بیمه موبایل و تجهیزات الکترونیک

تفاوت بیمه موبایل با گارانتی | چرا گارانتی برای محافظت از موبایل ما کافی نیست؟

امروزه موبایل برای انسان‌ها بسیار مفیدتر و در عین حال پیچیده‌تر شده است. گوشی‌‌های هوشمند امروزی بسیار قدرتمند تر از لپ تاپ‌‌های چند سال پیش هستند و همچنین بسیار گران تر. در ضمن اطلاعات شخصی بسیار زیادی در موبایل نسبت به سایر دستگاه‌ها ذخیره‌‌ می‌شود.

بر اساس دلایلی که گفته شد، حفاظت از موبایل‌ها یا گوشی‌‌های هوشمند بسیار ضروری به نظر‌‌ می‌رسد. وقتی که شما گوشی موبایل جدیدی را خریداری‌‌ می‌کنید، یکی از موضوعاتی که حتما برایتان مطرح‌‌ می‌شود، موضوع گارانتی یا بیمه آن است. اما از تفاوت بیمه موبایل با گارانتی چیزی‌‌ می‌دانید؟

شرایط گارانتی موبایل:

در گارانتی موبایل آسیب‌‌های خاصی در مدت زمان معین و تحت شرایطی مشخص تحت پوشش قرار‌‌ می‌گیرد. این موضوع ممکن است برای گارانتی‌ها و موبایل‌‌های مختلف متفاوت باشد ولی عموما بعضی از خرابی‌ها مثل خرابی ناشی از آب خوردگی، افتادن از دست کاربر، وارد شدن ضربه و سایر مسائل این چنینی تحت پوشش گارانتی نیست.

گارانتی فقط شامل نقص‌‌های تولیدی‌‌ و ذاتی موبایل می‌شود. یعنی فقط نقص‌ها و ایرادهایی که در زمان خرید در گوشی وجود داشتند، به صورت رایگان توسط سازنده تعمیر‌‌ یا تعویض می‌شود.

مثلا اگر بعد از خرید موبایل متوجه شوید که دوربین گوشی موبایل شما تصاویر را درست نمایش‌‌ نمی‌دهد، یا موسیقی از طریق هدفون پخش‌‌ نمی‌شود، یا دکمه‌‌های حجم صدا به علت نقص تولیدی شکسته شود،‌‌ می‌توانید از گارانتی خود استفاده کنید.

همچنین در مورد گارانتی ثابت کردن اینکه اتفاق رخ داده عمدی نبوده کار دشواری است.

نکته مهم دیگر این است که معمولا شرکت‌ها به مدت حداکثر 6 ماه تا یک سال‌‌ می‌توانند این نقص‌ها را پیدا کرده و پوشش دهند. در حالی که ممکن است بعد از ارسال گوشی موبایل برای شرکت گارانتی و پیگیری‌‌های مربوط به آن، متوجه شوید که آسیب اتفاق افتاده تحت پوشش شرکت قرار‌‌ نمی‌گیرد و شما مجبور هستید خسارت وارد شده را خودتان پرداخت کنید. این مورد هم یک تفاوت بیمه موبایل با گارانتی است.

با وجود مطالب گفته شده، در صورت بروز اتفاقاتی مثل سرقت، آسیب‌‌های فیزیکی و…. چه باید کرد؟

تفاوت بیمه موبایل با گارانتی

شرایط بیمه موبایل نسبت به گارانتی:

اگر صفحه نمایشگر (ال سی دی) گوشی موبایل شما آسیب دیده یا شکسته شود، اگر در اثر افتادن در آب از کار بیفتد، و یا اگر از شما دزدیده شود، هیچ کدام از این موارد تحت پوشش گارانتی قرار‌‌ نمی‌گیرد و هزینه‌‌های بسیار زیادی را به شما تحمیل‌‌ می‌کند.

به همین دلیل داشتن بیمه موبایل می‌تواند بسیار‌‌ مفید و ضروری باشد.

اصلی ترین تفاوت بیمه موبایل با گارانتی موارد تحت پوشش آن است. مواردی مثل: ضربه و شکست موبایل، نفوذ آب و مایعات در آن، آتش سوزی دستگاه و سرقت، از موارد تحت پوشش بیمه موبایل‌‌ می‌باشد.

با توجه به نقش بسیار مهم و تأثیرگذار گوشی های موبایل در زندگی ما، داشتن یک بیمه خوب برای گوشی‌‌ می‌تواند ضروری باشد.

پس اگر به دنبال ایمنی واقعی گوشی هوشمند خود و حفاظت از آن هستید، بیمه موبایل را انتخاب کنید.

خرید آنلاین بیمه موبایل:

«ازکی» به تازگی بیمه موبایل، تبلت و لب تاپ را ارائه نموده است. شما می توانید برای خرید بیمه موبایل به سایت ازکی مراجعه کرده، قیمت و شرایط بیمه موبایل خود را مشاهده کنید و در نهایت آن را به صورت آنلاین خریداری نمایید. شما می‌توانید از طریق ازکی به سادگی و در کمتر از چند دقیقه بیمه نامه خود را تهیه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا