اتاق خبر

طراحی بیمه بر اساس رفتار مشتری، یکی از اهداف برتر ازکی

به گزارش پیوست، نشست خبری معرفی وب‌سایت «ازکی» پلتفرم فعال درزمینه مرکز مشاوره و بیمه آنلاین ۷ مهرماه ۹۷ برگزار شد.

تیم لطیف بنیان‌گذار استارت‌آپ ازکی در مورد چگونگی و چرایی راه‌اندازی این کسب‌وکار گفت: «۱۰ سال پیش از آلمان به ایران بازگشتم و در حوزه کارآفرینی فعالیت کردم. در آلمان وب‌سایت‌های بسیاری به مقایسه قیمت بیمه‌ها می‌پردازند و در این زمینه هم خیلی موفق هستند. من در این فکر بودم چرا در ایران چنین کسب‌وکاری راه‌اندازی نمی‌شود. چون زیرساخت کارآفرینی و دانش آیتی آن را داشتیم؛ بنابراین از یک سال گذشته فعالیت خود را در این حوزه شروع کردیم»

او ادامه داد:‌ «در تحقیقات بازار خود دریافتیم که ۸۰ درصد مردم نمی‌دانند تفاوت پوشش بیمه‌ها چیست و فقط به‌صورت سنتی بیمه را از نماینده‌ها و کارگزاران می‌خرند و فهمیدیم که در مورد بیمه و خسارت مردم نیاز به مشاوره داریم؛ بنابراین در تلاشیم تا در وب‌سایت خود مرکز مشاوره و انتخاب بیمه باشیم و در فعالیت خود با نماینده‌ها همکاری می‌کنیم»

همکاری مستقیم ازکی با شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی:

مدیرعامل ازکی در مورد نحوه ارتباط استارت‌آپ «ازکی» با شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی عنوان کرد: «ما از چند شرکت بیمه API دسترسی گرفتیم و وقتی مشتری قیمت بیمه‌ها را باهم مقایسه می‌کند، قیمت بیمه به‌صورت مستقیم از شرکت به دست ما می‌رسد. بیمه مرکزی هم خیلی علاقه‌مند است تا بیمه دیجیتالی و تکنولوژی نوین وارد این حوزه شود»

به گفته لطیف به‌تازگی بیمه مرکزی با تمام استارت‌آپ‌های این حوزه جلسه‌ای برگزار کرده است تا در سایت بیمه مرکزی نام استارت‌آپ‌های معتبر این حوزه معرفی شوند تا درنهایت مشتری یکی از آن‌ها را برگزیند. به اعتقاد تیم لطیف در حال حاضر این استارت‌آپ به دنبال درآمدزایی نیست و قصد دارد تا خدمات نوین بیمه‌ای ارائه دهد و اعتماد ایجاد کند.

بنیان‌گذار ازکی در مورد برنامه آینده این استارت‌آپ گفت: «در صنعت بیمه طراحی بیمه وجود دارد. سیاست بازار در کشورهای دیگر به این صورت است که با توجه به رفتار مشتری بیمه‌نامه صادر کنند. استارت‌آپ ازکی نیز قصد دارد اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری کند و بر اساس داده‌هایی که از مشتریان دارد برای آن‌ها بیمه طراحی کند»

مجید قاقازانی، سرپرست بازاریابی ازکی، نیز در مورد یکی از تفاوت‌های این پلتفرم با استارت‌آپ‌های دیگر گفت: «در سایت گزینه مقایسه چند شرکت داریم که مشتری می‌تواند تمام شرکت‌های بیمه و خدمات آن‌ها را باهم مقایسه کند. تمام اطلاعات اولیه به زبان ساده در این بخش موجود است. در مراحل بعدی گزینه‌های بیشتری مانند امتیازدهی را نیز می‌افزاییم.»

منبع: سایت رسمی پیوست

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا