بیمه تأمین اجتماعی

نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی چگونه است؟

سازمان تأمین اجتماعی هر روز پاسخگوی تعداد بیشماری مراجع حضوری است که برای اطلاع از وضعیت آخرین واریز حق‌بیمه خودشان
توسط کارفرما و سوابق تامین اجتماعی خود به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنند؛ جوابگویی به این مراجعات به نیروی انسانی و زمان بسیاری نیاز دارد. سازمان تأمین اجتماعی برای جلوگیری از اتلاف زمان کاربران و همچنین پیشگیری از سفرهای غیرضروری درون شهری، با راه‌اندازی و استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی یا کد استعلام بیمه تامین اجتماعی درمانی برای مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی جوابگوی بسیاری از نیازهای مراجعین محترم سازمان تأمین اجتماعی است.

ساده و سریع بیمه کن و تخفیف بگیر. کد تخفیف: off

کد استعلام بیمه تامین اجتماعی چه کاربردی دارد؟

اگر قصد دارید پس از خرید بیمه وضعیت آخرین حق بیمه پرداختی خود را پیگیری کنید، می‌توانید از طریق کد دستوری بیمه تامین اجتماعی (کد USSD استعلام بیمه تامین اجتماعی) آخرین وضعیت حق بیمه خود را استعلام بگیرید. به عبارتی کدهای استعلام کار شما را راحت کرده است و دیگر برای استعلام بیمه تامین اجتماعی نیازی به مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی ندارید و می‌توانید آخرین وضعیت بیمه پرداخت شده خود توسط کارفرما را مشاهده کنید.

این خدمات غیر حضوری و آنلاین، برای بیمه‌شدگان رایگان است و نیازی به اینترنت هم ندارد. یعنی فقط از طریق گوشی‌های موبایل می‌توانید از کد USSD برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی خود استفاده کنید. همچنین اتباع خارجی هم می‌توانند با استفاده از شماره تأمین اجتماعی (snn) از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی اتباع برای دریافت خدمات مربوط به بیمه اتباع خارجی در ایران استفاده کنند.

البته USSD تامین اجتماعی صرفا برای مشاهده آخرین سابقه بیمه نیست و خدمات غیرحضوری دیگری را نیز شامل می‌شود. تقریبا بیشتر خدماتی که توسط بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌شود از جمله پرداخت حق بیمه یا نوبت‌‌دهی را می‌توانید با استفاده از همین کد پیگیری و دریافت کنید. با کد دستوری استعلام بیمه تامین اجتماعی حتی می‌توانید پیگیری کنید که آیا مشمول حمایت‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی هستید یا خیر.

کد دستوری برای مشاهده سوابق بیمه

کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی به‌ راحتی از طریق تلفن‌همراه قابل شماره‌گیری است. این کد برای تمام اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور اعم از همراه اول و ایرانسل یا رایتل یکسان است:

برای استفاده از کد USSD و مشاهده سوابق تامین اجتماعی باید کد  #1420*4* را شماره‌گیری کنید. سپس از منوی پیش رو، عدد 2 را انتخاب کنید.

کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

البته به خاطر داشته باشید که قبل از شماره‌گیری کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه لازم است حتما در سایت https://sabeghe.tamin.ir ثبت ‌نام کنید. درضمن حتما باید شماره تلفنی که با آن کد را شماره‌گیری می‌کنید با شماره تلفن کاربری شما در سامانه تامین اجتماعی یکی و به‌نام خودتان باشد. در ادامه مطلب قدم به قدم نحوه استفاده از کد دستوری مشاهده سوابق تامین اجتماعی را با هم مرور می‌کنیم.

کد ussd تامین اجتماعی برای سایر خدمات

همان‌طور که گفته شد کد دستوری تامین اجتماعی فقط برای مشاهده آخرین سابقه حق بیمه تامین اجتماعی نیست و کاربردهای دیگری هم دارد. علاوه بر مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی، سایر خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی که با کد یو اس اس دی تامین اجتماعی ارائه می‌شوند عبارتند از:

  • پرداخت حق بیمه
  • دریافت اپلیکیشن
  • نوبت دهی
  • فیش مستمری
  • نمونه فرم‌های تأمین اجتماعی
  • دستمزد مبنای کسر بیمه

حتی می‌توانید قوانین مربوط به تامین اجتماعی را با کد استعلام بیمه ببینید و بخوانید یا اگر سوالی دارید موضوع را از طریق گزینه پرسش و پاسخ در منوهای این سامانه رمز استعلام بیمه تامین اجتماعی با کارشناسان بیمه در میان بگذارید.

خدمات کد دستوری بیمه تامین اجتماعی

استعلام سابقه بیمه با اپلیکیشن تامین اجتماعی من

سازمان تامین اجتماعی به عنوان شرکت بیمه‌ای بزرگ خدمات زیادی را به انبوهی از بیمه‌گزارها و بیمه‌شونده‌ها ارائه می‌کند. این شرکت برای دسترسی راحت‌تر بیمه‌گزارها اپلیکیشن تامین اجتماعی من را طراحی کردند تا از طریق آن نه‌تنها سوابق تامین اجتماعی خود را استعلام کنند، از خدمات زیر هم بهره‌مند شوند:

  • جست‌وجوی مراکز ارائه‌دهنده خدمات؛
  • نمایش آخرین اخبار؛
  • نمایش نزدیک‌ترین مرکز به کاربر؛
  • نمایش میزان بدهی کارفرماها به‌صورت برآوردی و قطعی؛
  • ارائه اطلاعات مکان محور مراکز مختلف؛
  • استعلام مستمری با امکان نمایش آخرین فیش حقوقی؛
  • اعتراض به سوابق ناموجود؛
  • استعلام عناوین شغلی؛
  • انعقاد انواع قراردادها.

آموزش نحوه مشاهده سوابق بیمه با کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

همان‌طور که گفته شد برای استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با کد ملی هوشمند و مشاهده سوابق حق بیمه پرداختی برای خود باید ابتدا کد دستوری استعلام بیمه یعنی کد #1420*4* را شماره‌گیری کنید.

بعد از وارد کردن کد دستوری برای استعلام بیمه، یک منو شامل 4 گزینه برخورداری از حمایت های درمان، استعلام‌ها، درمانی و گزینه بعدی، به شما نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید سوابق بیمه‌ای خود را ببینید باید گزینه استعلام‌ها را انتخاب کرده و عدد 2 را در کادر مربوطه تایپ کنید و گزینه send یا همان ارسال را بزنید. البته می‌توانید برای سرعت بیشتر از همان ابتدا کد ۱#*۱۴۲۰*۴* را با موبایل خود بگیرید تا یک‌راست وارد منوی مربوط به استعلام سوابق تامین اجتماعی شوید.

 در مرحله بعد منویی باز می‌شود که شامل گزینه‌های آخرین سابقه، رابطه بیمه‌ای، بعدی و بازگشت است. برای دیدن سابقه خود باید گزینه آخرین سابقه را انتخاب کرده و عدد 1 را تایپ و ارسال کنید.

کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

سپس، کد ملی بیمه‌شده از او خواسته می‌شود. یعنی باید کد ملی خود یا شخصی که قصد مشاهده سوابق او را دارید، وارد کنید.

استعلام بیمه تامین اجتماعی با کد ملی هوشمند

در این مرحله اگر کد ملیِ فردی که در سامانه ثبت نام نکرده است را وارد کنیم پیغام <ابتدا باید در سامانه مشاهده سوابق با ادرس sabeghe.tamin.ir ثبت‌نام نمایید.> نمایش داده می‌شود.

بعد از وارد کردن کد ملی و ارسال آن می‌توانید سوابق مربوطه را مشاهده کنید.

مشاهده سوابق با کد استعلام بیمه

به خاطر داشته باشید که باید تمام مراحل بالا بدون معطلی انجام شود. یعنی انتخاب گزینه‌ها و ارسال عدد مربوطه باید سریع باشد. چون اگر زدن دکمه send طول بکشد، ارتباط شما قطع می‌شود و باید مراحل را از ابتدا شروع کنید. پس قبل از شروع کار حتما مراحل و تصاویر مربوط به نحوه استفاده از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی را با دقت مروز کنید و سپس کد استعلام تامین اجتماعی را در گوشی خود تایپ کنید.

همیشه می‌توانید آخرین قوانین و شرایط مربوط به بیمه تامین اجتماعی و انواع حق بیمه ازجمله حق بیمه اجباری و حق بیمه اختیاری و همچنین حوادث ناشی از کار را در سایت ازکی دنبال کنید.

سوالات متداول

۱. کد دستوری مشاهده سوابق بیمه چیست؟

برای مشاهده سوابق تامین اجتماعی باید کد  #1420*4* را شماره‌گیری کنید.

۲. اطلاعات اپلیکیشن تامین من به‌روز است؟

اطلاعات این برنامه به صورت ماهانه آپدیت می‌شوند؛ اما ممکن است در انتقال این اطلاعات تاخیر وجود داشته باشد.

۳. برای استفاده از اپلیکیشن تامین من باید چه کار کنیم؟

باید در سایت سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کنید.

نمایش بیشتر

11 دیدگاه

  1. لطف کنید هی هر روز تغییرات ایجاد نکنید همه که مثل شما خدای کامپیوتر نیستن هر روز از خواب بیدار میشید یه برنامه جدید درست میکنید .برای دیدن سوابق بیمه ای برنامه قبلی چه ایرادی داشت که اینجوری مردم آزاری میکنید مردم را تو درد سر می اندازید.

    1. سلام وقت شما بخیر
      سیستم قبلی به قوت خودش باقی هست و کار میکنه . فقط یه مدت بخاطر بروزرسانی سرور دسترسی به اطلاعات ممکن نبود.
      هر تکنولوژی برای راحت تر شدن کار کاربران هست و شما از کدهای دستوری USSD زمانی میتونین استفاده کنین به اینترنت دسترسی ندارین و نیاز به چک کردن سابقه بیمه خودتون دارین.
      موفق باشین

  2. سلام بنده چند باره ثبت نام میکنم و هر بار هم با موفقیت ثبت انجام میشه ولی وقتی میخوام وارد بشم میگه اطلاعات کاربر با گذر واژه مطابقت نداره در صورتیکه گذر واژه تیک تایید خورده یا پیامی امیاد که همچین اطلاعاتی ثبت شده نداریم یاد آور میشه که بنده از همین طریق چند سال پیش پرینت سابقه بیمه رو دریافت کردم ولی الان به مشکل برخوردم , و نمی تونم از خدمات سامانه استفاده کنم.

    1. سلام وقت شما بخیر
      برای ورود به سامانه باید مقداری زمان بگذره و بلافاصله بعد از تایید نباشه. سرور کمی با مشکل مواجه هست

  3. اگه برای راحتی کاربران باشه همون قدیمی بهتره پدرمون دراومد انقدررفتیم کافی نت. گذرواژه همش اشتباه میزنه.خطا میزنه.

  4. فقط آخرین پرداخت حق بیمه اعلام میشود. ای کاش میشدکل سوابق را دریافت کرد.

    1. سلام وقت شما بخیر
      برای مشاهده کل سوابق از اپلیکیشن و یا سامانه مشاهده سوابق استفاده بفرمایید.

  5. سلام
    شرمندتونم. امروز ussd مون 1000 بار خطا داد. خسته شدم رفتم دنبال زندگی واقعیمون. فکر کنم دیگه گیم اور شده باشم.

    1. سلام وقت شما بخیر
      اگر گوشی شما کدهای دستوری دیگه رو اجرا میکنه و صرفت این کدها رو اجرا نمیکنه و ارور میده باید از کد مربوط به اپراتورهای دیگه استفاده کنین.
      مثلا اگر همراه اول هستین از کد ایرانسل استفاده کنین. سیستم ussd کد چون بر اساس یک مکانیزم انتقال اطلاعات بر بستر شبکه GSM هست ، اطلاعات رو مثل sms زخیره نمیکنه بنابراین احتمال خطا وجود داره.

  6. روش جدید نگاه کردن سوابق بیمه روش بسیار مزخرفیه آخه نمیشه اصلا وارد سایت شد هرچندبار هم که پسورد عوض کنی بازم وارد نمیشه
    لطفا سیستم قبلی را دوباره اجرا نمایید

  7. سلام از اینکه با اعصاب بندگان خدا بازی می کنید ممنونم خدا قوت دلاور علی برکت الله

دکمه بازگشت به بالا