بیمه تکمیلی درمان

بهترین بیمه تکمیلی را با بهترین پوشش‌ها بخرید.

اگر قصد خرید بیمه تکمیلی را دارید، حتما این سوال برایتان پیش آمده که بهترین بیمه تکمیلی توسط کدام شرکت ارائه می‌شود و چگونه می‌توانیم بهترین بیمه را تشخیص دهیم. در این بخش قصد داریم عوامل تأثیرگذار بر بیمه‌‌های تکمیلی را با هدف خریدی آگاهانه‌تر بررسی کنیم. در بیمه تکمیلی طرح‌‌های مختلفی با پوشش‌ها و تعهدات متفاوت توسط شرکت‌‌های بیمه ارائه می‌شود که انتخاب یکی از آن‌ها به شرایط هر فرد بستگی دارد. بیمه تکمیلی پوششی اضافه بر بیمه پایه ایجاد می‌کند؛ اما انتخاب آن کار چندان ساده‌ای نیست. برای اینکه بتوانید پس از بررسی‌های لازم در این زمینه، در نهایت بهترین بیمه تکمیلی را انتخاب کنید، لازم است که به موارد مختلفی توجه داشته باشید. این را هم بگوییم که «بیمه پایه» اصطلاحی است که برای بیمه اصلی شما استفاده می‌شود و بیمه تکمیلی را برای ارائه خدمات بیشتر به آن اضافه می‌کنند. برای استفاده از بیمه تکمیلی انفرادی و خانواده می‌توان بدون داشتن بیمه پایه اقدام کرد که در این صورت، افراد موظف به پرداخت حق بیمه بیشتر هستند.

چند نوع بیمه تکمیلی داریم؟

به‌طور کلی بیمه‌های تکمیلی در سه قالب انفرادی، خانواده و گروهی صادر می‌شوند که قیمت آن‌ها هم می‌تواند برحسب میزان پوشش و سقف آن، هزینه‌های مختلفی داشته باشد.

بهترین نوع بیمه تکمیلی کدام است؟

بهترین بیمه تکمیلی با توجه به نیازها و انتظاراتی که افراد از بیمه خود دارند می‌تواند متفاوت باشد.  بیمه خانوادگی و گروهی به دلیل قیمت‌ و پوشش‌ها و سقف تعهداتی که دارد معمولا انتخاب بهتری است. اما افرادی هستند که نه در شرکتی مشغول به کار هستند و نه شرایط خرید بیمه به صورت خانوادگی را دارا هستند، برای آن‌ها بیمه انفرادی با وجود قیمت بیشتری که دارد تنها انتخاب است.

قیمت بیمه تکمیلی در شرکت‌‌های مختلف بیمه چه تفاوتی دارد؟

بهتر است بدانید که ارزان‌ترین بیمه لزوما بهترین بیمه نیست. به این دلیل که هرچه قیمت بیمه تکمیلی شما کمتر باشد، مسلماً سقف پوشش‌‌های آن پایین‌تر است و شما در زمان دریافت خسارت، مبلغ کمتری را از بیمه دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال در یک بیمه تکمیلی ارزان‌تر، پوشش هزینه زایمان تا سقف 1.5 میلیون تومان ارائه می‌شود و در یک بیمه تکمیلی با قیمت بالاتر، سقف این پوشش 5 میلیون تومان است.

همچنین ممکن است برخی از پوشش‌ها مثل پوشش دندان پزشکی، در تمام طرح‌‌های بیمه تکمیلی ارائه نشود. با توجه به مسائل ذکر شده، انتخاب یکی از بیمه‌‌های تکمیلی به شرایط شما بستگی دارد، اما موضوع مهم تعیین کننده بهترین بیمه تکمیلی ، میزان پوشش‌‌های آن‌هاست که می‌تواند بار سنگین هزینه‌‌های درمانی را از دوش شما بردارد. پس در زمان خرید بیمه تکمیلی حتما به پوشش‌ها و سقف تعهدات آن توجه نمایید تا در مواقع بیماری بتوانید با خیال راحت از بیمه خود استفاده کنید.

بهترین بیمه تکمیلی

بهترین بیمه تکمیلی به لحاظ دوره انتظار

یکی از نکات مهمی که باید در زمان خرید بیمه تکمیلی به آن توجه کنید، دوره انتظار این بیمه می‌باشد. دوره انتظار زایمان در طرح‌‌های مختلف بیمه، از صفر تا 9 ماه متغیر است و به تعداد افراد در بیمه‌‌های تکمیلی گروهی و طرح‌‌های مختلف آن بستگی دارد. مثلا برای گروه‌های بالاتر از 250 تا 1000 نفر، این دوره 6 ماه و برای گروه‌‌های بیش‌تر از 1000 نفر، از 3 ماه تا بدون دوره‌ی انتظار خواهد بود. همچنین برای بیمه‌‌های تکمیلی انفرادی، دوره انتظار 9 ماه است. پس اگر قصد خرید بیمه تکمیلی انفرادی را دارید، باید قبل از بارداری برای آن اقدام نمایید.

در بیمه درمان تکمیلی، دوره انتظار پوشش عمل‌‌های جراحی هم حداکثر 3 ماه در نظر گرفته می‌شود. همچنین بعضی از شرکت‌‌های بیمه ممکن است برای برخی از بیماری‌‌های دیگر نیز دوره انتظار در نظر بگیرند. یک موضوع مهم دیگر در بیمه تکمیلی، فرانشیز است. یعنی بخشی از هزینه‌های درمانی شما که توسط شرکت بیمه پرداخت نمی‌شود و شما باید خودتان آن را پرداخت کنید. در بیمه تکمیلی انفرادی معمولا فرانشیز بین صفر تا 30 درصد است و به شرکت بیمه انتخابی شما بستگی دارد. با توجه به موضوعات ذکر شده، قبل از خرید بیمه تکمیلی حتما به مدت دوره انتظار آن در پوشش‌‌های مختلف و همچنین فرانشیز بیمه خود دقت کنید.

بهترین بیمه تکمیلی از لحاظ تعداد مراکز درمان

یکی از عوامل مؤثر در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی، تنوع و تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد آن است. واقعیت این است که هرچه تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه شما بیشتر باشد و پراکندگی مناسبی در نقاط مختلف شهر داشته باشد، دسترسی شما به این خدمات درمانی راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید اگر برای انجام کارهای پزشکی به بیمارستان‌‌های طرف قرارداد مراجعه و معرفی نامه ارائه کنید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه از خدمات درمانی بیمه تکمیلی خود استفاده کنید. اگر هم به مراکزی غیر از مراکز طرف قرارداد مراجعه کنید، باید اول هزینه خدمات درمانی را پرداخت کنید و بعدا با تحویل مدارک و فیش‌های پرداختی به شرکت بیمه، هزینه‌ها را دریافت کنید. پس زیاد بودن تعداد این مراکز درمانی، باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می‌شود.

بهترین بیمه تکمیلی

مقایسه بهترین بیمه های تکمیلی درمان

خرید بهترین بیمه تکمیلی، به نوع بیمه‌ای که قصد خرید آن را دارید بستگی دارد. مثلا، برای بیمه تکمیلی گروهی بهترین بیمه‌ها ایران، سامان و پاسارگاد هستند؛ اما برای خرید بیمه انفرادی بهترین گزینه‌ها بیمه های ملت، سامان و SOS است. بیمه ایران یکی از بهترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور است که امکان بیمه تکمیلی گروهی را دارد. بیمه سامان هم از شرکت‌هایی به‌شمار می‌آید که هم خدمات متنوعی دارد و هم بدون داشتن بیمه پایه می‌توان از آن استفاده کرد. به علاوه، بیمه پاسارگاد هم از بهترین بیمه های تکمیلی قابل تهیه است.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی

در ابتدای مطلب گفتیم که برای استفاده از پوشش بیمه تکمیلی انفرادی نیازی نیست حتما بیمه پایه داشته باشید. قیمت و خدمات این نوع بیمه به سن شما و طرحی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. با این حال، از بهترین بیمه های تکمیلی انفرادی می‌توان به بیمه تکمیلی انفرادی سامان، SOS و تعاون اشاره کرد.

گستردگی و تعداد شعب و نمایندگی‌‌های شرکت بیمه در سراسر کشور:

برای خرید بهترین بیمه تکمیلی، گستردگی و تعداد شعب و نمایندگی‌‌های شرکت بیمه در سراسر کشور را در نظر بگیرید. در صورتی که برای خدمات درمانی به بیمارستان‌‌های غیر طرف قرارداد مراجعه کرده باشید، باید ابتدا هزینه‌‌های لازم را شخصاً پرداخت کنید و سپس به منظور دریافت هزینه، با ارائه مدارک و پرونده‌‌های پزشکی خود به شعب، نمایندگی یا مراکز پرداخت خسارت مراجعه نمایید.

به همین دلیل تعداد زیاد این نمایندگی‌ها و پراکندگی آن‌ها در شهرهای مختلف می‌تواند موضوع مهمی در انتخاب بیمه تکمیلی باشد، تا در زمان دریافت خسارت دچار مشکل نشوید. به خاطر داشته باشید بهترین روش برای استفاده از بیمه تکمیلی یا دریافت خسارت آن، مراجعه به بیمارستان‌‌های طرف قرارداد با ارائه معرفی نامه از بیمه است.

بهترین بیمه تکمیلی برای دندانپزشکی

از آنجایی که خدمات دندانپزشکی یکی از پر هزینه‌ترین خدمات درمانی بوده و در کشور ما رتبه دوم بعد از هزینه‌های بستری متعلق به هزینه‌های دندانپزشکی‌ می‌باشد؛ همین موضوع اهمیت آن را مشخص‌ می‌کند. برای بسیاری، مهم‌ترین دلیل خرید بیمه درمان تکمیلی استفاده از پوشش دندانپزشکی است. برای بهره‌مندی از این پوشش باید ابتدا بیمه درمان تکمیلی را خریداری کنید. از آنجایی که شرکت‌های مختلفی بیمه درمان را ارائه می‌کنند، انتخاب مناسب‌ترین بیمه با بهترین پوشش دندان پزشکی کار آسانی نخواهد بود. بیمه سامان و آسماری ازجمله شرکت‌هایی هستند که بیمه درمان را به شکل انفرادی ارائه می‌کنند. برای مقایسه پوشش بیمه دندانپزشکی در این دو شرکت با مراجعه به مطلب قبلی بهترین آن را انتخاب کنید.

بهترین بیمه تکمیلی زایمان

با توجه به افزایش هزینه‌های بیمارستانی به خصوص برای زایمان و سزارین، پوششی که بیمه درمان ارائه می‌کند بسیار مهم است. درست است که برای دریافت پوشش بالاتر باید حق‌بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنید، اما هزینه‌های درمانی شما بهتر تامین خواهد شد. البته در انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی برای زایمان، باید توجه داشت که متناسب با افزایش سقف زایمان، حق‌بیمه‌ای که باید پرداخت کنید افزایش چندانی نداشته باشد.‌ شرکت‌هایی که بیمه درمان را به شکل انفرادی ارائه می‌کنند، طرح‌های مختلفی برای بیمه‌گذاران درنظر می‌گیرند که هر کدام دارای سقف پوشش متفاوتی است. برای اطلاع از بهترین بیمه تکمیلی زایمان متن مربوطه را مطالعه فرمایید.

بهترین بیمه تکمیلی برای مشاغل آزاد

بیمه‌های تکمیلی معمولا به‌صورت سازمانی و گروهی ارائه می‌شوند. اما اگر شغل آزاد داشته باشید هم می‌توانید از طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی و خانوادگی استفاده کنید. شرایط و هزینه‌های بیمه‌های تکمیلی انفرادی با بیمه‌های تکمیلی گروهی متفاوت هستند و حق بیمه بیشتری هم دارند. البته بیمه‌های تکمیلی انفرادی تمامی مزایا و امکانات بیمه‌های تکمیلی گروهی را دارند و از نظر پوشش درست مثل بیمه‌های تکمیلی گروهی هستند. خوشبختانه شرکت‌های بیمه مختلف طرح‌های متنوعی برای ارائه بیمه‌های تکمیلی انفرادی دارند و هر شخص و خانواده‌ای می‌تواند براساس نیاز و بودجه خود یک بیمه مناسب بخرد.

بهترین بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی هم براساس نیاز خود می‌توانند از بهترین انواع بیمه استفاده کنند. ضمن اینکه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی هم برای این افراد قابل تهیه است که بین 70 تا 90 درصد هزینه‌های درمان را برعهده می‌گیرند. برای استفاده از این نوع بیمه، باید جزو بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی باشید، تحت پوشش این بیمه قرار داشته باشید و در صورتی که فرزند بیمه‌ شده هستید، مجرد باشید.

بهترین بیمه تکمیلی برای دارو

داروها در تعرفه نظام پزشکی به سه دسته داروهای عمومی، آزاد و تخصصی تقسیم می‌شوند. بیمه‌های تکمیلی هر سه دسته این داروها را تحت پوشش دارند و افراد می‌توانند تا سقف بیمه‌ خود برای خرید آن‌ها استفاده کنند. بهترین نوع بیمه تکمیلی برای دارو توسط شرکت‌های سامان، SOS و تعاون ارائه می‌شوند. گفتنی است که ویزیت پزشکان هم تحت همین سرویس در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

بهترین بیمه تکمیلی خانوادگی

همان‌طور که قبلا ذکر کردیم، این نوع پوشش بیمه‌ تکمیلی را می‌توان با هزینه حق بیمه بیشتر از سمت مشتریان، بدون بیمه پایه هم تهیه کرد. در تهیه بهترین بیمه تکمیلی خانوادگی، موارد مختلفی از جمله میزان پوشش بیمه، سقف تعهدات، نیاز خانواده شما و همچنین قیمت را باید در نظر گرفت. یکی دیگر از موارد مهم که باز هم به خانواده شما بستگی دارد، تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه است. مثلا اگر خانواده‌ای هستید که افراد در آن زیاد به سفر می‌روند، بهتر است از شرکتی بیمه تهیه کنید که مراکز طرف قرارداد زیادی در شهرهای مختلف کشور دارد.

بیمه تکمیلی

بهترین بیمه تکمیلی از نظر مردم

چطور یک شرکت بیمه می‌تواند نظر مردم را به خود جلب کند؟ بهترین بیمه تکمیلی از نظر مردم، بیمه‌ای است که علاوه بر داشتن قیمت مناسب، مراکز درمانی متعددی را پوشش بدهد، سقف تعهدات مناسبی داشته باشد و بعد از دوره انتظار معقولی بتوان از خدمات آن استفاده کرد. در گام‌های بعدی هم اینکه بیمه تا چه سقفی امکان خرید دارو، خدمات دندانپزشکی یا پاراکلینیکی را فراهم می‌کند، اهمیت دارد.

لیست بهترین شرکت های بیمه تکمیلی در ایران

در این مطلب به تفصیل درمورد بهترین بیمه های تکمیلی صحبت کردیم اما اگر بخواهیم فهرستی از آن‌ها ارائه کنیم، می‌توانیم بیمه‌های شرکت‌های زیر را نام ببریم:

  •  SOS؛
  •  ایران؛
  • سامان؛
  • ملت؛
  • تعاون.

علاوه بر این موارد بنا به نیاز افراد، بیمه تکمیلی از شرکت‌های دانا، البرز و دی هم جزو بهترین انتخاب‌ها هستند.

 مقایسه و خرید بهترین بیمه تکمیلی درمان از ازکی

ازکی برای دریافت مشاوره، مقایسه و خرید انواع بیمه تکمیلی در خدمت شماست. به این منظور کافی است به سایت ازکی مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 54864 تماس بگیرید. مشاوران متخصص ازکی شما را در انتخاب و خرید بیمه تکمیلی راهنمایی  می‌کنند. خرید بیمه از ازکی مزیت‌های دیگری هم مانند صدور سریع بیمه‌نامه و همچنین ارسال رایگان آن به آدرس مورد نظرتان را دارد.

سوالات متداول

۱. چند نوع بیمه تکمیلی داریم؟

بیمه‌های تکمیلی در سه قالب انفرادی، خانواده و گروهی صادر می‌شوند. قیمت‌های آن‌ها با توجه به میزان پوشش و سقف آن متفاوت است.

۲. بهترین نوع بیمه تکمیلی کدام است؟

بهترین بیمه تکمیلی با توجه به نیازها و انتظارات افراد متفاوت است. بیمه خانوادگی و گروهی به دلیل قیمت‌ها و پوشش‌های بیشتر، معمولاً انتخاب بهتری است. اما برای افرادی که نه در شرکتی کار می‌کنند و نه شرایط خرید بیمه خانوادگی دارند، بیمه انفرادی با قیمت بالاتر، تنها انتخاب است.

۳. قیمت بیمه تکمیلی در شرکت‌‌های مختلف بیمه چه تفاوتی دارد؟

باید توجه داشت که ارزان‌ترین بیمه لزوماً بهترین نیست. هرچه قیمت بیمه تکمیلی کمتر باشد، سقف پوشش‌های آن پایین‌تر است و در زمان دریافت خسارت، مبلغ کمتری دریافت می‌شود. مثلاً در بیمه تکمیلی ارزان‌تر، پوشش هزینه زایمان تا سقف 1.5 میلیون تومان است، در حالی که در بیمه تکمیلی با قیمت بالاتر، سقف این پوشش 5 میلیون تومان است.

۴. بهترین بیمه تکمیلی به لحاظ دوره انتظار چیست؟

دوره انتظار زایمان در طرح‌‌های مختلف بیمه از صفر تا 9 ماه متغیر است. برای گروه‌های بزرگ، این دوره کمتر است، اما برای بیمه‌‌های تکمیلی انفرادی، دوره انتظار 9 ماه است. همچنین دوره انتظار پوشش عمل‌‌های جراحی حداکثر 3 ماه است. فرانشیز، یعنی بخشی از هزینه‌های درمانی که توسط بیمه پرداخت نمی‌شود، در بیمه تکمیلی انفرادی بین صفر تا 30 درصد است.

نمایش بیشتر

16 دیدگاه

  1. میخوام خودمو بیمه تکمیلی کنم این بیمه زیر نظر بانک ملت هست میگه بعد یکسال بیمه تکمیلی میشی که شامل همه موارد بیماریها میشه میخواستم درموردش بیشتر بدونم‌

    1. سلام و وقت بخیر.
      احتمالا منظورتون شرکت بیمه ما هست. ولی متاسفانه متوجه شدم که منظورتون بیمه تکمیلی هست یا بیمه عمر؟

  2. سلام.الان مثلا معرفی کردید؟؟!ملت که سر در نمیارن شما که اینکاره اید بفرمایید این بیمه خوبه از نظر ما.اصلا رتبه بندی کنید از نظر رضایت مشتری یا بیمه مرکزی.الان شرکت ما ماهی ۷۵تومان از هر نفر کم می‌کنه میده بیمه کار آفرین.در عوض دندون نداریم سقف ویزیت ۲۵۰ت سقف دارو۲۵۰ت سزارین۲۵۰۰ت آمبولانس داخل شهری و بیرون شهری گذاشته که صد بار گفتیم نمیخایم .حالا واسه دارو میگن ویتامین تعلق نمیگیره دارو خارجی تعلق نمیگیره هر دکتر یا سونوگرافی که خوششون نیاد ۷۵درصد ویزیت رو میدن.خودمون رو اجباری باید تکمیلی کنیم.ولی تصمیم گرفتیم حداقل خانواده رو ی بیمه دیگه انجام بدیم.حالا لطفا خواهشاً ی بیمه معرفی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      مشخص کردن خوب یا بد به عوامل خیلی زیادی بستگی داره که مهمترینش شرایطی هست که خریدار در نظر داره. شما میتونین با شماره 02154864 تماس بگیرین یا در بخش بیمه تکمیلی و درمان سایت درخواست مشاوره ثبت کنین تا همکاران بنده با شما تماس بگیرن و با توجه به شرایطی که شما مد نظرتون هست بهترین بیمه تکمیلی مناسب شما رو بهتون معرفی کنن.

    2. سلام دوست عزیز
      در صورت نارضایتی از بیمه تکمیل درمانی که در حال حاضر دارید، با ما همراه باشید تا با بهترین پوششها و مراکز طرف قرارداد در کنار شما باشیم.
      شریعتی

  3. سلام در بیمه حافظ یا بیمه ملت پوشش هزینه های دندانپزشکی کامل تر است ومبلغ فرانشیز کدام کمتر مباشد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به نوع و سقف پوشش انتخابی شما داره. میتونین برای اطلاع دقیق از هر کدوم بروشور مربوط به بیمه تکمیلی رو در سایت این بیمه‌ها بخونین.

  4. اغلب خانواده ها با مشکل سن 70برای بیمه کردن روبرو هستند.بطورکلی چه بیمه هایی ودر کدام شرکتها بیمه ای برای افراد 70به بالا دارند، هرنوع که باشد میفرمائید؟

    1. سلام
      در صورت تمایل با بنده در ارتباط باشید تا راه حل پوشش درمان تکمیلی افراد بالای 70 سال را خدمت شما عرض کنم.
      شریعتی

  5. سلام، به نظر بنده بیمه”ما” شرایط خوبی داره،دندانپزشکی رو هم پوشش میده خیلیم زود هزینه رو عودت میده،شعبات زیادی هم داره،اکثر بیمارستان ها و آزمایشگاه ها رو پوشش میده،درضمن الان ارتباط آنلاین هم زیاد داره

  6. لطفا بهترین نوع بیمه تکمیلی را معرفی کنید که در بهترین حالت کدام نوعش هزینه های سنگین را پرداخت می کند .
    با سپاس.

    1. سلام دوست عزیز
      این که کدوم بیمه تکمیلی بهترین هست کاملا بستگی به شرایط شما داره. میتونین با شماره‌ 021-54864 تماس بگیرین تا همکاران بخش تکمیلی خیلی دقیق شما رو راهنمایی کنن.

  7. با سلام من تحت پوشش تکمیلی بیمه البرز هستم . رقم و عدد بستگی به قرارداد داره.
    یکی از پارامتر های مهم مدت زمان و پیگیری هست که متاسفانه شرکت البرز خوب عمل نمی کنه.
    روال اداری غیر چابک و عدم رفتار سازمانی در کارمندها (اون دفتر نمایندگی ). یه مدت که مدارک من گم شده بود بعد از کلی پیگیری پیدا شد و الان هم برای پیگیری که تماس گرفته میشه به هم پاس میدن.
    آخر هم یه شماره موبایل از یکی از کارمندان شعبه دادن. که هروقت تماس گرفته میشه یا شعبه نیست یا پشت میزش نیست.
    خرداد ماه 1400 یه عمل سرپایی لیزیک چشم داشتم هنوز که هنوزه دارم دنبال (1400/09/22) هزینه بیمه تکمیلیش دوندگی می کنم.
    یه بار به دفتر تهران تماس گرفتم- پشتیبان به جای اینکه مشکل منو حل کنه دنبال توجیه تاخیر پرسنلشون هست و توضیح های خارج از وظیفه میده.
    از ازکی می خوام که منتشر کنن. تا واقعا هم شرکت البرز از مشکلش مطلع بشه و هم دوستانی که میخوان بیمه تکمیلی ب
    .

    1. مهدی عزیز سلام
      برای تجربه‌ای که براتون پیش آمده، متاسفیم.
      پیشنهاد می‌کنم با دفتر مرکزی تهران تماس بگیرید یا حتی می‌تونید به بیمه مرکزی شکایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا