بیمه شخص ثالث

نحوه محاسبه تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث

همان طور که‌‌ می‌دانید، داشتن بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه از جمله اتومبیل و موتورسیکلت اجباری و ضروری است. یکی از موضوعات بسیار مهم در این زمینه، تخفیف بیمه شخص ثالث و نحوه تأثیر آن بر قیمت بیمه شخص ثالث‌‌ است. در ادامه قصد داریم به قانون تخفیف بیمه شخص ثالث و نحوه استفاده از تخفیف بیمه شخص ثالث بپردازیم.

قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث

یکی از تخفیف‌‌های پر کاربرد در بیمه شخص ثالث تخفیف عدم خسارت است. در صورتی که خودروی شما در مدت ‌بیمه‌نامه دچار حادثه نشود و خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکرده باشید، شرکت بیمه وظیفه دارد در زمان تمدید ‌بیمه‌نامه، در محاسبه مبلغ بیمه شخص ثالث‌تان تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث را اعمال کند. تخفیف عدم خسارت در بعضی از ‌بیمه‌نامه‌ها با عنوان «ت.ع.خ» و یا «سنوات تخفیف» درج‌‌ می‌شود.

طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث که بیمه مرکزی آن را اعلام می‌کند، تخفیف عدم خسارت این بیمه نسبت به سال‌‌های قبل تغییر کرده است؛ به این صورت که تخفیف عدم خسارت سالانه از ۱۰ درصد به ۵ درصد کاهش یافته و حداکثر تخفیف همان ۷۰ درصد خواهد بود، با این تفاوت که این تخفیف به جای سال هشتم در سال چهاردهم تکمیل‌‌ می‌شود.

 

نحوه محاسبه تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث به شرح زیر است:

جدول درصد تخفیف بیمه شخص ثالث

نحوه محاسبه تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث به شرح زیر است:

قانون / سال ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴
قدیم ٪۱۰ ٪۱۵ ٪۲۰ ٪۳۰ ٪۴۰ ٪۵۰ ٪۶۰ ٪۷۰ ٪۷۰ ٪۷۰ ٪۷۰ ٪۷۰ ٪۷۰ ٪۷۰
جدید ٪۵ ٪۱۰ ٪۱۵ ٪۲۰ ٪۲۵ ٪۳۰ ٪۳۵ ٪۴۰ ٪۴۵ ٪۵۰ ٪۵۵ ٪۶۰ ٪۶۵ ٪۷۰

تخفیف بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه می‌شود؟

بر اساس این قانون، در صورتی که تخفیف عدم خسارت در قانون جدید از میزان آن در قانون قدیم کمتر باشد، در زمان تمدید ‌بیمه‌نامه تخفیف قبلی ملاک قرار داده‌‌ می‌شود.؛ به عنوان مثال در قانون جدید بیمه شخص ثالث در سال هشتم به جای ۷۰ درصد، ۴۰ درصد تخفیف به ‌بیمه‌گذار تعلق‌‌ می‌گیرد که در واقع این موضوع به ضرر ‌بیمه‌گذار است. اما تبصره ۱ ماده ۶ قانون برای حل همین مشکل ارائه شده است و بر اساس آن، تخفیف عدم خسارت مطابق با قانون قبلی یعنی همان ۷۰ درصد اعمال‌‌ می‌شود تا ‌بیمه‌گذار از نظر مالی متضرر نشود. شرکت‌‌های بیمه تا زمانی موظف به اعمال این قانون هستند که درصد تخفیف عدم خسارت بیمه‌نامه در قانون قدیم و جدید با هم برابر شود.

سقف تخفیف بیمه شخص ثالث چقدر است؟

همان طور که در جدول بالا مشاهده کردید، سقف تخفیف بیمه شخص ثالث برای خودروها تغییری نکرده است و هنوز همان ۷۰ درصد است. تنها تغییری که در این زمینه رخ داده، این است که رانندگان برای رسیدن به سقف تخفیف در گذشته باید ۸ سال منتظر می‌ماندند و حالا این عدد به ۱۴ سال رسیده است.

تخفیف بیمه شخص ثالث سالی چند درصد است؟

در پاسخ به سوال هر سال تخفیف بیمه چند درصد است، باید بگوییم که در حال حاضر این تخفیف سالانه ۵ درصد است. رانندان به ازای هر سال استفاده نکردن از بیمه شخص ثالث خودرو و دریافت نکردن خسارت، ۵ درصد تخفیف می‌گیرند.

تخفیف بیمه شخص ثالث با یک تصادف از بین نمی‌رود!

در قانون قبلی، با یک بار تصادف تخفیف عدم خسارت از بین‌ می‌رفت، اما از سال ۹۷ این تخفیف به صورت پلکانی کم‌ می‌شود و یک جا از بین نمی‌رود. روش کاهش تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث به این شکل است که با تصادف اول ۲۰ درصد، تصادف دوم ۳۰ درصد و تصادف سوم به بعد ۴۰ درصد از این تخفیف کم‌ می‌شود. تا پایان سال ۹۶ حتی یک ‌بار تصادف و استفاده از یک کوپن ‌بیمه‌نامه، باعث از بین رفتن تخفیف بیمه شخص ثالث می‌شد. اما در قانون تخفیف بیمه شخص ثالث که به‌تازگی اجرا می‌شود، تخفیف‌‌های عدم خسارت با هر بار استفاده از ‌بیمه‌نامه، به صورت پلکانی کاهش می‌یابد و مابقی آن برای بیمه‌گذار حفظ‌‌ می‌شود.

در صورت تصادف چند درصد از تخفیف بیمه کم می شود؟

نحوه کاهش تخفیف عدم خسارت به این صورت است که اگر فردی برای بار اول خسارت مالی داشته باشد ۲۰ درصد، بار دوم ۳۰ درصد و بار سوم ۴۰ درصد از تخفیف عدم خسارت مالی او کاهش پیدا‌‌ می‌کند. این اعداد برای خسارت جانی به ترتیب ۳۰ درصد، ۷۰ درصد و ۱۰۰ درصد‌‌ است.

تعداد خسارت / نوع خسارت یک بار دو بار سه بار و بیشتر
مالی ۲۰ واحد ۳۰ واحد ۴۰ واحد
بدنی ۳۰ واحد ۷۰ واحد ۱۰۰ واحد

با یک مثال این موضوع را برای شما توضیح خواهیم داد:

بر اساس موارد گفته شده، اگر شما ۸ سال تخفیف عدم خسارت داشته باشید، ۷۰ درصد تخفیف به ‌بیمه‌نامه شخص ثالث‌تان تعلق‌‌ می‌گیرد. حالا در نظر بگیرید که برای بار اول با ماشین خود تصادف کرده و از شرکت بیمه خسارت دریافت‌‌ می‌کنید. در این صورت ۲۰ درصد از میزان تخفیف شما کاهش پیدا می‌کند و فقط می‌توانید از ۵۰ درصد تخفیف باقی‌مانده آن استفاده کنید.

در قانون قدیم تخفیف بیمه شخص ثالث، با اولین تصادف همه تخفیف‌‌های عدم خسارت خود را از دست‌‌ می‌دادید. البته این موضوع برای سال‌‌های تخفیف کمتر، متفاوت است و ممکن است گاهی هزینه بیشتری را به ‌بیمه‌گذاران تحمیل کند. مثلا اگر شما ۲ سال تخفیف عدم خسارت داشته باشید،‌‌ می‌توانید از ۱۵ درصد تخفیف در ‌بیمه‌نامه خود استفاده کنید. بر اساس قانون ذکر شده پس از اولین تصادف ۲۰ درصد از میزان تخفیف شما کاهش پیدا‌‌ می‌کند. اما در این مورد برخلاف مثال قبلی، به حق بیمه شخص ثالث شما ۵ درصد اضافه‌‌ می‌شود و این در واقع به ضرر ‌بیمه‌گذار خواهد بود. این موضوع یکی از معایب قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث به شمار‌‌ می‌رود و بیشتر برای افرادی سودمند است که سال‌‌های تخفیف عدم خسارت بیشتری دارند.

تخفیف بیمه شخص ثالث

تخفیف عدم خسارت حوادث راننده چه تفاوتی با تخفیف عدم خسارت (ت.ع.خ) دارد؟

در بعضی از شرکت‌های بیمه مثل بیمه آسیا و بیمه دانا، تخفیف عدم خسارت به صورت مجزا از تخفیف عدم خسارت حوادث راننده محاسبه می‌شود؛ به این معنی که اگر در صورت وقوع حادثه تخفیف عدم خسارت‌ شخص ثالث شما از بین برود، همچنان می‌توانید از تخفیف عدم خسارت حوادث راننده خود استفاده کنید. همچنین اگر از تخفیف عدم خسارت حوادث راننده خود استفاده کردید، تخفیف عدم خسارت شخص ثالث (یا همان ت. ع. خ) از بین نمی‌رود و قابل استفاده است.

آیا تمدید زودتر از موعد بیمه ثالث بر قیمت آن تاثیر دارد؟

بیمه شخص ثالث نوعی بیمه اجباری است و دارندگان خودرو به ازای هر روز نداشتن این بیمه مجبور به پرداخت هزینه می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای جلوگیری از این امر، اقدام به خرید زود هنگام این بیمه‌نامه می‌کنند. اما باید این نکته را بدانید که تمدید زودتر از موعد بیمه شخص ثالث نه‌تنها از لحاظ اقتصادی توجیهی ندارد، بلکه ممکن است در زمینه دریافت تخفیف بیمه هم افراد را با مشکلاتی مواجه کند. بهترین زمان برای خرید بیمه شخص ثالث یک هفته پیش از تمام شدن بیمه‌نامه قبلی است.  اگر نگران فراموش کردن زمان مناسب تمدید بیمه‌نامه خود هستید، می‌توانید با مراجعه به صفحه اول وب‌سایت ازکی در بخش یادآور یا تمدید اقساط بیمه ثبت‌نام کنید تا ازکی زمان مناسب را به شما یادآوری کند.

استعلام آنلاین قیمت بیمه شخص ثالث از «ازکی»

با توجه به مطالب ذکر شده به نظر‌‌ می‌رسد محاسبه حق بیمه و تخفیف بیمه شخص ثالث از جمله تخفیف‌‌های عدم خسارت آن کار آسانی نباشد. اما نگران نباشید! شما‌‌ می‌توانید در سایت ازکی با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، قیمت بیمه شخص ثالث خود را به‌راحتی مشاهده کنید. در سایت ازکی امکان مقایسه شرکت‌‌های بیمه از نظر قیمت و کیفیت خدمات وجود دارد. از ازکی بیمه خود را آنلاین بخرید و ‌بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید.

همچنین اگر در نحوه محاسبه تخفیف‌ها و حق بیمه شخص ثالث سوالی داشتید،‌‌ می‌توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره‌‌های تخصصی ازکی استفاده نمایید.

سوالات متداول

۱. تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟
تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث به افرادی تعلق می‌گیرد که در دوره بیمه‌نامه خود خسارتی ایجاد نکنند و از شرکت بیمه درخواست خسارت نداشته باشند. این تخفیف برای هر سال بدون خسارت به صورت پلکانی اعمال می‌شود، که با تغییرات اخیر، از ۱۰ درصد به ۵ درصد در سال اول کاهش یافته و به تدریج تا حداکثر ۷۰ درصد در سال چهاردهم افزایش می‌یابد.

۲. سقف تخفیف بیمه شخص ثالث چقدر است؟
سقف تخفیف بیمه شخص ثالث همچنان ۷۰ درصد است. تنها تفاوت در مدت زمان رسیدن به این سقف تخفیف است که از ۸ سال به ۱۴ سال افزایش یافته است.

۳. در صورت تصادف، چه میزان از تخفیف بیمه شخص ثالث کاهش می‌یابد؟
در صورت وقوع تصادف و درخواست خسارت، میزان تخفیف عدم خسارت کاهش می‌یابد. برای اولین خسارت مالی، ۲۰ درصد از تخفیف کم می‌شود، در صورت دوم ۳۰ درصد و برای سومین خسارت و بیشتر، ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. برای خسارت‌های جانی، این اعداد به ترتیب ۳۰، ۷۰، و ۱۰۰ درصد هستند.

۴.  آیا تمدید زودهنگام بیمه شخص ثالث تأثیری بر میزان تخفیف دارد؟
تمدید زودهنگام بیمه شخص ثالث از نظر اقتصادی توجیهی ندارد و ممکن است بر دریافت تخفیف‌های آینده تأثیر منفی بگذارد. بهترین زمان برای تمدید بیمه، یک هفته قبل از اتمام دوره بیمه فعلی است تا از تخفیف‌های مربوطه بهره‌مند شوید.

۵. چگونه می‌توانم قیمت بیمه شخص ثالث و تخفیف‌های مربوطه را استعلام کنم؟
برای استعلام قیمت بیمه شخص ثالث و تخفیف‌های مربوطه می‌توانید به سایت ازکی مراجعه کنید. در این سایت، با وارد کردن اطلاعات خودرو و بیمه‌نامه فعلی، قیمت‌ها و تخفیف‌های مختلف بیمه شخص ثالث از شرکت‌های مختلف بیمه را مشاهده و مقایسه کنید. این روش امکان خرید آنلاین و دریافت بیمه‌نامه در محل را نیز فراهم می‌کند.

نمایش بیشتر

256 دیدگاه

  1. با عرض سلام
    اگر از بیمه استفاده بشه و تخفیف عدم خسارت کم بشه(برای بار اول)برای سال های بعد دوباره تخفیف عدم خسارت افزایش پلکانی خواهد داشت؟

      1. با عرض سلام
        طبق قانون جدید انتقال تخفیفات شخص ثالث خودرو ، خودروهایی که تعویض پلاک نشده اند درحق راننده که تخلف انجام نداده و بیمه به نام راننده ولی پلاک به شخص دیگری است کاملاً اجحاف شده چون كل تخفيف به پلاک انتقال میابد که صاحب پلاک هیچ اقدامی جهت رعایت قانون انجام نداده و فقط پلاک به نام ایشان بوده است.

        1. سلام بنده تصادف کردم و مقصر هستم ایا بیمه خسارت خودرو من و طرف مقابل رو میده و چند درصد از تخفیفم کم میشه ماشین من بیمه ایران هستش و 70درصد تخفیف

          1. علیرضا عزیز سلام
            اگر بیمه شخص ثالث دارید خسارت راننده مقابل تا سقف تعهدات پوشش داده می‌شود اما خسارت مالی شما تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیست و بیمه بدنه پرداختش می‌کند. اگر فقط خسارت مالی بوده، ۲۰ درصد از تخفیف‌هاتون کم میشه.

        2. داداش اینا برای ما مردم کاری نمیکنن. حداقل با این کار نصف تخفیفات سالانه مردم رو به بهانه های الکی حذف کردنو وقتی کسی ماشین دارای تخفیف زیاد تری رو میخرد مطمنا برای اون تخفیفش یه پول مازاد تری رو داده و.تخفیف بیشتر یه پوهن مناسب تر بوده. اینا با این کار خیلی راحت خیلی از تخفیفات رو ماست مالی کردن

  2. سلام بیمه ثالث من ۳سالت ت ع خ داره الان تصادف کردم بیمه سال اینده چجوری محاسبه میشه یعنی۱۵درصد کم میشه فقط ؟

    1. با عرض سلام؛
      طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، اگر شما یکبار خسارت مالی از شرکت بیمه دریافت کرده باشید 20 درصد و یا یکبار خسارت جانی 30 درصد از تخفیف سابقه ی عدم خسارت شما کاسته می‌شود.

  3. سلام ی مثال بزنید من متوجه بشم لطفا. مثلا ی نفر۶سال تخفیف داره اگه ی بارتصادف کنه ۱۵درصدازتخیفاتش کم میشه درسته؟ بعدسال بعدش اگه خسارتی نداشته باشه توهشتمین سال تخفیفش همون۸سال براش حساب میشه یانه

    1. سلام.
      دوست عزیز با اولین خسارت مالی 20 درصد از تخفیف شما کم میشه و چون خسارت دریافت کردید، اون سال جزو سالهای عدم خسارت شما محسوب نمیشه. میزان تخفیف در سال بعد هم بر اساس محاسبات شرکت های بیمه کمی متفاوته

    1. سلام دوس عزیز.
      همونطور که در متن ذکر شده با اولین خسارت مالی 20 درصد از تخفیف شما از بین میره. بقیه اطلاعات رو هم میتونید در متن مشاهده کنید

    2. سلام ماشین من 7سال سابقه بیمه داره ولی به جای 70درصد 35درصد زده واسم طبق تبصره که شما گفتید مگه نباید همون 70درصد را حساب کنن.ممنون میشم راهنمایی کنید ه

  4. سلام خودروی بنده 3 سال پیش تصادف کرد و تخفیف ها لغو شد آیا با قانون جدید تخفیف ها بازگردانده میشه. با کثر 20%
    یا خیر

      1. سلام بنده راننده ماشین روز اول تصادف مشخص نبود که چه آسیبی دیدم دو روز بعد کبودی و کوفتگی شدید داشتم آیا به پزشکی قانونی مراجعه کنم به بنده بیمه تعلق میگیره یا خیر ؟

      2. سلام ماشین من 7سال سابقه بیمه داره ولی به جای 70درصد 35درصد زده واسم طبق تبصره که شما گفتید مگه نباید همون 70درصد را حساب کنن.ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. این قانون 20 درصد اجرا میشه یا هنوز شروع نشده؟ با نمایندگی بیمه ایران تماس گرفتم, گفتن اطلاعی ندارن!!

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه منظورتون کاهش 20 درصد از تخفیف با اولین خسارت هست، بله این موضوع در قانون جدید وجود داره و اجرایی میشه

  6. سلام خسته نباشید من ۲۵ اسفند تصادف کردم چندتا سوال داشتم .
    ۱. من تصادف کردم شب منو اورژانس ب بیمارستان اورد بعد رفتم دنبال کارای بیمه چون مقصر من بودم بیمه ۱ مبلغ کمی ب خسارت ماشین طرف مقابل داد ولی اون ۱۶۱ هزارتومان ک بیمه از ما گرفته بابت حوادث راننده چی هست ک من بینیم شکست صورتم زخمی شدابروم و پیشونیم زخمی شد چند جای دستم و گردنم دچار حادثه شد ولی بیمه هیچ هزینه ای ب من نداد درصورتی داخل زمان بیمه ماشین هزینه بیمه حوادث راننده ازمون گرفته شده.
    ۲. من الان تمام اون چندسالی ک بیمه استفاده نکردم و تخفیف خوردم با ۱ تصادف از بین رفت اگه اره خب من ب نفعمه هرسال از بیمم استفاده کنم ب هر دلیلی حتی تصادف کوچک چون چندسال بخاطر هر هزینه ای استفاده نکردم و از جیبم دادم ک تخفیف داشته باشم بعد از چندسال بخاطر ۱ تصادف ک هیچی ب خودم نداده ماشینمم داغون افتاده ۱ گوشه همه چی حذف بشه اینجوری ب نفعمه حتی اگه تصادف هم پیش نیومد اخر هرسال ک بیمم داره تموم میشه تصادف کوچکی هم پیش اومد ازش استفاده کنم چون اگه ۱۰۰ تومن مثلا تخفیف میده واسه ۱سال شاید من داخل اون ۱سال ۲ یا ۳ برابر اون هزینه رو بخاطر اون تخفیف از جیب دادم داخل تصادف های کوچک
    ۳. بهترین و معتبر ترین بیمه ک بلافاصله بعد از اتفاق دنبال پیچوندن نیستن و واقعا سریع هزینه رو پرداخت میکنن و طرف مقابل رو پشیمون نمیکنن کدام بیمه هست
    ممنون
    با تشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز اگه تصادف شما در زمان قانون جدید بیمه شخص ثالث رخ داده باشه، (یعنی بعد از سال 97) هم باید خسارت راننده مقصر بهتون پرداخت بشه و هم اینکه تخفیف شما صفر نخواهد شد.
      بیمه ایران و بیمه البرز، جزو بیمه های بسیار خوب برای بیمه شخص ثالث هستن

      1. سلام دوست عزیز
        ابتداءً از حادثه بوجود آمده برای شما متاسفم و امیدوارم که من بعد همیشه سالم و سلامت باشید
        اما در جواب سوالتون، اون طور که شما فرمودید با توجه به تاریخ تصادف، شما مشمول قانون جدید بیمه می باشید و شرکت بیمه مکلف به پرداخت هزینه های پزشکی راننده می باشد
        در مورد سوال دومتون هم که کلا با توجه علاوه بر اینکه بعضی مواقع این کار شما مجبور به صحنه سازی می باشد این کار جرم بوده و پیگرد قانونی دارد و از طرفی اصلا عاقلانه نیست که با دست خودمون، خودمون رو درگیر مسائل اداری بیمه و تشکیل پرونده کنیم.
        اما در مورد سوال سومتون، همه شرکت های بیمه مکلف به پرداخت و سرویس دهی بیمه شدگان دارند اما طبق آمار پژوهشکده بیمه، بیمه آسیا بالاترین رضایت مندی مشتری در زمان پرداخت خسارت را دارا می باشد.

        1. سلام من مدت ده سال تخفیف دارم اما جهارسال حساب میکنن مگین چون ازبیمه نامه کوتاه مدت استفاده کردی یعنی سه ماه شش ماه حالا بایدچیکادکنم همه تخیف حساب بشه ودرطول ده سال استفاده نکردم ازبیمه

  7. من ۱۷ سال تخفیف دارم الان از اون ۱۷ سال ۲۰ درصد کم بشه ک یعنی بازم تخفیف کامل دارم یا از مبلغ تخفیف کامل ۲۰ درصد کم میشه ک اینجوری ب نفعل بیمه هس چون شما هرچقدرم تصادف نکنی و تخفیف داشته باشی فرق نداره

    1. با سلام قانون به این صورت است که فقط در صورت تمدید بیمه نامه به صورت سالیانه تخفیف ها اعمال میشود.
      بهاره قدرقدر
      نماینده بیمه ملت

    1. سلام
      بنده یه خودرو سواری با 70 درصد تخفیف داشتم فروختم و فک پلاک شد
      برا انتقال تخفیف بیمه به خودرو جدید چند درصد تخفیف در نظر گرفته میشه؟ همون 70 درصد بیا 35 درصد
      تاریخچه پلاک رو گرفتم 6 سال و 6 ماه پلاک به اسم من بوده
      با تشکر

  8. سلام مدل ماشین من ۹۶ هست و تخفیف هم کامل داشتم و آخر این ماه باید بیمه تمدید کنم اما امروز تصادف کردم یعنی با این قانون ۵ درصد هم به حق بیمه من اضافه میشه ؟؟

    1. سلام ببخشید من پارسال یکبار تصادف کردمو 20 درصد تخفیفاتم رفت . حالا امسال بیمه نامه ام رو با 50 درصد تخفیف گرفتم حالا سوالم اینه اگر امسال دوباره تصادف کنم 20 درصد کم میشه یا 40 درصد؟
      ممنون

  9. باسلام، من یک سوال داشتم، درب ماشین سمت راننده باز بوده که یک پژو ناشیانه و بدون توجه میزنه به در و داشت درب رو از جا می کند. با فریاد و ضربه به صندوق عقب ماشینش متوجه اش کردم که بایستد، با یک نخ سیگار توی دستشو اصلا توی حال خودش نبود. متاسفانه پلیس گفت بنده مقصرم درصورتیکه درب باز بود نه اینکه یک دفعه باز بشه که اون نبینه، آیا راهی برای اعتراض وجود داره یا کاملا من مقصرم؟
    تشکر از پاسخگوئیتان

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه شما به تشخیص افسر پلیس، کروکی ترسیم شده یا نظر کارشناس خسارت اعتراضی دارید، میتونید به یکی از مراجع قانونی مثل شورای حل اختلاف یا دادسرا مراجعه کنید.

  10. سلام من ماشینم مدل 90 هست و تصادف کردم و مقصرم.حدود 700 هزار تومان خرج ماشین زیان دیدس.از بیمه خسارت بدم بهتره یا نقدی؟؟؟؟

    1. سلام. دوست عزیز شما باید برای تصمیمگیری میزان تخفیف بیمه تون رو در نظر بگیرید.
      ضمنا اینکه اگه خسارت رو از بیمه دریافت کنید، تخفیف شما صفر نمیشه.

  11. سلام. اگه از بیمه نامه ای کپن جدا بشه و در سال های بعد بیمه از شرکت دیگه ای خریداری بشه، سوابق از شرکت قبلی به شرکت جدید منتقل میشه؟

    1. سلام وقت شما بخیر.
      در قانون جدید با یک بار دریافت خسارت یا کندن کپن همه تخفیف ها از بین نمیره بلکه درصدی از اون کم میشه. تخفیف های باقی مونده هم میتونه به شرکت بیمه جدید منتقل بشه.

  12. سلام من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۰ دارم با تخفیف کامل هم خودتون گفتین هم چنتا از نمایندگی بیمه پرسیدم ۸ سال شامل ۷۰ درصد تخفیف میشه ولی رو برگم زدن ۵۵ درصد چطوری حساب میکنین ؟ من با ۸ سال نباید ۷۰ درصد بگیرم؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله دوست عزیز، همینطوره. تخفیف شما باید 70 درصد باشه.
      متاسفانه نمیدونم دلیل اینکه تخفیفتون کمتر لحاظ شده چیه. حتما از طریق شعب بیمه تون پیگیری کنین

      1. سلام ببخشید.
        ماشین من در اولین تصادف ۲۰درصد از بیمه اش کم شد
        آیا این ۲۰درصد قابل بازگشته باز؟وبیمه دوباره ۷۰درصدی میشه؟
        بعد از چن سال؟

        1. سلام وقتتون بخیر.
          بله اگه دوباره خسارتی براتون پیش نیاد، تخفیف عدم خسارتتون به ازای هر سال بیشتر میشه.
          الان درصدی که توی بیمه نامتون نوشته شده چقدره؟

  13. سلام
    میشه بیشتر در مورد تفاوت تخفیف عدم خسارت حوادث راننده با تخفیف عدم خسارت (ت.ع.خ) توضیح بدین. اگه خسارت مالی به ماشین مقابل وارد شده باشد از کدام تخفیف کم میشود و چند درصد؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      خسارت های مالی و جانی که به زیان دیده وارد میشه از تخفیف عدم خسارت کم میشه. اما خسارت جانی راننده مقصر از تخفیف عدم خسارت حوادث راننده.
      اینکه با هر بار خسارت چه درصدی از تخفیف کم میشه هم داخل متن نوشته شده.

    2. ده سلام با این مطالب من فقط فهمیدم شرکت‌های بیمه فقط یک راه جدید دزدی یادگرفتن من پارسال رفتم ماشینم رو بیمه کنم تازه تعویض پلاک شده بود نه تخفیف ماشین قبلی که 13سال بود روحساب کردن و نه تخفیف پلاک ماشینم که از سال 95 گرفته بودم پول بیمه کامل حساب شد وبعد از چند ماه گفتن یک قانون جدید اومده ومنرفتم استعلام گرفتم برای سال بعد ولی اون پول اون سال خوردن راحت و این قانون جدید فقط برای خالی کردن جیب مردم هست

  14. سلام
    من بیمه نامه ماشین قبلم که ۱۴ سال تخفیف داشته را روی خودرو جدید گذاشتم.
    ویکبار ۷ ماه پیش تصادف خسارتی مالی داشتم
    مدل خودرو فعلی سمند ای اف سون ۹۶ است حق بیمه جدید که ۱۴شهریور ۹۸ است را باید چقدر بپردازم البته باخسارت مالی ۱۵ میلیون ویا ۲۰ میلیون تومان.
    تشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      شما می تونید توی سایت azki.com نوع ماشین، میزان تخفیف و یک بار خسارت مالی رو انتخاب کنید تا حق بیمه ماشینتون رو مشاهده کنید.

  15. “نحوه کاهش تخفیف عدم خسارت به این صورت است که اگر فردی برای بار اول خسارت مالی داشته باشد ۲۰ درصد، بار دوم ۳۰ درصد و بار سوم ۴۰ درصد از تخفیف عدم خسارت مالی او کاهش پیدا‌‌ می‌کند.”
    به نظرم تفسیر اشتباهی از این جمله رو در مثالتون آوردید. در اینجا گفته شده 20 درصد از تخفیف عدم خسارت کم میشود، یعنی اگر بنده 15 درصد تخفیف داشته باشم 20 درصد از این 15 درصد تخفیف، کم میشود و به عبارتی بنده برای سال بعد 12 درصد تخفیف عدم خسارت خواهم داشت!

    1. سلام و وقت بخیر.
      خیر دوست عزیز. کسی که 15 درصد تخفیف داشته باشه و یک بار دچار خسارت بشه، هم تخفیفش صفر میشه هم باید سال بعد با 5 درصد حق بیمه بیشتر، بیمه رو تمدید کنه

  16. سلام.من تصادف کردم وخسارتی که بایدپرداخت کنم زیاد نیست اگه ازبیمه استفاده کنم درسته میگن از باز تصادفی پیش بیاد وخسارت بیشتری باشه ۲۰درصد از بیمه خسارت کم میشه.

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز با اولین خسارت مالی 20 درصد از تخفیف های شما کم میشه. شما میتونید با در نظر گرفتن مبلغ خسارت و محاسبه حق بیمه سال بعد، برای استفاده از بیمه تصمیم بگیرید.

  17. با سلام
    بيمه ثالث ماشين 6 سال تخفيف دارد ودر تخفیف بیمه‌نامه قبلی 45% نوشته شده ولي جدول بالا بايد 50% مي بود و امسال بايد 60% با 7 سال سابقه شود.
    چرا سال قبل 45% نوشته شده است؟؟؟

    ممنون

    1. سلام دوست عزیز.
      احتمالا تخفیف های بیمه ماشین شما تا مدتی بر اساس قانون قدیم بوده و بعد از اجرا شدن قانون جدید، مطابق این قانون محاسبه شده. در واقع امسال تخفیف شما میشه 50 درصد.

  18. سلام
    من ۹سال تخفیف بیمه دارم اما تاریخ بیمه نامه ام ۶ماه که تموم شده.
    میخواستم بدونم چطور محاسبه میشه بیمه جدیدم؟ تخفیف بیمه از بین میره؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      اگه تغییری توی بیمه نامه ایجاد نشده باشه، تخفیف تون از بین نمیره. فقط شما باید بابت اون 6 ماه جریمه دیرکرد پرداخت کنید و بعد با 9 سال تخفیف بیمه تون رو تمدید کنید.

  19. سلام اگه بیمه نامه بخواد منتقل بشه با یک بار خسارت به شرکت دیگه آیا قسطی هم شرکت جدید محاسبه خواهد کرد یا خیر

    1. سلام وقت بخیر.
      بعضی از نمایندگی های شرکت های بیمه، بیمه ثالث رو به صورت قسطی صادر میکنن. البته بازهم به شرایط بیمه نامه شما و شرکت بیمه مورد نظرتون بستگی داره و بهتره از نمایندگی بیمه فعلیتون راهنمایی بگیرید.

  20. سلام وقت بخیر
    اینکه بعضی خودروهای مدل ۹۴ تخفیف کامل ۷۰ درصد هستن چجوریه چون همون قانون قدیم با ۸ سال طول میکشید تا ۷۰ درصد می شد
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      این خودروهایی که شما میفرمایید احتمالا تخفیف ماشین قبلی رو به ماشین جدیدشون منتقل کردن. چون بالا بردن غیر واقعی تخفیف بیمه ثالث، غیرقانونیه.

  21. سلام..دربیمه نامه بنده تخفیف ۲۵%است..حال سعوالم اینجاست..امسال هم ازبیمه استعلام نکردم..موقع محاسبه بیمه جدید باید۲۵%واردکنم یا۳۰%??؟؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز شما باید تخفیفی که روی آخرین بیمه نامتون نوشته شده رو وارد کنید. در صورت عدم دریافت خسارت، تخفیف سال آخر روی مبلغ حق بیمه محاسبه میشه

  22. سلام
    می خوام ماشین پرایدمو بفروشم وبیمشو وردارم بعد ی ماشین سمند بخرم تخفیفاتشو به سمند انتقال بدم
    بعد از فروش ماشین پرایدم تا چند مدت می تونم تخفیفات بیه ماشینمو نگهدارم بدون اینکه به ی ماشینی انتقال بدم

  23. سلام
    ماشینم ۲۰۶ تیپ ۲ هست سال ۹۰ تصادف غیرجانی داشتم ۲تا کوپن دادم و سال ۹۷ تصادف غیرجانی داشتم ۱ کوپن دادم، توی تخفیفات زده ۱۰٪ ۲سال تخفیف و هزینه بیمه ام ۱میلیون و ۷۰۰ شد، با نظر به اینکه اکثرا ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزینه بیمه دادن،میخاستم بدونم مبلغ پرداختی من درسته، همین مبلغ میشه؟!

    1. سلام دوست عزیز.
      از اونجایی که مبلغ پایه بیمه شخص ثالث هر سال افزایش پیدا میکنه و همچنین با توجه به اینکه به علت خسارت از تخفیفات شما کم شده، به نظر میاد که محاسبه حق بیمه شما درست بوده

  24. باسلام.
    خودرویی خریدم که مدل 87 هستش و عدم خسارت.
    با توجه به اینکه سال 98 هستیم باید 11 سال و 70% تخفیف داشته باشه.
    اما 9 سال و 55% هستش.
    استعلامم که گرفتیم برای سال قبل 10 سال بوده و بجای اینکه 11 سال بشه.شده 9 سال.
    تا بحال خسارتی هم نداده.
    چطور باید پیگیر باشم؟تشکر

    1. سلام دوست عزیز.
      درصد تخفیفی که روی آخرین بیمه نامه ذکر شده ملاک هست. چون ممکنه مالک قبلی ماشین دچار خسارت شده باشه.
      اگه در مورد میزان تخفیف اعتراضی دارید، باید به شرکت بیمه تون مراجعه کنید و ازشون اطلاعات بگیرید.

  25. سلام بنده چند روز پیش یه تصادف کوچیک داشتم که گویا گردن طرف مقابل درد میکنه و ماشینشون هم یه دو درش خورده حالا اگه از بیمه من استفاده بشه هم جانی کم میشه و هم مالی یعنی ۵۰ در صد تخفیف من از بین میره؟؟؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله دوست عزیز، اگه زیان دیده واقعا خسارت جانی دیده باشه، هر دو خسارت از تخفیف شما کم میشه.

  26. با سلام
    اگه خسارت توسط مامور بيمه تعيين و ثبت بشود ولي فرد نرود و مبلغ خسارت را از بيمه دريافت كند، آيا باز هم از سابقه كم مي شود؟؟

  27. باعرض سلام.یه سوال داشتم من برج ۱۰ خودرو تیبا مدل ۹۳ رابیمه کردم.۵سال سابقه و۳۰درصد تخفیف زده.اما از برادرم که لیفان ۹۳ داره ۴۰درصد حساب شده چه جوریه.ممنون

    1. سلام و وقت بخیر.
      در محاسبه تخفیف ماشین های قبل از سال 96، بعضی از شرکت های بیمه کمی با هم متفاوت هستن. ممکنه به این دلیل باشه

  28. سلام اگه من ماشین مدل ۸۳ خریده باشم صاحب قبلی این ماشین میتونه تخفیف بیمه ماشین رو از من سلب کنه؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز چون بیمه نامه به اسم مالک قبلی ماشین هست، ایشون میتونه تخفیف های بیمه نامه رو به ماشین جدیدش منتقل کنه و از نظر قانونی هیچ مشکلی نداره

  29. سلام، میخواستم بدونم سال اول بیمه شخص ثاث شامل تخفیف میشه? مثلا مدل ماشین من 94 هست، آیا سال 95 که بخوام بیمه کنم 5 درصد تخفیف عدم خسارت حساب میشه? سوال دومم اینه که بیمه سال اول پاسارگاد بوده ولی بیمه بعدی ایران بوده، اگر از همون سال اول تخفیف حساب میشه، اون تخفیف به شرکت بعدی انتقال داده میشه?

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله، سال اول هم جزو تخفیفات محسوب میشه و این تخفیف با عوض کردن شرکت بیمه حذف نمیشه و میتونه منتقل بشه

  30. سلام، سوالم اینه که تخفیف بیمه شخص ثالث از هم سلام سوالم اینه که، من وقتی ماشینو گرفتم سال 94 صفر کیلومتر بود و بیمه پاسارگاد داشت،سال 95 که تموم شد، دیگه بیمه نکردم تا سال 97, ینی پارسال که اعلام کردن جریمه عدم پرداخت بیمه بخشیده شده، آیا پارسال که بیمه کردم، تخفیف عدم خسارت این سالها حساب میشه? ینی پونزده درصد? 95.96.97 درسته?

  31. با سلام
    من چن سال یکساله اتومبیلم را بیمه میکردم و دارای تخفیف بیمه هستم اگر من برای دوره جدید بجای یکسال 6 ماهه بیمه کنم آیا تخفیفات من از بین میرود ؟ اگر 6 ماه دوره جدید بکنم درصد تخفیفات ان چگونه محاسبه میشود؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      خیر تخفیفات قبلی شما از بین نمیره، اما زمانی که مجموع بیمه نامه های کوتاه مدت شما به یک سال برسه، این یک سال هم به تخفیف قبلی شما اضافه میشه

  32. من الان ۷۰٪ تخفیف دارم. اگر دو بار تو همین امسال تصادف کنم تخفیف ۷۰٪ به چند درصد تبدیل میشه؟
    مرسی.

  33. ددود
    تشکر از زحمات شما و آرزوی سلامتی برای تیم ازکی
    عرض کنم که من یه تصادف جرحی داشتم و با یک موتور به ماشین من زد .
    اگر تشخیص افسر تصادفات مقصر را موتور معرفی کنه،آیا کوپن من دوباره کنده میشه؟
    آیا از تخفیفم کسر خاهد شد.

    1. سلام و وقت بخیر.
      ممنونیم از همراهی شما.
      دوست عزیز اگه موتور مقصر حادثه باشه، پرداخت خسارت از بیمه نامه اون انجام میشه و از بیمه شما تخفیفی کم نمیشه

  34. با سلام ، من ۱۱ سال تخفیف بیمه دارم برای ال نود . اگه اولین امسال خسارت رو بخوام از بیمه بدم . چقدر از تخفیفم کسر میشه . تاثیرش برای سال بعد چقدره مبلغش. . با توجه به نرخ جدبد بیمه در سال ۹۹

    1. سلام و وقت بخیر.
      20 درصد از تخفیف شما کم میشه.
      شما میتونید توی سایت ازکی قیمت بیمه امسالتون رو (با انتخاب گزینه یک بار دریافت خسارت) استعلام بگیرید.

  35. با عرض سلام
    من خودروی گرفتم مدل ۹۲ بخاطری سابقه خسارت ۱۳۰۰ هزار تومانی در سال ۹۷ داشته و شرکت بیمه تخفیف این چندین سال خودرو منو صفر کرده حالا من میتونم تخفیف های که شرکت بیمه از صفر کرده بود اونها را خریداری کنم یا همون ۱۳۰۰ هزار تومان تومان پس بدام و تخفیف های چندین سال منو پس بده

    1. سلام دوست عزیز.
      اگه ممکنه سوالتون رو یک بار دیگه به صورت واضح تر مطرح کنید تا امکان پاسخگویی باشه

  36. سلام وقت بخیر من امسال ماشینم رابیمه کردم تخفیف زده 20درصد ولی باتوجه به سال ساخت (1395)ومصوبه جدید باید 25 درصد میشد .لطفاً راهنمایی بفرمایید چکارکنم

    1. سلام دوست عزیز.
      درصد تخفیف شما، درصدی هست که روی آخرین بیمه نامه نوشته شده و بیمه شما بر اساس همین تخفیف تمدید میشه.

  37. سلام،شبتون بخیر،یه پیکان مدل ۸۲ داشتم،تخفیف کامل داشت چند ماهه دزدیده شده،میخوام بدونم اگه ماشین مدل قدیمی بگیرم سابقه پیکان رو میتونم انتقال بدم رو این ماشین و اگه پیکان پیدا بشه چه جوری میشه؟ممنون که به سوالات با دقت جواب میدین.

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله میتونید انتقال بدید.
      زمانی که ماشینش پیدا شد باید به همراه مدارکتون به بیمه مراجعه کنید و درخواست بدید تا مشمول جریمه نشید.

    1. سلام.
      دوست عزیز تنها تخفیفی که در بیمه شخص ثالث وجود داره، تخفیف عدم خسارت هست و اگه این تخفیف رو ندارید، باید بیمه نامه رو با قیمت اصلیش تمدید کنید.

  38. سلام
    بیمه پاسارگارد دارم پارسال روی بیمه تخفیف 40 درصد بود بعد صدور شد 50 درصد، امسال که تمدید شد، شدش 55 درصد! اشتباه نشده ؟ نباید 60 بشه؟ چطور پارسال 10 درصد بیشتر شد؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      محاسبه دقیق درصد تخفیف در شرکت های مختلف متفاوته و این درصدی که شما میفرمایید درست هست.

  39. سلام.خودرو مدل ۹۴ دارم.سال اول بیمه پارسیان بود.بعد از اون بیمه رو به ایران تغییر دادم.اردیبهشت امسال هم تمدید کردم.تا حالا از بیمه هم استفاده نکردم.رو بیمه نامه تخفیف عدم خسارت خورده ۲۵ درصد.ولی فک کنم باید ۳۵ درصد باشه.میشه راهنمایی کنید؟

    1. سلام دوست عزیز.
      احتمالا طبق قانون جدید براتون محاسبه شده و 25 درصد برای 5 سال تخفیف عدم خسارت درست هست.

  40. با سلام
    ماشین من برج ۲ سال ۹۷ هستش بعد از یک سال استفاده نکردن، تووی سال دوم تصادف داشتم و مقصر بودم که مبلغ ۶۰۰ هزار تومن از بیمه خسارت دادن به ماشین متضرر
    حالا که رفتم برای سال سوم بیمه کنم به من گفتن باید یه چیزی حدود ۲۵۰ یا ۳۰۰ تومن جریمه بدم بابت استفاده از بیمه
    واقعا این مسخره نیست که منی که تخفیفم کم بوده بخاطر مدل ماشین و یک بار تصادف الان بخوام انقدر جریمه بدم؟
    این انصافه؟؟ خب این چه بیمه کردنیه آخه؟
    ۶۰۰ تومن بیمه داده حالا من باید ۳۰۰ تومنشو خودم بدم؟؟
    چرا هیچ فکری نمیشه بابت همچین موردایی

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز در صورتی که تصادف رخ داده به دلیل یکی از تخلفات حادثه ساز بوده باشه، مبلغی به عنوان جریمه و فرانشیز باید به بیمه پرداخت بشه.
      البته تا جایی که بنده اطلاع دارم، نباید به اندازه مبلغی باشه که شما میفرمایین.
      به هر حال حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث هر سال افزایش پیدا میکنه و ممکنه این مبلغ بابت همین افزایش سالانه از شما دریافت شده باشه

  41. سلام .در سال نودوپنج خودرو پراید 88خریدم با پنج سال تخفیف خسارت که یکسالی بیمه شش ماه داشت الان بعد از چهارسال جمعا نه سال تخفیف خسارت مبلغ بیمه ام شده یک میلیون در صورتی که خودرو مدل نود با تخفیف نه سال بیمه اش میشه زیر هفتصدهزار تومان.آیا امکان اینکه بابت دو بیمه شش ماه برای خودرو انفصال بیمه منظور کرده باشند نیست من هشت ساله خودرو بیمه میکنم و تا کنون از بیمه استفاده نکرده ام.

    1. با سلام.
      قیمت پایه بیمه شخص ثالث هر سال حدود 20 درصد افزایش پیدا میکنه. احتمالا موضوعی که شما میفرمایید به دلیل همین افزایش قیمت باشه. اگه بازهم اعتراضی در مورد میزان تخفیفتون دارین، میتونین به شرکت بیمه تون مراجعه و پیگیری کنین

  42. سلام ،
    من الان 3 ساله تخفیف کامل بودم ،
    الان از بیمه زنگ زدند گفتند چند سال پیش تصادف داشتید توی پنل مشخص نبوده تخفیفتون پریده. و الان باید یک میلیون بیشتر بدید .
    ایا واقعا چنین چیزی امکان پذیر هست ؟ بعد از 2 سال تخفیف کامل دادن و بدون هیچ گونه تصادف و خسارت الان امسال باید کامل پرداخت کنم چون زمانی که حتی خودرو دست مال من نبوده(سال 94) تصادف شده تخفیف کامل پریده و الان تازه توی پنل میگم دیدنش؟ واقعا همچین چیزی امکان داره ؟
    من خودرو رو سال 97 خریدم.

    1. سلام دوست عزیز.
      در قانون جدید تخفیف ها به صورت کامل از بین نمیره ولی بهتره به صورت حضوری به شرکت بیمه مراجعه کنید و موضوع رو به طور دقیق پیگیر بشید. در نهایت اگه با توضیحات شرکت بیمه قانع نشدید میتونید در سامانه رسیدگی به شکایات سایت بیمه مرکزی، اعتراضتون رو ثبت کنید.

  43. من میخوام ماشین مدل ۸۹بخرم پنج سال تخفیف دارد ،ایا این تخفیف بعداز انتقال بیمه بنام من که پلاک فعال نداشتم وبعداز پلاک گرفتن ،برای ماشین حساب میشه یعنی همون پنج سال ؟ یا برای پلاک من ؟یعنی تخفیف کامل هفتاددرصد؟ این چیزیه که همه کسانی ماشین میخرند باید بدوند وسوال خیلیاست پس جواب رو ب ایمیلم بدین ک متوجه پاسخ شما بشم ،لطفا

  44. برای اینکه آمار تصادف بیاد پایین شما باید درصد تخفیف عدم خسارت را ببرید بالا مثلا 50 درصد اونموقع دیگه هیشکی تصادف نمیکنه

  45. سلام .من ماشینم بیمه دارد ولی از اول تخفیف از روی ماشین برداشتم برای ماشین بعدی .ولی الان پشیمان شدم و تحقیقم روی این امر کم بود اگر تخفیف بخوام دوباره برگردانم امکان دارد یا نه اگر ماشینم فروش نرفت چی .باید چه مراحل قانونی را انجام بدم .خواهش میکنم راهنمایی کنید. به دفتر بیمه رفتم گفتند نمیشه . خواهش میکنم راهنمایی کنید .

    1. با سلام وقت بخیر.
      اگر به دفتر بیمه مراجعه کردید و جواب منفی دادند پس احتمالش کمه که بتونید این کار رو انجام بدید.

  46. سلام ماشین من مدل۹۶هست و ۱۰درصد تحفیف داشتم.امسال یک مورد تصادف داشتم از نوع مالی.هم اکنون برای تمدید که اقدام کردم سامانه ،بیمه را ۲/۵۸۰/۰۰۰ اعلام میکند در حالیکه اگر بدون دریافت خسارت مالی استعلام بگیرم ۲/۰۳۰/۰۰۰ را اعلام میکند.این تفاوت ۵۳۰هزارتومانی چه طور محاسبه میشود.مگر جز این است که تصادف اول۲۰درصد اضافه میکند.با احتساب در درصد تخفیف باید ده درصد اضافه پرداخت کنم که میشود حدود۲۰۰هزارتومان نه ۵۰۰هزارتومان.بیمه حق بیمه زا با این تفاسیر چگونه محاسبه میکند با تشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      ممکنه مورد شما تعدد خسارت باشه و به همین دلیل حق بیمه بیشتر شده. اما بهتره جزئیات محاسبه رو از شرکت بیمه پیگیری کنید

  47. سلام سال گذشته برای من لحاظ نکردن بالای دوازده سال تخفیف بیمه دارم،بیمم ایران است ،همون تخفیف هفت سال رو حساب میکنن؟؟؟

  48. سلام آسا ثبت تمامی اعداد و حروف شماره شاسی و شماره موتور در روی بیمه نامه حتما واجب است یا اینکه ۶رقم آخر کفایت میکند… چون من ماشینمو شخص ثالث بیمه کردم و روی بیمه نامه فقط ۶ رقم آخر چاپ شده، خواستم بدونم مشکلی نداره؟…. ممنون از شما

  49. آیاتخفیف بیمه بدنه روخرید بیمه شخص ثالث تاثیر دارد روتخیف بیمه شخص ثالث منظورمه

    1. با سلام.
      نه تأثیری نداره. توی بعضی از شرکتا ممکنه تخفیف ثالث روی قیمت بیمه بدنه تأثیر بذاره ولی برعکسش خیر.

  50. سلام
    اگه کسی یک تصادف جانی و مالی داشته
    و اصلا تخفیف هم نداشته باشه که ۵۰ درصد کم بشه با این حساب یعنی باید سال بعد ۵۰ درصد اضافه پرداخت کنه؟ حالا اگه اون شخص سال بعد یه تصادف جانی و مالی دیگه داشته باشه یعنی باید ۷۰ درصد بخاطر جانی و ۴۰ درصد بخاطر مالی به اون ۵۰ درصد اضافه بشه که میشه ۱۶۰ درصد اضافه پرداخت بیمه به اضافه خود حق بیمه که تقریبا دو برابر تیم میشه؟
    و سوال دیگم اینه که آیا برای همچین مواردی سقفی گذاشتن؟ چون اینطوری اگه کسی برای بار سوم همچین تصادفی کنه فک میکنم باید چهار برابر پول بده برای بیمه شخص ثالث.

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله همینطوره که فرمودید. شخصی که خسارت دریافت میکنه و تخفیف هم نداره، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنه.
      ضمنا توی بیمه شخص ثالث سقفی برای پرداخت خسارت وجود نداره. این موردی هم که شما میفرمایید خیلی نادره، و اگه بیمه گذاری انقدر پر ریسک و پرخطره، باید حق بیمه بیشتری هم پرداخت کنه.

  51. سلام وقت بخیربرادرم پراید ۹۴ داره و هیچوقت از کوپن بیمه استفاده نکرده۲۸ برج ۵ بیمه کرده الان متوجه شده که تخفیف بیمه ۱۵ درصد خورده چطور ممکنه وتخفییف کاملش چند درصد باید باشه و اگه کمه باید چطور بفهمه

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      طبق اطلاعاتی که میفرمایید، تخفیف ایشون باید 25 درصد باشه. مگر اینکه توی این چند سال به جای بیمه یکساله، بیمه کوتاه مدت خریده باشن که در اون صورت تخفیف کمتر میشه.
      اطلاعات دقیق و نحوه محاسبه رو باید از شرکت بیمه شون بپرسن

  52. سلام ماشین من سه سال تخفیف پونزده درصد داره آیا بعد سه سال تخفیفات بر میگرده چجوریه

      1. منظورم اینه که آیا بعدشم تخفیف بیمه برام فعال میشه یا تخفیفان صفر میشه ودرضمن آیا میشه تخفیفات را پول ریخت برد بالا

  53. من تصادف کردم مقصر کسی دیگر بود من از طرف خسارت گرفتم آیا منم شامل این طرح میشم یا مال کسانی است که مقصرن

    1. با سلام.
      اگه ممکنه سوالتون رو واضح تر بپرسید؛ منظورتون کدوم طرحه؟

    1. سلام دوست عزیز
      همونطور که در بالا گفته شد، طبق قانون جدید به ازای هرسال عدم خسارت، 5درصد تخفیف عدم خسارت شخص ثالث به فرد تعلق می‌گیره. به طور دقیق میتونید تو جدول تخفیف‌هارو به ازای هرسال مشاهده کنید.

  54. سلام من یک بار تصادف کردم و از بیمه یک بار استفاده کردم و تخفیف بیمه من 70 درصد بوده برای سال آینده تخفیف بیمه من چند درصد لحاظ میشه ممنون اگه امکانش هست راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونید درصدی که از تخفیف کم میشه رو با کمک جدولی که در بالا هست بدست بیارید. درصورتی که خسارت تنها مالی بوده تخفیف شما در سال بعد ۲۰ درصد کاهش خواهد داشت (۵۰ درصد) و اگر خسارت جانی باشه تخفیف با ۳۰ درصد کاهش مواجه میشه (۴۰ درصد خواهد شد).

  55. سلام. امشب با یه ال 90 تصادف کردم و افسر من رو مقصر دونست. کروکی نداد ولی روی بیمه من مهر زد و داد به طرف تصادفم. به طرفم گفتم بریم بیمه هر چقدر بیمه اعلام کرد خودم نقد پرداخت می کنم. سوالم اینکه من الان از تخفیف بیمه ام با مهری که روش خورده، کم میشه یا فقط وقتی از برگه بیمه تو اداره بیمه استفاده میشه از تخفیفم کم میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به قانون و شرایط کلی در صورتی که مهر در بیمه‌نامه درج بشه از تخفیف کسر میشه ولی برای اطلاع دقیق میتونید با شرکت بیمه خودتون تماس بگیرید

      1. اگه خسارت نقدی پرداخت بشه و بیمه نامه آنلاین خریداری بشه دیگه کی اون مهرو میبینه که تاثیری روی کاهش تخفیف بزاره !؟

        1. همراه عزیز سلام
          استعلام کامل سوابق بیمه‌ای در سامانه بیمه مرکزی وجود دارد.

  56. با سلام و خسته نباشید
    من بیمه ام مال شرکتی هست که نمایندگی در شهری که جدیدا به اونجا رفتم نداره، میخواستم ببینم اگر شرکت بیمه ام رو عوض کنم تخفیف ام از بین میره؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      تخفیف شخص ثالث با تغییر شرکت بیمه از بین نمیره و فقط در صورت وقوع خسارت از درصدش کم میشه. شما میتونین زمان سررسید، بیمه شخص ثالثتون رو از شرکت جدید بیمه کنید و همه تخفیف شما حفظ میشه

  57. با سلام و احترام
    تشكر از وبسايت ارزشمند از كي
    تبصره 3 و 4 ماده شش آيين نامه تعيين سقف حق بيمه شخص ثالث و نحوه تخفيف را حتما بزاريد.
    من روز 20/10/99 با يكي از همكاران شما صحبت كردم و متوجه شدم كه در جريان تبصره 3 و 4 نيستند.
    جهت مطالعه بيشتر : تصويب نامه هيات وزيران به شماره 96232 به تاريخ 06/08/ 96

    1. سلام دوست عزیز
      ممنونم از نظر شما. حتما این مورد رو مدنظر قرار می‌دهیم.

  58. با عرض سلام و ادب
    الان بیمه من 70 درصد تخفیف دارد در صورت تصادف 20 درصد از حق بیمه کسر میشود و 50 درصد تخفیف لحاظ می شود،سوال من این است در سال های بعد تصادف نداشته باشم به ازای هرسال چند درصد تخفیف به بیمه نامه اضافه می شود؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید هر سال 5 درصد به تخفیف بیمه اضافه میشه و به عبارتی سال دیگه تخفیف شما (با فرض تصادف و کاهش 20 درصدی) 55 درصد میشه

  59. سلام وقت بخیر من ۲ ماه تصادف کردم با یه موتور فقط ۳ سال پیش تصادف مالی بوده،الان جانی این که میگن ۱۰ درصد شما باید بدی ۹۰ درصد بیمه درست هست،تصادف قبل هم یه بیمه دیگه بوده،ممنون از راهنمایی؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به شرایط کلی تصادف داره اگه شرایط پر خطر باشه فرانشیز تعلق میگیره.

  60. من یک ماشین خریدم نمی دونم تخفیف بیمه آن چند درصد است و برگه بیمه نامه را گم کردم چطور می توانم بفهمم تخفیف بیمه چقدر است

    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونین با مراجعه به سایت سنهاب بخش استعلام بیمه خودرو با استفاده از کد VIN بیمه رو استعلام کنین. بعد از استعلام اطلاعات بیمه نامه براتون نمایش داده میشه و میتونین از طریق شرکت بیمه پیگیر تخفیف ها بشین و گواهی مفقودی بیمه‌نامه تهیه کنین.

  61. سلام ماشین بنده یازده سال تخفیف داشته و الان دوسال هستش که بیمه نشده ،حالا من میخوام بیمه اش کنم اما تخفیف بیمه ام رو توی سایت صفر زدن یعنی ممکنه واسه این دوسال تخفیفم بپره؟

    1. سلام دوست عزیز
      از چه سایتی استعلام می‌گیرید؟ معمولا جریمه (عدم تمدید) باعث از بین رفتن تخفیف نمیشه ولی با این وجود شما میتونین از طریق سایت ازکی مجدد استعلام بگیرین و در صورت وجود سوال با کارشناسان ما تماس بگیرین تا راهنماییتون کنن.

  62. سلام من یه خودرو تمام تخفیف گرفتم الان میگن این تخفیف بیمه برا من کارایی نداره چون بیمه نامه ب اسم خودم نیست و موقع بیمه کردن هیچ تخفیفی شامل نمیشه قضیه چیه

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانون جدیدی هست که از طرف بیمه مرکزی به شرکت‌ها ابلاغ شده و به شرکت اجازه نمیده که تخفیف رو در انتقال مالکیت منتقل کنه.

  63. سلام من پیکان سواری مدل80دارم که به تازگی پلاکش رابنام خودم زدم بیمه اتومبیلم 17سال عدم خسارت دارم درحال حاضر که پلاک بنهمم خورده هر17سال تخفیفم ازبین رفته است شما بفرماییدبایدچکارکنم راهنمای کنید

    1. سلام دوست عزیز
      در قانون جدید که توسط بیمه مرکزی ابلاغ شده امکان انتقال تخفیف در هنگام انتقال مالکیت از بین رفته. متاسفانه قانونی هست که به تازگی ایجاد شده و امکان تغییرش نیست.

  64. تخفیف بیمه را چرا این مدلی کردین همیشه این مردم بالا پایین کنین مردم بایدچیگار کنن از دست شما ها

    1. سلام دوست عزیز
      این قانون توسط بیمه مرکزی تصویب شده و متاسفانه نه ما و نه شرکت‌های بیمه نقشی در این تصمیم نداشتیم و صرفا مسئول اجرای این ابلاغیات هستیم.

  65. سلام خسته نباشید. من سال ۸۴ ماشین رو خریدم ولی نشد به نام بزنم. ولی تو برگ بیمه اسم خودم بوده و خودم بیمه میکردم. الان میخوام بزنم به نام خودم همون ماشین رو. ۷۰ درصدم میره؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه خیر، به دلیل قانون جدید بیمه امکان انتقال تخفیف وجود نداره مگر اینکه مالک قبلی خودرو از بستگان درجه یک شما (همسر فرزند والدین) باشن.

  66. سلام. من پراید مدل۸۹ داشتم که فروختم و پارس ۹۲ خریدم .میخواستم بدونم جریان این قانون جدید و تخفیفات چیه؟ باید تخفیفات پرایدو به ماشین جدید انتقال بدم؟برای اینکار باید پلاک پرایدو داشته باشم؟ چیکار باید کرد. تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      اگه پراید به نام خودتون بوده باشه (پلاک و بیمه نامه و …) میتونین تخفیفش رو به خودروی جدیدتون منتقل کنین. شرطش هم این هست که پلاک هردو خودرو به نام خودتون باشه یا پلاک پراید روی ماشین جدیدتون قرار بگیره.

  67. با سلام
    بنده اتومبیل مدل 86 خریداری کردم با تخفیفات کامل و یک روز از قبل از تعویض پلاک اقدام ب بیمه کردنش کردم به نام خودم با کد ملی خودم ولی با پلاک قبل
    ت و سامانه سنهاب (با کد ملی و کد یکتا) برام تخفیفات نمایش داده میشه
    ب عبارتی صاحب قبل ب خاطر تغییر کد ملی و شماره هنراه بینه گذار نمیتونه به سوابقش دسترسی داشته باشه
    جالب اینجاست مالک قبلی ک به پلاک ایشون ماشینو بیمه کردم ماشینو دو ماه بوده ک خریداری کرده بود !
    و ت و بیمه نامه اش هم پلاک و هم نام بیمه گذار متفاوت بود و پلاک ب نامش بوده ت و بیمه نانه جدید مالک اسم ایشون خورده…
    قاعدتا با قانون جدید ب من ک مالک جدیدم تخفیفات بعیده تعلق بگیره
    الان با این شرایط تکلیف تخفیفات چی میشه؟
    وقتی نام بیمه گذار و نام صاحب پلاک متفاوته ممکنه تخفیفات ب کل برای هیچکدوممون لحاظ نشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد فروشنده من درست متوجه شرایطی که فرمودین نشدم ولی در مورد خودتون خیر با قانون جدید در زمان تمدید بیمه تخفیف تعلق نمی‌گیره بهتون چون خودرو رو قبل از انتقال بیمه کردین ولی تمدید پس از انتقال هست و طبق قانون جدید در این شرایط تخفیف منتقل نمیشه.

  68. سلام من سال 98 ماشینی خریدم اول بیمه کردم به نام صاحب قبلی دو روز بعد رفتم تعویض پلاک 10 روز بعد رفتم بیمه را به نام خودم کردم 2 روز پیش رفتم بیمه میگه تخفیفاتو باید بدیم صاحب قبلی ایا این درسته منکه پارسال برج 12 همه چیزو به نام خودم کردم ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه رو با الحاقیه به نام زده باشین ممکنه به این خاطر به مشکل خورده باشین. متاسفانه این قانون جدید هنوز به درستی جانیوفتاده و شرایط مشخصی نداره.

  69. کلاهبرداری جدید بیمه .من یه ماشین مدل86خریدم پارسال. تخفیف بیمه کامل. امروز رفتم بیمه کردم میگن چون تعویض پلاک کردی تخفیف تعلق نمیگیره این چه مسخره بازیه که واسع یع ماشین مدل 86باید پول بیمه یع ماشین صفرو داد این کلاهبرداری نیست؟

  70. ماشین خریدم 21 سال تخفیف بیمه داره …امسال ماشینو بیمه کردم وبعد تعویض پلاک انجام دادم ….الان شرایط تخفیف بیمه برای سال 1400 ب چه صورتیه؟باید چون تعویض پلاک کردم برم دفتر بیمه وبیمه سال 99 رو برای پلاک جدید الحاقیه بزنم یا نیازی نیست…چون میگن چون قبل تعویض پلاک بیمه کردین سوابق بیمه میره رو پلاک قبلی و ب پلاک جدید تعلق نمیگره…آیا صحت داره این موضوع؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهتره از الحاقیه استفاده کنید تا احتمال از بین رفتن تخفیف کم بشه چون ممکنه بخاطر قانون جدید از بین بره تخفیف

  71. با سلام .
    من امسال ماشین سواری شخصی ام که پلاک و سند بنام خودمه رو برای پنجمین سال متوالی با تخفیف عدم خسارت بیمه کردم تخفیفی که فقط برای این ماشین بود محاسبه شد ولی من قبل از این ماشین باز ماشین های سواری های قبلی ام رو با تخفیف حدود شش سال فروختم پس چرا الان برای من تخفیف یازده سال لحاظ نشد؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      همونطور که گفتم تخفیف های قبلی شما طبق قانون قبل به خریدار منتقل شدن و شما از تخفیفی که انتقال دادین نمیتونین استفاده کنین ولی دوسال تخفیفی که از فروشنده خودروتون طبق قانون قبل به شما منتقل شده بوده برای شماست و در تخفیف های شما حساب میشه.

  72. با سلام .
    من امسال یه ماشین سواری خریداری کردم که مثلا دوسال تخفیف داشته و سند بنام خودم زدم و الانم سه سال من بیمه اش کردم و کلا شده پنج سال تخفیف حالا اگه بفروشمش و بخوام تخفیف بیمه اش رو منتقل کنم بنام خودم و برا ماشین جدیدی که خریداری میکنم .تخفیف بیمه اش چند سال برام منتقل میشه؟؟پنج سال یا دوسال؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      تخفیف 5 سال منتقل میشه چون تخفیف قبلی طبق قانون قبل منتقل شده به شما.

    1. سلام دوست عزیز
      بله در قانون جدید بیمه شخص ثالث راننده محور شده و تخفیف برای فرد دارنده پلاک حفظ میشه و میتونن در صورت فروش خودروی فعلی تخفیف رو حفظ کنند و بعدا به خودروی جدید انتقال بدن.

  73. سلام. من در مرداد ۹۹ پراید مدل ۸۸ با ۶۰ درصد تخفیف خریدم تعویض پلاک و انتقال سند رو انجام دادم اون موقع گفتن برگه بیمه بنام خودت نزدی اشکال نداره بیمه نامه بنام صاحب قبلی ماشین بود امروز بیمه ماشین تمام میشد خواستم بیمه کنم گفتن که طبق قانون جدید تخفیف متعلق به صاحب قبلی ماشین هستش . خب الان من باید چیکار کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانون بدون هیچ خبر قبلی توسط بیمه مرکزی تصویب شد و شرکت‌های بیمه هم ملزم به اجراش هستن.

  74. سلام
    خودروی خود(تیبا) را در تیرماه ۹۹ خریداری کردم که ۶ سال تخفیف بیمه داشت و برای حفظ آن،۲ ملیون به فروشنده دادم.
    خودروی قبلی خودم (۲۰۶) را در خرداد ۹۹ فروخته بودم که ۴ سال تخفیف داشت.
    وقتی ۲۴ اسفند امسال قصد تمدید بیمه ثالث تیبا را داشتم،گفتند تخفیف ها همه به مالک قبلی انتقال یافته است.ولی وقتی درخواست کردم انتقال تخفیف ۲۰۶ را به من بدهند(خودروی قبلیم)گفتند به نام خریدار جدید شده است.
    یعنی هم تخفیف خودروی قبلی و هم تخفیف خودروی جدید را ندارم.
    چطور امکانپذیر است؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید (که از بهمن 99 اجرایی شده) تخفیف خودرو قابل انتقال از فروشنده به خریدار نیست. در عین حال زمانی که شما خودروی قبلیتون رو فروختین مالک جدید قبل از اجرایی شدن قانون بیمه نامه رو به نام خودشون تمدید کردن که باعث میشه تخفیف به ایشون منتقل بشه.

  75. آقا اگر بخواهیم از تخفیف بیمه های سالهای قبل استفاده کنیم باید چکار کنیم
    من پانزده سال بود ماشین داشتم بیمه میکردم وبدون هیچ تصادفی رانندگی میکردم
    به دلیل مشکلات مالی دوسال پیش ماشینم فروختم وچون گرونی بود دیگه نشد بخرم
    تا اینکه امسال یک ماشین با تخفیف ۶۵درصد برا سال ۸۳خریدم .الان بیمه میخام کنم میگه تخفیف به شما نمیرسه
    من باید چکار کنم سه ملیون از کجا بیارم یک ماشین پوسیده را بیمه کنم
    من ماشین را به خاطر بیمش خریدم
    اگه اینجوری باشه مجبورم بیمش نکنم یا بفروشمش تورا خدا یک راهی بگید من چه کنم

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه طبق قانون جدید امکان انتقال تخفیف از فروشنده به خریدار وجود نداره. با این وجود من پیشنهاد میدم که از طریق شرکت بیمه اقدام کنین تا شاید بتونین تخفیف خودروی خودتون رو برگردونین. احتمالش کم هست اما میتونین امتحان کنین شاید تونستین و اینجوری انشالله مشکل حل شد.

  76. آقا اگر بخواهیم از تخفیف بیمه های سالهای قبل استفاده کنیم باید چکار کنیم
    من پانزده سال بود ماشین داشتم بیمه میکردم وبدون هیچ تصادفی رانندگی میکردم
    به دلیل مشکلات مالی دوسال پیش ماشینم فروختم وچون گرونی بود دیگه نشد بخرم
    تا اینکه امسال یک ماشین با تخفیف ۶۵درصد برا سال ۸۳خریدم .الان بیمه میخام کنم میگه تخفیف به شما نمیرسه
    من باید چکار کنم سه ملیون از کجا بیارم یک ماشین پوسیده را بیمه کنم
    من ماشین را به خاطر بیمش خریدم
    اگه اینجوری باشه مجبورم بیمش نکنم یا بفروشمش تورا خدا یک راهی بگید من چه کنم

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه طبق قانون جدید نمیشه تخفیف خودروی جدید رو به خودتون منتقل کنین ولی اگر مدرکی از خودروی قبلیتون داشته باشین ممکنه با پیگیری از شرکت بیمه بتونین تخفیف خودروی قبلی خودتون رو برگردونین هرچند احتمالش واقعا کم هست ولی بهتره پیگیری کنین.

  77. سلام
    طبق قانون جدید بیمه انتقال تخفیف به پلاک است من 4-5سال پیش یه پژو پارس خریدم مدل 86
    در این مدت نا حالا تعویض پلاک نشده وصاحب پلاک فوت شده و من از طریق دادگاه اقدام کرده ام وچطور میتوانم تخفیفاتم را بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون تخفیف برای مالک قبلی هست ولی در شرایطی که ایشون فوت شده تخفیف از بین میره یا ممکنه توسط وراث ایشون استفاده بشه. در نتیجه احتمال رسیدن تخفیف به شما کم هست.

  78. سلام ماشین رو برج 11خریدم و تا برج 6بیمه داره…برای تمدید تخفیف پلاک روی ماشین لحاظ میشه چون یک ماشین پرید 97فروختم و بیمه تا برج3داشت…تخفیف بیمه روی پلاک که برج 11خریدم و پلاک بنام خودمه میاد یا از صفر لحاظ میشه

    1. سلام دوست عزیز
      تخفیف خودرویی که جدید خریدین بعد از تعویض پلاک از بین میره و به مالک قبلی خودرو میرسه.

  79. سلام ببخشید من یک سمند خریدم و بیمه ش کردم والان تخفیف ماشین قبلیم را رفتم گرفتم که برای سمند اعمال بشه آیا شرکت بیمه این تخفیف را برام اعمال میکنه و پول اضافی ای که ۱ماه پیش برای سمند که هنوز تخفیفهآم رانگرفته بودم و بیمه ش کردم پس میده یا دیگه پس داده نمیشه بهم؟

    1. سلام دوست عزیز
      تا جایی که بنده اطلاع دارم مبلغ برگشت داده نمیشه ولی بهتره برای اطمینان به شرکت بیمه مراجعه کنین و موضوع رو پیگیری کنین چون ممکنه که بتونین مبلغ اضافی رو پس بگیرین.

  80. سلام..
    من سه سال میشه ماشینو خریدم ولی تعویض پلاک نکردم..الان ۵۵٪تخفیف داره ..تعویض پلاک بنام خودم کنم قضیه تخفیفش چی میشه..راهنمایی کنین..ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به قانون جدید بعد از تعویض پلاک تخفیف برای پلاک مالک قبلی میشه و برای شما از بین میره.

  81. سلام.من ماشینم ۱۰ درصد تخفیف بیمه و ۳۰درصد تخفیف حوادث رانندگی داره.میخام تمدید کنم.تو سایت که مشخصات و وارد میکنم با تخفیفات ،قیمتش با مشخصات بدون تخفیف هیچ فرقی نمیکنه.پس تخفیفات کجا اعمال میشه.؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بنده چک کردم و با اعمال تخفیف قیمت‌ها تغییر میکرد و مشکلی نبود. متوجه نشدم مشکل شما دقیقا کجاست

  82. سلام اگر كسي تصادف داشته باشه و بيمه اش هم فاقد تخفيف هنگام تمديدبيمه نامه بايد جريمه به بيمه پرداخت كند؟ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      بله ازونجایی که هر تصادف با خسارت مالی 20 درصد و با خسارت جانی 30 درصد از تخفیف کم میکنه اگر بدون تخفیف تصادف داشته باشین باید معادل این درصد‌ها (بسته به نوع خسارت) جریمه پرداخت کنین.

  83. باسلام اگر کسی باشه که 10سال بیمه نامه به نام خودش صادر شده ولی پلاک مال خودش نیست و تو این 10سال شکر خدا نه تخلفی ونه تصادفی که منجر به دریافت خسارت بشه نداشته حالا که می خواد ماشین بفروشه این تخفیفش مال کیه صاحب پلاک ویا خودش که درست رانندگی کرده حالا درسته که این ده سال مفتکی بره به حساب طرف

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه در شرایطی که شما میفرمایین تخفیف برای مالک پلاک هست و این قانون چون توسط بیمه مرکزی تصویب شده شرکت‌های بیمه ملزم به اجراش هستند.

  84. سلام بنده ی ماشین خریدم با ۷۰٪ تخفیف طبق قانون جدید بیمه تخفیف ب پلاکی ک در بیمه هست بر میگرده
    سوال بنده این است ایا من ماشینو قبل این قانون خریدم شامل من میشود یا خیر

  85. سلام وقت بخیر باقانون جدید انتقال تخفیف مالکان به یکدیگر ماشینی که بنده خریداری کردم با تخفیف بیمه میشه یا خیر و یا اصلا راهی برای انتقال تخفیف وجود داره یا نه لطفا پاسخ بدید ممنونم.

    1. سلام دوست عزیز
      انتقال تخفیف در قانون جدید همونطور که در متن گفتیم فقط به اعضای درجه یک خانواده و یا خودروی دیگر خود فرد ممکنه. یعنی اگه ماشینی که شما خریداری کردین از فرد ناشناس باشه به هیچ عنوان امکان انتقال تخفیف وجود نداره و تخفیف برای فروشنده حفظ میشه. حتی اگر فروشنده رضایت هم داشته باشند باز انتقال تخفیف ممکن نیست.

  86. سلام من بعد ۱۱سال تصادف کردم بیمه من ۷۰ درصد بود الان چقدر تخفیف دارم اولین باره ممنون و بیمه از ۱۱ سال به بالا میره

    1. سلام دوست عزیز
      اگه خسارت شما مالی باشه 20 درصد و اگر جانی باشه 30 درصد از تخفیف شما کم میشه. بعد از این هم سالیانه 5 درصد به تخفیف اضافه میشه.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر منظور شما تغییر درصد تخفیف از 10 درصد به 5 درصد سالیانه هست، در حال حاضر حدود 4 الی 5 سال هست که این قانون در حال اجراست.

  87. همش حق مردم بیچاره ای مثل مارو ضایع میکنن با این قانونا هفتاد درصد تخفیف بیمه ماشینی که خریدم رفت هوا

  88. با سلام من در سال قبل یه تصادف کردم.تخفیفات بیمه من 70درصد بود و 20درصد از تخفیف بیمه کسر شد و در بیمه نامه جدید 50درصد ثبت شد و متاسفانه امسال هم یه تصادف کردم و مقصر شناخته شدم.که فقط خسارت مالی داشت. اگر سال آینده بخوام ماشینمو بیمه کنم چند درصد از تخفیفات بیمه من کسر می‌شود.

    1. سلام دوست عزیز
      در تصادف مجدد 30 درصد از تخفیف شما کم میشه یعنی امسال با تخفیف 20 درصد میتونین خودرو رو بیمه کنین

  89. سلام سوالی که بر میخورم اینه الان من یه ماشین مدل 89 206 خریدم بیمه هم مال صاحب قبلی بود الان کل تخفیف ها برگشت به صاحب اول و من هم باید بیمه ماشین صفر رو بدم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید تخفیف برای مالک قبلی هست و شما باید مبلغ بیمه رو کامل پرداخت کنین.

  90. سلام من پارسال ماشین گرفته ایم.بیمه اش بعد از یک ماه تمام شد .بیمه کردیم و بعد پلاک ماشین و سند رو به اسم خودم زدم .بیمه نامه با پلاک قبلی ثبت شد.بعد بیمه نامه رو به پلاک جدید الحاقیه زدن .الان تخفیف بیمه به اسم ما هس یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر طبق فرمایش خودتون الحاقیه داشته باشین ممکنه بتونین تخفیف رو به پلاک خودتون انتقال بدین. اما احتمال کمی هم هست که به خاطر قانون جدید الحاقیه رو قبول نکنن. بیشتر بستگی به شرکت بیمه دارین و میتونین از طریق شرکت بیمه پیگیری کنین.

  91. سلام وقتتون بخیر.
    سوالی داشتم خدمتون که بنده ماشینم رو فروختم و ماشین دیگه ای خریدم و تخفیف ماشین قبلی 70% بود و الان همون پلاک ماشین قبلی رو روی ماشین جدیدم زدم طبق قانون جدید بیمه الان بنده همون 70% تخفیف رو دارم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه نامه خودروی قبلی رو داشته باشین میتونین به شرکت بیمه مراجعه کنین و تخفیف رو انتقال بدین به خودروی جدیدتون

  92. سلام. من اخیرا با ماشینم یک تصادف داشتم که زیان دیده شناخته شدم و بیمه ایران حدود دو میلیون تومن بابت خسارتم واریز کرد. الان که میخوام بیمه م (یعنی بیمه ایران) رو تمدید کنم آیا همچنان ۲۰٪ تخفیف حوادث راننده اعمال میشه؟ یا اینکه ربطی به اون تصادف نداره؟

    1. سلام دوست عزیز
      این ارتباطی با بیمه شما نداره و از تخفیف مقصر کم میشه نه شما.

  93. من هر سال ماشین عوض کردم من باید چیکار کنم تا حالا از بیمه هم استفاده نکردم

    1. سلام دوست عزیز
      متوجه منظورتون نشدم. در صورتی تخفیف برای شما باقی میمونه که سند خودرو و پلاک و بیمه و تمام مدارک خودرو به نام خودتون باشه در غیر اینصورت ممکنه نتونین به خودتون انتقال بدین.

      1. سلام وقت بخیر
        بنده دیروز در تهران تصادف کردم
        و مقصر بودم بعلت عدم اگاهی به این قانون تخفیف چون فکر میکردم کل تخفیفهای ۱۰ سال گذشته ام از بین خواهم رفت تصمیم گرفتم از بیمه استفاده نکنم
        ایا الان امکان استفاده را دارم بنده قم هستم و طرف مقابلم اصفهان

        1. محمد عزیز سلام
          بله می‌تونید فقط اگر خسارت زیاد باشه باید کروکی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنم که زودتر پیگیر دریافت خسارت بشید.

  94. سلام
    بنده سی درصد تخفیف بیمه ثالث دارم اخیرا تصادف جرحی داشتم که مقصر بودم الان بیمه جدید بنده رو با 35 در صد تخفیف صادر کردن چون هنوز خسارت جرحی ثبت نشده بود تو سابقه بیمم
    حالا میخواستم بدونم برای سال آینده که میخوام بیمه رو تمدید کنم چقدر تخفیف خواهم داشت و آیا جریمه هم داره یا نه؟

    1. محمود عزیز سلام
      به ازای اولین تصادف جرحی که داشتید، ۳۰٪ از تخفیفات خودتون رو از دست می‌دهید.

  95. سلام
    مدل ماشینم ۱۳۹۴ در همون ۲ ماه اول تحویل ماشین تصادف کرده و از بیمه استفاده کرده من از وقتی خریدم از بیمه استفاده نکردم
    چقدر برای من تخفیف در نظر گرفته میشه

  96. سلام. تعهد مالی بیمه نامه ام 34.000.000 تومن وهست و امسال یک تصادف داشتم که خسارت طرف مقابل 34.000.000 بود و کل 34.000.000 بهش پرداخت شد. اگه امسال دوباره خسارت مالی داشته باشم بازم پرداخت میشه؟

    1. فاطمه عزیز سلام
      بله دوباره می‌توانید از بیمه‌اتون استفاده کنید.

  97. سلام خسته نباشید .من سال ۹۹ یه ۲۰۶ مدل81خریدم بیمه من پانزدهم آبان تموم شده بود هشت سال عدم خسارت داشت تمدیدش کردم امروز که رفتم بیمه بزنم. دفتر بیمه به من گفت که تو تخفیفی که داشتی اونا رو فردی که ماشینو بهت فروخته بیمه ها رو هم با خودش برده چه جوری این من نفهمیدم چی شده گفت تو باید سه میلیونو سی صد بدی تا ماشینتو بیمه کنیم. من از سال. ۹۴ تا ۹8 بیمه پرداخت کردم پس اونا چی شدن لطفاً راهنمایم کنید

    1. ارسلان عزیز سلام
      اگر شما تا سال ۹۸ بیمه و ماشین به نام خودتان داشتید، می‌توانید از تخفیف‌هاتون برای ماشین جدید استفاده کنید اما برای ماشین ۲۰۶ که خریداری کردید تخفیف‌ها متعلق به فروشنده است.

      1. سلام خسته نباشید..ماشین من مدل ۱۳۸۷ هس ۷۰ درصد تخفیف دارم هفته قبل تصادف کوچولو کردم مبلغ یک میلیون و نیم از بیمه استفاده کردم..برای سال آینده که میخام بیمه کنم چن درصد تخفیف دارم؟؟؟

        1. حسین عزیز سلام
          برای سال بعد ۲۰ درصد از تخفیف شما کم میشه و ۵۰ درصد تخفیف می‌گیرید.

  98. سلام وقت بخیر.ماشینم مدل ۹۰ هست و تخفیف کامل دارم.میخواستم بدونم برای درصد بیمه باید چند درصد بنویسم؟؟

  99. با سلام
    مدل ماشین من 1392می باشد و8سال تخفیف عدم خسارت دارم که قانونا طبق تبصره 1ماده 6 که دربالا اشاره شده بایستی از 70درصد تخفیف استفاده کنم ولی متاسفانه شرکت بیمه رازی زیر بار نمیره و50درصد تخفیف درنظر گرفته واظهار می کنن که اگه می خوای 70درصد لحاظ بشه بایستی به بیمه مرکزی مراجعه کنی واونا برات تو سیستم ثبت کنن با بیمه مرکزی هم تماس گرفتم متاسفانه به من می گن این تبصره ماده را از کجا آوردی لطفا راهنمایی بفرمایید بنده از مشتریان بدون ریسک شرکت بیمه هستم که حدود 25ساله که ماشین دارم وهیچ وقت ازخسارت بیمه ثالث استفاده نکردم
    کد یکتای بیمه ثالث 10384050018شماره بیمه نامه 31120039/00/005354دیروز تمدید کردم
    باتشکر

    1. حمید رضا عزیز سلام
      تخفیف بیمه شما تا سال ۹۶ طبق قانون قبلی حساب می‌شود، یعنی اگر قبل از ۱۸/۱۱/۹۶ بیمه رو تمدید کردید تا اون تاریخ شما ۳۰٪ تحفیف بیمه داشتید.
      از اون تاریخ به ازای هر سال عدم خسارت ۵٪ تخفیف می‌گیرید که یعنی ۲۰٪ تا سال ۱۴۰۰. که طبق این شرایط شما ۵۰٪ تخفیف عدم خسارت دارید و این شرایطی هست که برای همه رانندگان اعمال میشه.

  100. من چند تا سایت رو نگاه کردم هیچکدوم درست حسابی توضیح نمیدن. سوال:
    من تخفیف عدم دریافت خسارتم ۷۰٪ هست یک بار تصادف سال دیگر ۵۰٪ می شود.
    حال اگر سال دیگر دوباره تصادف کنم سال بعدش ۳۰٪ تخفیف خواهم داشت یا ۲۰٪
    به عبارت دیگر کسر تخفیف برای تصادف دوم در همان سال ۳۰٪ است یا کلا در سابقه بیمه دومین باری که خسارت میگیری ۳۰٪ از تخفیفتو کسر میکنه؟

    1. امیر عزیز سلام
      قراردادی که شما با شرکت بیمه دارید،‌ یک ساله است. وقتی سال تموم می‌شه و مجدد قرارداد می‌بندید همه چیز مجدد حساب می‌شود. یعنی اگر بعد از تمام شدن قرارداد دوباره تصادف کنید مجدد ۲۰٪ از تخفیف‌هاتون کم می‌شود.
      اما اگر در یک سال بیمه‌ای چند تصادف داشته باشید، پلکانی از تخفیف‌ها کم می‌شود.

  101. سلام
    بیمه شخص ثالث ایران با با تخفیف عدم خسارت و تخفیف راننده دارم
    منتهی از سال گذشته هنگام بیمه کردن تخفیف ۵ در صدو در نظر میگیرن و ثبت میکنن . ینی تبصره ۱ ماده ی ۶ را در نظر نمیگیرن . وقتیم ک سوال میکنیم میگن همچین چیزی نیست
    چیکار باید کرد
    با این حساب ما باید ۱۴ سال صبر کنیم ک ۷۰ در صد تخفیف بگیریم اما با اولین تصادف سه سال از اون سالها میپره

    1. بهروز عزیز سلام
      تخفیف‌هایی که تا الان داشتید کم نمی‌شود بلکه از الان به بعد برای هر سال ۵ درصد تخفیف می‌گیرید.

  102. با سلام. بنده سال گذشته ماشین خودم را به صورت قولنامه ای فروختم که دارای 70 درصد تخفیف بیمه بود. پلاک همچنان بنام من بود و خریدار در بنام کردن ماشین تعلل یک ساله داشت. برج 7 پارسال خریدار به اسم خودش بر روی پلاک بنده ماشین را با همان 70 درصد تخفیف بیمه کرد. بنده هم یک ماشین دیگر خریدم و چون می خواستم پلاک خودم را روی ماشین جدید نصب کنم و از تخفیفات آن بهره مند شوم ماشین را بنام نکردم و منتظر بودم تا پلاکم آزاد شود ولی برج 12 بیمه ماشین جدید تمام شد و من هم روی پلاک فروشنده ولی به اسم خودم ماشین را با 30 درصد تخفیف بیمه کردم. نهایتا برج 6 امسال پلاک من آزاد شد و من هم برج 7 روی ماشین جدیدم پلاک خودم را نصب کردم و ماشینم را بنام خودم کردم ولی الان که از بیمه مرکزی استعلام میکنم برای من 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده. موضوع چیست؟ مگر قرار نبود بیمه روی پلاک محاسبه شود نه ماشین؟؟؟

  103. با سلام. هدف از درج تخفیف راننده در بیمه نامه چیست؟ در کجا لحاظ می شود؟ ممکن است مالک یک خودرو راننده نباشد و خودرو توسط راننده مورد استفاده قرار بگیرد در این شرایط تکلیف چیست؟

    1. سیروس عزیز سلام
      بیمه نامه به نام شخص صادر می‌شود و حتی اگر راننده خود آن شخص نباشد باز هم از تخفیف‌ها کم می‌شود.

    2. باعرض سلام
      من یه سوالی داشتم
      من ۵ماهی هست ماشین خریدم وچون قبلاً ماشین نداشتم تخفیف هم ندارم بیمه ام هم ایران هستش ازشانس بدم یه تصادف داشتم که مقصر بودم میخواستم بدونم چند درصد کم میشه پوند روز بعد هم یه تصادف دیگه که بازهم مقصر بودم الان می‌خوام بدونم این تصادف آخر رو برم بیمه چند درصد کم میشه واز اونجایی که گفتم تخفیف هم ندارم میخواستم برام محاسبه کنیدآخربرج ۴بایدبیمه ام روتمدید کنم چقدر میشه هزینه بیمه ام اول بابک بارتصادفم وبعد اگر تصادف دوم رو سازشی نباشه وبخوام برم بیمه تصادف دوم رو

      1. علیرضا عزیز سلام
        بعد از تصادف دوم، ۳۰٪ به حق بیمه شما اضافه می‌شود. برای اطلاع از مقدار دقیق حق بیمه شخص ثالث روی این آدرس کلیک کنید.

      2. سلام
        من اولین بیمه ماشین ساندرو تحویلی از کارخانه را در ماه خرداد سال ۹۶ داشته ام عدم خسارت تا کنون داشته ام آیا شامل تبصره یک ماده ۶ برای محاسبات تخفیف نمی شوم چرا بیمه سامان برای من با ضریب جدید ۲۰ درصد محاسبه کرده است ممنون

  104. سلام
    خودرو ساندرو مدل ۹۶ دارم تاکنون خسارت نداشته ام برای تمدید بیمه در ۱۴۰۱ چه مقدار تخفیف شامل من میشود ممنون

  105. سلام مجدد سئوال میکنم
    من دراول خرداد ۹۶ ماشین صفر را بیمه کردم در تمدید سالهای بعدبا توجه به تبصره یک ماده ۶ باید سابقه تخفیف ده درصدی ۹۶ را درنظر میگرفتند وبرای سال ۱۴۰۰ جمعا با چند درصد تخفیف بخاطر عدم خسارت بیمه نامه صادر میکردند ؟ ممنون

  106. سلام سوالی دارم
    تا بحال طی 10 سال اخیر هرسال ماشینم بیمه داشته و هرگز تصادف نکردم و هیچ خسارتی از بیمه گرفته نشده, امروز یک تصادف کوچک داشتم با اینکه مقصر من نبودم ولی صحنه تصادف جوری بود که انگار من مقصر بودم , با اینا کاری ندارم
    سوالم اینه چند درصد از تخفیف بیمه ام کم میشود؟ و آیا طی این 10 سال بیمه 100% تخفیف داشته ام ؟

    1. شهرام عزیز سلام
      احتمالا با توجه به تغییر قانون شما ۷۰٪ تخفیف دارید و با یک بار خسارت مالی ۲۰٪ از تخفیف‌هاتون کم میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا