بیمه تکمیلی درمان

آیا امکان جراحی افتادگی پلک با بیمه تکمیلی وجود دارد؟

برخی از عمل‌های جراحی درمانی را می‌توان با بیمه تامین اجتماعی و همین‌طور بیمه تکمیلی انجام داد؛ اما برخی از این جراحی‌ها در دسته عمل‌های زیبایی قرار می‌گیرند و در این شرایط بیمه تامین اجتماعی و حتی برخی بیمه‌های تکمیلی تعهدی برای پرداخت هزینه‌های درمان نخواهند داشت. جراحی افتادگی پلک که به آن بلفاروپلاستی نیز می‌گویند یکی از جراحی‌های زیبایی متعددی است که خانم‌ها و آقایان انجام می‌دهند و اخیرا آمار آن صعودی شده است. بنابراین در این مقاله از بلاگ ازکی به بررسی امکان جراحی افتادگی پلک با بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی می‌پردازیم.

شرایط عمل افتادگی پلک

جراحی پلک که به آن بلفاروپلاستی یا لیفت پلک نیز گفته می‌شود، شامل برداشتن بافت‌های اضافی از اطراف چشم است که می‌تواند شامل پوست، چربی و عضلات باشد. جراحی افتادگی پلک یکی از انواع روش‌های جراحی زیبایی است؛ بنابراین ممکن است تحت پوشش بیمه‌های مختلف مانند: بیمه تامین اجتماعی و حتی بیمه تکمیلی درمان قرار نگیرد.

جالب این‌جاست که درحال‌حاضر، جراحی پلک بعد از جراحی بینی، از جمله رایج‌ترین انواع عمل‌های زیبایی در ایران است. بنابراین این موضوع در تصمیم‌گیری پرداخت هزینه‌ی درمان در جراحی افتادگی پلک با بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی بی‌تاثیر نخواهد بود.  برای جبران هزینه‌های درمان، بهترین راهکار می‌تواند خرید بیمه تکمیلی درمان باشد تا در صورت درمانی‌بودن جراحی پلک، بخشی از هزینه‌ها جبران شود.

بلفاروپلاستی بین 2 تا 3 ساعت انجام شده و حین جراحی، حالت افتادگی پلک‌ها به‌دلیل تجمع بافت چربی یا عضله و کشیده‌شدن پوست اطراف چشم برطرف خواهد کرد. گاهی افتادگی پلک به‌اندازه‌ای است که روی بینایی فرد تاثیر گذاشته و می‌تواند درصد بینایی را کاهش دهد. در چنین شرایطی، عمل بلفاروپلاستی با بیمه تامین اجتماعی و جراحی افتادگی پلک با بیمه تکمیلی می‌تواند جزو جراحی‌های درمانی دسته‌بندی شده و این بیمه‌ها موظف به پرداخت بخشی از هزینه‌های درمان به بیمار خواهند بود.

برای انتخاب بهترین بیمه‌های درمانی باید با موارد تحت پوشش آن‌ها بیشتر آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله معرفی انواع بیمه‌های درمانی که برای همه مناسب‌اند را در بلاگ ازکی بخوانید.

چه کسانی می توانند عمل جراحی افتادگی پلک انجام دهند؟

  • عمل جراحی زیبایی افتادگی پلک برای تمامی افراد بالای 30 سال انجام می‌شود. اما گاهی به‌دلیل افتادگی پلک ارثی و یا پف بیش‌ازحد چشم‌ها و تاثیر منفی آن روی بینایی و زیبایی، می‌توان این جراحی را زودتر انجام داد.
  • افرادی که شیار پلک بالای آن‌ها به‌درستی تشکیل نشده باشد. این افراد بهترین کاندیدا برای انجام عمل بلفاروپلاستی هستند.
  • شل‌شدن بیش‌ازاندازه پلک‌ها که تبدیل به مانعی برای دید افراد شده است.
  • جراحی بلفاروپلاستی برای جوان‌سازی پلک‌ها که متداول‌ترین دلیل انجام عمل جراحی پلک است.

حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده که بیمه‌های تکمیلی درمانی و بیمه تامین اجتماعی چه گروهی از جراحی‌های زیبایی را پوشش می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله آیا بیمه تکمیلی شامل جراحی زیبایی می‌شود؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

روند جراحی پلک

جراحی پلک معمولا در مدتی کمتر از 2 ساعت انجام خواهد شد. اگر جراحی برای هر دو پلک انجام شود، جراح ابتدا کار خود را با پلک بالایی شروع کرده و سپس سراغ پلک پایینی خواهد رفت. روند جراحی پلک بالایی و پایینی به شکل زیر است.

روند جراحی پلک بالایی

جراحی پلک بالایی با ایجاد برش‌هایی در اطراف چین‌وچروک‌های طبیعی پلک انجام خواهد شد. حین جراحی، جراح پلاستیک، بافت چربی و پوست اضافی را با تیغ جراحی جدا کرده و برمی‌دارد. در نهایت نیز، لبه‌های پوست تنظیم شده و بخیه می‌شود.

روند جراحی پلک پایینی

روند جراحی پلک پایینی با ایجاد برش در قسمت زیرین مژه‌ها انجام می‌شود. این برش حدود 1 تا 2 میلی‌متر زیر خط رویش مژه‌های پایینی ایجاد خواهد شد. جراح پلاستیک در مرحله بعد، بافت چربی را برمی‌دارد. در جراحی پلک پایین نباید هیچ بافت پوستی برداشته شود. البته این موضوع بیشتر به حجم بافت چربی زیر چشم بستگی دارد. اقدامات لازم قبل و بعد از روند جراحی افتادگی پلک در ادامه آمده است.

اقدامات لازم قبل از عمل جراحی افتادگی پلک با بیمه

  • باید با جراح متخصص مشورت کنید.
  • جراح پلاستیک، عضلات چشم‌ها و همین‌طور بینایی را معاینه می‌کند.
  • قبل از جراحی پلک، از زوایای مختلفی از چشم‌ها عکس گرفته خواهد شد.
  • پزشک متخصص برخی از آزمایش‌های لازم مانند آزمایش خون (شامل شمارش کامل سلول‌های خونی) و گرفتن نوار قلب را تجویز خواهد کرد.
  • در صورت درمانی بودن جراحی بلفاروپلاستی، پزشک تاییدیه صادر می‌کند.

اقدامات لازم بعد از بلفاروپلاستی با بیمه تکمیلی

  • پزشک متخصص پیشنهاد می‌کند هر 1 ساعت و هر بار به مدت 10 دقیقه از کیسه‌ی یخ روی چشم‌ها استفاده کنید.
  • پزشک قطره‌های چشمی یا پماد‌هایی را تجویز خواهد کرد که باید طبق دستور از آن‌‌ها استفاده کنید.
  • پزشک پیشنهاد می‌دهد برای اولین شب بعد از جراحی پلک، همراه داشته باشید و تنها نمانید.
  • به مدت 2 هفته از انجام برخی فعالیت‌هایی که منجر به تماس گردوغبار با چشم و پلک‌ها می‌شود خودداری کنید.
  • به‌مدت 2 هفته از شنا کردن و غوطه‌ور شدن در وان آب‌گرم خودداری کنید.

جراحی افتادگی پلک با بیمه تامین اجتماعی

جراحی افتادگی پلک با بیمه تامین اجتماعی به علت انجام جراحی بستگی دارد. اگر هدف از انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی، زیبایی و تغییر ظاهر باشد، قاعدتا نباید انتظار پوشش بیمه‌ای از بیمه تامین اجتماعی را داشته باشید. چون در این شرایط، جراحی پلک به‌عنوان یک جراحی زیبایی شناخته می‌شود و انجام یا عدم انجام آن تاثیری در وضعیت بینایی شما ندارد.

اما اگر عمل جراحی پلک با هدف درمان انجام شده باشد، ممکن است بیمه تامین اجتماعی بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهد. در این مورد، عمل بلفاروپلاستی برای درمان وضعیت بینایی انجام می‌شود. بنابراین هدف از انجام این عمل روی دریافت یا عدم دریافت پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی تاثیر دارد.

برای دریافت خدمات بهتر باید بین بیمه‌ها بررسی دقیقی انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخابی درست می‌توانید مقاله مقایسه جامع بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی برای تصمیم‌گیری آگاهانه را در بلاگ ازکی بخوانید.

جراحی افتادگی پلک با بیمه تکمیلی

همان‌طور که اشاره شد، بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلک با هدف بهبود ظاهر پلک‌ها روی پلک بالایی و پایینی یا روی یکی از پلک‌ها انجام می‌شود. این روش جراحی پلک می‌تواند زیبایی یا درمانی باشد. چون در برخی موارد، افتادگی پلک‌ها به‌اندازه‌ای است که روی بینایی تاثیر می‌گذارد.

مانند بلفاروپلاستی با بیمه تامین اجتماعی، در شرایطی که جراحی پلک با هدف زیبایی انجام شده باشد، هزینه بلفاروپلاستی با بیمه تکمیلی پرداخت نخواهد شد. شرکت‌های بیمه‌گر تنها زمانی متعهد به پرداخت هزینه جراحی افتادگی پلک با بیمه تکمیلی هستند که این عمل جنبه درمانی داشته باشد.

اگر میزان افتادگی پلک به مرحله‌ای رسیده باشد که به بینایی فرد آسیب وارد می‌کند، پزشک متخصص پس از بررسی‌‌های لازم، دستور انجام جراحی بلفاروپلاستی را صادر خواهد کرد. بنابراین بیمار با دریافت تاییدیه پزشک متخصص و تکمیل فرم‌های مربوطه می‌تواند بخشی از هزینه‌های درمان را از بیمه تکمیلی دریافت کند. تنها به این روش امکان پوشش بخشی از هزینه‌های جراحی افتادگی پلک با بیمه تکمیلی وجود دارد.

هزینه جراحی پلک در بیمارستان دولتی چقدر است؟

هزینه جراحی پلک در بیمارستان دولتی به‌ عوامل مختلفی مانند: میزان مهارت جراح و نوع عمل جراحی پلک بستگی دارد. بنابراین هرچقدر مهارت جراح پلاستیک بالاتر بوده و از تجهیزات باکیفیت‌تری استفاده کند، هزینه جراحی پلک در بیمارستان دولتی و خصوصی بیشتر خواهد بود. از جمله عوامل موثر روی هزینه جراحی پلک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

عوامل موثر روی هزینه جراحی پلک در بیمارستان دولتی و خصوصی

  • درمانی یا زیبایی بودن جراحی پلک؛
  • دستمزد پزشک متخصص یا جراح پلاستیک؛
  • هزینه بیمارستان دولتی یا خصوصی؛
  • هزینه اتاق عمل؛
  • هزینه پرسنل بیهوشی اتاق عمل؛
  • نوع تکنیک جراحی پلک یا بلفاروپلاستی و پیچیدگی آن؛
  • هزینه‌های جانبی مانند آزمایش‌های قبل از عمل جراحی پلک، ویزیت و داروهای تجویزی؛
  • عمل جراحی برای پلک بالا یا پایین و یا هر 2 پلک هم‌زمان؛
  • منطقه جغرافیایی بیمارستان یا کلینیک زیبایی.

همان‌طور که می‌بینید، عوامل زیادی روی هزینه جراحی پلک در بیمارستان دولتی و خصوصی تاثیرگذار هستند. به‌عنوان‌مثال، منطقه جغرافیایی کلینیک زیبایی خود به‌تنهایی می‌تواند روی هزینه نهایی جراحی پلک تاثیر داشته باشد. بنابراین هزینه بلفاروپلاستی در شمال شهر تهران بیشتر از مرکز شهر خواهد بود.

به‌صورت‌کلی می‌توان گفت که چون هزینه جراحی زیبایی پلک با بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی پرداخت نمی‌شود، هزینه این عمل در بیمارستان می‌تواند بین 10 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان متغیر باشد. البته این مبلغ به‌عنوان میانگین بوده و ممکن است در برخی از مراکز زیبایی هزینه‌ی بیشتری دریافت شود. بنابراین با در نظر گرفتن موارد فوق، ممکن است هزینه جراحی پلک در بیمارستان خصوصی و کلینیک‌های زیبایی حتی به بیشتر از 18 میلیون تومان نیز افزایش پیدا کند.

جراحی افتادگی پلک و نقش بیمه تکمیلی

جراحی افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی بنابه‌‌دلایل مختلفی انجام می‌شود که شامل جراحی زیبایی و درمانی است. اگر این جراحی ماهیت درمانی داشته باشد و با هدف افزایش میزان بینایی فرد انجام شود، امکان دریافت درصدی از هزینه‌ها از بیمه‌ وجود دارد. اما اگر بلفاروپلاستی زیبایی انجام شود، نمی‌توانید انتظار پرداخت هزینه‌های جراحی افتادگی پلک با بیمه تکمیلی یا بیمه تامین اجتماعی را داشته باشید. باتوجه‌به اینکه همواره مبلغ پرداختی در بیمه تامین اجتماعی پایین‌تر از بیمه تکمیلی است، پیشنهاد می‌شود قبل از جراحی پلک برای خرید بیمه تکمیلی درمان از ازکی اقدام کنید.

سوالات متداول

۱. آیا تامین اجتماعی هزینه بلفاروپلاستی را پرداخت می‌کند؟

خیر. امکان پرداخت هزینه‌های بلفاروپلاستی با بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد چون این سازمان، جراحی پلک را یک روش زیبایی می‌داند.

۲. در چه شرایطی سازمان تامین اجتماعی هزینه‌های جراحی پلک را پرداخت خواهد کرد؟

تنها زمانی‌که افتادگی پلک به‌حدی باشد که روی بینایی فرد تاثیر بگذارد، پزشک متخصص می‌تواند تاییدیه‌ای برای انجام عمل بلفاروپلاستی درمانی صادر کند.

۳. آیا بیمه تکمیلی هزینه بلفاروپلاستی را پرداخت می‌کند؟

بیمه تکمیلی مانند بیمه تامین اجتماعی هزینه بلفاروپلاستی را پرداخت نمی‌‌کند. این نوع بیمه، تنها در شرایطی هزینه‌های جراحی پلک را پرداخت خواهد کرد که افتادگی پلک روی قدرت بینایی فرد تاثیر گذاشته باشد. در این شرایط بلفاروپلاستی درمانی خواهد بود.

۴. هزینه جراحی پلک چقدر است؟

هزینه جراحی پلک به‌ عوامل زیادی بستگی دارد و می‌تواند بین 10 تا 15 میلیون تومان باشد.

۵. مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی هم‌زمان 2 پلک بالا و پایین و یا فقط یکی از آن‌‌ها، مهارت جراح پلاستیک، کیفیت تجهیزات و موقعیت جغرافیایی و اعتبار مرکز زیبایی روی هزینه بلفاروپلاستی تاثیر می‌گذارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا