بیمه موبایل و تجهیزات الکترونیک

مقایسه جامع و کاربردی بیمه موبایل رازی و سامان

دیگر نمی‌توانیم به زندگی پیش از وجود موبایل‌های هوشمند برگردیم. حتی فکر اینکه چطور بدون خدمات رنگارنگ این تلفن‌های کاربردی، امور مختلف را پیش ببریم هم دشوار است. با وجود حضور پررنگی که گوشی‌های موبایل در زندگی‌مان پیدا کرده‌اند، باید به‌فکر نگهداری بهتر از آن‌ها هم باشیم. به‌ویژه، اینکه قیمت تلفن روزبه‌روز گران‌تر می‌شود و اگر اتفاقی برای گوشی‌مان بیافتد، حسابی متحمل خرج و هزینه خواهیم شد. با بیمه موبایل، هزینه‌ حوادث گوناگونی که برای دستگاه موبایل پیش می‌آید، تحت پوشش قرار می‌گیرد. شرکت‌های مختلفی هم در این زمینه فعالیت می‌کنند. در ادامه، مقایسه‌ای جامع میان دو شرکت بیمه رازی و سامان خواهیم داشت تا شرایط خرید بیمه موبایل از آن‌ها را رصد و ارزیابی کنیم.

بیمه موبایل سامان

بیمه سامان از نام‌های معروف حوزه بیمه در سال‌های اخیر بوده است. این شرکت با ارائه خدماتی متنوع توانسته اعتماد مشتریان را به‌ خود جلب کند. با بهره‌مندی از خدمات رنگارنگ آن می‌توانید به سادگی در برابر حوادث مختلف ایمن شوید و از پرداخت هزینه‌هایی که به شما تحمیل می‌شوند، دور بمانید.

شرکت سامان بیمه موبایل هم ارائه می‌کند. یعنی خدماتش به شما کمک می‌کند که خیالتان از بابت آسیب‌های احتمالی به تلفن همراه راحت باشد و بتوانید در صورت بروز مشکلات و وقایع گوناگون مانند موارد زیر، از پس جبران هزینه‌ها برآیید:

  • سیل و زلزله و آتش‌سوزی؛
  • سرقت دستگاه؛
  • نوسانات برق؛
  • نفوذ مایعات.

شرایط بیمه موبایل سامان

با بیمه موبایل رازی، امکان جبران خسارت‌های مختلف برای گوشی به‌راحتی فراهم می‌شود. این شرکت پس از گذشت دوره‌ای ۱۰روزه از زمان خسارت، امکان دریافت هزینه‌های ایجادشده برای وسیله را مقدور می‌کند. به‌عبارت دقیق‌تر، بعد از اینکه ۱۰ روز از ثبت بیمه می‌گذرد، در صورت وقوع حادثه و خسارت‌دادن گوشی می‌توانید از شرکت بیمه درخواست دریافت هزینه کنید.

یادتان باشد که شما باید گزارش را سریع و در زمان رخداد اتفاقات به شرکت اطلاع بدهید، برای مثال اگر وسیله‌تان را سرقت کرده‌اند، به‌محض وقوع این حادثه، این شرایط را اعلام کنید. سقف تعهدات بیمه سامان هم ۵۰ میلیون تومان است. یعنی این شرکت تا سقف ۵۰ میلیون به شما هزینه خسارت‌های وارد به دستگاه را می‌پردازد.

بیمه موبایل رازی

شرکت رازی هم یکی از بیمه‌گران مشهور در بازار بیمه ایران است که خدمات مربوط به حوادث ایجادشده برای تلفن همراه را هم می‌پردازد. با بیمه موبایل رازی می‌توانید بدون نگرانی از موبایلتان استفاده کنید و دلتان قرص باشد که در صورت وقوع اتفاقاتی مانند سرقت یا تخریب وسیله هزینه‌ها را مدیریت خواهید کرد.

این شرکت هم پوشش‌های متنوعی برای بیمه موبایل خود در نظر می‌گیرد. از جمله آن‌ها به موارد زیر دقت کنید:

  • آبدیدگی و نفوذ مایعات؛
  • آسیب‌ در اثر ضربه؛
  • تخریب تلفن همراه در اثر سقوط.

شرایط بیمه موبایل رازی

طرح‌های مختلفی از سوی بیمه رازی برای بیمه‌گذاران در نظر گرفته می‌شود. این تنوع در خصوص ارائه خدمات بیمه موبایل هم وجود دارد. این شرکت طرح‌هایی از جمله موارد زیر را برای بیمه موبایل ارائه می‌کند:

  • طرح عقیق؛
  • طرح زمرد.

طرح عقیق

این نوع بیمه برای موبایل‌های نو و آکبند است. در آن، امکان جبران خسارت تا ۶۵درصد ارزش موبایل وجود دارد و سرقت به هر دلیلی را هم تحت پوشش خود قرار می‌دهد. با خرید این طرح بیمه موبایل می‌توانید از همان ابتدا که شروع به استفاده از گوشی نوی خود می‌کنید، بابت اتفاقات محتمل و مختلف درباره‌اش مطمئن باشید.

طرح زمرد

طرح زمرد هم مخصوص گوشی‌های نو است. اگر گوشی آکبندی خریداری‌ کرده‌اید، بدانید که با طرح زمرد بیمه موبایل شرکت رازی می‌توانید از آن در مقابل رخدادهای مختلف از جمله سرقت محافظت کنید. بیمه رازی در طرح زمرد جبران خسارت کلی را به‌میزان ۶۵ تا ۸۵درصد ارزش موبایل به‌عهده می‌گیرد.

بیمه موبایل سامان یا رازی؟

برای خرید بیمه موبایل باید به چند نکته توجه ویژه داشته باشید. در واقع، انتخاب بهترین گزینه در گروی عواملی به‌شرح زیر است:

  • نوع گوشی؛
  • کاربری گوشی برای شما؛
  • بودجه تحت اختیار و شرایط شخصی؛
  • شرایط خرید و تهیه بیمه موبایل.

نوع گوشی

باید ببینید که تلفن همراهتان چقدر ارزش دارد و آیا صرف هزینه برای بیمه‌کردن آن، قابل توجیه است یا خیر. گاهی برخی از گوشی‌ها بسیار گران‌اند و حتما لازم است که بیمه شوند. چرا؟ چون وقوع هرگونه اشکال و ایراد در آن‌ها به‌قیمت تحمیل هزینه‌های بسیار گزاف تمام می‌شود. دو شرکت سامان و رازی، گوشی‌های مختلف را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

کاربری گوشی برای شما

اگر تلفن همراهتان در معرض خطر قرار دارد و امکان سرقت آن یا واردشدن آسیب‌های مختلف دارد، حتما باید به خرید بیمه موبایل فکر کنید. گاهی‌اوقات هم مثلا در شرایطی مانند آزمایشگاه کار می‌کنید و امکان دارد که وسیله‌تان تحت خطر قرارگیری در معرض مواد آسیب‌زا و… قرار بگیرد.

باید حواستان به پوشش‌های بیمه شرکت موردنظر باشد و اگر احساس می‌کنید که احتمال وقوع حادثه برای دستگاه زیاد است، اقدام به بیمه‌کردن آن کنید. با هر دو بیمه سامان و رازی می‌توانید خیالتان از خسارت‌های وارد بر گوشی‌های تحت خطرات بالقوه را راحت کنید.

بودجه تحت اختیار و شرایط شخصی

به بودجه‌تان برای پرداخت حق بیمه هم نگاهی داشته باشید و اگر احساس می‌کنید که هزینه‌های دریافت این خدمات برایتان مقرون‌به‌صرفه است، دست به خرید بزنید. به تناسب میان هزینه لازم برای بیمه‌کردن گوشی، ارزش آن و توان مالی‌تان در پرداخت حق بیمه دقت داشته باشید. با نگاهی به حق بیمه دو شرکت سامان و رازی مشخص می‌شود که استفاده از خدماتشان مقرون‌به‌صرفه است.

شرایط خرید و تهیه بیمه موبایل

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تهیه بیمه موبایل باید در نظرتان باشد، شکل و شرایط خرید است. بسیاری از شرکت‌ها با حضور در سامانه‌های آنلاین به کاربران اجازه می‌دهند که به راحت‌ترین شکل، اقدام به تهیه بیمه موبایل کنند. دو شرکت سامان و رازی هم امکان خرید و تهیه بیمه موبایل در پلتفرم‌های آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

انتخاب و خرید بیمه موبایل با ازکی

برای خرید بیمه موبایل رازی، سامان و انواع دیگر بیمه‌های شرکت‌های بیمه‌گر می‌توانید به سامانه ازکی مراجعه کنید. ازکی بستری است که به شما درباره خدمات و تعرفه شرکت‌های گوناگون اطلاعات می‌دهد. در آن، امکان مقایسه تعرفه‌ها و قوانین هر شرکت وجود دارد. با در نظرگرفتن همه جوانب و مقایسه شرایط می‌توانید بیمه موبایل شرکت موردنظرتان را از همان سامانه ازکی به‌طور اینترنتی تهیه کنید. کل فرایند آنلاین است و سریع پیش می‌رود. سادگی خرید خدمات از یک سو و وجود امکاناتی مانند کدهای تخفیف از سوی دیگر باعث می‌شود که تجربه خرید بیمه موبایل از ازکی برایتان شیرین‌تر از هر روش دیگری باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا