خبر روز

همه خدمات رادیوتراپی و شیمی‌درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفت.

۱۰۰درصد خدمات رادیوتراپی و شیمی‌درمانی در تعهد تامین اجتماعی قرار گرفته است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، از تازه‌ترین اقدامات این سازمان درباره تأمین هزینه‌های درمانی خبر داد.

به‌گفته مهدی اسلامی، برای افزایش عمق محافظت مالی از افراد بیمه‌شده در برابر هزینه‌های نامتعارف درمانی، سازمان متبوع علاوه بر ارائه خدمات درمانی رایگان در شبکه گسترده مراکز درمانی ملکی، در درمان غیرمستقیم با همه مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی و نیز اکثریت مراکز درمانی خصوصی، قرارداد خرید خدمت و همکاری دارد.

بر اساس اخبار جدید، در صورت مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی بستری غیرطرف قرارداد، هزینه درمان آن‌ها بر اساس تعرفه رسمی دولتی، از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود. به‌علاوه در خصوص بسته خدمات تحت پوشش، طبق روال موجود تمامی خدماتی که با تأیید تولیت نظام سلامت به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد، در پوشش خدمات مورد تعهد سازمان قرار دارد و در شهرهای فاقد بیمارستان ملکی هزینه درمان بخش بستری بیمه شدگان به‌صورت کامل و بدون کسر فرانشیز پرداخت شده است. همچنین هزینه درمان سالمندان بالای ۶۵ سال سن نیز به‌طور ۱۰۰ درصد در بخش بستری دولتی دانشگاهی از سوی سازمان پرداخت می‌شود. ارائه خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی، انجام اعمال تشخیص و معاینات طبی و معاینات قبل، حین و بعد از زایمان، فیزیوتراپی و وسایل کمک پزشکی (اروتز و پروتز) هم در تعهد سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد.

به‌گفته معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، دیگر لازم نیست بیماران نگران هزینه‌های گزاف درمان بیماری‌های خاص باشند؛ چراکه ۹۰ درصد داروهای بیماران مبتلا به MS و ۱۰۰ درصد خدمات رادیوتراپی و شیمی‌درمانی در تعهد سازمان قرار گرفته است. از سوی دیگر، پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه بیمه‌شدگان فوت شده در مراکز درمانی و بیمه شدگان بستری در بخش‌های ICU، NICU و RCU (بخش مراقبت‌های ویژه، نوزادان و ریوی) که به دستگاه تنفس‌دهنده مکانیکی وصل شوند، در تعهد سازمان قرار دارد. در بخش درمان غیرمستقیم هم، سازمان تأمین‌اجتماعی با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاه، ۱۷ هزار و ۴۲ پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف ‌قرارداد است و خدمات درمانی مورد نیاز بیش از نیمی از جمعیت کشور را تأمین می‌کند.

بیمه تامین اجتماعی، نوعی بیمه پایه است که درصد زیادی از جمعیت ایران را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، در مقاله ازکی، از صفر تا صد مراحل ثبت‌نام و مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی را بخوانید.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا