بیمه بدنه

بدنه ماشین شما به بیمه بدنه نیاز دارد!

بیمه بدنه مانند بیمه شخص ثالث اجباری نیست؛ اما خرید آن ضروری به‌نظر می‌رسد. با وجود انبوهی از خودروها در خیابان‌ها و جاده‌ها، ترافیک سنگین و احتمال بالای بروز خطرات رانندگی مختلف و حوادث گوناگون برای خودرو، بهتر است که راهی دوراندیشانه برای مدیریت هزینه‌های احتمالی در نظر بگیرید. خرید بیمه بدنه به شما کمک می‌کند که بتوانید در صورت وقوع اتفاقات متنوع برای خودرو، هزینه‌ها را مدیریت کنید و نگران خسارت‌های وارد بر وسیله‌تان نباشید. در ادامه از دلایل بیشتری برای نیاز خودروها و وسایل نقلیه مختلف به بیمه بدنه برایتان می‌گوییم.

 جبران خسارت‌های حوادث مختلف

با خرید بیمه بدنه می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از پشتیبانی شرکت‌های بیمه برای پرداخت هزینه‌ها بهره‌مند شوید. از جمله پوشش‌های این بیمه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تصادف و تصادم خودرو با خودروها یا اشیای دیگر؛
  • خسارت ناشی از انتقال؛
  • هزینه باتری و لاستیک؛
  • آتش‌سوزی؛
  • سرقت.

تصادف و تصادم خودرو با خودروها یا اشیای دیگر

در رانندگی، امکان وقوع تصادف دو خودرو با یکدیگر وجود دارد. این روزها که خیابان‌ها و جاده‌ها شلوغ‌تر از همیشه هم هستند، احتمال تصادف بسیار زیاد است. با بهره‌مندی از خدمات بیمه بدنه، در زمان وقوع تصادف می‌توانید هزینه‌ خسارت‌های به‌بارآمده برای وسیله نقلیه‌تان را راحت‌تر مدیریت کنید.

فقط بحث برخورد دو خودرو با هم نیست، اگر با اشیای دیگر یا وسایل مختلف تصادف کنید هم بیمه بدنه هزینه‌ها را پوشش خواهد داد. با وجود بیمه بدنه دیگر نگرانی وقوع چنین حوادثی بر سرتان آوار نمی‌شود و می‌توانید ابتکار عمل را برای تعمیر خودرو و تغییر سریع وضعیت به‌دست بگیرید.

خسارت ناشی از انتقال

گاهی‌اوقات، خودرو در شرایط خطرناکی گرفتار می‌شود. برای نمونه، در محلی قرار می‌گیرد و متوقف می‌شود که انتقالش به محیطی امن سخت و دشوار است. فرض کنید که خودرو در ارتفاعی گیر کرده و برای پایین‌آوردن آن نیاز به تلاش زیادی است.

در چنین موقعیتی، امکان دارد که حین نجات وسیله از آنجا حادثه جدیدی پیش بیاید. برای نمونه، شاید وسیله دچار سقوط و پرتاب‌شدن شود. با بهره‌مندی از بیمه بدنه می‌توانید به‌راحتی از پس رسیدگی به خودرو و تعمیرات مربوط به آن برآیید.

هزینه باتری و لاستیک

با بیمه بدنه می‌توانید راحت‌تر از پس هزینه خسارت‌های وارد بر باتری و لاستیک خودرو برآیید. بنا به اینکه بیمه را از چه شرکتی و تحت چه پوششی می‌خرید، درصدی از هزینه خسارت‌های وارد بر این موارد از سوی بیمه‌گر یا همان ارائه‌دهنده خدمات بیمه پرداخت می‌شود. این درصد معمولا معادل نیمی از هزینه‌ای است که خرید باتری و لاستیک نو در بازار به‌همراه دارد.

آتش‌سوزی

اگر بیمه بدنه داشته باشید، در صورت وقوع آتش‌سوزی هم می‌توانید هزینه‌های وارد بر خودرو را از بیمه دریافت کنید. چنانچه آتش‌سوزی در اثر صاعقه یا انفجار هم باشد، بیمه‌گران جبران خسارت‌ها را تقبل می‌کنند. چه چیزی از این بهتر؟

سرقت

زمانی که خودروی شما سرقت کلی می‌شود، ترس و نگرانی شدیدی را تجربه می‌کنید. منظور از سرقت کلی هم آن است که وسیله کلا دزدیده می‌شود و بحثِ سرقت بخش‌ها و قطعاتی از آن نیست. با داشتن بیمه بدنه می‌توانید به‌راحتی پس از یک ماه از گذشت واقعه و پیدانشدن وسیله از بیمه بابت خسارت واردشده، کمک بخواهید.

پوشش‌های فرعی بیمه بدنه

علاوه‌بر مواردی که به‌عنوان پوشش اصلی بیمه بدنه گفته شد، پوشش‌های فرعی دیگری هم وجود دارند. منظور از پوشش‌های اصلی خدماتی است که با خرید بیمه حتما نصیبتان می‌شوند. پوشش‌های فرعی مواردی هستند که برای قرارگرفتن تحت پوشش آن‌ها باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید و شامل موارد زیر می‌شوند؛ خسارت‌های ناشی از:

  • ترانزیت؛
  • توقف خودرو؛
  • حذف فرانشیز؛
  • بلایای طبیعی؛
  • حمل مواد منفجره؛
  • شکست شیشه‌ها؛
  • ایجاد خط‌وخش روی بدنه؛
  • پاشیده‌شدن مواد شیمیایی و اسید به بدنه.

ارائه خدمات با تخفیف‌های گوناگون

یکی از دغدغه‌های افراد برای خرید بیمه بدنه، هزینه و حق بیمه است. باید بدانید که شرکت‌های بیمه مختلف با ارائه خدماتشان با طرح‌های تخفیفاتی رنگارنگ، کار را برای پرداخت هزینه‌ها ساده و خوشایند می‌کنند.

امکان استفاده از طرح‌های تخفیفاتی مختلف در زمان خرید بیمه بدنه وجود دارد. برای مثال:

  • اگر عدم خسارت بیمه بدنه داشته باشید و در دوره‌های قبلی خرید بیمه از خدمات آن استفاده نکرده باشید، تخفیف می‌گیرید.
  • شرکت‌ها به مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد هم تخفیف‌هایی برای مشتریان در نظر می‌گیرند.
  • با خرید نقدی می‌توانید هزینه کمتری بپردازید و تخفیف بگیرید.
  • در خرید گروهی هم شرایط ویژه فروش در نظر گرفته می‌شود.
  • خودروهای صفر هم مشمول تخفیفات می‌شوند.

به‌طور کلی، پای عوامل مختلفی در قیمت‌گذاری و تعرفه نهایی خرید بیمه بدنه به‌میان است. با در نظرگرفتن آن‌ها و بهره‌مندی از تخفیفات می‌توانید خودروی خود را بیمه بدنه کنید. از عوامل اثرگذاری روی قیمت باید به مدل و سال تولید خودرو، پوشش‌های انتخابی بیمه بدنه، مقدار کارکرد وسیله و… اشاره کنیم.

 حق انتخاب برای خرید از شرکت‌های پرشمار

شرکت‌های پرشماری خدمات مربوط به بیمه بدنه را ارائه می‌کنند. برای انتخاب و خرید دستتان کاملا باز است و می‌توانید شرایط و تعرفه‌ها را مقایسه کنید. بعد از بررسی، انتخاب برایتان ساده‌تر می‌شود.

با وجود سامانه‌های آنلاین فروش بیمه مانند ازکی هم می‌توانید بیمه خودروی خود را استعلام بگیرید و ببینید که چه شرکت‌هایی خدمات موردنیازتان را ارائه می‌دهند. با مرور و مقایسه آن‌ها، امکان رسیدن به تصمیم بهینه مقدور می‌شود.

امکان خرید به شیوه‌های مختلف

با وجود سامانه‌های آنلاین خرید بیمه، روش‌های عقد قرارداد هم متنوع شده‌اند. برای مثال، به‌راحتی می‌توانید شیوه پرداخت اقساطی را انتخاب کنید. با خرید قسطی، هزینه مربوط به عقد قرارداد بیمه بدنه را یک‌جا پرداخت نخواهید کرد و از نظر مالی به شما فشار نمی‌آید.

در چنین روش خریدی به چک صیادی نیاز خواهید داشت. اگر هم بخواهید، امکان خرید بیمه بدنه به‌روش نقدی وجود دارد. خرید نقدی همراه با دریافت تخفیفاتی است. تصمیم با شما است که چه روشی را برای پرداخت هزینه خرید بیمه انتخاب کنید.

خرید بیمه بدنه؛ انتخابی برای خیال راحت و آسودگی 

خرید بیمه بدنه در زندگی شلوغ شهری ایده خوبی است. با وجود آن می‌توانید با آسایش بیشتری رانندگی کنید و بدانید که در صورت بروز اتفاقات مختلف، بیمه‌گران در کنارتان هستند و در پرداخت خسارت‌ها به کمکتان می‌آیند. اگر بیمه بدنه ندارید، با نگاهی به فهرست خدمات موجود در این زمینه، درباره خریدش بیشتر فکر کنید. با بیمه بدنه ازکی امنیت خاطر بیشتری را تجربه خواهید کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا