خبر روز

خداحافظی با نسخه کاغذی دارو | بیمه درمان تکمیلی از این پس فقط آنلاین!

علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی، اعلام کرد که تا اوایل اسفند نیازی به نسخه کاغذی در مورد داروها نیست و این بخش از نسخه حذف خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی، در یک نشست خبری با اعلام حذف نسخه کاغذی دارویی بیمه تکمیلی از اول اسفند، توضیح داد: «موضوع نسخه الکترونیکی در حال اجرا است و برای این منظور چند نهاد دولتی و خصوصی، ازجمله مراکز درمانی، وزارت بهداشت به‌عنوان متولی، بیمه‌گران پایه و بیمه‌گران تکمیلی باید در این زمینه همکاری کنند. وزارت بهداشت نیز سامانه‌ای را ایجاد کرده تا اطلاعات را به اشتراک بگذارد و اقدامات لازم را انجام دهد. بیمه مرکزی در انتهای این روند قرار دارد و به‌عنوان متولی، خواستار دریافت اطلاعات لازم از وزارت بهداشت شده است تا بتواند آن‌ها را به بخش‌های مربوطه ارسال کند.»

مجید مشعلچی، سخنگوی صنعت بیمه هم پیش از این درباره قانون نسخه پیچی و نسخه‌نویسی الکترونیک گفته بود: «در این قانون، وزارت بهداشت تولیت اصلی را دارد و سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی و همچنین مراکز درمانی هم کمک‌کننده وزارت بهداشت هستند. مسیر چرخش اطلاعات به این صورت تدوین شده است که زمانی که بیمار به یکی از حدود ۱۵۰هزار مرکز درمانی طرف قرارداد با سازمان‌های مختلف مراجعه می‌کند، هیچ کاغذی بین بیمار و مرکز درمانی ردوبدل نشود و اطلاعات درمانی فرد در سامانه‌ای بارگذاری شود. پس از آن این سامانه‌ها از طریق نرم‌افزارهای مراکز درمانی به سامانه سپاس در وزارت بهداشت متصل می‌شود و اطلاعات از طریق درگاه دیتاس که وزرات بهداشت ایجاد کرده است، به‌سمت شرکت‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی منتقل می‌شود. پس از انجام بررسی‌ها هم، مبلغ مشخص‌شده یا به حساب مراکز درمانی واریز می‌شود یا به حساب بیمار؛ پس از آنکه پرداختی صورت گرفت نتیجه پرونده از طریق درگاه دیتاس به سامانه سپاس منتقل می‌شود.»
پیش از این هم، سازمان تأمین اجتماعی دفترچه کاغذی بیمه را حذف کرد که این اقدام، باعص کاهش هزینه‌ها شد. به‌گفته کارشناسان بیمه، خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی گامی رو به جلو به سمت دولت الکترونیک است،که موجب تسهیل قابل توجهی در خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش می‌شود و این طرح مزایای متعددی برای مجموعه کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی خواهد داشت.
اگر هنوز برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی، خانوادگی یا شرکتی (همان گروهی یا سازمانی) اقدام نکرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به سایت ازکی، مشاوره و خرید بیمه تکمیلی درمانی خود را انجام دهید.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا