خبر روز

خدمت سربازی به سنوات سابقه بیمه اضافه شد!

خدمت سربازی به سنوات سابقه بیمه اضافه می‌شود.

به‌تازگی اعلام شده همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در‌حال‌حاضر بیمه‌شده تأمین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای را که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند، به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

با توجه به قانون کشور، تمام مردان باید به مدت ۲۴ ماه خدمت سربازی داشته باشند. با تصویب قانون اصلاح تبصره ماده (۱۴) قانون کار مصوب ۳۰ فروردین سال ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی و حسب آئین نامه اجرایی مربوطه مصوب ۸ تیرماه سال ۱۳۸۴ هیأت وزیران، زمینه احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه عمومی برای کلیه بیمه شدگان سازمان از سال ۱۳۸۴ فراهم شده است که در صورت ارائه درخواست بیمه‌شده و احراز شرایط مقرر پس از پرداخت حق بیمه متعلقه به‌عنوان سابقه پرداخت حق بیمه به‌منظور برخورداری از حمایت های مقرر در قانون تأمین اجتماعی قابل‌پذیرش خواهد بود.

با توجه به اجباری‌بودن خدمت سربازی، در چند سال اخیر تلاش‌های بسیاری انجام شده تا این دوران، با درنظرگرفتن بهترین امکانات و شرایط موجود، برای سربازان سپری شود. در این راستا یکی از موارد مورد بررسی برای بهترکردن شرایط سربازی، امکان اضافه‌کردن سال‌های خدمت وظیفه عمومی به‌عنوان سال‌های کاری است. با این روش دو سالی که مردان در خدمت سربازی سپری می‌کنند به‌نوعی بخشی از سوابق بیمه‌ای آن‌ها برای بازنشستگی محاسبه می‌شود. البته باید حق بیمه مشخصی برای این دو سال پرداخت کنند به‌اصطلاح بیمه سربازی را بخرند.

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

اگر به‌تازگی خدمت سربازی خود را به پایان رساندید و قصد افزودن دو سال خدمت خود را به سوابق بیمه دارید، ضرورت دارد مدارک مورد نیاز را آماده و در زمان اقدام به همراه داشته باشید. برای آگاهی از شرایط و مدارک، می‌توانید گزارش ازکی درمورد خرید بیمه سربازی تأمین اجتماعی و تبدیل آن به سابقه کار را بخوانید.

منبع: اقتصاد آنلاین

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا