ازکی سلر

چگونه نمایندگی بیمه بگیریم؟راهنمای کامل شرایط اعطای نمایندگی بیمه

داشتن نمایندگی شرکت بیمه یکی از مشاغل جذاب است. در این کار با توجه به فعالیت‌های خودمان می‌توانیم درآمد زیادی داشته باشیم. قبل از این که نماینده بیمه شویم باید بدانیم که چطور نمایندگی بیمه بگیریم و شرایط آن چیست؟ در ادامه با ازکی همراه شوید تا تمام نکات اخذ نمایندگی بیمه را به شما بگوییم و بررسی کنیم که درآمد آن چقدر است و به چه مدارکی نیاز خواهیم داشت.

نماینده فروش بیمه کیست؟

نماینده‌‌های بیمه افرادی هستند که از شرکت‌های بیمه‌گر مجوز فعالیت می‌گیرند. او صرفا نماینده شرکت بیمه‌ای است که مجوز آن را دریافت کرده است. برای اخذ پروانه نمایندگی تجربه اولیه در حد متوسط لازم است. نماینده مجاز به امضای فرم پیشنهاد از طرف بیمه گذار یا مشتری بیمه نیست. نماینده نمی تواند مسئولیت پیگیری پرونده خسارت بیمه گذار را بپذیرد. به هیچ وجه نمی تواند با شرکت های متعدد بیمه گر همکاری داشته باشد و عمدتا نمی تواند با چند شعبه از یک شرکت بیمه همکاری داشته باشد . نماینده حتی نمی تواند با سایر نمایندگان اعم از شرکت خود و سایر شرکت ها همکاری در صدور داشته باشد. به میز کار بیمه مرکزی دسترسی ندارد. نماینده از مزیت رقابتی بین شرکت های بیمه ای برخوردار نیست و امکان همکاری با هیچ شرکت بیمه ای بجز بیمه گر متبوع برای نماینده وجود ندارد. همکاری با نماینده در اینگونه موارد مستلزم مراجعه بیمه گذار به نمایندگان و شرکت های مختلف و صرف زمان زیاد است.

اخذ نمایندگی بیمه چه مزایایی دارد؟

از مزیت‌هایی دریافت نمایندگی بیمه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فعالیت بعنوان نماینده رسمی بیمه در شرکت های بیمه مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • اعطای کد رسمی نمایندگی بیمه و ثبت سابقه فعالیت در سامانه سنهاب بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • پشتیبانی، آموزش تخصصی و رایگان
  • سطح درآمدی نامحدود و متناسب با میزان فعالیت و اثر بخشی نماینده
  • امکان رشد و ارتقای درجه، مرتبه و جایگاه شغلی در سطوح ملی و بین المللی
  • تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیل درمان
  • بدون محدویت شغلی حتی افراد شاغل در ادارات و سازمان‌ها
  • امکان فعالیت به شکل پاره وقت یا تمام وقت

میزان درآمد نمایندگی بیمه چقدر است؟

طبق جدید ترین آمار سرشماری، حقوق متوسط برای یک کارگر به طور تقریبی 4 الی 6 میلیون تومان در ماه است، که برای نمایندگان بیمه این مقدار بطور متوسط حدود 2 الی 3 برابر است. البته همانطور که گفتیم سقفی وجود ندارد و نمایندگان بسیار زیادی در حال حاضر دارای درآمد چند ده میلیونی و حتی چند صد میلیونی هستند.

عوامل دیگری نیز بر میزان درآمد نمایندگی بیمه تاثیر می‌گذارد. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به نوع نمایندگی بیمه، نوع بیمه، میزان کمیسیون، تجربه و مهارت و… اشاره کرد . در ادامه تمامی این عوامل را به صورت کامل تر بررسی خواهیم کرد.

عوامل تعیین کننده میزان درآمد نماینده بیمه:

  • نوع نمایندگی بیمه : اگر به صورت مستقل کار کنید درآمد بیمه بالاتری خواهید داشت.اگر برای یک نماینده به صورت کارمند فعالیت کنید طبیعتاً درآمد کمتری خواهید داشت .
  • نوع بیمه : نوع بیمه ای که می فروشید تعیین کننده میزان درآمد شما است .هر نوع بیمه فرصت های منحصر به فرد خود را برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش مشتریان فعلی برای افزایش درآمد بیمه شما فراهم می کند.
  • بیمه عمر و سرمایه گذاری : در بیمه عمر نوع پرداخت بیمه متفاوت است. نماینده بیمه بعد از صادر کردن این بیمه سود بالایی را در همان ابتدا به دست می آورد.
  • مکان فعالیت : مکانی که در آنجا دفتر نمایندگی بیمه تاسیس می کنید و یا محلی که در آنجا به فروش بیمه نامه می پردازید تاثیر زیادی در درآمد شما دارد. می توانید مکان مورد نظر خود را بر اساس یک عامل که بازار هدف شماست تعیین کنید. البته میتوانید بصورت آنلاین نیز در صنعت بیمه فعالیت داشته باشید که دیگر محدود به مکان نباشید!
  • کمیسیون : درصد و حجم کمیسیون هایی که دریافت می کنید می تواند به درآمد شما به عنوان نماینده بیمه تاثیر بگذارد . اگر نماینده مستقل باشید مبلغ دریافتی شما بیشتر می شود.
  • مهارت ها در صنعت بیمه : کسب مهارت از طرق مختلف تا حد بسیار زیادی به پیشرفت شما در این صنعت کمک خواهد کرد. هرچه بیشتر در کسب مهارت های مختلف بازاریابی و فروش تلاش کنید درآمد بالاتری خواهید داشت.
  • تجربه ها : با گذشت سال ها تجربه ، وقتی خدمات بیشتری به مشتری می دهید به راحتی میتوانید انتظار داشته باشید که درآمد حاصله بیشتری داشته باشید. همچنین با به دست آوردن تجربیات بیشتر در این حوزه میتوانید افراد بیشتری را به عنوان کارمند استخدام کنید تا در بازاریابی و فروش در کنار شما باشند. با تیم سازی میتوانید درامد ثابت ایجاد کنید.

تفاوت نمایندگی بیمه با کارگزار بیمه چیست؟

کارگزار بیمه توسط چند شرکت به کار‌‌‌گرفته می‌‌‌شود، اما نماینده بیمه فقط می‌‌‌تواند برای یک بیمه‌‌‌گر کار کند و محصولات یک شرکت خاص را به فروش برساند. شرکت‌‌‌های کارگزاری بیمه زیر نظر بیمه مرکزی شکل‌‌‌ گرفته اند تا بتوانند از حقوق بیمه‌‌‌گذار دفاع کرده و خدمات مناسب را به ایشان ارائه دهند.

شرایط عمومی اخذ نمایندگی بیمه و شروع کسب و کار

هنگام راه اندازی هر کسب کاری توجه به شرایط و ویژگی‌های فرد از جمله موارد مهم است که می‌بایست به آن توجه زیادی شود. از این رو افرادی که از مهارت‌های ارتباطی و کلامی بهتری برخوردارند و همچنین پشتکار بالایی دارند در این شغل موفق خواهند بود. یکی از مزیت‌هایی که این شغل دارد این است که افراد می‌توانند به صورت تمام وقت یا پاره وقت فعالیت کنند و محدودیتی در این زمینه نخواهند داشت بنابراین دانشجویان و افرادی که توانایی فعالیت تمام وقت ندارد می‌توانند به صورت پاره وقت در این شغل مشغول به فعالیت شوند.

همچنین تاسیس دفتر بیمه به سرمایه اولیه زیاد و مدرک تحصیلی خاصی نیاز ندارد بنابراین افراد به راحتی می‌توانند اقدام به تأسیس نمایندگی بیمه کنند و با تلاش زیاد، از این راه به درآمدهای ایده آلی برسند. در کسب و کارها و مشاغل دیگر فرد هزینه‌های زیادی جهت اجاره محل کار، خرید ملزومات و تجهیزات اداری و … می‌کند اما در این شغل نیازی به داشتن دفتر کار یا تجهیزات اضافی نیست و فرد فقط با تلاش و پشتکار می‌تواند موفق شود.

مدارک مورد نیاز جهت تاسیس دفتر بیمه

برای تاسیس نمایندگی بیمه به مدارک زیر نیاز دارید:

  • کپی از تمامی صفحات شناسنامه
  •  کپی کارت ملی
  • کپی کارت پایان خدمت
  •  کپی تمامی مدارک تحصیلی
  •  ۸ قطعه عکس پشت‌نویسی‌شده
  •  گواهی مربوط به دوره‌های اعلام شده از طرف بیمه

بهترین شرکت های بیمه برای اخذ نمایندگی

بیمه مرکزی هر سال شرکت‌های بیمه را بر اساس شاخص سطح توانگری مالی و توانایی ایفای تعهدات در در ۵ سطح رتبه بندی می‌کند و به افرادی که قصد خرید بیمه نامه و یا اخذ کد نمایندگی را دارند توصیه می‌کند که از شرکت‌هایی بیمه نامه تهیه کنند و یا نمایندگی بگیرند که در سطح یک یا سطح دو کیفی باشند.

فروش بیمه با ازکی سلر

با ازکی سلر می‌توانید به راحتی بیمه بفروشید و جزو بازاریابان بیمه شوید. نیازی به شرکت در آزمون‌های گرفتن نمایندگی یا داشتن محلی برای فروش درآمد ندارید. می‌توانید از هر کجا و در هر زمان آنلاین بیمه بفروشید و کارمزد آن را بگیرید. با فروش بیمه از طریق ازکی سلر به یک شرکت بیمه محدود نمی‌شوید و می‌توانید هر بیمه‌ای را از هر شرکت بیمه‌ای به مشتریان‌تان بفروشید. کارمزد شما به صورت هفتگی واریز می‌شود و راهکارهای متفاوتی برای افزایش درآمدتان در نظر گرفته شده است. برای عضویت در مرکز فروشندگان ازکی (ازکی سلر) وارد این صفحه شوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا