بیمه تکمیلی درمان

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان

برای آن دسته از افرادی که تصمیم به بچه‌دارشدن دارند، هزینه‌های بیمارستانی زایمان جزو مهم‌ترین دغدغه‌ها خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بیمه درمان تکمیلی، جبران هزینه‌های زایمان است. انتخاب بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان با درنظر گرفتن حداقل دوره انتظار و کمترین فرانشیز، موضوعی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

کدام شرکت بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می‌کند؟

برای استفاده از پوشش زایمان باید ابتدا بیمه‌نامه‌ی درمان تکمیلی خریداری شود. بسیاری از کارفرمایان برای کارکنان خود بیمه درمان تکمیلی گروهی را تهیه می‌کنند. اما افرادی که بنا بر شرایط، تحت پوشش بیمه درمان گروهی قرار نگرفته اند برای تامین هزینه‌های پزشکی خود دچار مشکل خواهند شد. به خصوص در شرایطی که بیمه‌های پایه مثل تامین اجتماعی و سلامت پوشش‌های کافی را ارائه نمی‌کنند.

در سال‌های اخیر بعضی از شرکت‌ها بیمه درمان تکمیلی را به شکل انفرادی و خانوادگی عرضه می‌کنند. بیمه سامان، sos، و تعاون از جمله‌ی این شرکت‌ها هستند. البته باید توجه داشت که بیمه پاسارگاد و ملت تنها به دارندگان بیمه عمر، خدمات بیمه تکمیلی را ارئه می‌کنند. اما هیچ کدام پوشش زایمان ندارند. در نتیجه تنها شرکت‌هایی که پوشش زایمان به شکل انفرادی دارند، بیمه سامان، SOS و تعاون هستند.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر تعدد مراکز طرف قرارداد

برای دریافت هزینه‌های پزشکی از شرکت بیمه دو راه وجود دارد. راه اول این است که از ابتدا به مرکز طرف قرارداد شرکت بیمه مراجعه کنید. در این حالت هزینه‌های پزشکی شما با درنظر گرفتن فرانشیز توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. در واقع اگر پوشش بیمه‌ای کافی داشته باشید، تنها هزینه‌ای که باید در مرکز درمانی طرف قرارداد پرداخت کنید، فرانشیز است. در حالت دوم مرکزی که خدمات درمانی به شما ارائه کرده طرف قراداد شرکت بیمه نیست. در این شرایط باید تمام هزینه‌های پزشکی را خودتان پرداخت کنید. سپس با ارائه‌ صورت‌حساب مهر شده، برای دریافت هزینه‌های پزشکی خود از شرکت بیمه اقدام کنید. البته در این حالت، شرکت بیمه هزینه‌ها را بر اساس تعرفه وزارت بهداشت پرداخت می‌کند.

اگر می‌خواهید هزینه‌ کمتری برای خدمات پزشکی پرداخت کنید، لازم است به مراکز طرف قراداد مراجعه کنید. به خصوص برای تامین هزینه‌های زایمان، خرید بیمه‌ای که با بیشترین مراکز بیمارستانی قرارداد دارد، از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی
پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر فرانشیز

در بیمه‌های تکمیلی بخشی از هزینه‌های درمان باید توسط شخص پرداخت شود. هر چه این مبلغ (فرانشیز) در شرکتی کمتر باشد، هزینه‌ی درمانی بیشتری توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. فرانشیز از 0 تا 30 درصد در شرکت‌های مختلف متغییر است. همچنین بسته به انفرادی یا گروهی بودن بیمه درمان تکمیلی درصد فرانشیز قابل تغییر است.

به طور مثال فرانشیز بیمه تکمیلی انفرادی سامان 10% است. بیمه تعاون 10% فرانشیز، برای درمان تکمیلی انفرادی در نظر گرفته است. درحالی که این عدد در بیمه sos به صفر درصد می‌رسد.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر انجام چکاپ اجباری

بعضی از شرکت‌ها برای فروش بیمه درمان تکمیلی انفرادی، انجام آزمایش و چکاپ پزشکی را الزامی کرده‌اند. بعد از بررسی نتیجه آزمایشات پزشکی مشخص می‌کنند آیا فرد می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد یا نه. اما در بعضی از شرکت‌ها انجام آزمایش قبل از خرید بیمه، ضروری نیست. قبل از صدور بیمه، پرسشنامه‌ای توسط فرد تکمیل می‌شود. بر اساس اطلاعات وارد شده، اگر لازم باشد فرد باید آزمایش پزشکی بدهد. در غیر این صورت بعد از تکمیل پرسشنامه بیمه صادر می‌شود.

انجام آزمایش در بیمه سامان و تعاون، برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی ضروری نیست. اما بیمه sos چکاپ را الزامی کرده و تنها نتیجه آزمایشی مورد قبول است که در آزمایشگاه sos انجام شود.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر سقف پوشش

با توجه به افزایش هزینه‌های بیمارستانی به خصوص برای زایمان و سزارین، پوششی که بیمه درمان ارائه می‌کند بسیار مهم است. درست است که برای دریافت پوشش بالاتر باید حق‌بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنید، اما هزینه‌های درمانی شما بهتر تامین خواهد شد.

البته در انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی برای زایمان، باید توجه داشت که متناسب با افزایش سقف زایمان، حق‌بیمه‌ای که باید پرداخت کنید افزایش چندانی نداشته باشد.‌

شرکت‌هایی که بیمه درمان را به شکل انفرادی ارائه می‌کنند، طرح‌های مختلفی برای بیمه‌گذاران درنظر می‌گیرند که هر کدام دارای سقف پوشش متفاوتی است. هر چه تنوع طرح‌ها در یک شرکت بیشتر باشد، قدرت انتخاب شما در انتخاب بیشترین سقف پوشش افزایش خواهد یافت. بیمه سامان 6 طرح، تعاون 4 طرح و sos یک طرح برای بیمه درمان تکمیلی انفرادی درنظر گرفته اند. البته بیمه سامان در طرح نسیم، پوشش زایمان ندارد و در 5 طرح دیگر این پوشش را ارائه می‌کند.

در مطلب بعدی سقف پوشش زایمان در شرکت های مختلف ذکر شده است.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر دوره‌ انتظار

بعضی از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی دوره‌ی انتظار دارد. به این معنی که در مدت مشخصی بعد از خرید بیمه نمی‌توان از آن پوشش استفاده کرد. پوشش زایمان هم جزء همین موارد است.

دوره‌ انتظار در شرکت‌های مختلف متفاوت است. دوره‌ انتظاری که هرشرکت در نظر می‌گیرد، در انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی برای زایمان موثر خواهد بود.

بیمه سامان

  • دوره انتظار 9 ماه
  • فرانشیز 10%
نام طرح سقف پوشش زایمان (تومان)
طرح مهر 1،500،000
طرح سروش 2،000،000
طرح شمیم  3،000،000
طرح وصال  5،000،000
طرح عقیق  5،000،000
بیمه تعاون
  • دوره انتظار یک سال
  • فرانشیز 10%
نام طرح سقف پوشش زایمان (تومان)
طرح اقتصادی 1،500،000
طرح جامع 2،000،000
طرح ویژه  3،000،000
طرح ممتاز  5،000،000

بیمه sos

  • دوره انتظار یک سال
  • فرانشیز ندارد
  • تنها یک طرح در بیمه sos وجود دارد که سقف پوشش زایمان آن 6,500,000 تومان است.
بیمه درمان تکمیلی
بیمه درمان تکمیلی

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر پوشش پاراکلینیکی

هزینه‌های سونوگرافی و آزمایش‌های تشخیصی، در پوشش پاراکلینیکی بیمه تکمیلی جبران می‌شود. برای دوره بارداری لام است از بیمه‌ای استفاده کنید که بیشترین هزینه را برای خدماتی مثل سونوگرافی و آزمایش پرداخت کند. البته تمام آزمایش های تشخیصی تحت پوشش بیمه نیستند.

خدماتی مثل چکاپ و غربالگری در تعهد اکثر شرکت‌های بیمه نیست. لازم است قبل از خرید بیمه به شکل دقیق از خدمات پاراکلینیکی مطلع شوید.

  • بیمه سامان
نام طرح سقف تعهد پاراکلینیکی اول سقف تعهد پاراکلینیکی دوم سقف تعهد خدمات آزمایشگاهی
مهر 300,000 150,000 100,000
سروش 500,000 250,000 200,000
شمیم 800,000 400,000 500,000
وصال 1,500,000 750,000 750,000
عقیق 2,000,000 1,000,000 1,000,000
  • بیمه تعاون
نام طرح سقف تعهد پاراکلینیکی اول سقف تعهد پاراکلینیکی دوم سقف تعهد خدمات آزمایشگاهی
اقتصادی 400,000 200,000 100,000
جامع 600,000 300,000 200,000
ویژه 1,000,000 500,000 500,000
ممتاز 2,000,000 1,000,000 1,000,000
  • بیمه sos

سقف تعهدات خدمات پاراکلینیکی در طرح خانوادگی sos سیصد هزار تومان است.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان بدون دوره انتظار

تمام شرکت‌ها به منظور ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای برای زایمان دوره‌ی انتظار مشخصی را در نظر می‌گیرند. دوره‌ی انتظار بر اساس نوع طرح ، و گروهی یا انفرادی بودن آن بین 6 ماه تا 1 سال متغیر است. دوره انتظار در بیمه های درمان تکمیلی گروهی بر اساس تعداد اعضا، قابل کاهش است. بسیاری از شرکت‌ها برای گروه‌های بالای 1000 نفر دوره‌ی انتظار را حذف می‌کنند؛ اما در شرایطی غیر از آن ارائه‌ی پوشش زایمان در بیمه تکمیلی درمان، بدون دوره‌ی انتظار امکان پذیر نخواهد بود. به خصوص در بیمه‌های درمان انفرادی که دوره انتظار قابل کاهش یا حذف نیست.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان را ازکی بخریم؟

برای اطلاع از طرح‌های بیمه درمان در شرکت‌های مختلف و خرید بهترین آن با درنظر گرفتن مناسب‌ترین حق‌بیمه به سایت ازکی مراجعه کنید. همچنین برای مشاوره و دریافت اطلاعات تکمیلی، خرید انواع بیمه درمان انفرادی، گروهی یا سازمانی، با مشاوران ازکی تماس حاصل فرمایید تا با مقایسه‌ی انواع شرکت‌ها و بررسی طرح‌های مختلف بیمه‌ای بهترین انتخاب را داشته باشید.

نمایش بیشتر

94 دیدگاه

  1. خواهشم میکنم ترتیبی بدین دوره انتظار برای بیمه های انفرادی برداشته بشه یا حداقل کم بشه

      1. خیر دوست عزیز اینطور نیست.
        فراموش نکنید که شرکت های بیمه وابسته به دولت نیستن و شرکت های خصوصی هستن که باید به فکر سود و زیانشون باشن، چون در غیر این صورت خیلی زود ورشکسته میشن.
        خدماتی مثل زایمان چون به تعداد زیادی انجام میشه، اگه براش دوره انتظار نذارن، همه افراد با شروع بارداری تازه به فکر بیمه میفتن و میخوان کل هزینه ها رو از بیمه بگیرن. خب طبیعیه که شرکت بیمه این کار رو نمیکنه چون منابع مالیش محدوده و در غیر این صورت ورشکست میشه

          1. سلام دوست عزیز
            اگه بلافاصله تمدید کنین مشکلی پیش نمیاد و بهتره با همون شرکت قبلی بیمه کنین که احیانا مشکلی ایجاد نشه.

  2. من بیمه تامین اجتماعی(خویش فرما) دارم.چطور می توانم بیمه تکمیلی زایمان برای همسرم بگیرم. با تشکر.

      1. سلام.من قصد دارم از بیمه سامان برای زایمان استفاده کنم. در حال اقدام برای بارداری هستم. اما نمیدونم کی باردار میشم بعد من چجوری قبل از بارداری بیمه کنم.شاید من چند ماه طول بکشه تا باردار بشم بعد دوره ۹ ماه انتظار هم تمام بشه. چرا وقتی که من از بارداری مطمئن نشدم بیمه سامان برای زایمان روانتخاب کنم؟ واقعا این ی مسئله مهمه.
        شاید توان نداشته باشم دوباره بیمه رو تمدید کنم!

        1. حنا عزیز سلام
          شرط استفاده از بیمه تکمیلی برای زایمان خرید آن قبل از بارداری است. شما اگر می‌خواهید از این پوشش استفاده کنید باید از الان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرید.

      2. من خانمم بارداره بیمه تکمیلی بدون دوره انتظار میخام لطفا راهنمایی کنید پولش خیلی مهم نیست ولی میخام یا دوره انتظار نداشته باشه یا نهایتا سه ماه بیشتر نباشه ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. حمید عزیز سلام
          متاسفانه بیمه تکمیلی در هیج شرایطی هزینه بارداری قبل از خرید بیمه رو پرداخت نمیکند.

  3. سلام وقتتون بخیر
    من دنباله بیمه تکمیلی هستم ولی باردار هستم۶ هفته ، میخایتم بدونم هیچ راهی وجود نداره که بتونم الان از تکمیلی استفاده کنم ؟؟ البته فقط خودم نیستم همسرمم میخایم استفاده کنه . و بعد که نی نی هم اومد اونم بشه .
    میدونم دیر دنبالش افتادیم ولی خوب جایی رو نمیشناسم که تک نفره انجام بدن
    خواهشن راهی اگر میشناسین معرفی کنین

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه به دنیال بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگی هستید، خیر متاسفانه دیر اقدام کردید و امکانش نیست

      1. سلام وقت بخیر ..
        دوره انتظار ۹ ماهه شامل ازمایش ها دارو و ویزیت و سونوگرافی هم میشه؟ یا اون ها دوره انتظارشون ۳ ماهه است .و فقط دوره انتظار برای زایمان ۹ ماه است؟

    2. سلام .اگر از جایی که گروهی بیمه میکنن مثل خانه ی کارگر یا مثلا نظام مهندسی یا جایی که گروهی باشه بیمه کنین دوره ی انتظار کوتاه تره با اصلا دوره ی انتظار نداره

  4. سلام . برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی سامان با همسرم مراجعه کردیم ولی بخاطر بی ام آی بالای ۴۰ بیمه برامون صادر نکردن . آیا تعاون و sos هم همین بهانه ها رو دارن ؟

    1. با سلام بیمه sos در بیمه کردن افراد انعطاف بیشتری به خرج میده البته در رابطه با BMI بالای 40 پیشنهاد میکنیم ازشون سوال کنید تا مظمئن بشید.

  5. سلام خسته نباشید ما قبلا به صورت گروهی بیمه تکمیلی سامان رو ثبت نام کرده بودیم و به مدت یک سال تحت پوشش بودیم الان ۳ ماه هست که بیمه ما تمام شده بود الان بخوام به صورت انفرادی تحت پوشش همون بیمه برم باز هم دوره انتظار شاملم میشه ؟

  6. بازتاب: شرایط پوشش زایمان در بیمه تکمیلی چیست؟ دوره انتظار و میزان پوشش زایمان چگونه است؟ | azki
  7. سلام،آیا امکانش هست که با پرداخت یکجای دو حق بیمه همزمان دوره ی انتظار رو به صفر رسوند؟

  8. بیمه تکمیلی سامان دوره انتظار برای زایمان ۹ماهه.اگه زایمانم یکی دوماه بعداز دوره انتظار باشه بایدچیکارکنم؟ میشه تمدیدکرد؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      مدت بیمه‌نامه یکساله هست. منظورتون اینه تا زمانی که بتونید از پوشش زایمان از پوشش زایمان استفاده کنید بیمه‌نامتون تموم میشه؟

  9. سلام وقت بخیر
    من ۴ ماهه باردارم و میخوام بیمه تکمیلی بشم.بیمه پایه من تامین اجتماعی و زیر نظر شوهرم هست و الان باتوجه به اینکه ۴ ماهه هستم دوره انتظار بیمه ها به من نمیخوره .میتونم بیمه تکمیلی رو زیر نظر پدرم انجام بدم .پدرم فرهنگی هستند و بیمه خدمات درمانی پایه رو دارند؟؟تکمیلی هم دارند فکر کنم آتیه سازان باشه.دقیق نمیدونم.

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      با شرایطی که شما دارین نمیتونین از هیچکدوم از بیمه های تکمیلی انفرادی استفاده کنین. اما بیمه های تکمیلی گروهی با تعداد بالا، ممکنه سخت گیری نکنن و شما رو بیمه کنن. در مورد بیمه آتیه سازان هم ما متاسفانه اطلاعاتی ندارم و باید از خودشون بپرسین.

  10. سلام وقت بخیر ..من الان قصد بارداری دارم و میخوام بیمه تکمیلی که انتخاب میکنم هزینه های سونو و آزمایشات رو برام کم کنه و همچنین زایمان
    چه زمانی باید بیمه تکمیلی رو بخرم؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      بهتره چند هفته قبل از شروع بارداری برای خرید بیمه تکمیلی اقدام کنید. میزان پوشش زایمان، سونوگرافی و … رو هم میتونید توی سایت azki.com مشاهده کنید.

  11. سلام
    وقت بخیر یه سوال اگر زایمانم سه روز تا یک هفته مانده به دوره انتظار باشه میتونم از بیمه تکمیلی سامان استفاده کنم؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      خیر شرکت ها در این باره خیلی سختگیرانه برخود میکنند و نمیتونید استفادده کنید از این پوشش.

  12. سلام.اگر بنده خودمو بیمه تکمیلی انفرادی بکنم همسرم رو هم شامل میشه یا خیر ممنون

    1. سلام و وقت بخیر.
      خیر دوست عزیز، هر فردی باید به صورت مجزا بیمه تکمیلی انفرادی تهیه کنه

  13. سلام من بیمه تکمیلی انفرادی هستم . و بخاطر مشکلات عصبی نمیتونم طبیعی زایمان کنم . دکترم میگه بیمه تکمیلی قبول نمیکنه و هزینه ازاده درسته؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      شما میخواید سزارین کنید درسته؟ بیمه تکمیلی هزینشو پرداخت میکنه چه طبیعی زایمان کنید چه سزارین.

  14. سلام، همسرم بیمه تامین اجتماعیه و دفترچه درمانی من از ایشونه، نمیشه فقط من برای زایمان بیمه‌تکمیلی بشم و همسرم نشه؟!

    1. سلام و وقت بخیر.
      خیر، همسرتون باید حتما به عنوان بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرن

  15. سلام وقت بخیر شوهر من یه ساله بیمه تکمیلی از شرکت الانم میخاد منو بیمه تکمیلی کنه میشه من از تعرفه اش واسه زایمان استفاده کنم تقریبا 6 ماه دیگه زایمان میکنم؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      این موضوع بستگی به نوع بیمه تکمیلی شرکتشون داره. دوره انتظار زایمان برای بیمه تکمیلی گروهی با تعداد نفرات بالا، میتونه 6 ماه و یا حتی کمتر باشه. بهتره اطلاعات دقیق درباره پوشش زایمان و دوره انتظارش رو از واحد منابع انسانی شرکت بپرسین

  16. سلام وقت بخیر
    من بیمه درمانی زنان خانه‌دار دارم میخواستم بدونم میتونم خودمو بیمه تکمیلی کنم؟ و همچنین قصد بارداری دارم ممکنه بگید چه زمانی مناسب که از بیمه تکمیلی استفاده کنم؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      بله میتونید بیمه تکمیلی هم تهبه کنید. برای استفاده از پوشش زایمان هم باید حتما قبل از شروع بارداری بیمه رو خریداری کنید.

  17. سلام همسر من ۶ ماه بار داره چ راهی هست واسه بیمه تکمیلی ؟ ک هزینه زایمان کمتر بشه

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه دنبال بیمه تکمیلی انفرادی هستید، متاسفانه نمیتونید از بیمه استفاده کنید چون 9 ماه دوره انتظار برای زایمان وجود داره.
      تنها راه اینه که اگه عضو گروه یا شرکتی هستید، از اون طریق برای بیمه تکمیلی اقدام کنید. چون توی بیمه های تکمیلی گروهی با تعداد بالا، دوره انتظار زایمان کمتره

  18. سلام، خسته نباشید. ۱ هفته قبل از شروع بارداری امکان گرفتن بیمه تکمیلی هست؟

    1. سلام دوست عزیز. بله امکانش هست ولی بهتره هرچه سریع تر برای خرید بیمه اقدام کنید. چون ممکنه به دلایل مختلف پروسه صدور بیمه کمی طول بکشه

  19. سلام ببخشید من یک بیمه تکمیلی انفرادی میخواهم خودم کارمندم بیمه ای باشد که دندانپزشکی و زایمان را شامل شود مثلا شنیدم بیمه رازی خوبه ولی انفرادی نداره?

  20. سلام. من متاهل و شاغلم و بیمه تامین اجتماعی هستم.( تحت پوشش همسر نیستم). آیا برای اینکه بیمه انفرادی تکمیلی بشم حتما باید همسرم هم این بیمه رو انجام بده؟

    1. با سلام.
      توی بیمه تکمیلی انفرادی سامان مشکلی نداره و میتونید خودتون به تنهایی تحت پوشش این بیمه قرار بگیرید

  21. سلام.لطفا بفرمایید بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگی را علاوه بر بیمه های تعاون و سامان و sos آیا بیمه های دیگری هستند که ارایه میدهند؟ و کدامند؟

  22. باسلام در صورتی که سقف بیمه ۵ میلیون تومان باشد و بیمه گذار ۱۰ میلیون تومان هزینه کند و فرانشیز آن ۳۰ درصد باشد.آیا درصد فرانشیز از ۵ میلیون کسر میشود و ۳ و نیم بیمه میدهد یا از ۱۰ میلیون کسر میکند و سقف ۵ میلیون را به بیمه گذار میدهد؟

    1. سلام دوست عزیز.
      هیچ کدوم، فرانشیز از مبلغ تایید شده بیمه کسر میشه. که این مبلغ تایید شده به تعرفه های درمانی بستگی داره و محاسباتش رو شرکت بیمه انجام میده.
      مثلا ممکنه موردی که شما براش هزینه کردید، تعرفه ش 4 میلیون باشه ولی به خاطر اینکه توی بیمارستان های خصوصی انجام دادید که طرف قرارداد شرکت بیمه تون هم نبوده، از شما هزینه بیشتری گرفتن. در این حالت بیمه 30 درصد فرانشیز رو از 4 میلیون تومن کسر میکنه و بهتون پرداخت میکنه

  23. سلام
    ببخشیدمن هفته اول بارداری هستم میخوام بیمه تکمیلی انفرادی بشم آیا بیمه هزینه های سونو وآزمایشات رومیده؟زایمان چی؟ممنون

    1. با سلام.
      توی بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان و همه هزینه های مرتبط با اون مثل سونوگرافی، 9 ماه دوره انتظاروجود داره. و چون شما الان باردار هستید، متاسفانه هزینه ای بهتون پرداخت نمیشه

  24. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من به طور مثال قصد بارداری داشته باشم و الان بیمه تکمیلی سامان رو انجام بدم و به طور مثال بعد چندین ماه اقدام باردار بشم و سال بیمه ای تموم بشه میتونم برای سال جدید دوباره بیمه تکمیلی انجام بدم و از خدماتش استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر بیمه‌نامه بعدی را بلافاصله از شرکت فعلی (بیمه سامان) تمدید کنین میتونین بدون دوره انتظار از بیمه بعدیتون در زمان زایمان استفاده کنین

    1. سلام دوست عزیز
      تصمیم نهایی با شماست با این وجود بیمه منحصر به ایران نیست و به دلیل پیش‌بینی ریسک و پوشش‌های مختلف در سراسر جهان طرفدار داره.

  25. با سلام. درصورتی که قبل از بارداری اقدام به بیمه تکمیلی کنیم. اما قبل از ۹ ماه زایمان صورت گیرد( منظور زایمان زودرس) آیا هزینه زایمان تعلق نمیگیرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که زایمان زودرس الزامی باشه و مدارک شما کامل باشه امکان دریافت هزینه وجود داره و مشکلی ایجاد نمیشه.

  26. من خانمم باردار شده تقریبا ۳ هفته و تازه میخوام بیمه بخرم الان که دوره نه و یک ساله انتظار شامل من نمیشه درسته ؟ چیکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر قصد خرید بیمه انفرادی داشته باشین دوره‌ی انتظار 9 ماهه داره ولی اگه بتونین از طریق محل کار خودتون یا همسرتون تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی قرار بگیرین دوره‌ی انتظار کمتر میشه.

  27. سلام
    من بیمه تکمیلی سامان را به صورت انفرادی گرفتم
    زمانی که همسرم را بیمه کردم نمیدونستم بارداره بعدش متوجه شدیم
    الآن تاریخ زایمان که تو سونو مشخص شده 6 روز زودتر از دوره انتظاره آیا هزینه زایمان پرداخت میشه یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      در این مورد بهتره از طریق شرکت بیمه پیگیری کنین و یا با شماره 02154864 تماس بگیرین تا همکاران بخش بیمه تکمیلی ما به طور دقیق شما رو راهنمایی کنن.

  28. سلام من اگر بخوام مثلا ۲ماه دیگه بارداربشم وبعد۹ ماه که میشه ۱۱ ماه زایمان کنم چون هنوز یکسال نشده بیمه هزینش رو پرداخت میکنه آیا؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله مشکلی ایجاد نمیشه چون مدت انتظار پوشش زایمان بیمه تکمیلی 9 ماه هست و بعدش پرداخت میشه.

  29. سلام
    با توجه به اینکه سن بارداری از اولین روز آخرین پریود حساب میشه و معمولا نوزاد ۳۸هفته به دنیا میاد که کمتر از ۹ماه هست، اگر قبل از اقدام به بارداری بیمه تکمیلی انجام بشه و نوزاد قبل از ۹ماه به دنیا بیاد، هزینه زایمان پرداخت میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به بیمه‌نامه شما داره. اگه تکمیلی گروهی داشته باشین احتمالش هست که پرداخت بشه ولی برای تکمیلی انفرادی چون دوره انتظار کامل نشده احتمال پرداخت کمه.

  30. سلام.من قصد دارم درماه اینده بارداربشم میخواستم بدونم الان برا بیمه تکمیلی باید اقدام کنن تا هزینه های زایمان شامل حالم بشه

    1. سلام دوست عزیز
      بله اگر قبل از بارداری تحت پوشش بیمه قرار بگیرین میتونین در زمان زایمان ازش استفاده کنین.

  31. سلام.اینجور که از پاسخ های شما متوجه شدم اگر 1 ماه قبل بارداری اقدام به بیمه تکمیلی کنیم بعد از 9 ماه انتظار بیمه زایمانو پرداخت میکنه .سوالم بابت ازمایشات وسونو در 4 و6 ماهگیه که اینها هم پرداخت میشه یا حتما باید 9 ماه انتظار بگذره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله درست متوجه شدین. در مورد آزمایش و سونو هم نیازی به انتظار نیست و هزینه پرداخت میشه.

  32. سلام،،من بیمه تامین اجتماعی دارم‌ و خانوم بیمه پایه من هستش…می خواهم خانومم رو تنها بیمه تکمیلی انفرادی سامان کنم..امکانش هست

    1. سلام دوست عزیز
      بله هیچ مانعی نداره و میتونین این کار رو انجام بدین.

  33. سلام دوستان . در مورد بیمه تکمیلی انفرادی سامان .. من سه ساله این بیمه رو دارم . علتشم بیشتر برای بارداری زمانش بود که خیالم راحت باشه . دو سال گذشته خداروشکر خیلی کم پیش اومد ازش استفاده کنم . امسال ولی کمی بیشتر ..
    دوستان توجه کنید که تعهداتشون واقعن اون چیزی نیست که میگن .. هزینه ویزیت میبرم بگیرم نصفش رو پرداخت میکنن در حالی که فرانشیز 10 درصد . اعتراض میکنی میگن پزشکا گرون میگیرن .. اکثر هزینه های دارو رو پرداخت نمیکنن با بهانه های مختلف .. در مورد هزینه های رادیوگرافی فرقی نمیکنه دندون باشه یا عکس رنگی یا هر چیز دیگه .. اینا رو با خدمات آزمایشگاهی حساب میکنن که خودتون میدونین الان با این هزینه های گزاف آزمایش و .. اصلن علنن چیزی دستتون رو نمیگره ..
    من امسال فهمیدم که هم دارم بیخود پول بیمه پرداخت میکنم هم هزینه های درمان از جیبم میره .. مطمنم برای هزینه های زایمان و بیمارستانی هم کلی آیین نامه و تبصره که معلوم نیس از کجا میارن و بیمه گر روحشم خبر نداره رو میکنن که فقط پرداخت نکنن ..
    کمی بیشتر تحقیق کنید

    1. هانیه عزیز سلام
      بیمه تکمیلی هزینه‌ها را تا سقف پوشش و طبق تعرفه‌های وزارت بهداشت پرداخت می‌کند. از مبلغ نهایی هم فرانشیز کسر می‌شود. احتمالا تجربه شما هزینه‌های خارج از تعرفه بودند.

  34. با سلام وقت بخیر من میخوام باردار شم الان اگه بیمه سامان تکمیلی انفرادی خریداری کنم میتونم ازش استفاده کنم برای زایمان؟؟

    1. نسرین عزیز سلام
      اگر در حال حاضر باردار نیستید، بله می‌توانید خودتان را بیمه کنید و تحت پوشش زایمان قرار بگیرید.

      1. سلام من تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم.الان تقریبا یک ماهه باردارم میتونم بیمه تکمیلی انفرادی کنم خودمو الان یا دیره؟

        1. همراه عزیز سلام
          متاسفاده دیگه امکان استفاده از بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان رو ندارید. این بیمه برای زایمان ۹ ماه دوره انتظار دارد.

      2. سلام وقت بخیر من ۲ ماهه حاملم و از طرف همسرم بیمه تکمیلی بودم ولی چون از شرکت اومدن بیرون ماه پیش بیمه تکمیلی قطع شد الان من میتونم بیمه تکمیلی انفرادی بشم ک هزینه زایمان و سونو بتونم از بیمه بگیرم؟

        1. نسرین عزیز سلام
          فقط اگر از شرکت بیمه قبلی که تحت پوشش بودید بیمه تکمیلی بگیرید مدت انتظار حذف میشه در غیر این‌صورت متاسفانه امکان استفاده از بیمه رو ندارید.

  35. سلام و وقت بخیر. من بیمه تکمیلی انفرادی سامان هستم که سقف زایمانیش ۵میلیونه. میخوام سزارین انتخابی در بیمارستان خصوصی بشم. آیا بیمه سامان طبق تعهد به من مبلغ تا سقفش و برمیگردونه یا نه؟ دکترم میگه چون آزادی بیمه تکمیلی پولت و نمیده. ایا درسته؟فرانشیز زایمان هم ۱۰درصد هست؟

  36. سلام دوره انتظار منظور ۹ ماه قبل از بارداری یا ۹ ماه قبل از زایمان؟
    این مدت اگر ۸ ماه ۲۵ روز هم بشه قبول نیست؟

    1. احمد عزیز سلام
      منظور ۹ ماه قبل از بارداری است. اگر چنین موردی پیش اومده با شرکت بیمه تماس بگیرید.

  37. اگر خانمی دوماهه باردار باشه و به بیمه تمکیلی انفرادی اقدام‌کنه نمیشه چون ۹ماه دوره انتظار داره ولی اگر بخواد اون دوماه رو هم مبلغ رو واریز کنه بازم نمیشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا