بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

شرایط و جزئیات کامل بازخرید بیمه عمر و هر آنچه باید بدانید

با خرید بیمه عمر، قرارداد بلند مدتی بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر منعقد می‌شود. در واقع یکی از تفاوت‌های بیمه عمر با سایر رشته‌های بیمه در همین بلند مدت بودن آن است. اما ممکن است شما به عنوان بیمه‌گذار بعد از گذشت چند سال از بیمه عمر خود منصرف شوید و دیگر تمایلی به ادامه دادن آن نداشته باشید. همچنین ممکن است بعد از مدتی در پرداخت حق بیمه خود دچار مشکل شوید. در این شرایط یک راه‌حل پیش روی شماست: بازخرید بیمه عمر.

منظور از بازخرید بیمه عمر چیست؟

همان‌ طور که می‌دانید، در بیمه عمر می‌توانید مبلغ حق بیمه خود را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. هر ساله به این حق بیمه پرداخت شده سود تضمینی و سود مشارکت در منافع تعلق خواهد گرفت. مجموع مبالغ حق بیمه پرداخت شده و سودهای تعلق گرفته به آن، اندوخته بیمه عمر شما خواهد بود. این اندوخته در پایان مدت قرارداد یا به اصطلاح در زمان سررسید بیمه‌نامه، به صورت یک جا یا مستمری به شما پرداخت خواهد شد.

بازخرید بیمه عمر به این معنی است که شما قبل از اتمام قرارداد بیمه عمر خود، اندوخته آن را دریافت کرده و بیمه‌نامه را فسخ کنید.

شما می‌توانید پس از مدت زمان معینی که از بیمه‌نامه عمرتان گذشته باشد، برای بازخرید کردن آن اقدام نمایید. این مدت زمان در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت بوده و معمولا بین  ۶ ماه تا ۱ سال است.

 

معایب و مزایای بازخرید بیمه عمر

گفتیم که قراردادهای بیمه عمر بلند مدت است و می‌توا ند حداقل ۵ سال و حداکثر ۳۰ سال باشد. همان‌ طور که در مقاله‌های قبلی اشاره کردیم، پیشنهاد ما به خریداران بیمه عمر انتخاب بیمه‌ای بلند‌مدت‌تر است، به این دلیل که هر چه مدت زمان بیمه عمر بیشتر می‌شود، سود بیشتری به آن تعلق خواهد گرفت و در نهایت اندوخته مناسب‌تری برای بیمه‌گذار حاصل خواهد شد؛ به خصوص بعد از سال پانزدهم قرارداد.

یکی دیگر از پیشنهادات مهم ما به شما این است که قبل از سال پنجم قرارداد بیمه خود برای بازخرید کردن آن اقدام نکنید، چون این موضوع از نظر مالی به ضرر شما خواهد بود.

دلیل این مسئله هم این است که در ۵ سال اول قرارداد بیمه عمر، شرکت بیمه از اندوخته شما هزینه‌هایی مثل هزینه صدور، هزینه کارمزد نماینده، هزینه پوشش‌های بیمه‌ای، هزینه‌های معاینات پزشکی و… را کسر می‌کند و مابقی آن را به عنوان مبلغ بازخرید بیمه عمر به شما پرداخت خواهد کرد. در واقع با وجود اینکه در سال‌های اول قرارداد، سود تضمینی و مشارکت به بیمه‌نامه شما تعلق می‌گیرد، اما هزینه‌های کسر شده از سودتان بیشتر خواهد بود.

با یک مثال این موضوع را شرح خواهیم داد:

مثلا فرض کنید شما یک بیمه عمر ۲۰ ساله دارید و حالا بعد از گذشت ۲ سال قصد دارید آن را بازخرید کنید و در این ۲ سال هم در مجموع ۲ میلیون تومان حق بیمه پرداخت کرده‌اید. نکته مهم این جاست که در زمان بازخرید کردن بیمه‌نامه مبلغی که از بیمه دریافت می‌کنید، کمتر از ۲ میلیون تومان خواهد بود؛ به همین دلیل است که می‌گوییم بازخرید کردن بیمه عمر قبل از ۵ سال به ضرر شماست. در زمان خرید بیمه عمر جدولی به شما ارائه می‌شود که ارزش بازخرید بیمه عمر در پایان هر سال را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

معایب و مزایای بازخرید بیمه عمر
بازخرید بیمه عمر

به جای بازخرید بیمه عمر، از آن وام بگیرید!

بسیاری از بیمه‌گذاران بیمه عمر به دلیل عدم توانایی در پرداخت حق بیمه خود اقدام به بازخرید کردن آن می‌کنند. باتوجه‌به این امر که بازخرید بیمه عمر در سال‌های اول قرارداد باعث متضرر شدن بیمه‌گذار خواهد شد، پیشنهاد ما به شما این است که به جای بازخرید این بیمه‌نامه، از اندوخته بیمه عمر وام بگیرید و نیاز مالی خود را برطرف نمایید. با این کار اندوخته شما پایدار خواهد ماند. شما می‌توانید در پایان سال دوم بیمه‌نامه، تا سقف ۹۰ درصد ارزش بازخریدی بیمه عمر خود، وام دریافت کنید. آن هم بدون نیاز به ضامن و با سود بازپرداخت کم.

شرایط بازخرید بیمه عمر

حق بیمه‌ای که می‌پردازید، پس‌‎انداز می‌شود و شما می‌‎توانید بعد از گذشت چند ماه از مدت قراردادتان بسته به اساس‌نامه شرکت بیمه، اندوخته خود را بازخرید کنید و فسخ بیمه عمر را انجام دهید. مبلغ بازخرید بیمه عمر در جدول‌هایی که شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند، بر اساس مدت زمانی محاسبه می‌شود که از شروع قرارداد گذشته است. در پایان قرارداد ارزش بازخرید بیمه‌نامه عمر که مجموع حق بیمه‌هایی است که پرداخته‌اید به‌علاوه سودهایی که به آن تعلق گرفته است، بسته به سیاست‌های شرکت بیمه به‌صورت یک‌جا یا در صورت تمایل شما به‌صورت مستمری پرداخته خواهد شد؛ البته پرداخت مستمری هم شروطی دارد که در شرکت‌های مختلف تفاوت دارند.

نام شرکت بیمه شرایط بازخرید
بازخرید بیمه عمر پاسارگاد گذشتن ۶ ماه از خرید بیمه عمر و ارائه درخواست مکتوب برای پس گرفتن بیمه عمر پاسارگاد
بازخرید بیمه عمر ایران گذشتن ۲ ماه از خرید بیمه عمر، تحویل اصل بیمه‌نامه و تکمیل فرم درخواست بازخرید برای پس گرفتن پول بیمه عمر ایران
بازخرید بیمه عمر دانا بازخرید بعد از خرید بیمه‌نامه و ارائه درخواست مکتوب
بازخرید بیمه عمر آسیا بازخرید بعد از خرید بیمه‌نامه و ارائه درخواست مکتوب
بازخرید بیمه عمر سامان گذشتن ۱ سال از خرید بیمه عمر و ارائه درخواست مکتوب
بازخرید بیمه عمر کارآفرین بازخرید بعد از خرید بیمه‌نامه و ارائه درخواست مکتوب
بازخرید بیمه عمر سینا بازخرید بعد از خرید بیمه‌نامه و ارائه درخواست مکتوب
بازخرید بیمه عمر کوثر گذشتن ۶ ماه از خرید بیمه عمر و ارائه درخواست مکتوب
بازخرید بیمه عمر البرز گذشتن ۷ ماه از خرید بیمه عمر و ارائه درخواست مکتوب
بازخرید بیمه عمر نوین بازخرید بعد از خرید بیمه‌نامه و ارائه درخواست مکتوب
بازخرید بیمه عمر معلم

 

بازخرید بعد از خرید بیمه‌نامه و ارائه درخواست مکتوب

ارزش بازخرید در بیمه عمر چیست؟

ارزش بازخرید بیمه عمر هر یک از بیمه‌گذاران، بر اساس حق بیمه پرداختی، سن و سال بیمه‌ای (ابتدای شروع بیمه‌نامه) مشخص شده است. بیمه‌گذارانی که قصد بازخرید بیمه عمر خود را دارند، لازم است حتما جدولی را که شرکت بیمه‌ در اختیارشان قرار می‌دهد، به دقت بررسی کنند.

محاسبه ارزش بازخرید بیمه عمر

برای محاسبه ارزش بازخرید بیمه عمر بهترین کار این است که فرد بیمه‌گذار استعلام بیمه عمر خود را از نمایندگی بگیرد تا نماینده شرکت بیمه جدول بیمه عمر متناسب با شرایط خودش را به او تحویل دهد و از ارزش بازخرید بیمه عمر خود مطلع شود.

پرداخت یکجا برای بیمه عمر و دریافت مستمری در آینده

به دلیل روز شمار بودن و بهره مرکب سود در بیمه عمر، بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه یا یکجا، سود بسیار بسیار بیشتری را دریافت کند. البته باید تورم را هم در این حالت در نظر بگیرید. باتوجه‌به تورمی که در کشور ما وجود دارد، معمولا بهتر است که اقساط را ماهانه یا سالانه پرداخت کنید، چرا که ارزش پولی که شما در سال‌های بعد پرداخت می‌کنید، نسبت به پرداخت یکجا کم‌تر است.
محاسبه ارزش بازخرید بیمه عمر
بازخرید بیمه عمر

بهترین زمان برای بازخرید بیمه عمر چه موقعی است؟

بهترین زمان بازخرید وقتی است که بیمه عمر به سوددهی رسیده باشد و اگر بیمه‌گذار قبل از پایان این مدت اقدام به بازخرید بیمه عمر کند، متضرر خواهد شد. میزان سود بیمه عمر متناسب با سود سالانه هر شرکت بیمه، سن بیمه‌گذار و طرح بیمه عمر متفاوت است. به همین دلیل حتما قبل از بازخرید بیمه عمر چک کنید که بیمه عمر شما وارد سوددهی شده باشد.

مدارک لازم برای بازخرید بیمه عمر

برای بازخرید بیمه عمر به دلیل یا توجیه خاصی نیاز نیست و هر زمانی که برای بازخرید کردن بیمه خود تمایل داشتید، تنها کافی است با همراه داشتن مدارک زیر به نمایندگی بیمه مراجعه کنید:

  • اصل بیمه‌نامه عمر؛
  • رسید پرداخت‌های حق بیمه؛
  • تاییدیه حسابداری در خصوص دریافت حق بیمه؛
  • مدارک شناسایی بیمه‌گذار؛
  • پر کردن فرم مخصوص بازخرید بیمه عمر.

شرکت بیمه پس از بررسی و محاسبه ارزش بازخریدی بیمه‌نامه عمر شما تا آن تاریخ، مبلغ مورد نظر را به شماره حسابتان واریز خواهد کرد.

خرید، استعلام قیمت و مشاوره بیمه عمر در ازکی

همان‌طور که می‌دانید بیمه عمر بیمه‌ای است با جزئیات مهم و پیچیده که اطلاع پیدا کردن در مورد همه جنبه‌های آن کاری سخت و زمان بر خواهد بود. اما در ازکی مشاوران متخصصی فعالیت می‌کنند که با دقت و حوصله به تمام سوالات بیمه عمر شما پاسخ خواهند داد و شما را در انتخاب و خرید بهترین بیمه عمر راهنمایی خواهند کرد.

اگر در مورد بازخرید بیمه عمر، سود و پوشش‌های بیمه‌ای آن و یا سایر موضوعات مرتبط با این بیمه سوالی داشتید کافی است با شماره تماس 54864-021 تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان ازکی استفاده کنید.

مرکز مشاوره و انتخاب بیمه ازکی ارائه دهنده انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه تکمیلی، بیمه عمر و …. می‌باشد.

سوالات متداول

۱. منظور از بازخرید بیمه عمر چیست؟

بازخرید بیمه عمر به این معنی است که قبل از اتمام قرارداد بیمه عمر، اندوخته آن را دریافت کرده و بیمه‌نامه را فسخ کنید.

۲. معایب و مزایای بازخرید بیمه عمر چیست؟

بازخرید زودهنگام می‌تواند منجر به دریافت مبلغ کمتری شود و شرایط مختلفی در شرکت‌های بیمه برای بازخرید وجود دارد.

۳. آیا بجای بازخرید از بیمه عمر می‌توان وام گرفت؟

بله، می‌توانید بجای بازخرید، از اندوخته بیمه عمرتان وام بگیرید.

۴. شرایط بازخرید بیمه عمر چیست؟

شرایط مختلفی برای بازخرید وجود دارد که بستگی به شرکت بیمه و قوانین آن دارد.

۵. ارزش بازخرید در بیمه عمر چگونه محاسبه می‌شود؟

ارزش بازخرید بر اساس حق بیمه پرداختی، سن و سال بیمه‌ای مشخص می‌شود.

نمایش بیشتر

135 دیدگاه

  1. با سلام .چطور بفهمم مبلغ پولی که بابت بازخرید بیمه بمن تعلق گرفته درست است یانه آیا مرجعی برای رسیدگی به این موضوع هست ؟؟لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز.
      در جدول بیمه نامه عمر یک ستونی وجود داره با عنوان ارزش بازخریدی. شما میتونید این عدد رو در سال های مختلف مشاهده کنید.

    2. باسلام من 5 سال بیمه عمر پرداخت میکنم یعنی ما 4 نفر خانوادگی زن مرد ودوتا بچه میخوام هر 4تا را باز خرید کنم چون توان پرداخت ندارم وبه مشکل برخوردم ایا راحت میتونم پول 4نفر را بگیرم باسودش بگیرم

      1. سلام و وقت بخیر.
        بله امکان بازخریدی وجود داره ولی چون بیمه نامه شما در سال های اولش قرار داره، توقع دریافت سود پولتون رو نداشته باشید. احتمالا ارزش بازخریدی بیمه نامه های شما معادل مجموع مبالغیه که توی این 5 سال پرداخت کردید.

        1. سلام بیمه عمرم ولغو کردم بعد ۳ سال ولی ۳۰ درصد پولم وبرگردوندن خواهشا راهنمایی کنید

      2. مبلغ دریافتی در زمان سرسید بیمه نامه همان مبلغ بازخریدی در ان سال میباشد یا رقم زمان سررسید بیمه نامه متفاوت است

    3. با سلام , در سند بیمه نامه شما سنوات و ذخیره ی ریاضی شما نوشته شده است اگر در پنج سال اول هستید کسری دارد سال ششم به بعد طبق ستون ذخیره ی ریاضی در سند دریافت خواهید کرد . فاطمه جلالی نماینده بیمه پاسارگاد jlalyf810@gmail.com

    4. سلام
      9 سال بیمه عمر و حوادث وزارت نیرو را پرداخت کرده ام شرکت آب و فاضلاب که من بیمه شده آن می باشم لیست حق بیمه های عمر کارکنان که به صورت گروهی ارسال می کرده با لیست حق بیمه های دریافتی که نزد بیمه سینا می باشد مطابقت نمی کند. مطابق لیست بیمه گذار، من در طول این 9 سال 26میلیون تومان حق بیمه سرجمع پرداخت کرده‌ام ولی مطابق لیست موجود در نزد بیمه سینا بنده 16 میلیون تومان اندوخته مالی دارم یعنی 10 میلیون کمتر. الان که درخواست بازخرید داده ام بدون اینکه بیمه نامه و جدول ارزش بازخریدی بیمه‌نامه در اختیار من بگذارند حواله خسارت 16 میلیونی برای من صادر کرده اند. لطفاً راهنمایی بفرمایید برای احقاق حق خود چه اقداماتی باید انجام دهم؟ با سپاس از شما

      1. جابر عزیز سلام
        برای اطمینان می‌توانید از سایت بیمه مرکزی استعلام بیمه عمر خودتان را بگیرید تا مشخصات دقیق به شما نمایش داده بشود و از همین طریق پیگیری کنید.

  2. سلام برای بازخرید بیمه عمر به هر نمایندگی بیمه پاسارگاد میتوان مراجعه کرد یا به همانجا که خرید کردیم باید مراجعه کنیم اگر اون نمایندگی که خرید کردیم جمع شده باشد به کجا ؟

    1. سلام.
      دوست عزیز بازخرید کردن بعد از مدت کوتاه اون هم 3 ماه اصلا کار درستی نیست و به ضرر شما خواهد بود.
      قطعا پولی که شرکت بیمه بهتون برمیگردونه کمتر از پولی هست که شما پرداخت کردید

    2. در صورت بازخرید بیمه نامه قبل از 6ماه کل پولتون س داده میشه البته این موضوع در شرکتهای مختلف متفاوت هست بعضی از شرکت تا 3ماه و بعضی تا 6ماه اولیه بیمه نامه کل پول رو استرداد می کنند

  3. سلام نزدیک به 7سال میباشد2تا بیمه عمر نوین پرداخت میکنم وازماهی 30 هزارشروع کردم تا اکنون ماهیانه 69هزارپرداخت میکنم.. ودیگه نمیخام پرداخت کنم… وبازخرید کنم.. هرموقع به نمایندگی میرم وعده 2سال بعد میدن که سوددهی شروع میشه.. باید چکارکنم

    1. سلام و وقت بخیر.
      معمولا در همه بیمه های عمر سوددهی از سال پنجم شروع میشه. اما از اونجایی که حق بیمه پرداختی شما مبلغ پایینی داشته، ممکنه حق با نمایندگی باشه. در هر صورت شما میتونید به جدول بیمه نامه تون مراجعه کنید.

      1. اگر بخواهیم اقساط ۱۰ سال رو یکجا پرداخت کنیم
        میتونیم از همون موقع حقوق دریافت کنیم؟

        1. ملیکا عزیز سلام
          خیر، بعد از اتمام قرارداد پرداخت میشه اما توی مبلغ دریافتی تاثیر می‌گذاره.

    2. سلام وقت شمذ بخیر من وخواهرم ومادرم ۴ سال بیمه پاسارگاد پرداخت کردیم و به ما وعده پوشش بیمه ای درمانی دادن ووام دهی بالا ولی هیچ چیزی از بیمه پاسارگاد ندیدم بعداز ۴سال انصراف بخوام بدم پول خودمو بهم برمبگردونن کجا باید برم چیمار باید انجام بدم ممنون میشم پاسخ بدید

  4. سلام.. بابت هربیمه عمر 4میلیون پرداخت کردم.. و7سال طول کشیده.. هیچ سودی بهش تعلق نگرفته. تا سال 15 هم داخل جدول نگاه کردم.. فقط هم واریزی خودم میشه.. پس سود مشارکت کجارفت.؟. توبانک. هرچقدرکه بزاری ازهمون روزاول سودمیده

    1. سلام و وقت بخیر.
      به دلیل کم شدن هزینه صدور، پوشش ها و کارمزد، در چند سال اول اندوخته بیمه عمر شما افزایش زیادی نداره و سوددهی بیمه های عمر از سال پنجم شروع میشه. البته اگه حق بیمه شما هم خیلی کم بوده یا حق بیمه هر سال ثابت بوده، احتمال داره که سود زیادی به بیمه عمرتون تعلق نگرفته باشه.

  5. ازرش بازخریدی که تو جدول مشخص شده برای پایان هر ساله؟
    اگه کسی حق بیمه سالیانه پرداخت کنه موقع بازخرید همون مبلغ اون سال پرداخت میشه یا به نسبت ماه های باقیمانده سال بازخرید مبلغ محاسبه میشه؟

    1. سلام.
      دوست عزیز در جدول بیمه عمر مبلغ بازخرید در پایان هر سال نوشته میشه.
      ضمنا این مبالغ معمولا فقط با محاسبه سود تضمینی یا حداقل سود محاسبه شده و موقع بازخرید سود مشارکت در منافع هم به این مبالغ اضافه میشه.

      1. سلام شما نوشتید که پس از ۶ماه بعد میتونیم وام بگیریم الان من ۴ساله دارم میریزم هی میگن تعلق نمیگیره منم حقیقت میخام فسخ کنم تمام .باتشکر از شما.

        1. سلام وقت بخیر .معمولا نود درصد اندوخته شما رو باید بهتون وام بدن و بعد از شش ماه .حالا بستگی به مبلغ پرداختی شما داره

      2. سلام من ۲ سال بیمه عمر پاسارگاد پرداخت کردم الان یک ساله پرداخت نکردم الان میخوام لغو کنم پولی که دادم تو این دوسال بهم پس میدن؟

        1. سلام وقت بخیر.بله ولی کامل نه ،باکسر هزینه ها مثلا در صورت انتخاب پوشش از کار افتادگی مقداری از حق بیمه شما کسر می شود

    2. سلام من ۴ ساله بیمه عمر داشتم الان ۲ ماه باز خرید کردم ولی هنوز پولی بحسابم برگردانده نشدا

  6. سلام ببخشید یه سوال داشتم مثلا بنده بیمه بنده 20 ساله اسن و با رشد 20 درصد و با مبلغ 50000 شروع کردم.طبق محاسبه بنده 121میلیون پرداخت میکنم. و در اخر اندوخته ی بنده نوشته 170 میلیون .یعنی در طول 20 سال 50 میلیون سود داره؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز متاسفانه 50 هزار تومن مبلغی نیست که برای خرید بیمه عمر و دریافت یک سود خوب مناسب باشه.
      ضمنا در جداول بیمه عمر معمولا سود تضمینی یعنی سود حداقلی رو محاسبه می کنن. سود مشارکت در منافع هم به اندوخته شما تعلق میگیره

      1. بیمه عمر یه تله کلاهبرداریه. هیچ کدوم از حرفهاشون با واقعیت یکی نیست. به عنوان یه زخم خورده عرض کردم. فقط کلاهبرداری و دروغه

        1. رویا عزیز سلام
          متاسفیم که با مشکل مواجه شدید، شرکت‌های بیمه موظف هستند به تمام تعهداتی که در قرارداد بیمه عمر نوشته شده است عمل کنند.

      1. سلام دوست عزیز
        معمولا سود بانکی با سود بیمه عمر برابر هست. ممکنه تفاوت خیلی کمی داشته باشه که اون هم به دلیل داشتن پوشش جانبی هست.

  7. سلام من الان بیمه عمر خریدم و ۱۲۰۰۰۰۰ هزارتومان برای سال اول پرداخت کردم و گفتن ۲۷% سود داره و از من ۱۲۷۰ گرفتن برای سال اول اما تو جدول نوشته ارزش بازخرید سال اول ۵۷۶۰۰۰هزار تومان
    یعنی بعد یکسال بخوام باز خرید کنم فقط هین مبلغو دریافت میکنم؟
    سود مشارکت در منافع چی هست و چطور محاسبه میشه؟
    من در کل ۱۴۲ میلیون پرداخت میکنم و ۲۵۴ میلیون میگیرم سود مشارکت این چجوری هست؟
    من فقط همین ۲۵۴ میلیونو میگیرم بعد ۲۱ سال یا سود مشارکت هم بهش تعلق میگیره؟

    1. سلام دوست عزیز.
      اون نمایندگی که بیمه عمر رو خریداری کرده اشتباه کرده و 27 درصد سود رو بهتون اعلام کرده. چون همه ما فقط در مورد سود تضمینی مطمئن هستیم و سود مشارکت در منافع میزانش مشخص و قابل پیش بینی نیست.
      ضمنا در پنج سال اول بیمه نامه، سود به شما تعلق میگیره ولی از اونجایی که هزینه هایی مثل کارمزد نماینده و هزینه پوشش ها کسر میشه، مبلغ بازخریدی کمتر از حق بیمه های پرداختی شماست و باز خرید کردن به ضررتونه.
      در جداول بیمه عمر هم معمولا ارزش بازخریدی فقط با احتساب سود تضمینی محاسبه شده و بعدا به شما سود مشارکت هم تعلق میگیره

  8. سلام
    من سال 89 بیمه عمر و تامین آتیه خریدم با پرداخت ماهیانه ده هزار تومان و ضریب افزایش سالیانه 15 درصد که بعد از 30 سال حدود 180 میلیون ارزش تضمینی این بیمه خواهد بود .ارزش این مبلغ با تورمی که در این ده ساله داشتیم و هنوز بیست سال دیگر تا پایان پرداخت بیمه باقی مانده ، عملا به ارزش یک بسته آبمیوه هم نخواهد بود! آیا راهی هست که بتوان ارزش بیمه‌نامه را بالاتر برد و آنرا به روز کرد؟ به صورتی که در پایان بیمه نامه حداقل یک میلیارد تومان ارزش بیمه نامه باشد؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      متاسفانه مبلغی که شما برای پرداخت ماهیانه انتخاب کردید بسیار پایینه و نمیشه با این عدد انتظار یک سرمایه گذاری خوب داشت. شما میتونید به همون نمایندگی که بیمه رو خریدید مراجعه کنید و ببینید تا چه اندازه امکان افزایش حق بیمه برای شما وجود داره. اگه باز هم عدد کمی بود، بهتره در کنار این بیمه یک بیمه عمر دیگه با شرایط بهتر خریداری کنید.

    2. بازخريد كنيد.بيمه ي عمر ذاتا در تمام دنيا چيز خوبيه ولي متاسفانه تو ايران با توجه به تورم متضرر ميشيد

      1. درود بر شما . لزومی هم نداره بازخرید کنید. بازخرید هم کنید متضرر نمیشید . میتونید به جای بازخرید کردن بازنشستگی مادام العمر بگیرید که واقعا به صرفه تر خواهد بود

  9. سلام وقتتون بخیر،بنده تو سال پنجم بیمه عمر هستم هر شش ماه 2 میلیون پرداخت میکنم با مدت زمان بیمه ده ساله هست
    سود تضمینی چقدره واسه بیمه ما تو ده سال؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      سود تضمینی برای بعد از 4 سال 10 درصده.
      برای اطلاعات دقیق تر در مورد بیمه نامه لطفا با همون نمایندگی که بیمه رو خریداری کردید تماس بگیرید.

  10. سلام به نظر من الان با این شرایط بیمه فقط ضرر هست من ۱۰ سال پیش بیمه ۲۰ ساله باز کردم به این امید که بتونم بعداز۲۰ سال یه پژو بخرم الان با گذشت ۱۰سال با سود تضمینی۲۰ سال فقط میتونم یه سه چرخه پلاستیکی برای بچه ام بخرم

    1. با سلام وقتت بخیر.
      درست میفرمایید با توجه به افزایش قیمت و هزینه‌ها این مسئله وجود داره.

  11. سلام من ی ماهه ک حق بیمه رو میدم یعنی ب ماه نرسیده مبتونم بیمه نامه رو باطل کنم همون مبلغ رو به من میدن؟

  12. سلام من ی ماهه نشده ک ببمه کردم خودمو و میخوام باطلش کنم آیا میتونم پولمو کامل بگیرم؟؟

    1. بله در۳۰ روز اول میشه انصراف داد و کل پول پرداختی رو پس گرفت.اگر پس ندادن شماره بیمه مرکزی رو سرچ کنید اعتراض‌تون رو از نماینده پیگیری کنید حتما

  13. عرض سلام
    معذرت میخوام برای بازخرید بیمه عمر ۵ سال پرداخت بشه و برای سال ۶م بیمه بازخرید بشه
    ((کل پول پرداختی بازگردانده میشه ب چ صورت هست؟
    و اینکه سودی هم تعلق میگیره یا ن چون
    بعد 5سال بیمه بازخرید بشه فقط اصل پول رو برمیگردونن؟
    ممنون میشم برای پاسخ گویی

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز در حال حاضر تنها بیمه دولتی بیمه ایرانه. یعنی شرکت های معتبر در زمینه بیمه عمر مثل بیمه پاسارگاد و بیمه سامان هم خصوصی هستند. بهتره برای انتخاب بیمه عمر به جای خصوصی یا دولتی بودن، معیارهای دیگه رو در نظر داشته باشید

  14. باسلام ببخشیدمن ازسال ۹۱به نظرم پرداخت حق بیمه داشتم توی سوابق دیدم بیمه عمرآسیاواسه طلاب آیامیتونم بفرومش واینکه ازشهریه این مبلغ اخذمیشه وکلااگه بفروشم چقدربهم تعلق میگیره برای مبلغ بازخریدباتشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      بیمه عمر قابل فروش نیست اما اگه منظورتون بازخرید بیمه نامه ست، باید در مورد سرمایه بیمه عمر و مبلغ بازخریدی به شعب بیمه آسیا مراجعه کنید

  15. سلام من میخوام نماینده بیمه عمر شرکتی بشم اما میترسم که کلاهبرداری کنه و بره ومن بمونم با بیمه شده ها؟ایا امکانش هست که کلاهبرداری کنن؟ودر کل بنظرتون بیمه عمر وتامین اتیه برا بیمه شده بهتره یا بیمه گر؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      شما که به دنبال نمایندگی هستید، بهتره که اول یک سری اطلاعات حداقلی در مورد بیمه داشته باشید و بدونید که شرکت های بیمه تحت حمایت بیمه مرکزی هستن.
      ضمنا بیمه عمر از اون دسته بیمه هاییه که به خاطر کارمزد سالانه و مداوم، میتونه برای نماینده ها هم مناسب و سودآور باشه.

      1. سلام و عرض ادب. خسته نباشید. یه سوال داشتم . منو تو دوازده سالگیم بیمه عمر کردن خوشبختانه اونجا شانس اوردم بعدشم فکنم بیمه بیست ساله باشه طول عمرش ک مثلا تو32سالگیم میگیرم اگه خدا عمر بده خاستم بدونم ک الانم نوزده سالمه هفت ساله بیمه رو میریزن مثلا من تو 32سالگی پول ک میگیرم از بیمه چند میدن هیچ صد میلیون میدن ارزششو داره؟!؟باتشکر ممنون

        1. سلام دوست عزیز
          بستگی به شرایط و جدول بیمه شما داره. باید از طریق نمایندگی که بیمه عمرتون ازش خریداری شده اقدام کنین و جدول بیمه عمرتون رو ببینین. طبق جدول حق بیمه سالیانه و ارزش بازخرید در اخرین سال مشخص هست.

  16. سلام علیکم خسته نباشیدکدوم وقت وام میدن برای بیمه عمرمعلم راهنمایی باتشکر جوابموایمیل بفرست

  17. سلام
    شوهر من سالهای 80و81چن سال قبل وبعد از این ماهانه به بیمه دانا پول پرداخت میکرد ولی هیچ پولی از بیمه دریافت نکرد حتی پول خودش نمایندگی مدرک ازش خواست توی بار کشی خونمون مدارکو گم کردی ولی نوی فیش حقوقیش ویه دفترچه ی مشخصه تعدادی از قسطهاش .آیا امکان داره ما به پولمون برسیم

    1. سلام و وقت بخیر.
      لطفا به یکی از شعب بیمه دانا مراجعه کنید تا بیمه نامه شون رو استعلام بگیرن. اینکه بهتون پولی پرداخت میشه یا نه، به شرایط بیمه نامه و اندوخته شما بستگی داره

  18. من حق بیمه ام رو کس دیگه پرداخت کرده
    فامیل بود و تو یکی از شعبه های بیمه پاسارگاد کار میکرد من میدادم به اون پرداخت میکرد الان من صورتحساب پرداختاشو ندارم چیکار کنم ؟
    لطفا پاسخ بدید

    1. با سلام.
      ما که شعبه بیمه پاسارگاد نیستیم که پاسخی براتون داشته باشیم. شما باید از طریق شعب بیمه پاسارگاد مشکلتون رو پیگیری کنید

  19. سلام وقتتون بخیر…
    میخواستم بپرسم ما میتونیم مبلغ باز خریدمون رو به صورت مستمری دریافت کنیم؟؟یا موقع بازخرید همشو یکجا بهمون میدن

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      شما در صورتی میتونید مستمری بیمه عمر رو دریافت کنید که بیمه نامه تون تا پایان مدتش ادامه پیدا کرده باشه. یعنی اگه بخواین زودتر از مدت قرارداد بیمه نامه رو بازخرید کنید، نمیتونید مستمری دریافت کنید.

    1. با سلام.
      نحوه پرداخت در شرکت های مختلف متفاوته ولی تا جایی که بنده اطلاع دارم، به صورت چک پرداخت میشه

  20. سلام،من مدت چهار سال هست که از طرف محل کار بیمه عمر رازی شدم،البته یکسال و نیم هست که بازنشسته شدم اما بیمه را ادامه دادم،البته حدودا همه همکاران پس از بازنشستگی بیمه نامه را بازخرید کردند اما من ادامه دادم،اقساط بیمه برای امسال که سال چهارم هست شده ۷۶۰۰۰ تومن.
    من اقساط بیمه را که تا برج یک سال دیگه هست کامل پرداخت کردم،اما وقتی به مزایای بیمه نامه که محل کارم برای من خریداری کرده بوده نگاه میکنم می بینم که همه مزایا حداقل انتخاب شده،آیا راهی هست که با حفظ همین بیمه نامه که چهار سال هست پرداخت کردم مزایا را ارتقاء بدم،مثلا مبلغ پرداختی را بیشتر کنم تا مزایا هم ارتقاء پیدا کنه؟؟

    البته مسؤل بیمه عمر شعبه مرکزی به من یک فرم دادن و گفتند وقتی اقساط امسال را کامل پرداخت کردید این فرم را پر کنید و مزایا و مبلغی که در نظر دارید درج کنید تا من بیمه را ارتقاء بدم،آیا اینکار واقعا با حفظ امتیاز پرداخت این چهار سال شدنی هست یا باید این بیمه نامه بازخرید و بیمه جدید با شرایط جدید و از صفر صادر بشه؟
    ممنون

  21. سلام خسته نباشید، من بیمه زندگی مان دارم میتونم بعد از چند سال 5 یا 10 سال بعد پول رو بگیرم؟؟؟؟؟؟

    1. با سلام.
      بله در همه بیمه های عمر شما میتونید هر زمان که بخواید برای بازخرید بیمه نامه و دریافت پول اقدام کنید. ولی پیشنهاد ما به شما اینه که قبل از 10 سال این کار رو نکنین. چون سود زیادی به پولتون تعلق نمیگیره و حتی در سال های اول ضرر هم می کنید

  22. سلام.خسته نباشید.
    من ۸ سال است که بیمه عمر پرداخت کردم.الان میخام بازخرید کنم.خواستم ببینم بجز ارزش بازخرید که توی جدول نوشته،بهش سود مشارکت هم تعلق میگیره بخاطر این ۸ سال؟یا فقط بازخرید بهش تعلق میگیره

    1. سلام ممنون از شما.
      اگه جدول بیمه عمری که دست شما هست فقط با احتساب سود تضمینی محاسبه شده باشه، بله، سود مشارکت هم به اون مبلغ اضافه میشه

  23. سلام اين بيمه ها به هيچ عنوان به صرف نيست!! چون سودشون پايين نرخ تورم و كالاها هست و من به اشتباه خودم اينجا اقرار مي كنم كه طي چهار سال گذشته هر سال بين ١٠ تا١٤ م پرداخت كردم و از سكه ١م شروع كردم و امسال هم كه سكه ١٣م هست، اگر هرسال تعداد سكه ميخريدم از سال١٣٩٥ الان سرمايه ريالي من بيش از٥ برابر بيمه بود ، ضمنا توي سود بانك هم اين قضيه صادق هست

    1. با سلام.
      دوست عزیز مهم ترین موضوع برای خرید بیمه عمر، انتخاب درسته. یعنی اگه مشاوره دقیق و بر اساس شرایط افراد بهشون داده بشه، میتونن بیمه عمر خیلی خوبی داشته باشن.
      ضمنا توجه داشته باشید که بیمه عمر فقط یه روش سرمایه گذاری مثل بانک یا طلا نیست. بخشی از بیمه عمر، سرمایه گذاریه و بخش دیگه اون که خیلی مهمه، پوشش های بیمه ایه.
      پس نمیشه سرمایه گذاری توی بیمه عمر رو با بورس، بانک یا طلا مقایسه کرد. هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن

    2. منم همینطور اگر طول این چند سال پولمو میدادم طلا و سکه الان صد برابر شده بود

    3. سلام و درود شما چرا فقط افزایش سرمایه رو مدنظر قرار میدین این مدت که تحت پوشش بیمه بودین چی میشه باید همه ی جوانب رو بسنجی

  24. سلام‌.ببخشید‌من‌بیمه‌عمر۲۰ساله‌قرارداد‌بستم.میخواستم‌بدونم.بعد‌۲۰سال‌‌بااحتساب‌سود‌.بازخرید‌بشم‌ظمناهرشش‌ماه‌۶۰۰هزار‌تومان‌پرداخت‌میشه‌به‌بیمه‌دانا‌.چقدر‌دستم‌میاد

    1. با سلام.
      دوست عزیز سرمایه نهایی بیمه عمر به فاکتورهای زیادی بستگی داره و محاسبه ش به این سادگی نیست که ما بتونیم بر اساس حق بیمه شما محاسبه رو براتون انجام بدید.
      شما میتونید جدول بیمه عمرتون رو بررسی کنید و یا به همون نمایندگی یا شعبه ای که بیمه تون رو خریداری کردید مراجعه کنید

  25. با سلام و عرص خسته نباشید
    بنده پارسال اول دی ماه مبلغ ۲۴۰۰ رو ب صورت سالیانه از قراره ماهی دویست هزار تومان ب بیمه پاسارگاد واریز گردم..و در طول این یک سال از هیییچ چیزی استفاده نکردم.الان میخوام خودمو باز خرید کنم چقد از پولم برمیگرده

    1. سلام دوست عزیز
      به طور معمول ما بازخرید بیمه عمر رو کمتر از 5 سال توصیه نمی‌کنیم چرا که همونطور که در متن گفتیم در یک سال (کمتر از 5 سال) سود زیادی به حق بیمه شما تعلق نمیگیره و در عین حال مبلغ کارمزد، حق پوشش، هزینه صدور و … کم میشه که باعث میشه مبلغ بازخرید شما از مبلغ اولیه کمتر بشه. توصیه ما این هست که اگر امکانش رو دارید حداقل تا سال پنجم بیمه رو نگهدارید و بعد بازخرید کنید.

      1. سلام من الان 1 ساله خودمو بیمه کردم بعد تو کاغذی ک دادن نوشته بعد از 30 سال 2 ملیاردو 600 ملیون واقعا این مبلغ پرداخت میکنن بعد از 30 سال

          1. خیر اینطور که میفرمایین نیست این خانوم دارن نصف این مبلغ رو یا حتی کمتر تا پایان ۳۰ سال پرداخت میکنن . اما بیش از ۵۰ درصد تصاعد و سود براشون در نظر گرفته شده که در صورت محقق شدن مبلغ قابل قبولی هست حتی برای ۳۰ سال آینده. پول هیچ وقت بی ارزشه نمیشه مردم تا چند وقت پیش برای فروش سهام عدالت به قیمت های ناچیز سر و گردن میشکستن. نرخ تورم هم ثباتی داره همیشه در حال صعود نیست .

  26. سلام خسته نباشید یک سوال داشتم از حضورتون بنده بیمه عمر البرز دارم فروردین ماه 6 سال است که دارم پرداخت می کنم اگر بخواهم بازخرید کنم چه سودی به آن تعلق می گیرد. وام بگیرم بهتر است یا بازخرید کنم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      ارزش بازخرید بیمه عمر بستگی به حق بیمه پرداختی شما و سود سالیانه داره. در این مورد میتونین با شرکت بیمه تماس بگیرین تا از مقدار دقیق سود بیمه عمرتون مطلع بشین و بتونین بین دریافت وام یا بازخرید با توجه به سود هرکدوم تصمیم بگیرین

  27. باسلام
    من بامطالعه دقیق به این نتیجه رسیدم این بیمه ها کلاهبرداریه ،یجورایی مثل وعده بهشتیه ک شاید اصلا نبینیش،حواله به اینده روهواست،این وسط بیمه هم هزار تابهونه داره برای درشمول بیمه نبودن خ چیزاداره!!!!!کل درآمد این بیمه ها ازانصراف قبل از موعده..چون اکثرن پشیمون میشن ولغو قرارداد میکنن،شرایط بازخریدشونم ب نفع خودشون میزارن ک هروقت بخوای پولتو بگیری نصف پرداختیت پریده باشه!!!،همون پولو بزاری بانک ازسودماهنش بهترین بیمه تکمیلی رومیتونی بخری!!!

    1. رضا عزیز سلام
      در قرارداد با شرکت بیمه تمام موارد شفاف نوشته شده است و قطعا اگر شخصی تنها دنبال پوشش‌های درمانی هستش باید بیمه تکمیلی رو انتخاب کنه، در مقابل بیمه عمر هم مزایای خاص خودش را دارد.

  28. سلام من چهار ساله و نیم ک بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد پرداخت کردم ولی موقع تعویض دفترجه گفتن شما ۹ قسط معوقه دارید درحالی ک همه برگه ها چاپ ماشینی شده بود واس همین من میخوام بازخرید کنم
    آیا همه پولی ک داده بودم رو برمیگردونه

    1. سلام دوست عزیز
      به طور معمول ما توصیه می‌کنیم که بیمه عمر قبل از سال پنجم بازخرید نشه. بهتره اول پیگیر مشکل پیش آمده بشین تا در زمان بازخرید مشکلی براتون ایجاد نشه.

  29. سلام کارشناس محترم ،شما که هی تو جواب ها میگین پنج سال اول واسه صدور اینا هزینه کم میکنن،خوب هر بیمه نامه یه بار صادر میشه هرساله که صدور جدید نمیزنن،مساله اینه که 75%از حق بیمه ای که پرداخت میشه واسه نماینده جنرال و بازاریابه دیگه چیزی تهش نمیمونه،واسه همینه اندوخته مشتری تا بخواد با سودش با مبلغی که پرداخت کرده برابر بشه حداقل 7و8سال زمان میبره

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه عمر سال اول خریداری میشه ولی دقیقا مثل تمام بیمه‌نامه ها هرسال تمدید میشه و شما مبلغی رو پرداخت میکنید. هزینه‌هایی که باعث میشن در سالهای اول سود نداشته باشه علاوه بر کارمزد پرداخت‌ها و تمدید سالیانه، مالیات هم هست که به مبلغ پرداختی تعلق میگیره و خیلی موارد دیگه که باعث میشه در سال‌های اول سود نداشته باشه.

  30. میخاستم بیمه عمر کنم خودمو بااین اوصاف منصرف شدم هرسال کلی پول بده برای بیمه تازه بعداز۵سال بخای پولتو بگیری همونو که دادی تحویل میگیری ؟همون پولو پس انداز کنیم یا دلار یاسکه بخریم بیشترسودمیکنه موندم چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      شرایطی که شما میفرمایید صرفا بعد مالی و اندوخته این بیمه هست. شما اگر پول نقد خودتون رو داخل بانک بزارین هم سالانه حداکثر 20 درصد سود بهش تعلق میگیره که با سود سالیانه بیمه عمر برابره و حتی گاهی امکانش هست که این سود برای بیمه عمر بیشتر باشه. اما نکته‌ی قابل توجه بیمه عمر پوشش‌های هست که به شما میده و ممکنه در شرایط خاص واقعا کمک کننده باشن. البته این خیلی مهمه که بیمه عمری که انتخاب میکنین کاملا مناسب با شرایط فعلی و مطلوب شما باشه تا در نهایت بتونین به سود خوبی در اندوخته برسین.

      1. سلام، شما بر چه مبنای میگید سود بیمه عمر بیشتر از سود بانکی هستش بنده سود بانکی
        یکساله 16 درصد حساب کردم با سودی که بیمه عمر تو جدول باز خرید برام نوشته خیلی کمتر هستش. بیمه عمر در سود دهی 30 ساله600تا 700 میلیون کمتر از بانک سود میده که با توجه به تعهدی که در قبال خسارت دارند بازهم کمتر از ميزان سود بانکی هستش بخاطر همین هستش شرکت های بیمه مثل قارچ زیاد میشوند

        1. شما در محاسبات خود دچار خطا شدین در بدترین حالت سود بیمه عمر و بانک باهم برابر است.

  31. سلام من مدت ۲ ماهه که برای خودم و ۲ فرزندم بیمه نامه گرفتم الان اصل بیمه نامه رسیده دستم در سالهای اتی باید مبالغ زیادی رو پرداخت کنم و در توان من هم نیست الان مسئول بیمه میگه اگه بازخرید کنید ۳۰ تا ۴۰ درصد اصل سرمایه رو بیمه برمیداره .
    این واقعیت داره؟

    1. سلام دوست عزیز
      در سال‌های اول بیمه عمر مبالغ کارمزد و مبالغ صدور و … از سود بیشتر هست و در نتیجه اگر زیر 5 سال بیمه عمر بازخرید بشه مبلغ نهایی که به شما برگردونده میشه از مبلغ اولیه که گذاشتین کمتر میشه. شما میتونین حق بیمه پرداختی رو تغییر بدین تا در سال‌های بعد مبلغ کمتری پرداخت کنین. بهتره تا سال 5ام بازخرید نکنین که حداقل کل مبلغی که گذاشتین بهتون برگرده. اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر داشتین با شماره 02154864 تماس بگیرین تا همکاران بخش بیمه عمر ما راهنماییتون کنن.

  32. سلام.
    شما تو هر جوابی جناب فقط میگید مبلغ کمیه پول شماو…..
    خب اگه کسی میاد بیمه میکنه خودشو چون درآمد بالای نداره
    کسی که سرمایه دار باشه ماه 10 ملیون بخواد بزاره چرا باید بیاد تو بیمه این بزاره
    بعد آدم سرمایه دار نیاز به بیمه نداره
    اینقد نگید مبلغ پایین و مردم توجیه کنید، تا 5 سال سود نداره شما با پول مردم سود میگیرین بعد 5 سال همون سود کلان بین بیمه شدها پرداخت میکنید
    و اینکه خیلی ها باز خرید میکنن و کلی ضرر و این ضرر میشه سود بیمه
    در کل بیمه به هیچ دردی نمیخوره

    1. سلام دوست عزیز
      هدف اصلی از بیمه عمر داشتن پوشش در کنار سرمایه و اندوخته هست. در نهایت قرار نیست که با بیمه عمر پول فرد 20 برابر بشه. شما چه پولتون رو توی بانک بزارین چه به عنوان سرمایه بیمه عمر پس‌انداز کنین در نهایت یه مبلغ میشه البته اگه بیمه عمر درست انتخاب کرده باشین. خیلی مهم هست که بیمه عمر با شرایط هر فرد سازگار باشه. اگه فرد نمیتونه مبلغ زیادی رو پرداخت کنه طبیعتا نمیشه انتظار سود خیلی بالا داشت همونطور که اگه پول توی بانک هم گذاشته بشه به نسبت مبلغ سود بهش تعلق میگیره.
      با این وجود تمام توضیحات ما صرفا برای راهنمایی بیشتر هست و انتخاب در نهایت با خود فرد هست و هیچ اجباری برای خرید بیمه عمر وجود نداره.

  33. سلام ؛ من درخواست باز خرید بیمه عمر کردم؛ معمولأ چه مدت طول میکشه تا شرکت بیمه طلب منو پرداخت کنه؟

  34. سلام دوست عزیز،
    من ۱۲سال میشه که بیمه عمر پرداخت میکنم بازخرید من هم ۲۰ساله هست هرسال خود نمایندگی که دارم دفترچه بیمه برام میاورد ولی این اواخر ۲سال باتاخیر زیاد برام دفترچه میاورد و کلی جریمه باید پرداخت میکردم العان هم ۶ ماه میشه که واسه دفترچه تماس میگیرم امروز فردا میکنه تا بیاد به دستم برسه و درآخرهم من باید کلی جریمه پرداخت کنم میشه راهنمایی کنید که از نمایندگی جای دیگه هم درخواست دفترچه کنم بهم دفترچه بیمه عمر بهم میدن یانه ممنون میشم کامل توضیح بدین.

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه چون پرونده شما در اون نمایندگی هست باید از طریق همون نمایندگی پیگیری کنین. با این وجود اگر چنین مشکلاتی وجود داره بهتره به یکی از شعب اصلی شرکت بیمه مراجعه کنین و درخواست بررسی موضوع رو مطرح کنین چون چنین شرایطی باید حتما پیگیری بشه و نمایندگی در صورت داشتن تخلف پاسخگو باشه.

  35. سلام من از سال۹۳ بیمه عمر پاسارگاد هستم و پارسال وام بهم تعلق گرفت ۶ ملیون وام گرفتم الان چنتا قسطشو دادم خدود ۲ ملیونشو اما دیگه میخوام بازخرید کنم چون هنوز قسط وامم تموم نشده بازخریدم چجوری انجام میشه ایا پولی بهم تعلق میگیره بازم یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتونین بیمه رو بازخرید کنید و اقساط باقی مونده از مبلغ بازخریدی شما کم میشه.

  36. سلام آیا میشه اقساط بیمه رو زودتر از موعد مقرر یکجا واریز کرد و زودتر از موعد مقرر سود بیمه رو دریافت کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      دقیق متوجه منظورتون نشدم. قصد دارین اقساط سالیانه رو یکجا پرداخت کنین و بعد بازخرید کنین؟

  37. سلام بیمه اصلا نریزید اینا فریب کار ودزد هستن
    بعد از 5سال میخوام انصراف بدم اذیت میکنن و پول خودمو بدون سودم نمیدن

  38. سلام خسته نباشید من بیمه تامین اجتماعی دارم بیمه عمر پاسارگاد بیمه شدم همراه با خانمم لطفا راهنمایی کنید از پوشش های بیمه عمر استفاده کنم بهتره یا استفاده نکنم بهتره ممنون از شما کارشناسان محترم

  39. سلام من هزینه یک سال بیمه ایران را به صورت دو قسط ۱۲۰۰۰۰۰ پرداخت کردم الان پشیمونم
    میخوام پولم را پس بگیرم
    چکار کنم که پولم برگرده نمیتونم تا پنج سال صبر کنم.

  40. همسرم بدون اجازه من برای فرزندم حساب بیمه باز کرده.با توجه به اینکه ولی من هستم و کار همسرم غیرقانونی بوده آیا من میتوانم بیمه را بازخرید کنم یا وام بگیرم؟باید چکار کنم؟

    1. حسین عزیز سلام
      فرآیند انتشار دیدگاه‌ها کمی زمان‌بر است و ما تمامی انتقادات رو منتشر می‌کنیم.
      ممنون از همراهی شما

  41. سلام. وقت بخیر. من بازنشسته ی فرهنگیان هستم، ۶۲ سال سن دارم. بیمه ی عمر مکمل 757 از این ماه قسطش تموم شده. الان چی میشه؟ من باید چی کار کنم؟
    من هیچ اطلاعاتی ندارم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. همراه عزیز سلام
      شما باید از جایی که بیمه‌اتون کرده، پیگیر این مورد باشید.

    2. سلام جناب غلام نیا
      شما باید از شعبه ی بیمه ی خود , دو حالت کلی دارد , باز پرداخت یکجا با سود و یا تقسیم بندی به مستمری ماهانه ببینید کدوم به نفع شما هست اگر سود بانکی که به کل اندوخته شما تعلق میگیره از مستمری ۱۲ ماه شما کمتر باشه مستمری رو انتخاب کنید اگر بیشتر باشه بازپرداخت کل بیمه رو مطالبه کنید.

  42. سلام وقت بخیر …بنده می خوام بیمه عمر مادرم‌رو یکجا پرداخت کنم… امکانش هست ۱۹ سال رو یکجا پرداخت کرد ؟ اگه نیست چند سال رو میشه یکجا پرداخت کرد…ممنون

  43. سلام وقت بخیر … برای دختر ۲۹ ساله امکانش هست بیمه جهیزیه پنج ساله انجام بشه بعد در سال اول تمامی پرداختی پنج سال تسویه بشه و بازخرید صورت بگیره؟

  44. باسلام.من دیماه۹۱برای دو فرزندم اقدام به عقدقرارداد بیمه عمردرشرکت بیمه نوین بیرجند نمودم.پس از پایان۱۸ ماه واریز اقساط ماهیانه بیمه؛ دیگر اقساط را واریز ننمودم.یعنی فقط تا خرداد۹۳ اقساط را واریز نمودم.خلاصه بعدگذشت حدود۷ سال اقدام به باز خرید بیمه نامه ها نمودم که متأسفانه بیمه نوین اظهار داشت به علت عدم پرداخت اقساط ماهیانه بیمه عمر؛هیچ وجهی مسترد نمی گردد.درمتن قرارداد گفته شده که چنانچه اقساط پرداختی زیر ۶ ماه باشد؛هیچ وجهی در بازخرید پرداخت نمیگردد.چگونه به خاطر وجود یک قانون خلاف انسانیت و وجدان بشری؛حق و حقوق انسانها پایمال میگردد.چرا حداقل۱۲ ماه پرداختی دیگر را به من نمیدهند.با کدام وجدان راحت پول انسان را ظبط میکنند.ان شاءالله که با بازنگری در این فعل حرام حداقل نسبت به تطهیر حقوق کارکنان شرکت بیمه نوین اقدامی در راستای انسانیت و شرف انجام شود.اینجانب به نوبه ی خودم به هیچ وجه پول ظبط شده خویش را حلالتان ندارم و تا دنیا و آخرت طلب حق خودم را دارم.آیا حالتان خوب است؟آیا به ما مال باخته ها هم هنگام خوشیها و… توجهی دارید؟ از این گناه بزرگ و حرام واضح و آشکار نمیهراسید؟ وجدانتان راحت است؟

    1. با سلام جناب داوودی
      در قانون مدنی هنوز زیر ۶ ماه است . تا ۵ سال بازخرید کسورات دارد ولی چیزی به اسم عدم پرداخت حق بیمه نداریم . شما می توانید این مورد رو در شکوائیه وارد کنید و در دادگستری بخش دادیاری با مدارک پرداختی بیمه اعلام کنید تا بررسی شود .
      فاطمه جلالی نماینده پاسارگاد

  45. سلام
    من خودم رو تحت بیمه ی مستمری و بازنشستگی تکمیلی خاورمیانه درآوردم بیشتر از یک ماه پیش به صورت ۱۵ ساله، از ۵ میلیون در سال شروع شده، میخواستم بدونم با فسخ قرارداد چقدر بهم برمیگردونن؟

  46. مبلغ 1600000هزار تومان در مدت یکسال دادم به بیمه عمر ایران بعد یکسال بازخرید کردم کلا 150000هزار تومان یعنی یه قسطشو بهم برگردوندن .لطفا تو مملکت اسلامی این مورد را پیگیری کنید .من اصلا راضی نیستم .

  47. سلام وقت بخیر
    الان ۵ساله که بیمه عمر پارسیان هستم به مدت ۳۰سال قرارداد دارم میتونم ۲۵سال باقی مونده رو یکجا پرداخت کنم و مبلغ نهایی رو دریافت کنم؟

    1. همراه عزیز سلام
      مبلغ نهایی بعد از مدت قرار داد به شما پرداخت می‌شود و البته برای شما به صرفه نیست که تمام هزینه را یکجا پرداخت کنید.

  48. سلام
    من 6 سال حق بیمه پرداخت کردم
    میخواستم بدونم فسخ بیمه برای من به صرفه تر است یا باز خرید
    ممنون میشم کمکم کنید

  49. سلام از سال 92 منو بیمه کردن از طرف کمیته امداد داخل بیمه پاسارگاد و تا سال 97 قسط هاشو ریختن بیمه من 20سالع هستش و حوصله پرداخت کردن تا سن 28سالگی رو ندارم تا الان 3/700میلیون تومان پرداخت کردم تا سال 97 بوده این قیمت میتونم تا سال 1401 مبلغ 1/700تومان دیگه پرداخت کنم و بعد انصراف بدم چیزی افزوده میشه به مبلغی که میدن بهم ؟

  50. میخوام در بیمه عمر ایران 2 ماه ماهی300000 تومن واریز کنم و بعد از آن بمدت 12 سال باز خرید کنم به اصطلاح چقدر بمن مستمری تعلق میگیره و تا چند سال؟

  51. متاسفانه تو کشورمون از جمله چیزهایی که معنی نداره و به صرفه نیست ،
    1-ضمانت
    ۲-گارانتی
    ۲-بیمه از هر نوعش که باشه.

    هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا