خبر روز

آخرین اخبار از بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری؛ تمدید تا پایان اردیبهشت 1403!

خدمات بستری، اعمال جراحی، رادیوتراپی، تهیه داروی بیماران خاص و همچنین شیمی درمانی در مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ، همچنان تا پایان اردیبهشت ماه معرفی‌نامه آنلاین صادر می‌شود.

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بازنشستگان کشوری به‌تازگی اعلام کرده با توجه به برگزارنشدن مناقصه بیمه تکمیلی درمان سال 1403، و در راستای تسهیل روند درمانی بیمه‌شدگان مشترک این صندوق، تا پایان اردیبهشت و مشخص‌شدن برنده مناقصه، برای خدمات بستری، اعمال جراحی، رادیوتراپی، تهیه داروی بیماران خاص و همچنین شیمی درمانی در مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ معرفی‌نامه آنلاین صادر می‌شود.

همچنین گفته شده پذیرش امانی اسناد خسارت درمانی سال ۱۴۰۳ در شعب آن شرکت همچنان صورت می‌پذیرد و بنابراین جای نگرانی برای بازنشستگان نیست.

بر اساس این اطلاعیه و با توجه به اینکه مدارک در سامانه نرم‌افزاری بیمه ثبت نمی‌شود، ضرورت دارد افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.

درحال‌حاضر، شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ با هدف تنظیم بازار کیفی بیمه تکمیلی درمان در سطح کشور بازنشستگان را بر عهده دارد.

پیش از این هم، اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده بود که مهلت پذیرش اسناد خسارت متفرقه درمانی سال ۱۴۰۲ صرفا تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ است.

با توجه به شرایط جسمی و سنی بازنشستگان، در شرایط کلی، نیاز به استفاده از خدمات بیمه برای این افراد، اهمیت بیشتری دارد. بیمه‌های درمانی که پرکاربردترین نوع بیمه برای بازنشستگان‌اند، در دو قالب پایه و تکمیلی ارائه می‌شوند. خدمات بیمه‌های پایه از سوی دولت و ارگان‌هایی مانند نیروهای مسلح و تامین اجتماعی در اختیار افراد قرار می‌گیرند. بیمه‌ تکمیلی برای بازنشستگان هم معمولا از سوی شرکت‌های بیمه مختلف عرضه می‌شود. ازکی در مقاله‌ای، تمام نکات ضروری برای آگاهی از شرایط ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری را منتشر کرده است. اگر در سن بازنشستگی هستید و می‌خواهید آگاهی بیشتری از شرایط بیمه تکمیلی داشته باشید، می‌توانید راهنمای جامع درباره شرایط ثبت‌نام و استفاده از بیمه تکمیلی بازنشستگان را بخوانید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا