بیمه مسافرتی

پوشش لغو بیمه مسافرتی + شرایط برگشت پول

سفرکردن در بیشتر مواقع جذاب است، اما گاهی هم به‌دلایل مختلف لغو می‌شود و حسابی دلگیرمان می‌کند. در چنین مواقعی هم بابت سفرنرفتن ناراحت می‌شویم و هم نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی مانند هزینه صرف‌شده برایمان وجود دارد. معمولاً برای ترتیب‌دادن برنامه سفر، بلیط‌ها از پیش خریده یا تورها از چند وقت قبل رزرو می‌شوند. اگر از پوشش لغو بیمه مسافرتی برخوردار باشیم، مشکلی پیش نمی‌آید و هزینه‌های خرج‌شده به جیبمان بازمی‌گردند. در این مقاله درباره پوشش مذکور برایتان می‌گوییم و شما را در جریان این خدمات جذاب در حوزه بیمه مسافرتی قرار می‌دهیم.

پوشش لغو سفر بیمه مسافرتی چیست؟

برای مدیریت هزینه‌های مختلف سفر می‌توانید از خدمات بیمه مسافرتی استفاده کنید. پوشش لغو سفر هم در دسته همین گروه از خدمات بیمه قرار می‌گیرد و یکی از پوشش‌های بیمه سفر به‌حساب می‌آید.

اگر به‌دلایل موجه، سفرتان کنسل یا همان لغو شود، امکان دریافت خسارت و هزینه‌های صرف‌شده وجود دارد. شرکت‌های بیمه‌گر یا ارائه‌دهنده خدمات بیمه سفر به مشتریان خود کمک می‌کنند تا در صورت سفرنرفتن به‌ علل موجه ضرر مالی نکنند.

در چه شرایطی هزینه‌های پوشش لغو سفر بیمه مسافرتی جبران می‌شود؟

با وجود پوشش لغو بیمه مسافرتی می‌توانید در صورت موجه‌بودن علت کنسل‌شدن سفر، هزینه‌ خسارت واردشده را از شرکت بیمه دریافت می‌کنید. باید بدانید که قوانین هر شرکت بیمه در این زمینه با دیگری متفاوت است.

پس پیش از اینکه اقدام به خرید چنین بیمه‌ای کنید، حواستان به قواعد و پوشش‌های شرکت منتخبتان باشد. شرایط بیشتر شرکت‌ها یکسان است و فقط سقف تعهدات متنوعی در نظر می‌گیرند. از جمله مواردی که از نظر بیشتر شرکت‌های بیمه دلیلی موجه برای لغو سفر محسوب می‌شود، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کنسل‌شدن سفر به‌خاطر فوت فرد بیمه‌شده رخ بدهد.
  • لغو سفر به‌دلایل فوریت‌هایی در بارداری رخ می‌دهد.
  • عزیمت و سفر مسافر به‌خاطر ممنوعیت از سوی کشور لغو شود.
  • شرایط اورژانسی که نیاز به بستری فرد پیش می‌آید.
  • اگر پای تأخیر در حمل‌ونقل به‌میان باشد و برای مثال، پرواز از دست برود.
  • اگر یکی از اقوام درجه اول بیمه‌گذار به‌خاطر شرایط اورژانسی بستری شود.

شرایط لغو سفر بیمه مسافرتی چیست؟

شرکت‌های مختلفی از جمله بیمه سامان پوشش لغو سفر را پوشش می‌دهند. برای اینکه بتوانید از خدمات این شرکت‌ها بهره ببرید، باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • مشکلاتی برای سلامتی خود یا همراهتان به‌وجود بیاید.
  • فوت و فقدان مسافر یا همراه او رخ بدهد.
  • منعی برای سفر از ایران وجود داشته باشد.

گاهی‌اوقات هم بیمه‌گذار نمی‌تواند برای سفری خارجی ویزا دریافت کند. در چنین حالتی هم با اثبات صورت‌نگرفتن سفر، امکان دریافت خدمات پوشش لغو سفر به‌وجود می‌آید.

بیمه‌گران طرح‌های متنوعی برای پوشش لغو سفر در نظر می‌گیرند. بنا به حق بیمه‌ای که پرداخته می‌شود، پوشش‌ها می‌توانند کمتر یا زیادتر باشند. در واقع، سقف تعهدات بیمه برای پوشش مشکلات ناشی از لغو سفر متنوع است و می‌توانید از میان آن‌ها دست‌به انتخاب بزنید.

قیمت پوشش لغو سفر چقدر است؟

هزینه پوشش لغو بیمه مسافرتی نرخ مشخصی ندارد. در واقع، این تعرفه وابسته به عوامل گوناگونی است. از جمله این عوامل باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مدت سفر؛
  • هدف سفر؛
  • علت لغو و کنسل‌شدن مسافرت.

بنا به اینکه در چه شرایطی به‌سر می‌برید و وضعیت خود یا همراهانتان چگونه است، باید علت احتمالی لغو سفر در زمان خرید این پوشش بیمه را حدس بزنید و انتخاب کنید. اگر هزینه برایتان اهمیت زیادی دارد، حتماً به پوشش‌های مختلف نگاه کنید و ببینید که کدام موارد برایتان مناسب‌اند و فقط آن‌ها را انتخاب کنید.

خرید بیمه مسافرتی از ازکی با هر پوششی که بخواهید

ازکی بستری امن، معروف و معتبر برای خرید انواع بیمه مسافرتی است. با مراجعه به این سامانه می‌توانید قیمت و شرایط بیمه‌های مختلف شرکت‌های گوناگون را استعلام بگیرید. با مقایسه و ارزیابی میان آن‌ها دست‌به انتخاب بزنید و خرید را آنلاین انجام بدهید. برای خرید پوشش لغو بیمه مسافرتی هم می‌توانید به ازکی مراجعه کنید، گزینه‌های مختلف را ببینید و مورد مناسب را انتخاب کنید. با انتخاب آن، تمام روند و فرایند خرید به‌طور آنلاین و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. نه خبری از محدودیت مکانی خواهد بود و نه زمانی. به‌سادگی، سفرتان را بیمه کنید و نگران مشکلات احتمالی و پیش‌بینی‌نشده نباشید. خرید آنلاین بیمه سفر از ازکی، راه را برای برخورداری از خدمات مطلوب و متنوع شرکت‌های بیمه باز کرده است. با ازکی با خیال راحت‌تر برای امور مختلف زندگی‌تان از جمله سفر برنامه‌ریزی خواهید کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا