین بیمه تکمیلی که بهترین پوشش را برای عمل اسلیو معده ارائه دهد، کمی مشکل است. اگر قصد انجام این عمل را دارید بهترین راه برای شما تحقیق بین شرکت‌ بیمه‌های متفاوت و بررسی آن‌ها است. پرسش از پزشک معالج و یا فرادی که قبلا تجربه انجام این بیمه دریافت هزینه آن از شرکت بیمه به واسطه بیمه تکمیلی بوده هم می‌تواند برای شما کاساز باشد و سبب صرفه جویی در زمان شود. در ادامه به بررسی شرایط بخی از این شرکت بیمه‌ها می‌پردازیم.

عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی ایران

بیمه درمان تکمیلی ایران از آن جایی که این شرکت با مراکز درمانی بسیاری طرف قرارداد است، بسیار پرطرفدار است. اگر مشکل خاصی مانند چاقی یا دیگر بیماری‌ها را دارا هستید،‌ پیش از خرید بیمه درمان تکمیلی بیمه ایران باید چکاپ شوید تا مشخص شود می‌توانید تت پوشش قرار بگیرید یا خیر. اگر جواب مثبت بود بنا به سقف تعهدات و شرایط بیمه نامه، شرکت بیمه همه یا بخشی از هزینه عمل اسلیو بیمه را به شما می‌پردازد.

عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی آسیا

شرکت بیمه آسیا بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور است. این شرکت سطح یک توانگری را دارا است. بیمه تکمیلی آسیا فرانشیزی بین 10 تا 30 درصد دارد. با توجه به مبلغ حق بیمه و همچنین موارد توافق شده در بیمه‌نامه، ممکن است هزینه عمل اسلیو با بیمه تکمیلی این شرکت، پرداخت شود.

عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی دانا

بیمه دانا یکی از شرکت‌های قدیمی بیمه‌ای است که رتبه سوم را از نظر تعداد بیمه گذار در کشور به خود اختصاص داده است. پوشش‌ها و خدماتی که این بیمه ارائه می‌دهد، بسیار گسترده و متنوع هستند. این شرکت طرح‌ها متفاوتی دارد که هر کدام شرایط متفاوتی در زمینه فرانشیز دوره انتظار و سقف تعهدات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با بررسی همه این موارد بهترین بیمه تکمیلی را برای جبران هزینه عمل اسلیو خود خریداری کنید.

عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

اقشار مختلفی از ایرانیان تحت پوشش بیمه خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ هستند. اما با این وجود متاسفانه سقف تعهدات این بیمه تکمیلی بالا نیست. این بیمه تحت شرایط خاص، بخشی از هزینه‌های عمل جراحی اسلیو معده را می‌پردازد. بیمارانی که تحت پوشش ای بیمه تکمیلی هستند، برای دریافت هزینه عمل اسلیو معده از این شرکت بیمه، باید حتما شاخص توده بدنی 40 به بالا داشته باشند و تاییدیه بیمه را قبل از انجام این عمل جراحی دریافت کنند.

عمل اسلیو معده با بیمه ایرانیان

بیمه پایه سلامت ایرانیان، برای افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نباشند قابل استفاده است. این بیمه پایه خدمات بستری یا درمان  سرپایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی-بهداشتی دولتی و آموزشی و همچنین برخی از بیمارستان‌های خصوصی که طرف قرارداد دولت هستند را تحت پوشش قرار می‌دهد. افراد تحت پوشش این بیمه هم مانند هر دیگر بیمه ها باید پیش از اقدام به عمل جراحی، پزشک معتمد این بیمه باید میزان شاخص توده بدنی یا همان BMI بیمار را تایید کند.

خرید بیمه تکمیلی برای عمل اسلیو معده از ازکی

انجام عمل‌های جراحی لاغری مانند اسلیو و بایپس معده، یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ حل‌ها برای خلاص شدن از شر عواقب چاقی است. اما هزینه‌بر بودن این عمل‌ها و تحت پوشش قرار نگرفتن هزینه‌های آن از سوی بیمه‌های پایه یکی از مهم‌ترین دغدغه افرادی است که به آن نیاز دارند. اگر شما خواننده عزیز هم عضوی از این دسته افراد هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت ازکی ، پوشش‌های بیمه تکمیلی شرکت‌های بیمه مختلف و مراکز درمانی طرف قراردادشان را برای اسلیو معده را با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه از میان آن‌ها را به‌صورت آنلاین بخرید.

سوالات متداول

۱. آیا بیمه تکمیلی هزینه اسلیو معده با بیمه تکمیلی در بیمارستان‌های خصوصی را می‌دهد؟
 بله؛ البته هزینه‌ها طبق تعرفه درمانی آن از سوی وزارت بهداشت پرداخت می‌شوند و ما‌به‌التفاوت آن بر عهده بیمار است.

۲. بهبودی کامل پس از عمل جراحی اسلیو معده، چقدر طول می‌کشد؟
بهبود شکاف‌های جراحی حدود ۲ الی ۳ هفته و بهبود خط اصلی معده، حدود ۶ تا ۸ هفته زمان می‌برد.

۳. خوردن چه غذاهایی بعد از اسلیو معده ممنوع است؟
بعد از جراحی اسلیو معده باید از غذاهای چرب و پر از روغن، غذاهای پرادویه یا تند، الکل‌های قندی و غذاهایی که دوباره در مایکروویو گرم می‌شوند، پرهیز کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا