بیمه تکمیلی درمان

بیمه تکمیلی چیست ؟ بیمه تکمیلی را در یک دقیقه یاد بگیریم!

سلامتی نعمت با ارزشی است که وقتی آن را از دست می‌دهیم، ارزشش را متوجه می‌شویم. و وای از روز بیماری! به غیر از سختی‌های روحی و جسمی که بیماری برای انسان به وجود می‌آورد، یک موضوع مهمی که همه افراد با آن درگیر می‌شوند هزینه‌های درمان بیماری است و گاهی پرداخت این هزینه‌ها از خود بیماری هم دردناک تر می‌شود!

همان طور که می‌دانید در حال حاضر هزینه‌های درمان بسیار سنگین شده و بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت آن را ندارند. به خصوص در مورد برخی از بیماری‌های پیشرفته و پر هزینه. اما یک راه حل برای این مشکل وجود دارد و آن هم بیمه تکمیلی است.

بیمه تکمیلی چیست و چگونه به کمک ما می‌آید؟

بیمه تکمیلی که به آن بیمه درمان تکمیلی یا بیمه تکمیلی درمان هم می‌گویند، بیمه جبران کننده هزینه‌های درمان است. در واقع در زمان بیماری می‌توان بخش زیادی از هزینه‌های درمان را به بیمه تکمیلی سپرد. برای این کار باید قرارداد بیمه تکمیلی داشته باشید و هر سال مبلغی را به عنوان حق بیمه بپردازید تا بتوانید از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید.

در حقیقت خرید بیمه تکمیلی یک آینده نگری در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری است. پس اگر به سلامتی خود فکر می‌کنید، باید به فکر بیمه هم باشید. در مطالب بعدی بیشتر به بیمه تکمیلی و موضوعات مربوط به آن می‌پردازیم. شما هم اگر سوالی در مورد این بیمه دارید و می‌خواهید دقیق تر بدانید که بیمه تکمیلی چیست ، اینجا از ما بپرسید.

نمایش بیشتر

64 دیدگاه

    1. با سلام.
      اگر امکانش هست سوالتون رو با جزئیات بیشتر بفرمایید.
      اما اگر منظورتون این هست که شما خویش فرما هستید و بیمه پایه مثل تامین اجتماعی ندارید، باید بگیم که بله متونید بیمه تکمیلی داشته باشید.

      1. ما برج دو بیمه تکمیلی کردیم دوره انتظار بارداریش نه ماه یعنی برج 10 میشه نه ماه باید برج 10 اقدام کنیم یا برج 11؟

        1. همراه عزیز سلام
          شما اگر ۹ ماه بعد از خرید بیمه یعنی برج ۱۱ و بعد از اون، فرزندتون دنیا بیاد می‌توانید هزینه‌هاش رو از شرکت بیمه بگیرید.

    2. با سلام شما میتوانید به صورت انفرادی و ازاد برای خود بیمه تکمیلی درمان بگیرید.
      حتی میتوانید با خرید بیمه زندگی ملت از پوشش های درمانی ان بهرمند شده و بعد از مدتی با هزینه ای ناچیز جهت خرید بینه تکمیل درمان انفرادی و خانوادگی و گروهی اقدام کنید.

  1. سلام من هیچ نوع بیمه ای ندارم تامین اجتماعی میگه ازاد بریز اما ندارم چیکار کنم که بتونم با کمترین هزینه بیمه بشم شغلمم ازاده یعنی ی روز میدون میرم میبرن سرکار ی روز بارکشی ی روز کچ کاری ی روز کارگری

    1. با سلام
      شما میتونید از بیمه تکمیلی انفرادی سامان استفاده کنید که لازم نیست بیمه پایه خاصی هم داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین بیمه هم میتونید به این لینک مراجعه کنید https://www.azki.com/personal-insurance/health-insurance و هم میتونید با این شماره ۵۴۸۶۴ 021تماس بگیرید. اگر براتون مقدوره میتونیذ شماره خودتون رو برای ما بگذارید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند. در ضمن شماره شما توسط افراد دیگه قابل مشاهده نیست.

    2. با سلام شما میتوانید از بیمه های زندگی ملت استفاده کنید و با هزینه ای بسیار ناچیز خود را بیمه کنید .و از اینده خود اطمینان داشته باشید.و با استفاده از این بیمه از پوشش های حوادث و امراض خاص و همچنین بینه تکمیل درمان استفاده کنید.

    3. سلام میتونی بیمه عمر خاورمیانه بشی بازنشستگی و مستمری داره خیلی پوشش های دگ با من تماس بگیرین مشاوره رایگان

  2. سلام ، خواهش میکنم اول بیمه‌ها رو با هم مقایسه کنید بعد خودتونو بیمه کنید تا از پوششها و سرمایه‌ای که میذارین کاملا آگاه باشین.

  3. سلام.من بیمه تامین اجتماعی هستم از طرف کار همسرم.از کجا باید بفهمم که بیمه تکمیلی داریم یا نه؟چون همسرم گفتن به کارفرما گفتن بیمه تکمیلی باشه.ولی هیچ دفترچه یا مدرکی ندارم که بدونم بیمه ما تکمیلی هست یانه؟

  4. سلام وقت به خیر ما خانوادگی تامین اجتماعی هستیم بیمه ی پایه کلی بیمه تکمیلی نداریم .بهترین بیمه ی تکمیلی کدام است.ممنون

    1. سلام دوست عزیز.
      بیمه تکمیلی خانوادگی رو همه شرکت های بیمه صادر نمیکنن. فقط بعضی از شرکت ها مثل بیمه سامان، بیمه تعاون و بیمه sos.
      بین این شرکت ها پیشنهاد ما بیمه سامانه. اگه به راهنمایی های بیشتری نیاز دارید با شماره ازکی 02154864 تماس بگیرید.

    1. سلام و وقت بخیر.
      بیمه عمر و حوادث و بیمه تکمیلی هر کدوم بیمه های جداگانه ای هستن و کاربردهاشون متفاوته.

  5. سلام من بیمه تامین اجتماعی دارم
    میخوام بیمه تکمیلی داشته باشم
    راه حل چیه؟
    باید کارفرمام بیمه تکمیلی کنه؟؟؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز بیمه تکمیلی به دو صورت صادر میشه، گروهی یا خانوادگی.
      بهترین روش اینه که کارفرما به شکل گروهی برای پرسنلش بیمه تکمیلی تهیه کنه.
      اما اگه کارفرما به این کار تمایلی نداشت، شما میتونید برای خودتون و خانوادتون بیمه تکمیلی تهیه کنید.
      برای استعلام قیمت و خرید هم میتونید به لینک زیر وارد بشید:
      https://www.azki.com/personal-insurance/health-insurance

  6. وقت به خیر
    شرکت های بیمه ای که بیمه تکمیلی درمان را به صورت انفرادی ارائه می دهند کدامند؟

    1. بیمه ی سینا بهترین بیمه س بیمه تکمیلی داره وه بالاترین سود در بین تمامی بیمه های کشور

  7. سلام.یک نفر که فزانشیز داشته باشه میتونه تنهایی بیمه تکمیلی براش رد کنن یا حتما باید شخص یا اشخاصی را تحت تکلف داشته باشه؟

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفانه سوالتون واضح نبود و من اصلا متوجه منظورتون نشدم.
      فرانشیز یکی از شرایط بیمه تکمیلیه. یعنی فرد نمیتونه فرانشیز داشته باشه!

  8. سلام.من همسرم بارداره و الان مدت 6 ماه هست که بیمه تامین اجتماعی دارم.میخواستم ببینم بیمه تکمیلی به صورت انفرادی شامل حال همسرم میشه؟میتونم قسمتی از هزینه زایمان رو که دو ماه دیگه هست از بیمه تکمیلی بگیرم؟؟؟البته ممنون میشم بهترین شرکت بیمه رو که شامل شرح حال من میشه بهم معرفی کنید.
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز.
      از اونجایی که همه بیمه های تکمیلی انفرادی حداقل 9 ماه دوره انتظار برای زایمان دارن، متاسفانه شامل حال همسرتون نمیشه.

    1. سلام و وقت بخیر.
      تفاوت چشمگیری بین این سه بیمه وجود نداره و هر سه خدمات پایه رو ارائه میدن

  9. سلام ضمن خسته نباشید خواستم بدونم من بیمه تامین اجتماعی دارم ولی می خوام بیمه تکمیلی واسه خودم و همسر بچه ام درست کنم هزینش چقدره؟ دوم خواستم بدونم دندون هم شاملش میشه؟ممنون میشم پاسخ بدین

  10. سلام میخاستم بدونم بنده نماینده بیمه پاسارگاد هستم ک گفتن بهم بعد ۲۰تا بیمه زدن شما بیمه تکمیلی میشید… آیا این بیمه شامل باز نشستگی میشود؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      متاسفانه ما از بیمه ای که میفرمایید اطلاعی نداریم و شما باید از خود بیمه پاسارگاد اطلاعات بگیرید

  11. سلام.من الان یه مشکلی دارم و نیاز به عمل سنگین که هزینشم بالاس،آیا قبل عملم بیمه تکمیلی کنم بهم تعلق میگیره یا باید مدت زمانی از بیمه تکمیلی بگذره؟یه راهی جلوم بزار ممنونتم.

    1. با سلام وقت بخیر.
      جراحی دوره انتظار داره و بعد از خرید بیمه باید 3 ماه فاصله وجود داشته باشه. همچنین اگه شما قبل خرید بیمه بیماری خاصی داشته باشید ممکنه نتونید بیمه تکمیلی بخرید.

  12. با سلام…خانم من شاغل و دارای بیمه تکمیلی ایران معین هست که این قرارداد جدید هست و خود من بیش از یکسال هست که پروژه اتمام شده و دفترچه تامین اجتماعی فعال ندارم …آیا با این وجود میتونم از بیمه تکمیلی همسرم استفاده کنم ؟ سال قبل sos بصورت آزاد محاسبه میشد ولی الان گویا تعاریف جدیدی هست

    1. سلام و وقت بخیر.
      توی بیمه های گروهی بیمه شده اصلی باید حتما بیمه پایه داشته باشه و برای سایر افراد خونواده اجباری نیست

  13. سلام. کسی که بازنشست میشه بیمه تامین اجتماعیش از بین میره و باید بیمه تکمیلی بگیره؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه شما بازنشسته بیمه تامین اجتماعی باشین، میتونین از بیمه تکمیلی آتیه سازان استفاده کنید

    1. با سلام.
      بله دوست عزیز. بیمه مستمری همون بیمه عمره ولی بیمه تکمیلی فقط مربوط به هزینه های درمانیه. اطلاعات بیشتر رو میتونید از طریق مقالات همین سایت دریافت کنید

  14. باسلام و خسته نباشین،از سایت azki.com که معرفی کردین ممنونم فقط برای من یه سوال پیش اومده اونم اینکه اعداد و ارقامی که برای بیمه شدن نوشته شده هست ماهیانه هست یا سالیانه؟؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      اعدادی که در سایت نوشته شدن به صورت پرداخت سالیانه هستن. البته امکان پرداخت قسطی هم در بعضی از موارد وجود داره ولی در نهایت مبلغ نهایی که میبینید مبلغ سالیانه هست

  15. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم من بیمه تکمیلی هستم مطب رفتم یه چندباری ازاد حساب کردن فیش دادن ک پولم از بیمه بگیرم میخواسم بدونم چن درصد از پول برمیگردونند و ازکجا بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      مقدار مبلغی که برمیگرده بستگی به سقف پوشش‌ بیمه شما داره. برای دریافت هم میتونین به شعب بیمه تکمیلیتون مراجعه کنین و با ارائه مدارک مبلغ رو دریافت کنین.

  16. سلام و وقت بخیر
    من و همسرم میخوایم خودمونو بیمه کنیم اما هرجا میریم درست راهنماییمون نمیکنن همش به نفع خودشون میپیچونن
    سوالم اینه که بیمه ای هست که بتونه هم درمانی پوشش بده و هم بتونه بازنشستگی بده؟ یا هرکدوم رو جداگانه باید خودمون رو بیمه کنیم؟ چون من برای جراحی ستون فقراتم میخواستم بیمه ی تکمیلی کنم اما نمیدونم کدوم بیمه مناسب تره وسقف پوشش بیشتره و هم اینکه برای آینده میخواستیم بیمه ی عمر کنیم که بتونیم بازنشستگی یا ازکار افتادگی بگیریم. اگر میشه راهنماییمون کنین که چه کاری باید انجام بدیم.ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه های عمر دقیقا خدمتی که به دنبالش هستین رو ارائه میدن. بستگی به شرکت بیمه، نوع بیمه و پوشش‌هایی که انتخاب کنین میتونین در آینده هم برای پس انداز هم برای درمان ازش استفاده کنین. در صورتی که تمایل به مشاوره داشته باشین میتونین با کارشناسان بیمه عمر ما تماس بگیرین و با بیان شرایط فعلیتون و انتظاری که از بیمه دارید پیشنهاداتشون رو بررسی کنین.

  17. سلام من خودم شاغلم و بیمه تامین اجتماعی دارم ولی بیمه تکمیلی ندارم به تازگی ازدواج کردم و همسرم بیمه تکمیلی داره و من رو هم تحت تکفل بیمه تکمیلی خودش قرار داده آیا این مورد به بیمه خودم تاثیر میذاره؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر منظور شما بیمه پایه (تامین اجتماعی) هست خیر هیچ مشکلی ایجاد نمیشه و حتی اگر بیمه تکمیلی هم داشتین هیچ مشکلی ایجاد نمیشد.

  18. سلام من بیمه نیروهای مسلح دارم
    چیکار کنم وقتی میرم سرکار بیمه م به تامین اجتماعی عوض نشه همون نیروهای مسلح باقی بمونه
    بیمه رو میتونن روی نیروهای مسلح رد کنن؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهتره از طریق شرکتتون اقدام کنین تا در صورت امکان بیمه پایه رو براتون نیروی مسلح رد کنن تا مشکلی ایجاد نشه.

      1. سلام
        همسرم تو ماه سوم بارداریه بیمه پایه هم تامین اجتماعی داریم اگه اقدام به بیمه تکمیلی کنم میتونیم در طول دوران بارداری و زایمان از بیمه تکمیلی استفاده کنم.

        1. هادی عزیز سلام
          متاسفانه در حال حاضر همسر شما امکان استفاده از پوشش بارداری را نداردند. دوره انتظار دریافت هزینه زایمان ۹ ماه بعد از خرید بیمه است.

  19. سلام خسته نباشید
    عزیزان هرکس میدونه ممنون میشم راهنمایی کنه
    من چشمام مشکل دوربینی و آستیگمات داره و شنیدم بعضی بیمه های انفرادی مثل سامان عمل لیزیک رو پوشش میدن ینی الان من این مشکل رو دارم برم و بیمه بگیرم و بعد دوره انتظار میتونم برم و چشمام رو عمل کنم؟؟

    1. محمد عزیز سلام
      چون شما قبل از خرید بیمه تکمیلی این بیماری را داشتید، نمی‌توانید از بیمه برای درمانش هزینه‌ای دریافت کنید.

        1. رقیه عزیز سلام
          اگر بیمه پایه (مثل تامین اجتماعی) داشته باشید و کد اتباع، بله می‌توانید.

  20. سلام روزتون بخیر
    ببخشید اگر بیمه تکمیلی از سمت کارفرما صادر بشه، آیا باز هم نیاز به فرجه سه ماهه برای فعال سازی خدمات بیمه هست یا در حالتی که کارفرما پرداخت کنه فرق میکنه قانونش.

    1. قاسم عزیز سلام
      بعضی از پوشش‌ها اصلا دوره انتظار ندارند، ولی در کل مدت زمان دوره انتظار بستگی به تعداد افراد بیمه شده توسط سازمان دارد. معمولا اگر تعداد افراد بیشتر از ۱۰۰۰ نفر باشد شامل دوره انتظار نمی شود. برای اطلاعات دقیق‌تر پیشنهاد می‌کنم به منابع انسانی سازمانتون مراجعه کنید.

  21. سلام آیا تزریق آمپول سدیم هیالورونیک اسید توسط متخصص درد، شامل بیمه پایه تامین اجتماعی و تکمیلی میشه؟

  22. سلام خسته نباشی.
    با بیمه تکمیلی فرد سرپرست آیا فرزندان هم بیمه میشوند یا فقط خود فرد بیمه میشود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا