بیمه موبایل و تجهیزات الکترونیک

مزیت های بیمه موبایل چیست و چرا باید گوشی خود را بیمه کنیم

تا حالا شده وقتی تلفن همراه از دستتان می‌افتد، نفستان را حبس کنید و تمام آرزویتان این باشد که گوشی تلفنتان سالم مانده باشد؟ از زمانی‌که قیمت موبایل به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده، دیگر نمی‌توان به‌آسانی در صورت بروز مشکل برای گوشی همراه، آن را با یک گوشی دیگر جایگزین کرد. حالا در چنین موقعیتی اگر خدای ناکرده برای تلفن همراهتان اتفاقی بیوفتد، آیا راهی وجود دارد که خسارت ناشی از آن را تا حد امکان کم کرد؟ جواب این است که خوشبختانه، بله! با بیمه موبایل می‌توانید خیال خود را بابت اتفاقات ناگوار مختلفی که ممکن است برای دستگاه محبوبتان رخ بدهد، راحت کنید؛ اما بیمه گوشی موبایل دقیقا چیست و چه شرکت‌هایی آن را ارائه می‌کنند؟ برای پاسخ به این سوال‌ها پیشنهاد می‌کنیم تا به انتهای این مقاله با ازکی همراه باشید.

ساده و سریع بیمه کن و تخفیف بگیر. کد تخفیف: off

 از وقتی گوشی‌های همراه افزایش قیمت پیدا کرده‌اند، دیگر به‌راحتی قبل نمی‌توانیم خسارت‌های وارد شده به آن را جبران کنیم. این مورد در تلفن‌های همراه پرچم‌دار حتی بیشتر از قبل هم به چشم می‌آید و اگر این را بگذارید کنار هزینه‌ی خرید گوشی جدید (گران‌ترین گوشی بازار که حدود 85 میلیون تومان قیمت دارد) آن‌وقت متوجه می‌شوید که استفاده از سرویسی مثل بیمه موبایل، یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که بعد از خرید آن باید انجام دهید؛ اما بیمه موبایل دقیقا چیست؟

همان‌طور که از اسمش پیداست، در این نوع پوشش بیمه‌ای شما تلفن همراهتان را درست مثل خودرو یا منزل بیمه می‌کنید. شاید یکی از محبوب‌ترین انواع بیمه، این روزها بیمه موبایل و لوازم الکترونیک باشد که زیرمجموعه‌ای از بیمه‌ی مهندسی به‌شمار می‌آید. این نوع بیمه شما را از نگرانی برای تلفن همراه یا وسیله‌ی الکترونیکی در می‌آورد. تنها کافی است موبایلتان را بیمه کرده باشید تا در صورت بروز مشکل، خسارت دریافت کنید.

بیمه گوشی موبایل

در دنیای امروز، هیچ‌ وسیله‌ای به اندازه‌ی تلفن همراه برای افراد کاربرد ندارد. این وسیله را همه‌جا همراه خود می‌بریم و دائم در حال استفاده از آن هستیم؛ به همین دلیل کاملا طبیعی است که گوشی‌های موبایل بیشتر از وسایل دیگر در معرض آسیب قرار بگیرند. البته این موضوع تنها به گوشی‌های همراه محدود نمی‌شود و اگر تمایل دارید تا دیگر وسایل الکترونیک خود را هم بیمه کنید، بهتر است نگاهی به بیمه لوازم الکترونیک ازکی بیاندازید.

پوشش های بیمه موبایل، تبلت و لپ‌تاپ

یکی از مهم‌ترین نکات در تهیه بیمه، میزان پوشش آن است. این موضوع را در گوشی‌های همراه آیفون و سامسونگ بیشتر می‌بینید؛ چون معمولا رنج قیمت بالاتری دارند. بیمه موبایل به‌طور معمول مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد که از جمله‌‌ی آن می‌توان به خراب شدن گوشی در اثر نفوذ مایعات، آسیب در اثر ضربه، نوسان برق، انواع حوادث از جمله سیل، زلزله و آتش‌سوزی اشاره کرد. همچنین «به سرقت رفتن» یکی از مهم‌ترین خطراتی است که به‌خصوص تلفن‌های همراه و لوازم الکترونیکی از این دست را تهدید می‌کند. در نتیجه، استفاده از بیمه می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را راحت کند. 

بیمه سرقت موبایل چیست؟

شاید این یکی از مهم‌ترین امکانات بیمه موبایل باشد؛ چرا که این سرویس واقعا آرامش را به شما باز می‌گرداند. برای استفاده از بیمه سرقت موبایل باید مواردی را لحاظ و نکاتی را رعایت کنید. مثلا، بسته به نوع بیمه لازم است تا جعبه‌ی دستگاه یا اصل فاکتور خرید موجود باشد. در مواردی هم باید در بازه‌ای کمتر از 5 روز سرقت را اعلام نمایید. البته به این نکته توجه داشته باشید که تنها سرقت با شکست حرز شامل پوشش بیمه‌ای است و موارد معمول سرقت گوشی تحت پوشش بیمه نیست.

بیمه گوشی موبایل با شکست حرز

موبایل را می‌توان حتی در صورت شکست حرز بیمه کرد؛ اما این به چه معناست؟ بیمه گوشی موبایل با شکست حرز، به معنای سرقت گوشی تلفن همراه با شکستن موانع یا تهدید و اعمال زور است؛ یعنی سارق با شکستن در یا تخریب و گذشتن از انواع موانع بتواند اقدام به دزدیدن گوشی موبایل کند. همان‌طور که می‌بینید، این یکی از موارد مهم، مفید و پرکاربرد در بیمه‌ گوشی به‌شمار می‌آید. بنابراین، دقت کنید که بیمه‌کننده‌ای که انتخاب می‌کنید، حتما چنین امکانی را در اختیار شما قرار بدهد.

معرفی بهترین شرکت های ارائه دهنده بیمه موبایل

در حال حاضر شرکت‌های زیادی نیستند که چنین بیمه‌ای را ارائه کنند و بیمه‌ موبایل از شرکت‌هایی مانند پارسیان، سامان حامی و همچنین بیمه ایران قابل سفارش هستند اما امیدواریم به تنوع شرکت‌های این نوع بیمه افزوده شود.در این بین، بیمه سامان حامی یکی از کاربردی‌ترین و بهترین انواع بیمه گوشی موبایل است که علاوه بر سرویس سریع، توانسته رضایت مشتریان خود را هم جلب کند.

مواردی که تحت پوشش بیمه گوشی موبایل قرار نمی گیرند

مثل هر نوع بیمه‌ای، در بیمه‌ لوازم الکترونیکی و موبایل مواردی وجود دارد که تحت پوشش قرار نمی‌گیرند. در مورد تلفن همراه، یکی از این موارد گم شدن گوشی است. از طرف دیگر، اگر گوشی همراه شما به روش کیف‌قاپی یا شکلی مشابه آن دزدیده شود، باز هم شامل بیمه نخواهد بود. توجه داشته باشید که بیمه سرقت تنها به شیوه‌ی شکست حرز مورد پوشش بیمه است. همچنین در بیمه‌نامه‌ی برخی شرکت‌ها، لوازم جانبی و هرگونه اختلالات ناشی از نصب نرم‌افزار نیز تحت پوشش بیمه نیستند.

علاوه‌براین‌ها، در موارد ذیل هم بیمه قابل استفاده نیست:

  • اگر هرگونه خسارت به صورت عمدی به دستگاه وارد شود
  • اگر کالای دیجیتال شما در معرض گرد و غبار قرار بگیرد
  • اگر برای شارژ آن از آداپتورهای غیراستاندارد استفاده شود
  • اگر از قطعات یا لوازمی استفاده شود که اصل نیستند

مزایای بیمه موبایل نسبت به گارانتی 

شاید فکر کنید که بیمه کالای دیجیتال همان گرانتی است اما باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. با این که بین این دو شباهت‌ها و هم‌پوشانی‌هایی وجود دارد اما در اصل، آن‌ها تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. گارانتی، درواقع قراردادی است که در آن شرکت تولیدکننده‌ی محصول مقید می‌شود تا برای بازه‌ زمانی معینی مثلا 6 ماه تا 1 سال پس از خرید، در صورتی که مشکلی برای قطعات یا لوازم تلفن همراه پیش بیاید، آن را برطرف کند.

با وجود اینکه گارانتی به افراد کمک می‌کند، اما خلاء‌های زیادی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم پوشش آسیب به گوشی بر اساس نوسانات برق، قرار گرفتن در معرض آب یا مایعات مختلف، آسیب به صفحه نمایش و غیره اشاره کرد. علاوه‌برآن، خطراتی مثل سرقت، آتش سوزی یا بلایای طبیعی و سرقت با شکست حرز هم تحت پوشش گارانتی نیستند. نکته‌ی دیگر این که بیمه موبایل سالانه یا طی بازه زمانی مد نظر شما قابل تمدید است؛ در حالی که گارانتی پس از طی مدت مشخصی به پایان می‌رسد و دوباره نمی‌توان آن را تمدید کرد.

این را هم بگوییم که نه‌تنها امکان بیمه‌کردن موبایل، بلکه وسایلی از قبیل تبلت و لپ‌تاپ هم وجود دارد. بنابراین، می‌توانید با بیمه کردن آن‌ها خیال خودتان را از بابت خطرات احتمالی کاملا راحت کنید.

بیمه تلفن همراه

نحوه محاسبه و پرداخت خسارت بیمه موبایل

برای محاسبه‌ حق بیمه، نیاز است تا برند و مدل آن را بدانید. به اضافه این‌که مبلغ حق بیمه معمولا بین 6 تا 7 درصد قیمت کل تلفن همراه است؛ مبلغی که ارزش بیمه‌کردن تلفن همراه شما را دارد. همچنین برای دریافت هرگونه غرامت بابت موبایل یا وسیله الکترونیک خود، لازم است این موارد را به بیمه‌گزاری تحویل بدهید:

  • جعبه دستگاه
  • بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک
  • فاکتور خرید

مدت زمان اعتبار بیمه نامه موبایل چقدر است؟

همان‌طور که قبلا گفتیم، مبلغ حق بیمه معمولا بین 6 تا 7 درصد از قیمت گوشی همراه بوده و به‌صورت یکساله موبایل شما را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. گفتنی است که بیمه گوشی آیفون، مانند گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ به دلیل گران بودن قطعات و صفحه کاملا مقرون به صرفه هستند. البته بهتر است در زمان تهیه بیمه‌نامه آن را کاملا مطالعه کنید تا بدانید چه مواردی جزو تعهدات بیمه نیستند.

مزایای خرید بیمه موبایل از ازکی

اگر مقایسه و خرید آنلاین بیمه موبایل به‌نظرتان کار سخت و گیج‌کننده‌ای می‌رسد، باید بگوییم که این کار در ازکی به راحتی امکان‌پذیر است و شما برای استعلام و خرید بیمه موبایل، همیشه می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز به وب‌سایت یا اپلیکیشن ما مراجعه نمایید. ما در این مطلب شما را با بیمه کاربردی و مهم موبایل آشنا کردیم. دوستان و همکاران ما بعد از آشنایی با این نوع بیمه، مشتاق شده‌اند تا آن را برای تلفن همراه خود فعال کنند؛ شما چطور؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا