بیمه آتش سوزی و زلزله

پوشش هزینه پاکسازی در بیمه آتش سوزی چیست؟

پوشش هزینه پاکسازی یکی از پوشش‌های اضافی در بیمه آتش سوزی است. پوشش اضافی یعنی اینکه شما می‌توانید حق بیمه بیشتری پرداخت کرده و پوشش مورد نظر خودتان را به بیمه نامه اضافه کنید. پوشش‌های اضافی در بیمه آتش سوزی شامل زلزله، سیل، سرقت با شکست حرز، ترکیدگی لوله آب و … است که در این بخش قصد داریم به یکی از این پوشش‌ها یعنی پوشش هزینه پاکسازی بپردازیم. با خرید بیمه آتش سوزی اداری و تجاری و بیمه آتش سوزی صنعتی می‌توانید این پوشش را خریداری کنید.

هزینه پاکسازی یعنی چه؟

اگر خدای ناکرده ساختمان شما دچار یکی از حوادث تحت پوشش در این بیمه مثل آتش سوزی و زلزله شود، هزینه‌های زیادی به شما تحمیل خواهد شد. هزینه هایی مثل تعمیر، بازسازی یا نوسازی محل حادثه.

اما یکی دیگر از هزینه هایی که در اوج شوک و التهاب حادثه مجبورید آن را پرداخت کنید، هزینه پاکسازی محل حادثه است. منظور از این هزینه، هزینه جمع آوری و انتقال باقی مانده مصالح و لوازم خسارت دیده ساختمان است که در بیمه به آن هزینه پاکسازی می‌گویند. در واقع شما با این پوشش می‌توانید خرابی‌های بعد از حادثه را راحت تر جبران کنید.

پوشش هزینه پاکسازی چگونه و چقدر است؟

در این پوشش حداکثر سرمایه ای که تحت پوشش قرار می‌گیرد، به اندازه 20 درصد ارزش مورد بیمه (ساختمانی که بیمه می‌کنید) است. همچنین هزینه پاکسازی مبلغی است که جدا از خسارت حادثه به شما پرداخت می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا