بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان در مقابل کارکنان آسیا | واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی

بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان در مقابل کارکنان آسیا ، پوشش مسئولیت مدنی ‌بیمه‌گذار در جبران خسارات بدنی و مالی ناشی از حوادث کار وارد شده به کارکنان در حین انجام وظیفه و در محل کار است؛ مشروط بر اینکه مسئولیت ‌بیمه‌گذار از طرف مراجع ذی‌صلاح قانونی احراز گردد.

تعهدات بیمه‌گر بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان در مقابل کارکنان آسیا :

  1. جهت صدور بیمه‌نامه، حداقل و حداکثر تعهد قابل ارائه توسط بیمه‌گر برای خسارات فوت و صدمات جسمانی برای هر نفر مطابق این تعرفه منحصراً دیه مصوب ماه‌های عادی و حرام سال صدور بیمه‌نامه خواهد بود.
  2. حداکثر تعهد قابل ارائه برای هزینه پزشکی ناشی ازحوادث موضوع این بیمه برای هر نفر در هر حادثه طبق این تعرفه 50،000،000 ریال خواهد بود اما با توافق بیمه‌گر این مبلغ می‌تواندحداکثر تا 10% دیه ماه حرام افزایش یابد.
  3. فرانشیز هزینه‌های پزشکی 10% هر خسارت و حداقل 500،000 ریال خواهد بود.

سقف تعهد بیمه‌گر بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان در مقابل کارکنان آسیا :

  1. حداکثر تعهد قابل ارائه توسط بیمه‌گر در طول مدت بیمه‌نامه معادل حداکثر تعداد کارکنان و یا ضریب نیروی کار محاسبه شده خواهد بود و از 20 برابر تعهد بیمه‌گر برای هر نفر در هر حادثه تجاوز نخواهد کرد. در صورت درخواست ‌بیمه‌گذار برای سقف تعهد بیشتر از 20 برابر با توافق بیمه‌گر این درخواست قابل ارئه می‌باشد.
  2. در صورتی که حداکثر نیروی کار اعلام شده از سوی ‌بیمه‌گذار یا ضریب نیروی کار کمتر یا مساوی 10 نفر باشد، حداکثر سقف تعهد قابل ارائه در طول مدت بیمه‌نامه 5 برابر خواهد بود.

مدت بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان در مقابل کارکنان آسیا :

  1. مدت این بیمه‌نامه ‌‌یکسال بوده، درصورت درخواست ‌بیمه‌گذار برای مدت کمتراز یکسال، براساس جدول تعرفه کوتاه مدت محاسبه می‌گردد.
  2. درصورت ایجاد وقفه در صدور بیمه‌نامه، حق بیمه مطابق تعرفه عادی و یا کوتاه مدت بر حسب مورد، محاسبه می‌گردد.
  • تبصره : صدور ‌بیمه‌نامه برای مدت بیشتر از یكسال در صورت توافق با بیمه‌گر طبق شرایط خاص امکان‌پذیر است.

فسخ بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان در مقابل کارکنان آسیا :

  • درصورت فسخ از طرف بیمه‌گر، حق‌بیمه مدت سپری‌شده از بیمه‌نامه نسبت به کل مدت اعتبار بیمه‌نامه به صورت روز شمار؛
  • درصورت فسخ از طرف ‌بیمه‌گذار‌‌، حق‌بیمه مدت سپری‌شده از بیمه‌نامه عیناً براساس تعرفه کوتاه مدت محاسبه و دریافت خواهد شد.

شرایط و مدارک لازم جهت صدور بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان در مقابل کارکنان آسیا :

  1. تكمیل، مهر و امضا فرم پیشنهاد بیمه توسط ‌‌بیمه‌گذار یا نماینده قانونی وی و نماینده یا کارگزار.
  2. ارائه جواز کسب یا مدرکی متناسب با فعالیت ‌بیمه‌گذار (جواز کسب،مجوزهای وزارت صنایع یا اتحادیه‌های اصناف و…) توسط ‌بیمه‌گذار.
  3. اعلام تعداد كل كاركنان توسط ‌بیمه‌گذار به بیمه‌گر (مبنای محاسبه حق بیمه تعداد واقعی پرسنل در زمان صدور بیمه‌نامه خواهد بود)
  4. در صورتی که ‌بیمه‌گذار در زمان صدور بیمه‌نامه اسامی کلیه کارکنان خود را به بیمه‌گر ارائه نماید و تغییرات آن را بوسیله فاکس یا نامه کتبی بلافاصله اعلام نماید می‌تواند از 15 % تخفیف در حق بیمه پایه استفاده نماید.

دریافت خسارت بیمه مسئولیت مدنی کارفرمایان در مقابل کارکنان آسیا :

‌بیمه‌گذار یا نماینده قانونی وی طبق ماده 15 قانون بیمه و شرایط عمومی بیمه‌نامه موظف بوده، حداکثر ظرف مدت تعیین شده در بیمه‌نامه، نسبت به اعلام خسارت به بیمه‌گر اقدامات لازم را بعمل آورد، مگر در مواردی که توافق خاصی با بیمه‌گر شده باشد.

مدارک مورد نیاز خسارت :

  1. تکمیل فرم اعلام خسارت
  2. ارائه ‌‌کپی بیمه‌نامه معتبر در زمان حادثه و ضمائم مربوطه
  3. ارائه ‌‌کپی خوانای کارت ملی و شناسنامه ‌‌زیان‌دیده
  4. شماره تلفن همراه و ثابت ‌‌زیان‌دیده جهت ثبت در سیستم
دکمه بازگشت به بالا