بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

هرچه باید قبل از خرید بیمه عمر پارسیان بدانید!

شرکت بیمه پارسیان یکی از شناخته‌ شده‌ترین و معتبرترین شرکت‌های بیمه کشور برای خرید بیمه عمر است. این شرکت بیش از 2,220 نماینده فعال در سراسر کشور دارد و یکی از شرکت‌های بیمه با توانگری مالی سطح یک است. شرکت بیمه پارسیان در سال 1399 نزدیک به 5 درصد از سهم کل بازار بیمه کشور را در دست داشته است. یکی از اصلی‌ترین محصولات بیمه‌ای شرکت پارسیان بیمه عمر است. مخصوصا اینکه شرکت پارسیان طرح‌های بیمه عمر متنوع با پوشش‌های مختلفی را هم به بیمه‌شده‌ها ارائه می‌کند. اگر شما هم به فکر خرید بیمه عمر پارسیان هستید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید تا با چشم باز پوشش‌های کافی و سقف تعهدات مناسب را برای خودتان انتخاب کنید. در ادامه مزایا و معایب بیمه عمر پارسیان را بررسی می‌کنیم.

انواع بیمه عمر پارسیان

شرکت پارسیان چندین و چند طرح مختلف برای بیمه‌های عمر دارد. بیمه‌های مختلف عمر پارسیان عبارتند از:

  • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان
  • بیمه عمر خانواده پارسیان
  • بیمه عمر طرح سالمندان پارسیان
  • بیمه عمر طرح سنوات پارسیان
  • بیمه عمر کودکان پارسیان
  • بیمه عمر طرح مستمری پارسیان
  • بیمه عمر ساده زمانی پارسیان
  • بیمه عمر مانده بدهکار پارسیان

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان به بیمه‌شده امکان می‌دهد تا با توجه به نيازهای خود و خانواده‌اش، مبلغ غرامت فوت را انتخاب کند (از حداقل 30.000.000 ريال تا سقف 2.000.000.000 ريال) و متناسب با توان مالی‌اش حق بيمه پرداخت کند. این حق بیمه‌ها به اندوخته سرمایه‌گذاری بیمه‌نامه اضافه می‌شود. پس این بیمه‌نامه یک راه بسیار خوب برای پس‌اندازکردن است. مخصوصا اینکه سود خوبی هم به اندوخته آن تعلق می‌گیرد. پرداخت حق بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان می‌تواند ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه، یک‌ساله و حتی یک‌جا باشد. درضمن بیمه‌شده می‌تواند این اندوخته را به‌صورت يكجا و يا در قالب مستمری در پايان قرارداد دریافت کند. این بیمه‌نامه پوشش‌های بيمه‌ای را از بدو تولد تا 70 سالگی ارائه می‌کند. بیشتر مشتری‌ها طرح بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کنند.

بیمه عمر خانواده  پارسیان

این بیمه‌نامه با پرداخت یک حق بیمه حداکثر تا ۴ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه‌شده حتی می‌تواند برای هرکدام از افراد تحت پوشش مبلغ سرمايه فوت و پوشش‌های بيمه‌ای مشخص و جداگانه‌ای انتخاب کند. اگر هم خدای نکرده بیمه‌شده اول فوت کند، از پرداخت ادامه حق بیمه معاف می‌شود و مبلغی هم به‌عنوان سرمایه فوت به ذینفعان ثبت‌شده در بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. این بیمه‌نامه هم مثل همه بیمه‌های عمر حق بیمه‌ها را در قالب اندوخته بیمه‌نامه برای بیمه‌شده و خانواده‌اش پس‌انداز می‌کند.

بیمه عمر طرح سالمندان پارسیان

بیمه‌ عمر سالمندان پارسیان تقریبا پوشش‌های محدودتر نسبت به دیگر بیمه‌های عمر دارد. پوشش اصلی این بیمه عمر پوشش غرامت فوت است. حداقل سرمایه فوت در این طرح ۱ میلیون تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان است. طرح سالمندان بیمه عمر پارسیان برای افراد ۶۶ ساله به بالا ارائه می‌شود و چکاپ پزشکی دارد.

بیمه عمر طرح سنوات پارسیان

بیمه عمر طرح سنوات پارسیان درواقع یک پشتوانه مالی برای روزهای بازنشستگی كاركنان و همچنین كاهش تعهدات مالی كارفرماست. در اين طرح كارفرما پایان هر سال کاری مبلغی معادل پايه حقوق كاركنان را به‌عنوان حق بیمه پرداخت می‌کند. این حق بیمه‌ها در اصل پس‌اندازی برای زمان بازنشستگی يا قطع همكاری كاركنان هستند. البته این بیمه‌نامه پوشش‌های بیمه‌ای پزشکی و درمانی هم دارد که کارکنان تا 30 سال می‌توانند از آن استفاده کنند.

بیمه عمر کودکان پارسیان

بیمه عمر کودکان یک پس‌انداز امن برای تامين هزينه تحصيلات، مسكن و ازدواج فرزندان شماست. کودک بیمه‌شده در این طرح همچنین تحت پوشش‌های درمانی و پزشکی هم قرار می‌گیرد. این بیمه برای همه کودکان از بدو تولد تا 15 سالگی صادر می‌شود.

بیمه عمر طرح مستمری پارسیان

گفتیم که بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان هم پوشش اندوخته بیمه‌نامه دارد و هم پوشش غرامت فوت. در طرح بیمه عمر مستمری هر دوی این مبالغ می‌تواند به ذی‌نفعان پرداخت شود. نحوه پرداخت هم به انتخاب خود بیمه‌شده هم می‌تواند یک‌جا باشد و هم به‌صورت ماهانه و مستمری.

بیمه عمر ساده زمانی پارسیان

بیمه عمر ساده زمانی پارسیان فقط پوشش فوت دارد. یعنی اگر بیمه‌شده در طول مدت قرارداد بیمه عمر ساده زمانی فوت کند سرمایه فوت با توجه به متن بیمه‌نامه (از 50ميليون ريال تا 600ميليون ريال) به ذینفعان بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. نکته مهم اینجاست که اگر بیمه‌شده تا پایان زمان بیمه‌نامه هممچنان در قید حیات باشد شرکت بیمه دیگر پرداختی به  ذین‌فعان نخواهد داشت. طول مدت قرارداد این بیمه‌ها معمولا 5 تا 15 سال است.

بیمه عمر مانده بدهکار پارسیان

بیمه عمر مانده بدهکار پارسیان دراصل تعهد و تضمینی برای جبران تعهد بازپرداخت وام در بانك‌ها و موسسات مالی است. اگر بیمه‌شده‌ای فوت کند و همچنان اقساط پرداخت نشده به بانک داشته باشد، این بیمه‌نامه بدهی‌های او را با بانک تسویه می‌کند. مدت این بیمه‌نامه هم به مدت بازپرداخت وام بستگی دارد.

شرایط بیمه عمر پارسیان

اگر می‌خواهید یکی از انواع بیمه عمر پارسیان را بخرید، حتما حواستان به شرایط اصلی و مشتریک این بیمه‌نامه‌ها باشد:

  • مدت قراردادهای انواع بیمه عمر پارسیان حداقل ۵ سال و حداکثر تا زمانی است که مجموع سن بیمه‌شده و مدت زمان قرارداد بیمه‌نامه به ۷۰ برسد.
  • حداقل و حداکثر سن بیمه‌شده از بدو تولد تا ۷۰ سالگی است.
  • امکان بازخریدی از پایان ماه دوم بیمه عمر وجود دارد.

نرخ سوددهی بیمه عمر پارسیان

نرخ سود تضمینی یا سرمایه‌گذاری برای بیمه‌های عمر پاسیان در سال اول و دوم 16 درصد، در سال سوم و چهارم 13 درصد و بعد از سال چهارم تا پایان قرارداد هم 10 درصد است. بیمه عمر پارسیان همچنین ۸۵% از سود سرمایه‌گذاری‌هایش را به بیمه‌گذاران پرداخت می‌کند. میانگین نرخ سود قطعی این شرکت برای بیمه عمر بین 24 درصد تا 26 درصد است. مثلا نرخ سود قطعی بیمه عمر پارسیان در سال 1399 هم حدود 22 درصد بوده است.

مزایای بیمه عمر پارسیان

همان‌طور که دیدیم هرکدام از انواع بیمه‌های عمر پارسیان، مزایای مخصوص به خودشان را دارند. به‌طور کلی اصلی‌ترین مزایای مشترک بیمه‌های عمر پارسیان شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پوشش غرامت فوت
  • پوشش امراض خاص
  • پوشش هزینه‌های پزشکی بیمه‌ عمر
  • پوشش نقص عضو
  • پوشش معافیت از مالیات
  • پوشش معافیت از قوانین انحصاروراثت
  • امکان دریافت وام تا سقف 90 درصد
  • استفاده از سرمایه بیکاری برابر با سرمایه فوت عادی

البته هرکدام از این پوشش‌ها بسته به نوع بیمه عمر و سن بیمه‌شده متفاوت است.

پوشش های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان

پوشش غرامت فوت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان برای کودکان زیر ۵ سال  تا ۳۰ میلیون تومان و برای ۶ تا ۱۵ سال تا ۶۰ میلیون تومان محاسبه می‌شود. البته میزان حداکثر سرمایه فوت عادی و فوت بر اثر حادثه این بیمه‌نامه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان است. پوشش امراض خاص این بیمه‌نامه هم تا ۳۰ درصد سرمایه فوت و حداکثر ۳۰ میلیون تومان است. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان تا 40 میلیون تومان هم پوشش هزینه درمانی به بیمه‌شده پرداخت می‌کند و 50 میلیون تومان هم پوشش نقص عضو دارد.

اگر‌ می‌خواهید بیمه عمر پارسیان را با سایر شرکت‌های بیمه مقایسه کنید، مطلب «راهنمای انتخاب بهترین بیمه عمر» را در ازکی بخوانید.

معایب بیمه عمر پارسیان

در کنار همه خوبی‌ها و مزایای مختلف، بیمه عمر پارسیان معایب یا بهتر بگوییم محدودیت‌هایی هم دارد مثلا:

  • برای پوشش‌های بیمه‌نامه سقف و محدودیت سنی در نظر می‌گیرد
  • پوشش حادثه بیمه عمر پارسیان شامل افراد زیر ۱۵ سال نمی‌شود
  • پوشش امراض خاص بیمه عمر پارسیان برای افراد زیر ۲۰ سال مبلغی پرداخت نمی‌کند

جدول بیمه عمر پارسیان

جدول محاسبه بیمه عمر پارسیان تمام پوشش‌های اضافی و اصلی که بیمه‌شده انتخاب کرده را شامل می‌شود. این جدول همچنین اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری را هم نمایش می‌دهد. یعنی این جدول به بیمه‌شده می‌گوید که در هرسال از قرارداد چقدر باید حق بیمه پرداخت کند و اگر بخواهد قرارداد خودش را بازخرید کند در هر سال چه مبلغی به او تعلق می‌گیرد. علاوه بر اینها مجموع حق بیمه‌های پرداختی آخر هرسال قرارداد را برای بیمه‌شده محاسبه می‌کند و در نهایت اندوخته بیمه عمر ما پایان دوره را هم برای او محاسبه می‌کند. مثلا جدول زیر برای یک فرد 33 ساله با حق بیمه درخواستی یک میلیون و دویست هزاتومانی برای یک سال میزان سرمایه پوشش بیکاری و امراض خاص و هزینه های بیمارستانی را محاسبه کرده است.

جدول-بیمه-عمر-پارسیان

به کمک صفحه خرید بیمه عمر ازکی دات کام می‌توانید جزییات کامل جدول بیمه عمر پارسیان را مشاهده و آن را با شرکت‌های دیگر بیمه مقایسه کنید. فقط کافی است تا سن و پوشش‌های درخواستی خودتان را در صفحه مورد نظر وارد کنید.

روش‌های پرداخت اقساط بیمه عمر پارسیان

شرکت پارسیان امکات ویژه‌ای را  برای پرداخت اقساط بیمه عمر  فراهم کرده است. برای پرداخت اقساط بیمه عمر پارسیان کافی‌ست تا سایت بیمه عمر پارسیان مراجعه کنید و مبلغ حق بیمه خود را از طریق سامانه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان به‌صورت آنلاین پرداخت کنید.

البته یک اپلیکیشن به‌نام تلفن همراه بانک پارسیان هم وجود دارد که راه سریع و راحت دیگری برای  واریز ماهانه حق بیمه عمر پارسیان است. این اپلیکیشن روی همه گوشی‌های اندرویدی نصب می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا اقساط بیمه عمر خود را پرداخت کند و تعداد قسط‌های باقی‌مانده‌اش را هم ببیند.

اگر هم شناسه قبض و شناسه پرداخت حق بیمه را در دست دارید  و نزدیک یک دستگاه خودپرداخت بانک پارسیان هستید می‌توانید، اقساط خود را از این طریق پرداخت کنید. هرچند از  طریق دستگاه POS تمامی بانک‌ها هم امکان پرداخت اقساط بیمه عمر پارسیان را دارید.

خرید بیمه عمر پارسیان

برای خرید بیمه عمر پارسیان می‌توانید به سایت ازکی مراجعه کنید. روی این سایت می‌توانید سن و شرایط درخواستی بیمه عمر خودتان را وارد کنید و به‌راحتی یک بیمه عمر برای خودتان بخرید. درضمن با خرید بیمه عمر پارسیان از ازکی دیگر لازم نیست تا نگران روش‌های پرداخت اقساط آن باشید. چون ازکی این کار را برای شما از همیشه راحت‌تر کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا