خبر روز

پوشش بیمه‌ای داروها در سال جدید اعلام شد | نگران هزینه‌ها نباشید!

جزییات پوشش بیمه‌ای داروها در سال جدید منتشر شد.

مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه‌ای داروها در سال جاری را تشریح کرد و توضیح داد که داروهایی که در سال ۱۴۰۲ در شورای عالی بیمه مصوب شده و در سال جدید تحت پوشش قرار می‌گیرند، شامل مواردی است که به آن‌ها اشاره می‌شود.

به‌گفته معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، داروهای مربوط به بیماری‌هایی مانند اسکیزوفرنی، سرطان پستان، فشار خون و دیابت، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند؛ این موارد داروهایی هستند که بیماران، هزینه قابل‌ملاحظه‌ای برای خرید آن‌ها پرداخت می‌کردند.

رضایی درباره برخی دیگر از انواع داروها، گفت: «تغییر شروط پوشش بیمه‌ای برای داروهایی مانند کلوپیدوگرل، اندانسترون، بوسنتان، تریپاراتاید، پوشش بیمه‌ای تجویز سرپایی هپارین علاوه بر بستری، اصلاح شرط پوشش بیمه‌ای واکسن پنوموکوک ۱۳ والان نیز در نظر است.»

به‌گفته این مقام سازمان بیمه سلامت ایران، پوشش بیمه‌ای داروهای جدید مانند توفاستینیب، ریتالین آهسته رهش، آمپول مایکوفنولات موفتیل،انسولین دگلودگ / اسپارات، لیپوپلاس ۲۰ درصد، آپیکسابان، ریواروکسابان، استامینوفن تزریقی، آندرونیت جوشان، فاکتور هشت ۲۰۰۰ واحدی، شربت دارو سدیم ۲۰۰ میلی گرم و پوشش بیمه‌ای دوز شکل جدید داروهایی مانند لاکتولوز، فلوکستین، لوودوپا- بنزرازید آهسته رهش، بودزوتاید فورموترول مورد نظر برای سال ۱۴۰۳ است.

بنا براعلام معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، تغییر شروط تجویز داروهای غیربیمه‌ای مشمول دارویار نیز مورد توجه است.

در بهمن ماه سال گذشته هم، محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج گفته و توضیح داده بود: «برای اولین‌بار دومیلیون نفر را در بازه زمانی یک و نیم سال در کشور نشان‌دار کرده‌ایم و تحت پوشش مستقیم با سامانه‌هایی که در حوزه‌ صندوق صعب‌العلاج است، قرار دارند. افراد بیشتری نیز تحت پوشش هستند که مبتلا به بیماری‌هایی هستند که هنوز وارد سامانه نشده و از کمیته‌های خارج شمول استانی استفاده می‌کنند و منابع‌ و هزینه‌های آن‌ها تامین و پرداخت می‌شود، از این جهت طیف زیادی از افرادی که مبتلا به بیماری‌های سرطانی، بیماری‌های مزمن، بیماری‌های اعصاب و روان و بیماری‌های هزینه‌بر را تحت پوشش قرار دادیم. همچنین نسخه الکترونیک اقدام مهمی است که از دولت گذشته آغاز و در این دولت تسریع شده و ۹۷ درصد کشور را تحت پوشش قرار داده است.»

می‌توانید اطلاعات بیشتر را درمورد سامانه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت، مراحل ثبت‌نام و استفاده از آن، در ازکی بخوانید.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا