خبر روز

سهم پرداختی هنرمندان بیمه‌شده عضو صندوق اعتباری هنر اعلام شد.

سهم پرداختی هنرمندان بیمه‌شده عضو صندوق اعتباری هنر، اعلام شد.

سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح جزئیات این خبر گفت: «در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمه‌شدگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط می‌شود.»

او درباره نسبت سنی جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی صندوق هنر بیان کرد: «۶۸ درصد بیمه شدگان کمتر از ۴۴ سال و ۳۱ درصد بین ۴۵ تا ۶۴ سال قرار دارند؛ کمتر از یک درصد بیمه شدگان بالای ۶۴ سال هستند. همچنین ۶۲ درصد بیمه شدگان مرد و ۳۸ درصد زن هستند. همچنین تلاش می‌کنیم با تخصیص یارانه و تسهیل فرایند، تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که فاقد بیمه هستند بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.»

به‌گفته مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، صندوق به طور میانگین ۶۰ درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی سهم اعضا را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که در سال ۱۴۰۳ ماهیانه ۷۱۷ هزار تومان به ازای هر بیمه شده به عنوان سهم پرداختی صندوق هنر به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

بر اساس توضیح مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی می‌شود سهم پرداختی صندوق به سازمان تامین اجتماعی برای اعضای بیمه شده در سال ۱۴۰۳ بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

بیمه اعضای صندوق هنر ذیل بیمه حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی تعریف می‌شود و بیمه‌شدگان براساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ‌های ۱۴ یا ۱۸ درصدی را انتخاب می‌کنند.

همچنین درباره سهم پرداختی بیمه‌شدگان در سال 1403گفته شده، مبلغ ماهیانه حق بیمه تامین اجتماعی (سهم فرد) در نرخ ۱۴ درصد ۲۸۶ هزار و ۶۴۷ تومان و ۱۸ درصد ۵۷۳ هزار و ۲۹۵ تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی در ماه‌های ۳۰ روزه تعیین شده است.

اگر می‌خواهید اطلاعات کلی درمورد حق بیمه تأمین اجتماعی و شرایط و ضوابط آن بدانید، می‌توانید مقاله ازکی درمورد درصد بیمه تأمین اجتماعی برای کارگر و کارفرما را بخوانید.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا