دریافت خسارت

کدام شرکت بهتر خسارت بیمه را جبران می‌کند؟ شرایط و مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه

دلیل اصلی که افراد را تشویق به خرید بیمه می‌کند، پرداخت خسارت بیمه در زمان وقوع حوادث مختلف است، حوادثی که گاهی با هزینه‌های سنگین همراه هستند. با این وجود روند دریافت خسارت هنوز برای بسیاری از افراد، حتی کسانی که از خدمات مختلف بیمه استفاده می‌کنند، پیچیده و نامفهوم است.

بهترین بیمه کدام است؟ کدام شرکت بیشتر و راحت‌تر خسارت میدهد؟

طبیعتا شما در زمان خرید بیمه، به دنبال خرید بهترین بیمه هستید که هم پوشش‌های مناسب برای شما فراهم کند و هم در زمان دریافت خسارت حداکثر مقدار خسارت را به شما پرداخت کند. معیارهای مختلفی برای تعیین بهترین بیمه وجود دارد که یکی از آن‌ها میزان رضایت از پرداخت خسارت است.

شرکت‌های بیمه طبق بررسی‌های بیمه مرکزی در زمینه خسارت به کمک سه شاخص رسیدگی به شکایات، رضایت از مبلغ پرداختی و سادگی پرداخت خسارت رتبه‌بندی می‌شوند.

با توجه به شاخص‌های گفته شده، شرکت‌های بیمه ایران، بیمه آسیا، بیمه دانا و بیمه معلم شرکت‌هایی هستند که به طور میانگین بیشترین مقدار رضایت را در زمینه خسارت دارند.

بیمه آتش‌سوزی

ما در ازکی به دنبال این هستیم که فرایند خرید برای شما به بهترین شکل ممکن انجام شود تا بیمه‌ای که خریداری می‌کنید با توجه به شرایطتان مناسب‌ترین انتخاب باشد. شما می‌توانید در زمان خرید انواع بیمه (بیمه‌های اتومبیل، بیمه آتش‌سوزی، بیمه تکمیلی و …) از مشاوره آنلاین کارشناسان ما در ازکی استفاده کنید تا با توجه به نیاز خود، بهترین پوشش‌ها را انتخاب کنید.

همچنین پس از خرید بیمه و در زمان خسارت نیز می‌توانید از مشاوره دریافت خسارت بیمه استفاده کنید. برای خرید و استعلام بیمه‌ شخص ثالث، بدنه، آتش‌سوزی، تکمیلی انفرادی و … می‌توانید با تماس با کارشناسان ما در ازکی در رابطه با دریافت خسارت خود مشاوره دریافت کنید. البته ازکی در زمینه دریافت خسارت بیمه تکمیلی گروهی خدمات بیشتری را ارائه می‌دهد.

دریافت خسارت بیمه تکمیلی گروهی در ازکی

یکی از خدماتی که توسط ازکی به مشتریان ارائه می‌شود، خدمات مربوط به بیمه تکمیلی گروهی است.

نکته‌ی مهم در رابطه با بیمه تکمیلی گروهی خریداری شده از ازکی، ارائه خدمات در زمان دریافت خسارت بیمه است. در صورتی که شما بیمه تکمیلی سازمانی خود را از سایت ازکی خریداری کرده باشید، کارشناسان بیمه تکمیلی گروهی ما، پس از توافق با شرکت شما، در زمان‌های مشخصی برای دریافت مدارک لازم برای پرداخت خسارت بیمه به شرکت شما مراجعه می‌کنند و پرسنلی که از بیمه تکمیلی استفاده کرده‌اند می‌توانند مدارک لازم را به کارشناس ازکی تحویل دهند تا مراحل دریافت خسارت آن‌ها توسط کارشناسان ما انجام شود.

در این حالت علاوه بر صرفه‌جویی در زمان (به ویژه برای افرادی که زمان کافی برای مراجعه حضوری به شعب شرکت بیمه را ندارند)، پرداخت خسارت به دلیل تعداد بالای افراد سریعتر صورت می‌گیرد.

همچنین کارشناسان ما در ازکی در زمان دریافت خسارت بیمه تکمیلی گروهی به شما مشاوره دریافت خسارت ارائه می‌دهند تا بتوانید خسارت خود را راحت‌تر و کامل‌تر دریافت کنید.

بیمه تکمیلی گروهی

دریافت خسارت آنلاین اتومبیل از بیمیتو

فرایند دریافت خسارت بیمه فرایندی زمانبر است که نیاز به مراجعه حضوری دارد و بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری، زمان لازم برای مراجعه حضوری و دریافت خسارت را ندارند. همچنین به دلیل پیچیده بودن این فرایند بسیاری از افراد که هیچ آشنایی با روند پرداخت خسارت بیمه ندارند ممکن است نتوانند خسارت را به صورت کامل دریافت کنند.

بیمیتو یکی از پلتفرم‌های استعلام و فروش آنلاین بیمه است که به تازگی فعالیت در زمینه خسارت را نیز آغاز کرده است. بخش پرداخت خسارت آنلاین، بخش جدیدی است که به سایت بیمیتو اضافه شده است و در آن کارشناسان خسارت بیمیتو با استفاده از اطلاعاتی که از شما دریافت می‌کنند اقدام به دریافت خسارت شما می‌کنند. با این خدمت جدید فرد زیان‌دیده نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خسارت ندارد و تمام مراحل تکمیل پرونده، ارزیابی خسارت، تایید نهایی و واریز مبلغ به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

در صورتی که بیمه خود را از شرکت بیمیتو خریداری کرده‌اید، می‌توانید در صورت وقوع خسارت وارد بخش خسارت شوید و مراحل مورد نیاز را طی کنید تا با ثبت نهایی، مراحل دریافت خسارت بیمه شما توسط کارشناسان بیمیتو انجام شود. همچنین در صورت وجود سوال یا مشکل می‌توانید به صورت 24 ساعته با مشاوران بیمیتو تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره دریافت خسارت بیمه دریافت کنید.

نحوه‌ی پرداخت خسارت بیمه

پس از وقوع خسارت بهتر است در اولین فرصت (حداکثر تا 5 روز بعد از خسارت) به شرکت بیمه یا مراکز پرداخت خسارت مراجعه کنید و یا در صورت نیاز از خدمات پرداخت خسارت سیار استفاده کنید. هنگام مراجعه به مراکز پرداخت خسارت بیمه به مدارک زیر احتیاج دارید.

مدارک لازم برای دریافت خسارت

در بیمه‌های مختلف مدارک مختلفی برای دریافت خسارت نیاز است. شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر مدارک لازم برای دریافت خسارت هرکدام از بیمه‌های مورد نظر مانند بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، بیمه تکمیلی، بیمه آتش‌سوزی و … را پیدا کنید.

مدت زمان پرداخت خسارت بیمه

زمان پرداخت خسارت، از طریق بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌شود. پس از تکمیل فرم‌های لازم و ارزیابی خسارت، شرکت بیمه بسته به نوع بیمه (بیمه اتومبیل، بیمه آتش‌سوزی و …) فرصت دارد تا در یک بازه‌ی زمانی مشخص خسارت را پرداخت کند. در صورتی که شرکت در بازه‌ی مشخص شده خسارت را پرداخت نکند فرد زیان‌دیده می‌تواند از شرکت به دلیل تاخیر در پرداخت خسارت شکایت کند.

برای مثال مهلت پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث بین 15 تا 20 روز بعد از تکمیل پرونده و تایید نهایی خسارت است.

پرداخت خسارت بیمه بستگی به مقدار خسارت می‌تواند به صورت نقدی (انتقال به شماره حساب، شماره کارت یا شماره شبا) و یا به صورت چک باشد.

خرید آنلاین و مشاوره پرداخت خسارت بیمه در ازکی

شما با مراجعه به سایت ازکی می‌توانید بیمه خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و از خدمات ازکی در زمان خسارت استفاده کنید. شما می‌توانید در زمان خسارت با کارشناسان ما در ازکی تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره خسارت دریافت کنید.

همچنین در زمان خرید انواع بیمه می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کنید و بهترین بیمه را از نظر پوشش و پرداخت خسارت خریداری کنید تا در زمان پرداخت خسارت بتوانید بخش زیادی از خسارت را به راحتی توسط بیمه جبران کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا