بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

تفاوت بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار چیست؟

زنان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه در هر خانواده‌ای دغدغه‌ای بزرگ دارند، آن هم تامین نیازهای مالی در آینده است. شرکت‌های بیمه همیشه تلاش کرده‌اند تا خدمتی را متناسب با نیازهای افراد جامعه ارائه کنند. همان‌طور که می‌دانید بیمه‌ زنان خانه‌ دار یکی از انواع بیمه‌هایی است می‌تواند پشتوانه‌ای مالی در آینده و در شرایط حساس باشد. اما نکته اصلی اینجاست که زنان خانه‌ دار برای خرید بیمه عمر نیز می‌توانند اقدام کنند. این 2 بیمه دارای مزایا و معایبی است که باید بررسی شود. البته نباید موضوع پوشش‌ها و امکان دریافت مستمری بازنشستگی را فراموش کرد. باتوجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله از بلاگ ازکی به بررسی تفاوت بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار می‌پردازیم تا بهترین بیمه را انتخاب کنید.

بیمه عمر بهتر است یا بیمه زنان خانه‌ دار

در پاسخ به این سوال که بیمه عمر بهتر است یا زنان خانه دار باید گفت که انتخاب میان این 2 بیمه به نیازها و هدف شما از خرید بیمه عمر و بازنشستگی زنان خانه دار برمی‌گردد. طرح بیمه‌ زنان خانه‌ دار در واقع پاسخی به نیازهای یک زن خانه‌ دار برای دریافت حقوق و مستمری در دوران بازنشستگی و تامین مالی است. برای انجام مقایسه‌ای درست میان تفاوت بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار باید طرح‌های مختلف این بیمه‌ها بررسی شود.

تفاوت بیمه عمر و بیمه زنان خانه دار

در ادامه مقایسه‌ای اصولی بین بیمه عمر و بیمه زنان خانه‌ دار خواهیم داشت. اما گاهی افراد به‌خاطر سودهای کلان در بازار طلا، ترغیب می‌شوند تا به‌جای خرید بیمه‌ عمر وارد بازار طلا شوند. قبل از هر اقدامی پیشنهاد می‌شود مقاله بیمه عمر بهتر است یا خرید طلا؟ راهنمای واقعی برای همه را در بلاگ ازکی بخوانید تا سرمایه‌ شما حفظ شود.

مقایسه پوشش‌ها: تفاوت‌های کلیدی بین بیمه عمر و بیمه زنان خانه‌دار

زمانی‌که برای خرید یک بیمه‌ مناسب برای خدمات درمانی و مستمری بازنشستگی اقدام می‌کنید، اولین بیمه‌ای که به ذهن می‌رسد، بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری است. یکی از فواید بیمه عمر برای زنان خانه دار، امکان بهره‌مندی از خدمات درمانی مختلف در کنار دریافت مستمری بازنشستگی و حتی امکان دریافت وام است. برای درک تفاوت بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار باید ابتدا با پوشش‌های هرکدام از این بیمه‌ها آشنا شوید.

پوشش‌های بیمه عمر

اگر قصد انتخاب بین بیمه عمر و بیمه زنان خانه‌ دار را دارید، باید ابتدا با پوشش‌های بیمه عمر آشنا شده و سپس آن را با پوشش‌های بیمه زنان خانه‌ دار مقایسه کنید. پوشش‌های بیمه‌ عمر به شرح زیر است.

پوشش بیماری‌های خاص

پوشش بیماری‌های خاص برای جبران هزینه‌های درمان بیماری‌هایی خاص مانند سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی (کرونر) و پیوند اعضای اصلی بدن طراحی شده است. این پوشش یک شرط اصلی دارد، اینکه بیمه‌شده قبل از 60 سالگی و بعد از شروع قرارداد بیمه‌ عمر باید به آن بیماری خاص مبتلا شده باشد. توجه کنید که بیمه‌های عمر برای پوشش بیماری‌های خاص دارای یک دوره‌ی انتظار 6 ماهه تا 9 ماهه هستند.

برای انتخاب بهترین بیمه‌ عمر که امراض خاص را پوشش می‌دهد، می‌توانید مقاله پوشش امراض خاص بیمه عمر کدام شرکت بهتر است؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی

بیمه‌گذار با پرداخت اولین حق‌بیمه، مشمول این پوشش خواهد شد. بنابراین اگر حادثه‌ای در آینده رخ دهد که منجر به نقص عضو یا ازکارافتادگی جزئی، کلی، موقت یا دائم شود، بیمه‌گر موظف به پرداخت غرامت خواهد بود. تنها کاری که بیمه‌گذار باید انجام دهد، انتخاب سرمایه پوشش فوت است. بیمه‌گذار در زمان عقد قرارداد بیمه‌ عمر می‌تواند 1، 2 تا 3 برابر سرمایه فوت خود را به‌عنوان پوشش فوت بر اثر حادثه انتخاب کند.

تفاوت بیمه زنان خانه دار با بیمه عمر

پوشش فوت طبیعی یا فوت بر اثر حادثه

مانند پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی، بیمه‌گذار با پرداخت اولین حق‌بیمه تحت پوشش فوت طبیعی و یا فوت بر اثر حادثه قرار می‌گیرد. در این مورد نیز بیمه‌گذار بنابه‌صلاحدید و بودجه‌ خود می‌تواند 1، 2 یا 3 برابر سرمایه فوت را به‌عنوان پوشش فوت در نظر بگیرد.

پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی

پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری است که پوشش‌های آن هر کدام دارای سقف مشخصی است. خسارت‌های تحت پوشش به‌شرح زیر است.

  • بستری در بیمارستان شامل خدمات جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، سنگ‌شکن و آنژیوگرافی قلب؛
  • جراحی‌های ضروری برای درمان سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع، قلب، پیوند ریه و کلیه و کبد و مغز استخوان.

پوشش‌های اضافی بیمه عمر

  • پوشش سرمایه فوت به‌علت حادثه؛
  • غرامت نقص عضو بر اثر حادثه؛
  • پوشش‌ هزینه‌های پزشکی و بیمارستانی بر اثر حادثه؛
  • پوشش تکمیلی معافیت از پرداخت حق‌بیمه در صورت ازکارافتادگی دائم و کامل بیمه‌شده؛
  • پوشش رایگان سال آخر حیات.

اکنون که با پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری آشنا شده‌اید، لازم است برخی مزایا و معایب آن را نیز بررسی کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله مزایا و معایب بیمه عمر چیست و چه شرایطی دارد؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

پوشش‌های بیمه زنان خانه‌دار

  • پوشش ازکارافتادگی؛
  • پوشش‌های فوت پیش از بازنشستگی و پس از آن؛
  • بهره‌مندی از حقوق بازنشستگی پس از پایان قرارداد؛
  • بهره‌مندی از دفترچه درمانی (در صورت پرداخت حق‌سرانه درمان).

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پوشش‌ها و شرایط خرید بیمه زنان خانه‌ دار می‌توانید مقاله‌ راهنمای کامل شرایط و پوشش‌های بیمه زنان خانه‌دار تامین اجتماعی را در بلاگ ازکی بخوانید.

همان‌طور که می‌بینید، اصلی‌ترین تفاوت بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار در پوشش‌ها است. بیمه زنان خانه‌دار مانند بیمه‌ عمر دارای حقوق بازنشستگی، پوشش از کارافتادگی و فوت است، اما این بیمه پوششی برای بیماری‌های خاص ندارد.

بیمه زنان خانه دار در مقایسه با بیمه عمر

چه کسانی می‌توانند از این بیمه‌ها استفاده کنند؟

یکی از اصلی‌ترین تفاوت بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار، جامعه کسانی است که می‌توانند از این 2 نوع بیمه استفاده کنند. بیمه زنان خانه‌ دار همان‌طور که از نامش پیداست، مختص زنان و دختران خانه‌ دار با بازه‌ سنی 18 تا 50 سال است. این درحالی است که همه‌ افراد جامعه می‌توانند برای خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

تحلیل مالی بیمه عمر در مقابل بیمه زنان خانه‌ دار

هزینه‌ بیمه یا به‌عبارتی حق‌بیمه‌ای که باید ماهانه یا سالانه پرداخت شود، اهمیت ویژه‌ای دارد. زنان خانه‌ دار معمولا درآمدی ندارند تا بتوانند هر پوششی را انتخاب کنند. بنابراین در زمان خرید بیمه باید پوشش‌هایی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنند. بیمه زنان خانه‌ دار و دختران در 3 طرح 12%، 14% و 18% ارائه شده است. مقدار دقیق حق‌بیمه باتوجه‌به نوع طرح متفاوت خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید حق‌بیمه‌ بیمه زنان خانه‌ دار را در سال 1402 ببینید.

پوشش‌های بیمه‌ زنان خانه‌دار نام طرح یا نرخ حق‌بیمه مبلغ حق‌بیمه در سال 1402
پوشش بازنشستگی 12% 660 هزار تومان
پوشش بازنشستگی و فوت 14% 770 هزار تومان
پوشش بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی 18% 980 هزار تومان

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری مبلغی مشخص ندارد؛ چون در این بیمه فرد بنا به توان مالی خود می‌تواند طرح‌های مختلف را انتخاب کرده و حق‌بیمه‌ای متفاوت از دیگران پرداخت کند.

حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار چقدر است؟

یکی از سوالاتی که خانم‌های خانه‌ دار همیشه می‌پرسند، این است که «حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار چقدر است؟». همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، حق‌بیمه در بیمه‌ زنان خانه‌ دار بر اساس طرح انتخابی تعیین می‌شود. بنابراین اگر بین طرح‌های مختلف 12%، 14% و 18% و باتوجه‌به پوشش‌های مورد نیاز، انتخابی داشته باشید، قاعدتا حق‌بیمه و در نهایت نیز دستمزد یا مستمری متفاوت خواهد بود.

مقایسه بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار

برای اطلاع از میزان دستمزد زنان در بیمه‌ زنان خانه‌ دار بهتر است، جدول زیر را مطالعه کنید که توانسته اطلاعات بسیار کامل و جامعی ارائه دهد.

سن متقاضی 0 تا 5 سال سابقه پرداخت بیمه 5 تا 10 سال سابقه پرداخت بیمه 10 تا 15 سال سابقه پرداخت بیمه بیشتر از 15 سال سابقه پرداخت بیمه
40 سال تمام و کمتر حداقل تا حداکثر دستمزد حداقل تا حداکثر دستمزد مصوب بین حداقل دستمزد تا حداکثر 3 برابر حداقل دستمزد بین حداقل دستمزد تا حداکثر میانگین دستمزد 360 روز آخرین بیمه پرداختی
41 سال تا 42 سال از حداقل دستمزد تا حداکثر 6 برابر حداقل دستمزد
42 سال تا 43 سال از حداقل دستمزد تا حداکثر 5 برابر حداقل دستمزد
43 سال تا 44 سال از حداقل دستمزد تا حداکثر 4 برابر حداقل دستمزد
44 سال تا 45 سال از حداقل دستمزد تا حداکثر 3 برابر حداقل دستمزد
45 سال و بیشتر از حداقل دستمزد تا حداکثر 2 برابر حداقل دستمزد از حداقل دستمزد تا حداکثر 2 برابر حداقل دستمزد

میزان حقوق بازنشستگی در بیمه‌ زنان خانه‌دار تابعی از درصد حق‌بیمه پرداختی (مبلغ واریزی بیمه زنان خانه دار) و همچنین سال‌های پرداخت بیمه یا بیمه‌پردازی است. بنابراین نمی‌توان عدد مشخصی را برای حقوق بازنشستگی یا مستمری بیمه زنان خانه‌ دار مشخص کرد. از طرفی میزان حق‌بیمه و حقوق بازنشستگی به شرایط مختلف دیگری نیز بستگی دارد. یکی از اصلی‌ترین عوامل طرحی است که در این بیمه انتخاب می‌شود. بنابراین لازم است شرایط حقوق بازنشستگی زنان خانه‌ دار بررسی شود.

شرایط حقوق بازنشستگی زنان خانه‌ دار

  • اگر خانم خانه‌ داری با حق‌بیمه‌ 12 درصدی و پیش از بازنشستگی فوت کند، مستمری به خانواده او پرداخت نخواهد شد. اما اگر خانم‌ خانه‌ دار پس از بازنشستگی با حق بیمه‌ 12 درصدی فوت کند، مستمری بیمه‌شده به خانواده او پرداخت می‌شود.
  • اگر خانم خانه‌داری با حق‌بیمه‌ 14 درصدی فوت کند، تفاوتی ندارد که زمان فوت او قبل یا بعد از بازنشستگی باشد، در هر صورت خانواده او می‌توانند مستمری را دریافت کنند.
  • اگر خانم خانه‌ داری با حق‌بیمه‌ 18 درصدی فوت کند، تفاوتی ندارد که زمان فوت او قبل یا بعد از بازنشستگی باشد، در هر صورت خانواده او می‌توانند مستمری بازنشستگی را دریافت کنند. از طرفی خانم بیمه‌شده می‌تواند از پوشش ازکارافتادگی و خدمات درمانی نیز استفاده کند.

حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار چقدر است

انتخاب بهترین بیمه برای نیازهای فردی و خانوادگی

همیشه انتخاب‌کردن کار سختی است، آن هم درست وقتی که موضوع به آینده‌ شما برمی‌گردد. هر فردی نیازها و خواسته‌های مختص خود را دارد و در کنار آن برنامه‌ای برای آینده، اما یکی از مواردی که رفع نیازها و رسیدن به خواسته‌ها را ممکن می‌کند، میزان بودجه و سرمایه است. همان‌طور که می‌دانید تفاوت بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار نه‌تنها در پوشش‌ها و خدمات، بلکه در میزان حق‌بیمه پرداختی است. بنابراین اگر می‌دانید هر سال چقدر می‌توانید برای خدمات بیمه‌ای هزینه کنید تا بعدها ثمره‌ آن را ببینید، پس کار انتخاب بین بیمه‌های مختلف راحت‌تر خواهد بود.

بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری را همه‌ افراد می‌توانند خریداری کنند، اما بیمه زنان خانه‌ دار همان‌طور که از نامش مشخص است، مختص زنان خانه‌ دار و دختران با بازه‌ سنی 18 تا 50 سال است. بنابراین در زمان انتخاب و خرید این نوع بیمه با محدودیت جنسیتی و سنی روبه‌رو هستید.

در هر صورت لازم است قبل از خرید هر نوع بیمه‌ای و امضای قرارداد، بیمه‌های مختلف را از جنبه‌های گوناگون بررسی کنید. برای بررسی بیمه‌ها باید موارد زیر را در نظر بگیرید. این موارد می‌تواند به انتخاب بیمه‌ای مناسب‌تر با پوشش‌های کامل‌تر و حق‌بیمه‌ای متناسب با درآمد به شما کمک کند.

  • پوشش‌های بیمه‌ای را بررسی کنید. اگر نیاز به پوششی خاص دارید آن را در اولویت قرار دهید.
  • حق‌بیمه پرداختی را ارزیابی کنید. آیا توان پرداخت مبلغ بیشتری را دارید تا بتوانید پوشش‌های بیشتر با سقف تعهدات بالاتر را دریافت کنید.
  • نحوه پرداخت حق‌بیمه را بررسی کنید، اینکه باید ماهانه، 3 ماهه، 6 ماهه یا سالانه پرداخت شود.
  • درصد افزایش حق‌بیمه در سال‌های آینده را بررسی کنید.
  • دوره‌ی انتظار برای فعال شدن خدمات بیمه‌ای را بررسی کنید.
  • شرایط سنی و امکان ارائه خدمات را ارزیابی کنید.
  • بیمه‌ای را انتخاب کنید که بتواند خدمات گسترده‌ای را به شما ارائه دهد که شامل خدمات درمانی، پوشش‌های مختلف و مستمری بازنشستگی می‌شود.
مبلغ واریزی بیمه زنان خانه دار

تفاوت بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار و خرید بیمه از ازکی

هر فردی بنا به نیازها و انتظاری که در آینده از پرداخت حق‌بیمه‌ سالانه دارد، برای خرید بیمه‌های مختلف اقدام می‌کند. بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری یکی از انواع بیمه‌هایی است که به‌دلیل داشتن پوشش‌های مختلف، امکان دریافت وام و مستمری بازنشستگی بسیار محبوب شده است. اما در کنار این بیمه، بیمه‌ زنان خانه‌ دار قرار دارد که می‌تواند خدمات گسترده‌ای را به زنان و دختران در بازه‌ سنی 18 تا 50 سال ارائه کند. تفاوت بیمه عمر و بیمه زنان خانه دار در این مقاله بررسی شد تا انتخاب آگاهانه‌تر و هوشمندانه‌تری داشته باشید. برای خرید بیمه زنان خانه‌ دار و بیمه عمر از ازکی نیز می‌توانید اقدام کنید.

سوالات متداول

  • برای من بیمه عمر بهتر است یا بیمه زنان خانه دار؟
    هر فردی بنا به نیازها و بودجه‌ خود می‌تواند بین بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری و بیمه زنان ‌خانه‌ دار یکی را انتخاب کند. فقط توجه داشته باشید بیمه‌ زنان خانه‌ دار مختص زنان و دختران بیشتر از 18 سال است.
  • آیا پوشش‌های بیمه عمر کامل‌تر از بیمه زنان خانه‌ دار است؟
    پوشش‌های بیمه‌ عمر و زنان خانه‌ دار تقریبا مشابه است و هر دو حقوق بازنشستگی دارند با این تفاوت که بیمه‌ عمر، پوشش بیماری‌های خاص را نیز دارد.
  • مبلغ واریزی بیمه زنان خانه‌ دار چقدر است؟
    مبلغ واریزی یا حق‌بیمه در بیمه زنان خانه‌ دار به نوع طرح انتخابی و پوشش‌ها بستگی دارد.
  • بیمه زنان خانه‌ دار چه طرح‌هایی دارد؟
    بیمه‌ زنان خانه‌ دار دارای 3 طرح اصلی 12%، 14% . 18% است که عمده‌ترین تفاوت آنها در حق‌بیمه پرداختی و پوشش‌های دریافتی است.
  • تفاوت بیمه زنان خانه دار با بیمه عمر چیست؟
    تفاوت اصلی این دو نوع بیمه در طرح‌ها، حق‌بیمه پرداختی، پوشش‌های ارائه شده و میزان حقوق بازنشستگی دریافتی است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا