خبر روز

خبر فوری: تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

تعرفه‌های پزشکی 1403، تصویب شد.

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پس از جلسه هیئت‌دولت، ‌از رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد خبر داد.

پیش از این شورای عالی بیمه پس از پیگیری‌های بسیار، افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها را مصوب کرده بود که این افزایش به‌نوعی توسط هیئت‌دولت رد شد و درنهایت، افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی و پزشکی به تصویب ایشان رسید؛ افزایشی که به تأکید معاون درمان، «با مصوبه ۴۶درصدی شورای عالی بیمه فاصله دارد و مراکز درمانی را در تأمین هزینه‌های خود با مشکل مواجه خواهد کرد.»

کریمی درباره تعرفه‌های پزشکی 1403 توضیح داد: «اگرچه این عدد با مصوبه ۴۶درصدی شورای عالی بیمه فاصله دارد و مراکز درمانی در تأمین هزینه‌های خود با دشواری مواجه خواهند بود ولی با توجه به محدودیت‌های مالی باید از مساعدت دولت در تصویب عدد ۳۵ درصد تشکر کنیم.»

گرچه تعرفه‌ها قبل از شروع سال جدید به هیئت‌دولت نرسید ولی امسال در اولین جلسه هیئت‌وزیران و زودتر از سال گذشته تصویب شد.

به‌گفته معاون درمان وزات بهداشت، جزء حرفه ای خدمات پزشکی که همان دستمزد پزشک است، حتی در بخش خصوصی از ۳۶هزار تومان در سال ۹۰ به ۶۹۷۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است، یعنی جزء حرفه‌ای خدمات پزشکی طی ۱۲ سال به‌اندازه ۲ برابر هم رشد نکرده است درحالی‌که افزایش حداقل حقوق سایر گروه‌ها از سال ۹۰ تا سال ۱۴۰۲ بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

کریمی با اشاره به اهمیت حفظ انگیزه و تامین معیشت نیروهای کادر بهداشت و درمان، و تداوم خدمات پزشکی، توضیح داد: «لازم است عقب‌ماندگی‌های تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی که طی دو دهه گذشته ایجاد شده است به‌تدریج جبران شود. همچنین رعایت مصوبات دولت برای همه گروه ها الزامی است و اعلام هرگونه تعرفه و رشد اجزای تعرفه خارج از مصوبات دولت فاقد وجاهت قانونی است. امید است در تصویب اجزای تعرفه هم با مساعدت حداکثری دولت محترم همراه باشیم.»

در بسیاری از موارد، بیمه‌های تکمیلی بسیاری از هزینه‌های درمان بیماران را پوشش می‌دهند؛ هزینه‌هایی مانند هزینه ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، هزینه دارو طبق فهرست داروهای مجاز کشور، انواع تزریق و سرم‌درمانی و… بنابراین ضرورت دارد که بیمه‌شدگان، درمورد جزئیات و پوشش‌دهی بیمه تکمیلی خود اطلاعات داشته باشند. در ازکی می‌توانید همه‌چیز را درباره پوشش ویزیت و دارو در بیمه تکمیلی بخوانید.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا