خبر روز

هشدار! دوربین‌ها بیمه‌ خودروی شما را زیر نظر می‌گیرند؛ فراری‌ها در خطرند!

اگر هنوز بیمه شخص ثالث ندارید، مراقب دوربین‌های کنترل ترافیک شهری باشید. به‌تازگی، در پیشنهاد جدید معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، گفته شده که بیمه‌‌های شخص ثالث، از طریق این دوربین‌ها کنترل شود.

آن‌طور که در خبرها گفته شده مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با ارسال یک نامه از رئیس پلیس راهور درخواست کنترل بیمه‎های شخص‎ ثالث را از طریق سامانه‌‎های هوشمند ثبت تخلف مکانیزه مطرح کرد.

این درخواست با توجه به اهمیت پیشگیری از تبعات زیان‌‍‌بار اجتماعی و اقتصادی حوادث رانندگی، مطرح شده است و با عنایت به گسترش سامانه‌های هوشمند ثبت تردد و تخلف در سطح معابر کشور، قطعاً تخصیص کد تخلف مذکور به سامانه‌‌های هوشمند برای ثبت تخلف مکانیزه و کاهش تحلفات در این حوزه مؤثر خواهد بود.

پیش از این هم، سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا، اعلام کرده بود که یکی از موارد ضروری برای تردد با خودرو داشتن بیمه شخص ثالث است و از این رو تمام خودروها باید با داشتن بیمه‌نامه معتبر در معابر و جاده‌ها حرکت کنند. به‌گفته هادیانفر، ضرورت دارد دوربین‌های جاده‌ای تنظیم شده و اگر خودرویی فاقد بیمه معتبر باشد از سوی دوربین‌ها جریمه خواهد شد. همچنین مأموران پلیس نیز در صورت مشاهده خودروی بدون بیمه یا بیمه‌نامه منقضی‌شده نسبت به جریمه آن اقدام خواهند کرد.

همان‌‌طور که می‌دانیم، بیمه شخص ثالث برای تمام ماشین‌ها اجباری است. این بیمه در زمان حادثه و تصادف خسارت‌های مالی و جانی به فرد سوم و شخصی غیر از راننده را پرداخت می‌کند. پوشش جانی این بیمه‌نامه تأمین‌کننده جبران هزینه‌های دیه فوت و نقص عضو اشخاص ثالث است. طبق ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث، صدور کارت سوخت و همچنین تخصیص سهمیه گازوئیل و بنزین برای خودروهای دیزلی (خودروهای گازوئیل‌سوز) و بنزینی که فاقد بیمه‌ی شخص ثالث هستند، ممنوع است. بنابراین تمامی خودروهای سنگینی که سوخت آن‌ها گازوئیل است برای دریافت دریافت سهمیه باید ابتدا بیمه‌ی شخص ثالث خریداری کنند.

با توجه به نزدیک‌شدن به تعطیلات نوروز، لازم است تمامی رانندگان حتما قبل از شروع سفر و تردد در معابر از تاریخ بیمه‌نامه خود مطمئن شده ودر صورت اتمام این تاریخ نسبت به تمدید آن اقدام کنند، تا مشمول جریمه نشوند. اگر هنوز بیمه‌نامه شخص ثالث خریداری نکرده‌اید یا تاریخ بیمه‌نامه قبلی‌‍‌تان منقضی شده، می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به سایت ازکی، قیمت انواع بیمه شخص ثالث را استعلام کرده و بهترین نوع آن را خریداری کنید.

منبع: جهان اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا