بیمه حوادثبیمه مسافرتی

ایرانگردی با بیمه مسافرتی داخلی کشور

گاهی اوقات، اتفاقاتی مانند گم‌شدن مدارک، تاخیر در پرواز، کنسل‌شدن پرواز و … در سفر و یا حتی اتفاقات ساده و کوچک مانند یک دندان درد ساده می‌تواند شیرینی‌های سفری را که برای آن از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده‌اید، به شما تلخ کند.

بیمه مسافرتی برای جبران خسارت‌ها و پوشش حوادثی که ممکن است در مسافرت‌های خارج از کشور اتفاق بیافتد، یک راه حل ساده و بسیار ارزان است. اما حوادثی را که ممکن است در سفرهای داخلی خانوادگی یا سفر با تورهای گردشگری و مسافرت به شهرهای مختلف ایران رخ دهد، با استفاده از چه بیمه‌ای می‌توان جبران کرد؟

در این مقاله تمام شرایط مربوط به بیمه حوادث گروهی و بیمه مسئولیت را که می‌توان برای تورها و مسافرت‌های داخلی از آن‌ها استفاده کرد، بیان کرده‌ایم.

بیمه مسافرتی داخلی چیست؟

برخی از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی هم استفاده می‌شود اما این رشته از بیمه فقط برای سفرهای خارج از کشور ایران قابل ارائه است و برای پوشش حوادثی که ممکن است در سفرهای داخل کشور اتفاق بیافتد از بیمه حوادث و بیمه مسئولیت استفاده می‌شود.

فرقی نمی‌کند که شما به کدام شهر سفر می‌کنید، تنها سفر می‌کنید، همراه با خانواده یا به صورت دسته جمعی با تور، هدف از سفر هرچه که باشد، تفریحی، آموزشی، ماموریتی و …، می‌توانید از بیمه مسئولیت و یا بیمه حوادث برای جبران خسارت‌هایی که ممکن است در طول سفر اتفاق بیافتد، استفاده کنید.

بیمه تورهای داخلی

مدیران تورها و آژانس‌های مسافرتی مسئول تمام حوادثی هستند که در طول سفر برای مسافران اتفاق می‌افتد، البته حوادثی که مستقیما به تور مربوط باشد و به دلیل کوتاهی و بی‌احتیاطی مسافرها نباشد. اگر چنین حوادثی پیش آید، تور باید به مسافران خود خسارت پرداخت کند و اگر بیمه حوادث و یا بیمه مسئولیت خریده باشد، شرکت بیمه خسارت را تا سقف تعهد خود به جای مدیر تور پرداخت می‌کند و در غیر این صورت مدیر تور یا آژانس‌های مسافرتی باید تمام خسارت را پرداخت کنند.

مدیران تورها می‌توانند دو بیمه حوادث گروهی و مسئولیت را برای مسافران تور خود خریداری کنند. شرایط این دو بیمه‌نامه در شرکت‌های مختلف، متفاوت است. اما این شرایط را به صورت کلی در ادامه بیان کرده‌ایم.

بیمه مسافرتی داخلی
بیمه مسافرتی داخلی

بیمه حوادث گروهی تورهای مسافرتی

بیمه حوادث به دو صورت گروهی و انفرادی ارائه می‌شود. در این بیمه‌نامه حوادثی که ممکن است برای بیمه‌شده اتفاق بیافتد مورد پوشش قرار می‌گیرد. منظور از حوادث هر گونه واقعه ناگهانی ناشی از عامل خارجی است كه بدون قصد و اراده ‌بيمه‌شده در مدت سفر برای او رخ دهد و منجر به جراحت، نقص عضو، از كارافتادگی و يا فوت ‌بيمه‌شده گردد.

در این بیمه‌نامه شرکت بیمه متعهد می‌شود، خسارت‌هایی را که در اثر هریک از حوادث به بیمه‌شده یا بیمه‌شدگان وارد شده است، جبران کند.

پوشش‌های این بیمه‌نامه شامل موارد زیر می‌شود:

  • غرامت فوت
  • نقص عضو يا از كارافتادگی دائم (كلی يا جزئی)
  • هزينه پزشكی
  • غرامت روزانه

همچنین متقاضی بیمه حوادث می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه بیشتر از پوشش‌های اضافی این بیمه‌نامه مانند پرداخت خسارت‌هایی که در اثر انجام هریک از ورزش‌های اسکی، فوتبال، کوه‌نوردی، قایق‌رانی و … ایجاد ‌شود، بهره‌مند شود. بهتر است بدانید که بیمه حوادث تنها برای مدیران تورها نیست بلکه هر فرد و یا هر گروهی می‌تواند برای حفاظت خود در برابر هر حادثه‌ای این بیمه‌نامه را خریداری کند.

شرایط بیمه حوادث گروهی تورها

بیمه حوادث گروهی مانند سایر بیمه‌ها شرایطی دارد که مدیران تورها و آژانس‌های مسافرتی بهتر است نکات و شرایط زیر را هنگام خرید این بیمه‌نامه مدنظر داشته باشند.

  • حداقل تعداد نفرات بیمه حوادث گروهی باید 10 نفر باشد.
  • سقف تعهدات اکثر شرکت‌های بیمه برای پوشش فوت این بیمه‌نامه 50 میلیون تومان است. البته ممکن است در برخی شرکت‌های بیمه این مقدار کمتر و یا بیشتر باشد.
  • شرکت‌های بیمه 10 درصد سرمایه فوت را برای پوشش هزینه‌های پزشکی به بیمه‌شده پرداخت می‌کنند.
  • بیمه حوادث در بازه سنی بدو تولد تا 80 سال صادر می‌شود.

مواردی که بیان شد، شرایط کلی این بیمه‌نامه هستند، بعضا ممکن است این شرایط به صورت کاملا توافقی بین شرکت بیمه و متقاضی بیمه‌نامه حوادث گروهی مشخص شود.

قطعا شما هنگام خرید بیمه حوادث گروهی برای تور نیاز به یک مشاور پیدا می‌کنید، تا شما را در انتخاب بهترین بیمه و دقیقا متناسب با شرایط سفر، راهنمایی کند. کارشناسان ازکی با ارائه مشاوره‌های کاملا تخصصی بهترین پیشنهادها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

بیمه تورهای مسافرتی

بیمه مسئولیت تورهای مسافرتی

بیمه مسئولیت برای تمامی مشاغل و حرفه‌هایی است که در آن‌ها فردی (مثلا کارفرما) در قبال تمام حوادثی که در طول کار ممکن است برای کارکنان او رخ دهد، مسئول است. این بیمه شاخه‌های بسیار گسترده و وسیعی دارد، یکی از انواع بیمه‌های مسئولیت، بیمه مدیران تور و مسئولان آژانس‌های مسافرتی داخلی در قبال مسافران است.

با خرید بیمه مسئولیت، شرکت بیمه متعهد می‌شود که در صورت بروز حادثه برای بیمه‌شده و خسارت‌های جانی، پوشش‌های زیر را تا سقف مشخصی به او ارائه کند.

  • فوت
  • نقص عضو
  • هزینه های پزشکی

شرایط بیمه مسئولیت تورهای مسافرتی

در بیمه‌نامه‌های مسئولیت، شخص متقاضی در هنگام عقد قرارداد مقداری سرمایه اولیه مشخص می‌کند که تمامی خسارت‌هایی که از محل این بیمه‌نامه به بیمه‌شده پرداخت می‌شود از جمله پرداخت سرمایه فوت، پرداخت هزینه‌های پزشکی و… بر اساس همین سرمایه اولیه مشخص شده در بیمه‌نامه تعیین می‌شود.

همچنین حق‌بیمه این بیمه‌نامه هم براساس سرمایه مشخص‌شده توسط بیمه‌گذار، محاسبه می‌شود.

خرید انواع بیمه‌های گروهی و سازمانی از ازکی

اگر شما مدیر تور و یا مسئول آژانس مسافرتی هستید می‌توانید به راحتی بیمه حوادث گروهی و یا مسئولیت را برای مسافران تور خود از ازکی تهیه کنید و بدون نگرانی به سفر بروید.

ازکی در کنار دو بیمه حوادث گروهی و مسئولیت، دیگر بیمه‌های سازمانی را از جمله درمان تکمیلی گروهی، آتش سوزی و باربری به متقاضیان ارائه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به azki.com در مورد تمام بیمه‌های سازمانی و گروهی ازکی و خدمات ویژه‌ای که ارائه می‌دهد، اطلاعات کسب کنید.

نمایش بیشتر

13 دیدگاه

  1. درود بر شما
    تلاشتون در زمینه گسترش فرهنگ بیمه ای و البته افزایش آگاهی و اطلاعات عموم مردم بسیار قابل تقدیره.
    سپاس

  2. ممنون از اطلاعات خوبتون
    با توجه به توضیحات من متوجه نشدم، مدیران تورها باید حوادث بخرند یا مسیولیت؟
    آیا تنها تفاوت فقط میزان سرمایه ای و تعهدی هست که میشه تو بیمه مسیولیت توسط بیمه گذار مشخص بشه؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله دوست عزیز. مدیران تورها میتونن هر دو بیمه رو تهیه کنن.
      سقف پوشش و مبلغ حق بیمه هم بر اساس سرمایه درخواستی بیمه گذار تعیین میشه.

  3. سلام. ببخشید بیمه تور رو خودمون باید بگیریم یا مسئول تور موظف هست بگیره؟

    1. سلام دوست عزیز.
      به عهده مدیر تور هست. ولی اگه برای خرید این بیمه کوتاهی شده، شما میتونید برای خودتون بیمه حوادث کوتاه مدت خریداری کنید.

  4. سلام وقتتون بخیر برای اژانسمون میخوایم کارمنذدی استخدام کنیم برای کارهای بیمه
    شرایطی که باید داشته باشند .و مدارکی که باید با خود بیارند چیه

    1. با سلام وقت بخیر.
      این مسئله به پروسه اداری و مراحل اداری بستگی داره. لطفا از کارشناس مربوطه بپرسید که چه مدارکی لازمه.

  5. به نام خدا
    امروزه بسیاری با استفاده از خودرو شخصی ، بصورت خانوادگی و… سفر می نمایند که این خودروها نیز بیمه هستند. آیا می توان این قبیل مسافرتها را هم بیمه نمود؟ چگونه؟ لطفا مزایای این بیمه را بفرمایید.
    ممنون از اطلاع رسانی های انجام شد.

    1. سلام دوست عزیز
      تمامی افراد میتونن بیمه مسافرتی رو هنگام مسافرت به هر شکلی خریداری کنن. شما با مراجعه به بخش بیمه مسافرتی سایت ازکی به راحتی میتونین این بیمه رو بخرین. مزایای این بیمه هم بستگی به پوشش‌های انتخابی شما داره که بطور کامل در همین پست توضیح دادیم.

  6. بسیار عالی و کامل توضیح دادید.
    جواب تمام سوالات ام رو تو این پست گرفتم. ممنونم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا