بیمه تکمیلی درمان

پوشش بیمه تکمیلی برای ایمپلنت دندان و هزینه های آن

از دست دادن دندان‌ها اتفاقی بسیار دردآور است. نبود یک دندان علاوه بر مشکلاتی که به صورت روزمره در جویدن خوراکی‌ها و تحلیل رفتن استخوان فک ایجاد می‌کند، بر زیبایی ظاهری فرد هم تاثیر می‌گذارد و امکان دارد باعث کاهش اعتماد به نفس او شود. از نظر متخصصان بهترین راه برای پر کردن جای خالی دندان ازدست‌رفته ایمپلنت دندان است. اما هزینه زیاد آن و عدم پرداخت این هزینه توسط بیمه‌های پایه می‌تواند هر فردی را نگران کند. در این میان صحبت از بیمه‌ها تکمیلی می‌شود، اما سوال اینجاست که آیا بیمه تکمیلی برای ایمپلنت هم مانند دیگر خدمات درمانی برنامه‌ای دارد یا خیر؟ این سوالی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم.

بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت دندان را پرداخت می کند؟

خبر بد اینکه هرقدر هم که انجام ایمپلنت دندان برای یک فرد اهمیت داشته باشد و دندان‌پزشکان متخصص این عمل را ضروری بدانند، هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی و دیگر بیمه‌های پایه قابل جبران نیست. افرادی که فقط دارای بیمه پایه هستند، هزینه دندانپزشکی خود را که از نظر این بیمه‌ها عمل زیبایی محسوب می‌شوند باید از جیب خود پرداخت کنند. اما بیمه‌های تکمیلی معمولا هزینه‌هایی برای همه خدمات دندان‌پزشکی در نظر می‌گیرد که می‌تواند تکمیل‌کننده خدمات بیمه پایه باشد.

البته همان طور که اطلاع دارید بیمه تکمیلی در ۲ نوع انفرادی و گروهی موجود است که شرایط خرید و سقف پوشش‌های هرکدام با هم تفاوت‌هایی دارد. متاسفانه پر کردن جای خالی دندان با وجود اینکه جنبه درمانی دارد، اما جزء پوشش‌های دندانپزشکی بیمه‌های تکمیلی قرار ندارد، اما برخی شرکت‌های بیمه این خدمت را برای آنهایی که بیمه تکمیلی گروهی را خریداری می‌کنند، در نظر می‌گیرد.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی چقدر است 

اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که چیزی به عنوان بیمه تکمیلی برای ایمپلنت و خدمات دندانپزشکی به صورت جداگانه وجود ندارد و هزینه‌های ایمپلنت بخشی از خدمات بیمه تکمیل کلی خریداری‌شده است. هر شرکت بیمه باتوجه‌به طرح‌ها و همچنین شرایطی که شرکت طرف قراردادش دارد، پوشش دندان‌پزشکی و ایمپلنت با سقف متفاوتی را ارائه می‌دهد. معمولا پیدا کردن بهترین بیمه تکمیلی دندان‌پزشکی کاری سخت و طاقت‌فرسا است، اما ارزش زمان گذاشتن را دارد.  

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی ایمپلنت دندان چیست 

اگر برای دریافت خدمات دندانپزشکی به مراکز طرف قرارداد بیمه خود مراجعه می‌کنید، تنها لازم است که مبلغ فرانشیز را که در بیمه‌نامه شما قید شده است، پرداخت کنید. در این شرایط تنها مدرکی که به آن نیاز دارید، کارت ملی به عنوان سند هویتی شما است. اما اگر به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه کنید، باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت و پس از آن مدارک دندانپزشکی لازم را به مراکز پرداخت خسارت تحویل دهید. عکس قبل از ایمپلنت به همراه عکس بعد از درمان به همراه گواهی مهر شده پزشک که در آن شرح درمان‌های انجام شده با مبلغ ذکر شده باشد، تنها مدارکی است که برای دریافت هزینه ایمپلنت از بیمه تکمیلی نیاز است. 

بهترین بیمه تکمیلی برای ایمپلنت را کدام شرکت ها ارائه می کنند؟

بیمه‌های تکمیلی گروهی که تمام شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند، هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی را هم پوشش می‌دهد و معمولا تفاوت آنها در میزان پرداخت بیمه و سقف تعهدات است. در ادامه شرایط برخی از شرکت‌های بیمه و سقف پوشش دندانپزشکی آنها را بررسی می‌کنیم.

بیمه تکمیلی دانا برای ایمپلنت

بیمه تکمیلی دانا ایمپلنت را جزء خدمات درمانی دندان‌پزشکی محسوب می‌کند و بخشی از هزینه آن را بر عهده می‌گیرد. اما درصد هزینه‌ای که این شرکت بیمه جبران می‌کند، به توافق و قراردادی بستگی دارد که بین بیمه‌گذار و شرکت بیمه انجام شده است و نمی‌توان میزان مشخصی برای آن در نظر گرفت.

ایمپلنت با بیمه تکمیلی ایران

شرکت بیمه ایران یکی از اولین و قابل اعتمادترین شرکت‌های بیمه در ایران است. استفاده از بیمه ایران برای انجام ایمپلنت انتخاب مناسبی است. بیمه ایران هم مانند دیگر شرکت‌های بیمه برای جبران هزینه‌ها دندان‌پزشکی و ایمپلنت دندان طرح‌های متفاوتی دارد. سقف پوشش‌های ایمپلنت بیمه ایران باتوجه‌به شرایطی که در بیمه‌نامه توافق شده است، مشخص می‌شود.

ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی آسیا

بیمه آسیا هم به دلیل سقف پوشش‌ها و خدمات متنوعی که ارائه می‌دهد یکی از شرکت‌های پرطرف‌دار خرید بیمه تکمیلی گروهی است. این شرکت مراکز دندان‌پزشکی طرف قرارداد بسیاری دارد. سقف تعهدات و مبلغ فرانشیز بیمه تکمیلی آسیا برای ایمپلنت بستگی به توافقات این شرکت با بیمه‌گذار دارد.

ایمپلنت با بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی که درصد زیادی از جمعیت ایران را تحت پوشش خدمات درمانی پایه خود قرارداده است، برخی از هزینه‌های دندانپزشکی مثل پر کردن، کشیدن و جرم‌گیری دندان را در مراکز طرف قرارداد خودش انجام می‌دهد. اما هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی پایه قابل‌جبران نیست. به افرادی که تحت پوشش این بیمه هستند، توصیه می‌شود که به دنبال پیدا کردن بهترین بیمه تکمیلی باشند.

خرید آسان و سریع بیمه تکمیلی با پوشش ایمپلنت در ازکی

اگر قصد خرید بیمه تکمیلی گروهی برای کارمندان شرکت یا کارگاه خود را دارید، می‌توانید به وب‌سایت ازکی مراجعه کنید. پس از آن می‌توانید خرید بیمه تکمیلی را انتخاب کنید. با انتخاب بیمه درمانی باید برخی مشخصات کلی را مانند تعداد نفراتی که قصد خرید بیمه برای آنها دارید و نام شرکت درخواست‌کننده وارد کنید. شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی گزینه استعلام قیمت، فهرستی از بیمه‌های تکمیلی که از سوی شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود را مشاهده و پوشش‌ها و سقف تعهدات آنها را باهم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خود و کارکنان شرکت‌تان داشته باشید. در هر قسمت از مراحل استعلام، مقایسه و خرید که نیاز به کسب اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در ازکی تماس بگیرید تا به خوبی شما را راهنمایی کنند.

نمایش بیشتر

2 دیدگاه

  1. بنا خدا…ضمن تبریک سال جدید به عرض شما عزیزان می‌رسانم بنده حقیر ۴۶ ساله هستم بیمه کارگران ساختمانی دارم میخواهم چون تمام دندانهایم توسط دکتر در شهرری تراشیده شده و تماما خراب شده مجبورم ایمپلنت کنم بیمه ای هست که بابت ایمپلنت فک بالا و پائین با بیمه انجام گردد ممنون از راهنمایی شما عزیزان

  2. بسمه تعالی..محمد هستم از شهرری دیدگاه بنده این است آقایان یا خانمهای دکتر متخصص دندان پزشکی طرحی را ردیف کنند تا در این شرایط اقتصادی مردم بتوانند کاری را مثل ایمپلنت را به راحتی انجام بدهند .درست هزینه بالاست ولی مردم هم واقعا ندارند ولی این کار انجام بشود خیلی مردم میتوانند با انجام بیمه تکمیلی راحت تر ایمپلنت دندانشان را انجام بدهند..از اینکه بنده حقیر دیدگاهم نوشتم واقعا ببخشید..دست گل شما پزشکان که حامی مردم هستید میبوسم.و از خداوند متعال برای شما و همکاران شما و خانواده محترم شما طول عمر و سلامتی خواستارم.انشالله…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا