بیمه تکمیلی درمان

تعهدات در بیمه درمان تکمیلی گروهی چیست؟

بیمه درمان تکمیلی گروهی یکی از فرصت‌های بسیار عالی برای کارفرمایانی است  که می‌خواهند با هزینه کمتری نیروهای خود را بیمه کنند. شما می‌توانید بیمه تکمیلی گروهی را از شرکت‌های بیمه مختلف تهیه کنید؛ اما باید بدانید که تعهدات و پوشش‌های هریک از آن‌ها با هم متفاوت است.

به همین دلیل اگر رئیس شرکت یا سازمانی هستید و قصد استفاده از این فرصت را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با این مقاله همراه باشید تا اطلاعات کاملی را درباره بیمه درمان تکمیلی گروهی به شما ارائه دهیم.

بیمه تکمیلی شرکتی چیست؟

از آنجا که بیمه‌های اصلی مانند تأمین اجتماعی، همه هزینه‌های درمان را تحت پوشش قرار نمی‌دهند؛ بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که از فرصت بیمه تکمیلی برای مواردی مانند خرید عینک یا فیزیوتراپی استفاده کنند. در این میان برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها، برای بیمه کردن کارکنان خود از فرصتی استفاده می‌کنند که به نام بیمه تکمیلی گروهی یا شرکتی شناخته می‌شود. این نوع از بیمه درمان تکمیلی توسط شرکت‌های بیمه مختلف ارائه می‌شود. بیمه درمان تکمیلی شرکتی برای شرکت‌هایی با  حداقل ۱۵ نفر نیرو که ۷۰ درصد از آنها نیز بیمه تامین اجتماعی داشته باشند، قابل استفاده است.

مزیت ‌های استفاده از بیمه درمان تکمیلی گروهی چیست؟

  • از مزیت‌های خرید بیمه تکمیلی سازمانی این است که افراد تحت پوشش می‌توانند از انواع خدمت شرکت‌های بیمه استفاده کنند.
  • همسر و فرزندان کارمندانی که تحت پوشش بیمه درمان گروهی قرار دارند نیز می‌توانند از مزیت‌های آن استفاده کنند.

البته دقت کنید که برای فرزندان پسر، محدودیت سنی 22 سال با شرط گواهی اشتغال به تحصیل وجود دارد. همچنین فرزندان دختر هم در صورتی می‌توانند از این پوشش استفاده کنند که مجرد باشند.

تعهدات بیمه درمان تکمیلی سازمانی چیست و انواع آن کدام است؟

زمانی که صحبت از تعهدات در بیمه درمان تکمیلی گروهی می‌کنیم، منظور ما پوشش‌هایی است که این نوع از بیمه‌ها ارائه می‌دهند.

باید بدانید که به‌طورکلی پوشش‌ها و سقف تعهدات شرکت بیمه، بستگی به تعداد افراد و درخواست سازمان دارد. هرچه مقدار تعهدات و پوشش‌ها افزایش پیدا کند، حق بیمه هم به همان نسبت بیشتر خواهد شد. به‌طورکلی تعهدات و پوشش‌های بیمه درمان شرکتی از قرار زیر هستند:

خدمات پاراکلینیکی

منظور از خدمات پاراکلینیکی، کلیه مواردی است که به‌منظور تشخیص یا درمان، با استفاده از دستگاه‌های خاص انجام می‌شوند. این اقدامات ممکن است با هدف میزان پیشرفت یک راه‌حل درمانی و یا بهبود بیماری هم مورد استفاده قرار بگیرند.

برای مثال سونوگرافی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، انواع مختلف اسکن، نوار قلب و مغز، نوار عضله، آندوسکوپی، ماموگرافی، تست آلرژی، تست تنفسی، شنوایی‌سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی همگی از جمله این موارد هستند.

هزینه ‌های بستری

یکی دیگر از تعهدات بیمه درمان تکمیلی گروهی، مربوط به جبران هزینه‌های بستری است. به‌این‌ترتیب از زمانی که فرد در بیمارستان پذیرش می‌شود تا ترخیص او را شامل می‌شود. علاوه بر این هزینه‌های مربوط به جراحی‌های محدود، شیمی‌درمانی و انواع سنگ‌شکن هم زیرمجموعه این دسته از تعهدات قرار می‌گیرند.

هزینه ‌های آمبولانس

در مواردی ممکن است که برای انتقال از خانه به بیمارستان یا از یک مرکز درمانی به مرکز دیگر، نیاز به آمبولانس پیدا کنید. بیمه درمان تکمیلی گروهی هزینه‌های مربوط به انتقال بیمار در کلیه مسیرهای شهری و بین‌شهری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

هزینه ‌های دندانپزشکی

یکی از مهم‌ترین پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی گروهی، پوشش دندان پزشکی بیمه تکمیلی است. به دلیل بالا بودن این هزینه‌ها، هدف بیشتر افراد از خرید بیمه تکمیلی، جبران چنین خسارت‌هایی است.

پوشش عمل‌ های جراحی تخصصی و بیماری ‌های خاص

افرادی که به بیماری‌های خاص مانند سرطان مبتلا هستند؛ هزینه‌های زیادی را باید برای درمان و تهیه دارو صرف کنند. در چنین مواردی استفاده از تعهدات بیمه درمان تکمیلی سازمانی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. به‌علاوه انجام برخی از جراحی‌های مهم مانند اعصاب مرکزی و نخاع، مغز، جراحی‌های قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان هم در دسته این پوشش‌ها قرار می‌گیرند.

پوشش زایمان

برای بسیاری از خانم‌های باردار، هزینه‌های زایمان یکی از دغدغه‌های اصلی است. در این موارد، تعهدات بیمه درمان تکمیلی گروهی می‌تواند برای جبران این هزینه‌ها کمک‌کننده باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید هزینه عمل سزارین و طبیعی را از بیمه دریافت کنید.

پوشش درمان نازایی و ناباروری

همچنین اگر نیاز به درمان‌های ناباروری و نازایی داشته باشید هم می‌توانید از پوشش نازایی و ناباروی استفاده کنید. 

هزینه ‌های آزمایشگاهی

در بسیاری از موارد شما برای تشخیص بیماری‌ها نیاز به انجام آزمایش دارید. مواردی مانند هزینه‌های پاتولوژی، آسیب‌شناسی، ژنتیک پزشکی در زیرمجموعه این تعهدات قرار می‌گیرند.

هزینه های فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و کاردرمانی

همچنین در صورت نیاز به فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و یا کاردرمانی می‌توانید از پوشش‌هایی که شامل پرداخت این تعهدات می‌باشد، استفاده کنید.

هزینه عمل‌ های سرپایی

یکی دیگر از پوشش‌های بیمه تکمیلی شرکتی، پوشش هزینه عمل‌های سرپایی است. برای مثال ختنه، لیزر درمانی، گچ گیری، شکستگی، بخیه، تخلیه کیست، بیوپسی، کرایوتراپی و دررفتگی در این دسته قرار می‌گیرند.

علاوه بر این‌ها تعهدات بیمه تکمیلی سازمانی، موارد دیگری را هم شامل می‌شود که از قرار زیر هستند:

  • تست غربالگری
  • هزینه‌های ویزیت و دارو
  • خدمات اورژانسی
  • رفع عیوب انکساری چشم

سقف تعهد بیمه درمان تکمیلی گروهی چقدر است؟

بسته به اینکه شرکت یا سازمان، کدام‌یک از پوشش‌های اضافی را در قرارداد بیمه تکمیلی گروهی لحاظ کند؛ حق بیمه متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر برخی از شرکت‌های بیمه، طرح‌هایی را به شما ارائه می‌دهند که حق بیمه در آن‌ها متفاوت است و به دنبال آن، پوشش هزینه‌های دندانپزشکی، بیماری‌های خاص و مواردی از این قبیل هم تفاوت دارد. بنابراین باید در زمان خرید این بیمه‌نامه، به سقف تعهدات و پوشش‌ها بسیار دقت کنید.

سخن پایانی

خرید بیمه درمان تکمیلی گروهی یک پیشنهاد مقرون‌به‌صرفه برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است. این نوع از بیمه‌نامه‌ها توسط شرکت‌های بیمه مختلفی ارائه می‌شوند؛ به همین دلیل نیاز است که قبل از خرید، به‌طور کامل پوشش‌ها و تعهدات آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا