ازکی سلر

بازاریابی بیمه + انواع روش‌های آن

شرکت‌های بیمه هم مثل هر کسب‌وکار دیگری برای موفقیت و سودآوری به مشتری نیاز دارند. اساس درآمد شرکت‌های بیمه حق بیمه‌های پرداخت‌شده توسط بیمه‌شدگان است. پس مهم است که بتوانند خدمات بیمه‌ای خود و انواع حمایت‌های مالی و جبران خسارت برای مشتری‌ها را به صورت تبلیغات مختلف و متنوع به گوش آن‌ها برسانند. اما محصولاتی که شرکت‌های بیمه به مشتری‌ها ارائه می‌کنند تفاوت‌های مهمی با دیگر کالاها و محصولات در بازار دارد. به همین دلیل هم باید استراتژی‌ها و شیوه‌های بازاربابی مخصوص به خودشان را بشناسند. با ما همراه باشید تا در این مقاله سیستم‌های مختلفی که یک شرکت بیمه می‌تواند با توجه به آن‌ها برای خود برندسازی کند و در بین رقبا شناخته شود یعنی همان بازاریابی بیمه را بررسی کنیم.

چند اصل اساسی برای بازاریابی بیمه

مشتریان امروز بیمه با انواعی از محصولات و پوشش‌های بیمه‌ای روبرو هستند که شرایط و میزان پرداخت خسارت‌های مربوط به هرکدام در شرکت‌های بیمه مختلف متفاوت است. طبیعتا هم مشتریان می‌خواهند بهترین و مناسب‌ترین گزینه را بر اساس نیازهای خود تهیه کنند. مهم‌تر از همه اینکه مشتری امروزی زمان و حوصله درگیر شدن با کارهای اداری پیچیده برای خرید یک بیمه‌نامه را ندارد. بیشتر مشتریان هم ترجیح می‌دهند تا خدمات مختلف بیمه‌ای خود مثل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه یا بیمه‌های تکمیلی و مستمری را به صورت یکجا و یکپارچه تهیه کنند. پس برای بازاریابی موفق محصولات بیمه‌ای بهتر است روی تمایزات پوششی و عواملی مثل تعداد بالای نمایندگان پرداخت خسارت تمرکز کنید.

همچنین مهم است که پیش از راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی یا تولید محتوا برای معرفی محصولات بیمه‌ای حتما  مخاطب هدف خود را مشخص کنید. حقیقت این است که ایجاد یک استراتژی بازاریابی تا زمانی که مخاطب هدف خود را مشخص نکنید، دشوار است. از طرف دیگر اغلب شرکت‌های بیمه مشتری‌های قدیمی و دائمی دارند. بنابراین تکرار یک رویه و روش برای چندین و چند بار روی آن‌ها چندان کارساز نیست. بهتر است همیشه برای جذب مشتری جدید یا ترغیب مشتری‌های قدیمی به تمدید بیمه‌نامه‌های قبلی راه کارهای جداگانه‌ای داشته باشید.

 

وب سایت می‌تواند برگ برنده شرکت بیمه باشد

یک وب‌سایت مناسب برای شرکت بیمه باید در کنار محتوای به‌روز درباره شرایط بیمه‌نامه‌ها و قوانین جدید به‌راحتی و به‌سرعت بارگزاری شود. اگر می‌خواهید بهره‌وری بیشتری از وب‌سایت خود ببرید باید وبسایت‌تان را برای موبایل‌ها هم قابل استفاده کنید.

وب‌سایت شما باید به‌نوعی یک سفر راحت و امن را برای مشتری سازماندهی کند. یعنی باید مشتری به‌سرعت و به‌راحتی به صفحاتی که به اطلاعات آن نیاز دارد هدایت شود. چینش محتوا و متن‌ها را به‌گونه‌ای مرتب کنید که همیشه اطلاعاتی که بیشتر از همه مورد نیاز مشتریان است و موضوعاتی که مهم‌تر هستند به‌راحتی  روی سایت در دسترس باشند. می‌توانید از امکانات بصری و محتواهای چندرسانه‌ای هم روی سایت خود استفاده کنید. برگه‌های اعلان و فراخوان به صفحات اصلی محصولات خود را در دسترس مشتریان قرار بدهید.

 

بازاریابی-محتوای-بیمه

چگونه محتوای سایت بیمه خود را به روز و بهینه نگه داریم؟

بیشتر مشتری‌ها قبل از اینکه حق بیمه‌ای را برای یک بیمه‌نامه پرداخت کنند درباره شرایط و تعرفه‌های شرکت‌های بیمه دیگر هم تحقیق می‌کنند. با ایجاد یک محتوای متنی با کیفیت و اختصاصی برای وب‌سایت‌تان می‌توانید مشتریان بالقوه زیادی را به طرف خرید بیمه‌نامه از شرکت بیمه خود بکشانید.

  • سعی کنید نکته‌های تازه مربوط به قوانین به بیمه را بدانید و اطلاعات را به زبان ساده با مشتری درمیان بگذارید.
  • مزایا و پوشش‌های مختلف انواع بیمه‌ها را بدانید و در متن‌ها به شرایط خاص و استثناهای بیمه‌ها اشاره کنید.
  • حواستان باشد که در بیان ویژگی‌ها و امتیازات بیمه‌نامه‌های خود صادق باشید.
  • راه‌های ارتباط با خودتان را در متن‌ها به مشتری یادآوری کنید
  • درباره اطلاعاتی که مشتریان هنگام عوض کردن شرکت بیمه برایشان مهم است تحقیق کنید.

به زبان ساده وب‌سایت شما باید مکانی آموزنده باشد که مشتریان بالقوه  بتوانند برای دریافت تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری درباره خرید یک بیمه‌نامه به آنجا مراجعه کنند. به گفته کارشناسان بیمه مدرن دارای پنج عنصر متمایز است: راحتی، انصاف، سودمندی، انعطاف‌پذیری و مسئولیت اجتماعی. سعی کنید در محتواهای تبلیغاتی خود حتما به این عناصر و نحوه کارکرد آن‌ها در بیمه‌نامه‌های خود اشاره کنید.

 

نگاهی به تاثیرگذارترین روش های بازاریابی بیمه

یک استراتژی بازاریابی بیمه مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و مشتریان قبلی‌تان را هم برای تمدید بیمه‌نامه یا خرید بیمه‌نامه‌های جدید دوباره جذب کنید. در این قسمت از مقاله نگاهی داریم یه چند مورد از تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی بیمه:

تبلیغ توسط خود مشتریان

یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی بیمه، پایگاه مشتریان شماست. وقتی توسط دوستان و آشنایان به دیگران معرفی می‌شوید چهار برابر بیشتر احتمال دارد که آن‌ها به مشتری دائمی شما تبدیل شوند. توصیه شدن توسط خود مشتریان همیشه جوابگو است. معمولا هم مشتریانی که به آژانس بیمه شما وفادار هستند شما را به دوستان و آشنایان‌شان معرفی می‌کنند. گاهی برای اینکه تعداد مشتریان جدیدتان را به حداکثر برسانید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مشتریان قبلی خود را تشویق کنید تا شما را به دوستان و آشنایانشان پیشنهاد بدهند. برای این کار هم می‌توانید به مشتریان قبلی خود برای هر مشتری تازه که از طرف آن‌ها معرفی شده یک جایزه درنظر بگیرید. این جایزه هم می‌تواند یک کارت تخفیفف یا هرچیز دیگری مربوط به کسب و کارتان باشد.

راه دیگری که می‌توانید برای توصیه شدن توسط مشتریان قدیمی امتحان کنید، ارتباط با کسب‌وکارهای دیگری است که رقیب مستقیم شما نیستند، اما مخاطبانی دارند که می‌توانند مشتری بالقوه شما هم باشند. با شراکت با این تجارت‌ها می‌توانید پرسنل و گروه مشتریان آن‌ها را به گروه مخاطب شرکت خودتان اضافه کنید.  مثلا اگر شرکت یا آژانس بیمه شما در نوع خاصی از بیمه تخصص بیشتری دارد می‌توانید با شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مرتبط با آن ارتباط بگیرید تا مشتریان تجاری آن‌ها به شما معرفی شوند. همچنین می‌توانید روی وب‌سایت این شرکت‌ها یا بلاگ‌های مهمان‌شان محتواهای اختصاصی درباره شرکت و کسب‌و‌کار خود منتشر کنید.

 

مارکتینگ-بیمه

تبلیغ رو در رو برای بازاریابی بیمه

ارتباط مستقیم و چهره‌به‌چهره بازاریابان شرکت بیمه شما می‌تواند باعث شناسایی نام و شهرت برندتان شود که برای جذب مشتریان بیشتر ضروری است. برای خودتان و بازاریاب‌ها کارت ویزیت اختصاصی طراحی کنید. کارت ویزیت یک روش قدیمی و آزمایش شده است که هنوز هم به پخش اطلاعات تماس شما بین گروه زیادی از مخاطبان کمک می‌کند.

برای تبلیغات رودررو می‌توانید در رویدادهای خیریه شرکت کنید یا حامی یک برنامه فرهنگی و سرگرمی باشید. وبینار با موضوعات مرتبط با بیمه‌های مختلف برگزار کنید.  چنین مشارکت‌های اجتماعی‌ای به مردم اجازه می‌دهد تا بدانند شما چیزی بیشتر از یک شرکت یا فروشنده بیمه‌اید و یک همراه و همقدم آن‌ها در سایر بخش های زندگی هم هستید. حتی می‌توانید پادکست مخصوص شرکت بیمه خودتان را بسازید و از آن برای آموزش مشتریان خود در مورد محصولاتی که ارائه می‌دهید استفاده کنید.

اس ام اس مارکتینگ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بازاریابی بیمه، استفاده از اس‌ام‌اس مارکتینگ است. اکثر آدم‌ها امروزه گوشی موبایل دارند و به‌همین‌دلیل با استفاده از این روش بازاریابی، طیف گسترده‌ای از افراد را در اختیار خواهید داشت. می‌توانید با راه‌اندازی سیستم یادآوری به کمک نرم‌افزارهای ارتباط با مشتریان یک بازاریابی بیمه راحت و بدون دردسر داشته باشید. کافی‌ست تا تاریخ انقضاء بیمه‌نامه‌ها را در سیستم‌های ارتباط با مشتریان خود ثبت کنید تا یک هفته قبل از انقضاء تاریخ بیمه‌نامه‌ها  روی موبایل‌هایشان به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود. انجام این کار برای شرکت‌های بیمه بسیار ضروری و مهم است. یادتان باشد اگر به‌عنوان یک شرکت بیمه‌گذار چنین موضوعی را فراموش کنید ممکن است بخش بزرگی از مشتریان خود را به سرعت از دست بدهید.

بازاریابی آسان بیمه

برای فروش آسان انواع بیمه از شرکت‌های مختلف بیمه می‌توانید عضو سامانه بازاریابی ازکی شوید. به دیگران بیمه بفروشید و به ازای هر بیمه از ازکی پورسانت بگیرید.

نمایش بیشتر

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا