خبر روز

بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

شرایط حمایت بیمه سلامت از بیماران تالاسمی اعلام شد.

در روز 18 اردیبهشت که به‌عنوان روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نام‌گذاری شده، محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، اعلام کرد: «بیماران هموفیلی، تالاسمی، همودیالیز، دیالیز صفاقی، بال‌پروانه‌ای، پیوند، سرطان، اختلالات مزمن روان، اوتیسم و ام‌اس بابت خدمات دندانپزشکی از مزایای صندوق تا سقف معینی در سال بهره‌مند می‌شوند.»

او درباره وضعیت بیماران تالاسمی، توضیح داد: «بیمه سلامت در درمان، تأمین دارو و برخی جراحی‌ها نگاه ویژه به بیماران تالاسمی داشته است. همچنین بیماران تالاسمی که به داروهای تولید داخل حساسیت داشته باشند با تجویز پزشک معتمد می‌توانند از پوشش بیمه‌ای داروهای خارجی بهرمند شوند.»

به‌گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، کاهش تولد بیمار تالاسمی ماژور در برخی سال‌ها به صفر رسیده و بیمه سلامت در این مسیر نقش مؤثری در تأمین منابع برای تشخیص بیماری داشته است.

امیرحسام علیرضایی، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت هم، به‌مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، درباره این بیماران گفت: «ام‌اس، تالاسمی، هموفیلی جزو موارد پرتکرار بیماری‌های خاص به حساب می‌آیند. بررسی‌ها بیانگر این است  حدود ۱۰۰هزار نفر در کشور به بیماری ام‌اس مبتلا هستند.  همچنین میزان ابتلا به بیماری‌های تالاسمی و هموفیلی به ترتیب  ۱۸هزار و ۸۰۰ نفر و ۱۴ زار نفر است. سرطان جزو بیماری‌های صعب‌العلاج به حساب می‌آید و برآوردها حاکی از آن است حدود ۴۰۰هزار نفر در کشور با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.»

به‌گفته رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، تمام بیماران خاص از پوشش بیمه‌ای رایگان برخوردار هستند. اعتبار ۷هزارمیلیارد تومانی برای صندوق بیماری‌های خاص‌ و صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۲ درنظر گرفته شده بود اما با توجه به افزایش تعداد بسته‌های خدمتی، این مبلغ به افزایش بیشتر در سال ۱۴۰۳ نیاز دارد.

هرچند که بیماران خاص تحت پوشش‌های بیمه سلامت قرار دارند و بر اساس گزارش‌ها، قرار است که این پوشش‌ها افزایش یابد، اما بیمه تکمیلی بیماری‌های خاص هم، در مواردی که خدمات ارائه‌شده به این بیماران تحت پوشش بیمه پایه قرار نمی‌گیرد، بسیار مفید و قابل‌استفاده است. این بیمه هم شرایط خاص خودش را دارد؛ برای آگاهی از اینکه این بیمه به چه کسانی تعلق می‌گیرد، یا شرایط آن چیست، می‌توانید در وبلاگ ازکی، درباره  شرایط استفاده از بیمه تکمیلی بیماری‌های خاص بخوانید.

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا