بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه عمر انفرادی چیست؟ جزییات شرایط و پوشش ها

احتمالا شما هم بارها از خودتان یا از دوست و آشنا پرسیده‌اید که پولم را در کدام بانک پس‌اندازه کنم؟ خیلی‌وقت‌ها مدام بازار بورس و ارز و … را چک می‌کنیم شاید بتوانیم یک جای امن برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز پیدا کنیم. اگر می‌خواهید پولتان را جایی سرمایه‌گذاری کنید که سود خوبی برایش پرداخت شود، یک از بهترین گزینه‌های برای سرمایه‌گذاری، خرید بیمه عمر انفرادی است. حتی می‌توانید روی اندوخته بیمه عمرتان وام بگیرید یا اصلا برای مستمری دوران بازنشستگی نگهش دارید. اگر شما هم می‌خواهید، یک پس‌انداز امن و قابل توجه برای خودتان و خانواده‌تان دست‌وپا کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

بیمه عمر انفرادی چیست؟

این بیمه درواقع یک بیمه عمر و بازنشستگی است. حتی اگر در مراکز دولتی و به‌صورت رسمی شاغل نیستید هم می‌توانید خودتان را بیمه عمر کنید. مخصوصا زنان خانه‌دار می‌توانند با خرید این بیمه‌نامه آینده مالی امنی را برای خودشان فراهم کنند. این بیمه‌نامه پوشش‌های مختلف و متنوعی دارد. هدف تمام این پوشش‌ها راحت کردن خیال بیمه‌شده بابت هزینه‌های زندگی و درمانی خودش در سال‌های بازنشستگی و همچنین سرمایه‌گذاری برای عزیزان و خانواده‌اش برای روزهایی که خودش در کنار آن‌ها نیست، است. فقط کافی است تا هر ماه مبلغ مشخصی که خودش انتخاب می‌کند را به عنوان حثق بیمه پرداخت کند.

چرا باید این بیمه را بخریم؟

مثل خرید هر بیمه عمری، خرید بیمه عمر انفرادی هم نوعی سرمایه‌گذاری است. درست مثل سرمایه‌گذاری در بانک. خوبی داستان اینجاست که هر کسی با هر میزان درآمد و شرایط مالی می‌تواند خودش را بیمه عمر انفرادی کند.

بیمه عمر انفرادی با بیمه عمر گروهی چه تفاوت دارد؟

بیمه عمر گروهی معمولا مبلغ حق بیمه کمتری نسبت به این بیمه یا بیمه حوادث انفرادی دارد. بیمه عمر انفرادی نهایت یک یا دو نفر را بیمه می‌کند. پس اگر می‌خواهید خانواده یا پرسنل شرکت خود را بیمه عمر کنید باید بیمه عمر گروهی یا سازمانی بخرید. همچنین چون تعداد بیمه‌شده‌های سازمانی دست‌کم بالای 10 تا 50 نفر است، شرایط و محدودیت‌هایی مثل بازه زمانی انتظار برای استفاده از پوشش امراض خاص یا دریافت وام برای بیمه‌های عمر گروهی کمتر است.

پوشش‌های-بیمه-عمر-انفرادی

مزایای مالی بیمه عمر انفرادی

بیمه عمر انفرادی تفریبا بیشتر پوشش‌ها و امکانات بیمه‌های عمر را دارد. بیمه شده می‌تواند اندوخته خود در این بیمه‌نامه را پس‌انداز کند و روی آن وام بگیرد. همچنین هر زمان  نیاز داشته باشد می‌تواند از پوشش هزینه‌های درمانی این بیمه‌نامه برای جبران هزینه‌های درمان بیماری‌ها و مخصوصا امراض خاص استفاده کند.

بیمه عمر انفرادی چه پوشش هایی دارد؟

اصلی‌ترین پوشش‌ عبارتند از:

  • پوشش فوت و درمان
  • پوشش های تکمیلی
  • پوشش های اضافی

پوشش فوت و درمان

یکی از اصلی‌ترین پوشش‌های بیمه عمر انفرادی، پوشش فوت و درمان است. درواقع اگر بیمه‌شده در طول مدت بیمه‌نامه فوت کند، سرمایه اندوخته بیمه‌نامه او به‌عنوان غرامت فوت به بازماندگان و ذی‌نفعانی که در بیمه‌نامه مشخص‌شده، پرداخت می‌شود.

دریافت کمک هزینه برای جبران هزینه‌های درمانی هم از دیگر مزایا و امکانات بیمه‌ های عمر انفرادی است. این پوشش هزینه‌های درمانی بعضی حوادث و بیماری‌ها از جمله سرطان را تا سقف مشخصی پوشش می‌دهد. پس بیمه عمر فقط برای بازماندگان نیست و خود بیمه‌شده هم می‌تواند هزینه‌های خدمات درمانی و پزشکی خود را از این بیمه‌نامه دریافت کند.

پوشش های اضافی

به‌طورکلی، پوشش‌های اضافی و پوشش های تکمیلی عبارتند از:

  • جبران هزینه‌های پزشکی
  • جبران هزینه‌های پزشکی برای امراض خاص (شامل: سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی قلب باز، سرطان و پیوند اعضا)
  • پرداخت غرامت روزانه برای بستری شدن در بیمارستان
  • پرداخت درصدی از سرمایه به‌عنوان نقص عضو یا ازکارافتادگی دائمی
  • پرداخت مستمری از کارافتادگی
  • پرداخت سرمایه بیکاری اگر بیمه‌شده خدای نکرده دچار نقص عضو یا ازکارافتادگی شود

البته سقف پرداختی هرکدام از این پوشش برای شرکت‌های بیمه مختلف فرق می‌کند. به‌طور کلی سقف پوشش‌های هزینه درمانی هم بر اساس مبلغ حق بیمه پرداختی بیمه‌شده تعیین می‌شود. یعنی هرچه حق بیمه پرداختی بیشتر باشد، پوشش درمانی هم افزایش پیدا می‌کنند.

مواردی که تحت پوشش بیمه عمر انفرادی نیست

تقریبا در بیشتر شرکت‌های بیمه موارد و اتفاقات که به‌نوعی باعث مرگ غیرطبیعی بیمه‌شده شود، شامل پوشش بیمه عمر انفرادی نیستند. مثلا:

  • خودکشی (اگر بیمه‌شده در دو سال اول خودکشی کند، سرمایه‌ای برگشت داده نمی‌شود)
  • اگر بیمه‌شده توسط ذی‌نعل به قتل برسد
  • فوت به دلیل اعدام
  • کشته شدن در جنگ
  • فوت ناشی به دلیل انجام کارهای خطرناک توسط بیمه‌شده

هرچند ممکن است برای برخی شرکت‌های بیمه این شرایط متفاوت باشد. پس حتما قبل از خرید بیمه عمر شرایط شرکت مربوطه را بخوانید.

سرمایه‌گذاری در بیمه انفرادی چگونه است؟

اصلی‌ترین دلیلی که بیمه عمر می‌خریم این است که پس‌انداز و سرمایه‌گذاری امنی داشته باشیم. در بیمه عمر انفرادی با پرداخت یک حق بیمه ماهانه و سپرده اولیه یک اندوخته برای خودمان و خانواده‌مان پس‌انداز می‌کنیم. به این اندوخته سود هم تعلق می‌گیرد. چون شرکت‌های بیمه با حق بیمه‌های دریافتی خود در بخش‌های تولید و بورس و … سرمایه‌گذاری می‌کنند و باید بیمه‌شده‌ها را در سودی که این سرمایه‌گذاری به دست می‌آورند، شریک کنند. نرخ سود بیمه عمر در هر شرکت بیمه متفاوت است. اما به‌طور میانگین از 19 درصد تا 40 درصد است.

معمولا هم شرکت‌های بیمه این اجازه را به بیمه‌شده می‌دهند که بعد از 5 سال ، مبلغ اندوخته بیمه‌نامه‌اش را همراه با سود، دریافت کند. البته می‌توانید بعد از 15 سال یا 20 سال و حتی 30 سال این مبلغ را به‌عنوان مستمری و ماهانه هم دریافت کنید.

شرایط دریافت وام در بیمه انفرادی چگونه است؟

از خوبی‌های بیمه عمر این است که می‌توانید روی اندوخته آن وام بگیرید. آن هم بدن نیاز به ضامن و انجام کاغذبازی‌های بانکی! اگر برای کارهایی مثل ازدواج فرزندان‌تان نیاز به وام داشتید می‌توانید تا 90 درصد مبلغ اندوخته بیمه عمر انفرادی خود از این بیمه‌نامه وام بگیرید. البته برای گرفتن وام باید دست‌کم 2 سال حق بیمه پرداخت کرده باشید. کارمزد و سود بیمه عمر معمولا 4 درصد است.

خرید بهترین بیمه عمر انفرادی با ازکی

روی سایت ازکی می‌توانید شرایط بیمه عمر انفرادی شرکت‌های بیمه مختلف را بدانید و حق بیمه‌ها و سقف پوشش‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید. فقط کافی‌ست تا سن و میزان پوشش‌های درخواستی خود را وارد کنید تا بتوانید بهترین بیمه عمر انفرادی را با قیمتی مناسب بخرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا