بیمه تکمیلی درمان

همه چیز درباره شرکت کمک رسان ایران SOS

احتمالا شما هم زمانی که مشغول تحقیق، درباره بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات بیمه تکمیلی بوده‌اید، نام شرکت کمک رسان ایران یا SOS به چشمتان خورده است. شاید از خودتان پرسیده باشید که SOS چیست، چه نوع خدماتی را به شما ارائه می‌دهد و در چه مواردی می‌توان از آن‌ استفاده کرد؟

باید بدانید که شرکت کمک رسان ایران یا همان SOS ، ماهیتی کاملا مستقل از شرکت‌های بیمه دارد؛ اما خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، با این شرکت‌ها در ارتباط است. در ادامه با ازکی همراه باشید تا همه چیز را درباره SOS به شما بگوییم.

شرکت کمک رسان ایران چیست؟

SOS یک موسسه خدماتی است که در سال 1371 به ثبت رسیده و هدف از تاسیس آن، ارائه کمک‌رسانی است. به این معنا که شما به‌عنوان یک فرد بیمه‌شده، می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید؛ اما وظیفه پرداخت هزینه مورد نیاز، بر عهده شرکت بیمه خواهد بود. به عبارت بهتر شرکت کمک رسان ایران، یک واسطه میان شما و شرکت بیمه است که دسترسی به خدمات و جبران خسارت‌ها را برایتان تا حد زیادی آسان خواهد کرد. به‌این‌ترتیب اگر شما به عضویت شرکت کمک رسان ایران درآیید، نه‌تنها به پوشش بیمه‌ای مورد نیازتان دسترسی خواهید داشت؛ بلکه می‌توانید از بسته خدماتی بسیار گسترده این شرکت هم استفاده کنید.

خدمات شرکت SOS ایران

خدمات شرکت کمک رسان ایران بسیار گسترده است و زمینه‌های مختلفی را شامل می‌شود. این شرکت علاوه بر خدمات درمانی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد، یک سری کارهای حقوقی را هم انجام داده و با شرکت‌های بیمه هم همکاری می‌کند. در ادامه به‌طور کامل خدمات شرکت کمک رسان ایران را بررسی می‌کنیم:

خدمات درمان و امداد پزشکی

خدمات درمان و امداد پزشکی شرکت SOS ایران در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس است و شما می‌توانید انواع هزینه‌های درمانی خود مانند هزینه‌های زایمان، پاراکلینیکی، اورژانس، شیمی‌درمانی، فیزیوتراپی و لیزر درمانی را تا سقف مشخص جبران کنید. به‌علاوه اگر نیاز به انتقال پزشکی در سرتاسر ایران داشته باشید، شرکت SOS به‌صورت زمینی و هوایی این کار را برای شما انجام خواهد داد.

در کنار این‌ها می‌توانید برای تامین هزینه‌های درمان خارج از کشور هم، بر روی این شرکت حساب کنید. نکته مهم اینجا است که شرکت کمک رسان ایران حدود 10 درصد فرانشیز برای خدمات آزمایشگاهی خود دارد؛ یعنی شما در زمان مراجعه به آزمایشگاه، باید حدود 10 درصد از هزینه را پرداخت کرده و 90 درصد باقیمانده، تحت پوشش SOS است. همچنین دوره انتظار آن در مورد خدمات تشخیصی و پاراکلینیکی، برابر 3 ماه است؛ یعنی تنها مواردی تحت پوشش قرار می‌گیرند که پس از گذشت 3 ماه از آغاز عضویت شما، انجام شده باشند.

خدمات پزشکی در منزل

یکی دیگر از مزیت‌های عضویت در شرکت SOS ایران، دریافت خدمات پزشکی در منزل یا محل کار است که در همه ساعت‌های شبانه‌روز و حتی ایام تعطیل به شما ارائه می‌شود. به‌این‌ترتیب هر زمان که نیاز به بررسی وضعیت سلامتی خود داشتید، پزشک عمومی به‌صورت رایگان شما را ویزیت و معاینه خواهد کرد. به‌علاوه می‌توانید از خدمات پرستاری مانند سرم، پانسمان، تعویض سوند یا گرفتن فشار خون هم در منزل استفاده کنید. در کنار این‌ها با استفاده از این پوشش، امکان ارائه انواع خدمات تشخیصی و پاراکلینیکی مانند فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، نمونه‌گیری خون و ادرار و سونوگرافی هم فراهم خواهد شد. نکته مهم اینجا است که حتی اگر نیاز به تهیه دارو داشته باشید، با استفاده از خدمات پزشکی در منزل، داروهای شما پس از دریافت نسخه معتبر پزشک تهیه شده و به درب خانه شما ارسال می‌شوند.

خدمات دندانپزشکی

متاسفانه امروزه بیشتر شرکت‌های بیمه هزینه‌های دندانپزشکی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و افراد حتی با داشتن بیمه تکمیلی، نمی‌توانند این هزینه‌ها را جبران کنند. بااین‌حال با عضویت در شرکت کمک رسان ایران می‌توانید پس از گذشت 3 ماه از آغاز بیمه‌نامه، از پوشش‌های دندانپزشکی تا سقف 70 درصد استفاده کنید. دقت کنید که مواردی مانند ایمپلنت، ارتودنسی و هرگونه عمل زیبایی تحت این پوشش قرار نمی‌گیرند.

خدمات آمبولانس

در بیشتر موارد افراد نیاز دارند که برای استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته‌تر، با استفاده از خودروهای امدادی منتقل شوند. از آنجاکه این خودروها معمولا تجهیزات پیشرفته و کادر آموزش‌دیده‌ای دارند، هزینه انتقال با آن‌ها زیاد است. به همین دلیل شرکت کمک رسان ایران برای کاهش هزینه‌ها در این مورد، امکان انتقال پزشکی به‌صورت شبانه‌روزی را با استفاده از آمبولانس‌های ویژه یا هلیکوپتر برای شما فراهم کرده است.

خدمات پزشکی پروژه‌های صنعتی

اجرای پروژه‌های صنعتی همواره خطرناک بوده و احتمال وقوع حادثه در آن‌ها زیاد است. به همین دلیل شرکت کمک رسان ایران در این بخش هم خدماتی را ارائه می‌دهد. صاحبان صنایع با استفاده از خدمات شرکت، می­توانند نیازهای بهداشتی و درمانی خود را رفع کرده و از برجسته‌ترین پزشکان و پرستاران برای حفظ سلامتی و ایمنی خود و کارکنانشان استفاده کنند.

کمک رسان حقوقی

یکی از خدمات بسیار مهم شرکت SOS ایران، ارائه مشاوره حقوقی در زمینه‌های مختلف خانوادگی، ازدواج، طلاق، ارث و سایر موارد قانونی است. این شرکت خدمات حقوقی خود را در کلیه ساعات شبانه‌روز ارائه می‌دهد و در صورت نیاز، یک وکیل معتبر را به شما معرفی خواهد کرد.

خدمات کمک‌رسانی اتومبیل

در بسیاری از موارد پیش آمده که خودروی شما در جاده‌ دچار حادثه شده و یا از کار افتاده است. در این مواقع نیاز دارید که آن را به یک تعمیرگاه مناسب منتقل کرده و لوازم یدکی موردنیاز را فراهم کنید. شما می‌توانید با استفاده از پوشش کمک‌رسانی اتومبیل در شرکت SOS، چنین مشکلاتی را در طول سفر به‌راحتی برطرف کرده و تسهیلات ویژه‌ای را برای تامین هزینه‌ها دریافت کنید.

خدمات شرکت‌های بیمه

یکی از مزیت‌های همکاری با شرکت کمک رسان ایران برای شرکت‌های بیمه این است که می‌توانند با سپردن وظیفه ارائه خدمات به این شرکت، تا حد زیادی در هزینه‌های اداری خود صرفه‌جویی کرده و به‌این‌ترتیب بهره‌وری را افزایش دهند. به‌علاوه با این کار، ارائه خدمات به بیمه‌شدگان یکپارچه می‌شود و منابع داخلی می‌توانند در راستای رسیدن به اهداف سازمانی مورداستفاده قرار بگیرند.

برای اینکه ببینید بیمه کمک‌رسان در زمان سفر چه کمکی می‌تواند به شما بکند هم می‌توانید مقاله بیمه مسافرتی و شرکت‌های کمک‌رسان بیمه را بخوانید.

سقف پوشش های درمانی بیمه اس او اس چقدر است؟

پرداخت هزینه‌های درمانی توسط بیمه SOS معمولا به دو شیوه صورت می‌گیرد: یا بیمه‌شده مستقیم به مراکز طرف قرار داد بیمه کمک‌رسان مراجعه کرده و تنها هزینه فرانشیز خودش را به‌عنوان هزینه درمان می‌پردازد، یا از مراکزی که طرف قرارداد بیمه‌مذکور نیستند خدمات درمانی گرفته که می‌تواند با ارائه مدارک پزشکی به شرکت بیمه‌گذار، هزینه پرداخت‌شده را دریافت کند.

تعرفه و سقف تعهدات در بیمه کمک‌رسان ایران برای هرکدام از خدمات کلینیکی و پاراکنیکی در سال 1400 نیز بدین صورت توسط بیمه‌گر SOS محاسبه می‌شود:

  •  درمان و بستری در بیمارستان تا سقف 1,500,000,000 ریال
  • هزینه های پاراکلینیکی و لیزیک تا سقف 40,000,000 ریال
  •  زایمان و سزارین تا سقف 90,000,000 ریال
  •  اورژانس بیمارستانی تا سقف 10,000,000 ریال
  •  شیمی درمانی تا سقف 400,000,000 ریال
  •  لیزر درمانی و فیزیوتراپی تا سقف 15,000,000 ریال در سقف پارکلینیکی
  •  بیمه حادثه تا سقف 500,000,000 ریال
  • تامین غرامت روزانه بستری تا سقف 3,000,000 ریال (به ازای هر شب بستری)
  • ویزیت دارو و آزمایش یک ماه قبل و دو ماه بعد از بستری در بیمارستان 5,000,000 ریال
  •  هزینه تشخیص کرونا 10,000,000 ریال در سقف پارکلینیکی

نحوه عضویت در شرکت کمک رسان ایران

برای عضویت در شرکت کمک رسان ایران دو روش وجود دارد. راه اول این است که فرم درخواست عضویت را به‌صورت آنلاین در وبسایت شرکت پر کنید و منتظر بمانید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند. کارشناسان شرکت در اولین فرصت با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را برای نهایی کردن عضویت شما، ارائه می‌دهند. علاوه بر امکان استفاده از وبسایت، شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات، با شماره تلفن 88648400 تماس بگیرید و به داخلی‌های 102، 105، 106 و 107 وصل شوید.

راه دوم برای عضو شدن در شرکت SOS ایران، مراجعه به دفاتر نمایندگی آن است. در مراجعه حضوری حتما باید مدارک لازم برای عضویت را که شامل اصل شناسنامه و کپی تمام صفحات آن، اصل و کپی کارت ملی و دو قطعه عکس هستند، به همراه داشته باشید. پس از نهایی شدن ثبت‌نام، یک کارت عضویت برای شما صادر می‌شود و باید با استفاده از معرفی‌نامه، به مراکز مجاز برای چکاپ مراجعه کنید.

مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت کمک رسان SOS

شرکت کمک رسان ایران تا امروز با 3488 مرکز درمانی در سرتاسر کشور قرارداد بسته است تا شما بتوانید خدمات موردنیاز خود را از آن‌ها دریافت کنید. همچنین بیش از 15 شرکت بیمه خصوصی از مجموع شرکت‌های فعال در صنعت بیمه کشور با شرکت مذکور همکاری دارند که بیمه‌های سامان، آسماری، پاسارگارد، حکمت، امید، آرمان، کارآفرین و معلم شناخته‌شده‌ترین آن‌ها هستند.

در زمان مراجعه به برخی از این مراکز درمانی، نیاز به معرفی‌نامه خواهید داشت. شرکت SOS در وبسایت خود نام مراکز طرف قرارداد و شعب بیمه کمک رسان را در هر 31 استان کشور نوشته است و شما می‌توانید علاوه بر اطلاع از نوع خدمات، آدرس و شماره تلفن آن‌ها را هم بردارید. از این میان تنها برای مراکزی معرفی‌نامه صادر خواهد شد که در فهرست با تیک سبز نمایش داده شده‌اند. به‌علاوه در مواردی هم شما می‌توانید این معرفی‌نامه را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. بر اساس نوع قرارداد، این مراکز درمانی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که از قرار زیر هستند:

  • فیزیوتراپی
  • داروخانه
  • آزمایشگاه
  • بیمارستان دولتی یا خصوصی
  • عینک‌سازی
  • کلینیک یا مطب
  • تصویربرداری
  • دندانپزشکی
  • بیمارستان عمومی غیردولتی
  • تجهیزات پزشکی
  • اورژانس یا درمانگاه
  • خیریه
  • بین‌الملل
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا